Kirjoittaja Aihe: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 27111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #25 : Joulukuu 19, 2009, 12:45:19 »
Mutta ihan oikeasti hyvä systeemi kun ajelet pihasa siirrät autoa talliin tai muuta hommaa missään ei kilise  ja valot ei vilkuta missään.Kun nopeus nousee siihen rajaa jossa törmäys aiheuttaa vaaratilanteen muistutin sanoo bling.Toinen seikka ne takapenkin pienokaiset ottavat mallia vanhemista jos näissä turvavöistä lepsuillaan. Otin kopion varustelusta ja muista että vararengas on normi kokoinen ja takakontissa kuivana säilyy joka on+plussa jos käytettyä autoa olen ostamassa.
Täydellinen huoltokirja ( juuri tehty viimeisin huolto, jakohihna vaihdettu 96 tkm kohdalla ), Ilmastointi, Ajotietokone, Kahdessa osassa taittuva takaselkänoja (2/3-1/3), Kuljettajan istuimen korkeudensäätö, Kyynärnojat etuistuimille, Lämmitettävät etuistuimet, 2 x renkaat, Elektroninen ajonestolaite, Sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit, Sävylasit, Takalasin pesin/pyyhin, Etumatkustajan turvatyyny, poiskytkentämahdollisuus, Kuljettajan turvatyyny, Sivuturvatyynyt, ABS-jarrut, Hätäjarrutustehostin, Sähkötoimiset etusivuikkunat, Sivupeilien sähkösäätö, Ohjauspyörän korkeuden- ja etäisyydensäätö, Huoltomuistutin, Jäähdytysveden lämpömittari, Kierroslukumittari, Öljymäärän osoitin, Metalliväri, Kauko-ohjattu keskuslukitus, Lohkolämmitin ja sisäpistoke, Ohjaustehostin, 1 levyn cd-radioStereo

Poissa jagr

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : Tammikuu 12, 2010, 23:55:25 »
C3 1.4 Bensa, 7 vuotta vanha , ajettu 70 000. Vakavin vika on ollut kytkin ja jarrupolkimen akselin liikkuminen siten että kun painoi ensin kytkintä niin jarrupoljin ei liikkunut minnekkään. Korjattiin muutama viikko sitten Veholla ilman kustannuksia. Vika ilmeni jo toisen kerran.

Toinen isompi vika oli kytkimen pääsylinterin akselilla olevan muovisen lukitustapin murtuminen jolloin poljin meni pohjaan. Remontti kustansi Veholla 240 €. (uusi pääsylinteri + työt).

Takalasin lämppärin johto katkesi niin lasin pinnasta että piti vaihtaa koko lasi, melkein 400€.

Polttimoiden palaminen on kanssa kiinnittänyt huomiota. Korjaamolla kun asiaa kysyin niin ottivat pois ne lampun takana olevat muovikannet, umpio pääsee kuivumaan ja lamppujen kärähtely on toistaiseksi loppunut.

Pakoputki menee vaihtoo varmaan vuoden kuluessa, takapönttö oli melko haperon näköinen kun joulukuussa katsastusaseman nosturilla pohjaa katseltiin. Muuten pohjassa ei näkyvää ruostetta.

Muuten erittäin mieluinen ajopeli, tosin vähän meluisa maantiellä. Tässä yksilössä ei ole ABS jarruja eikä muitakaan elektroniikkavustajia joten voi toimia vielä vanhanakin.

Pulmu

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : Tammikuu 19, 2010, 09:46:59 »
Mites, minkämoista hintaa uudet tuulilasit asennettuna -02 C3 on?
Itsellä on lasi vaihtoon menossa, kun rikki on.
Lasi on kaiketi sävytetty vihreäksi, eikä kirkasta ole ollenkaan.
Mainitkaa hinnan yhteydessä, onko tihkutunnistinta.
Itselle tarjottu 230 - 337 € asennettuna.

Poissa epmoj

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : Maaliskuu 12, 2010, 09:24:44 »
Tervehdys!
Tarttis perheesen kakkosautoa hankkia ja käytetty C3 on harkinnassa. Kysyisinkin nyt arvoisilta foorumilaisilta:
 ??? Onko C3:ssa ESP:iä (siis luistonestoa) ollenkaan. Jos on niin missä mallissa ja mistä vuosimallista alkaen.

Tänks!
Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

ivalo

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #29 : Heinäkuu 09, 2011, 01:41:29 »
C3 1,4 SX vm.2004 otettu käyttöön 9/2004 ja ajettu 65 000 km.
Takapuskuriin tuli kämmenen kokoisia vesirakkuloita - maalattiin takuuseen. Vasen umpio hikoili juuri takuuajan loputtua ja vettä kertyi niin paljon, että korkeudensäädön moottori vaurioitui. Umpio vaihdettu ja sama ilmiö jatkuu. Kaasuläppäkotelo meni vaihtoon 31 300 km.
Ajonesto oikutellut ajoittain, mutta ei ole tarvinnut korjata. Häirövalo syttynyt joitakin kertoja ilman varsinaista syytä.
Nyt on menossa vesipumpun ja kannentiivisteen vaihtoon. Merkkihuollon mukaan tässä moottorityypissä on tiivisteitä jouduttu vaihtamaan.

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : Kesäkuu 05, 2012, 11:50:10 »
Tämä hatäjarrutehostin on hätäinen keksintö kannattaa niitä jarruja testata jos on hankkinut C3 pihaan.

Luumunkukka

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : Heinäkuu 24, 2012, 19:28:47 »
Tällä palstalla ei ole paljoa juttua C3:sta, eikö siihen tule mitään häikkää, häh?
Taisin ostaa hyvän kärryn, ainakaan vielä ei ole ilmennyt mitään, tosin vasta tonnin olen ajellut.

Kolmas C3 alla ja eipä ole valittamista muuta kuin se, että tosi kovilla pakkasilla saattaa hyytyä (vaikka ollut lämmitystäkin alla). Mutta muuten olen ollut todella tyytyväinen.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : Elokuu 06, 2012, 12:52:50 »
Entä C3 Pluriel? Minkälaisia kokemuksia epelin toiminnasta kesällä/talvella? Ilmeisesti tekniikka täysin sama emomallin kanssa?  vai onko pelkistään kesäkäyttöön soveltuva?
Ilmeisesti DS3-mallissa lanseeravat rättikaton keväällä 2013??

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : Elokuu 11, 2012, 19:19:55 »
kovin on tunkua vastauksien suhteen... :?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : Elokuu 11, 2012, 21:10:42 »
Tekniikka samaa kuin kovakattoisessa. Kattosysteemi sopii paremmin Nizzaan.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : Marraskuu 19, 2012, 10:32:34 »
C3 1,4 SX vm.2004 otettu käyttöön 9/2004 ja ajettu 65 000 km.
Takapuskuriin tuli kämmenen kokoisia vesirakkuloita - maalattiin takuuseen. Vasen umpio hikoili juuri takuuajan loputtua ja vettä kertyi niin paljon, että korkeudensäädön moottori vaurioitui. Umpio vaihdettu ja sama ilmiö jatkuu. Kaasuläppäkotelo meni vaihtoon 31 300 km.
Ajonesto oikutellut ajoittain, mutta ei ole tarvinnut korjata. Häirövalo syttynyt joitakin kertoja ilman varsinaista syytä.
Nyt on menossa vesipumpun ja kannentiivisteen vaihtoon. Merkkihuollon mukaan tässä moottorityypissä on tiivisteitä jouduttu vaihtamaan.

Moi vinkki kun nostat  sen konepellin ylös näet että sinne umpiom taakse on suoraa vesiväylä eli vesi valuu siiheen uraan joka on siinä umpion takana.Laita se väylä umpeen (muovia tai ilmastointiteippiä)kun katselee systeemiä jos umpio on tiivis eihän silloin sinne mistää muualta pääse kosteutta.
Tuossa kuva ja katso se nuoli siinä on ihan suora reitti vedellä.


Quattro

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : Helmikuu 12, 2013, 11:48:01 »
Heps,

Kontribuoidaanpas tännekin foorumille vaikka itse vahvasti väärään uskontokuntaan merkkimielessä kuulunkin.

Vaimolle vaihdettiin kohta 2 vuotta sitten vm.2004 C3-mallinen kulkupeli ja aiemmissa onkin tullut jo kirjavasti kommentteja huomiosta mitä itsellänikin on. Lähinnä vahvistaisin näitä + muutaman uuden tuon pöydälle mitä kannattaa huomioida kun miettii ko. mallin ostamista (ei kokemusta muista citikoista joten en osaa sanoa onko nämä alla olevat merkille muuten yleisiä).

1. Tuo kuskin puolen umpion kastuminen, mykäksi meno ja vaihtorumba: Meidän C3:ssa on menossa laskujeni mukaan umpio numero 4 ja yllä onkin mainiosti demonstroitu että miksi. Tämähän tietenkään ei ole mikään tehtaan vastuisiin kuuluva suunnitteluvirhe?

2. Kaikenmalliset sähköviat: Valot autossa toimivat silloin ja tällöin (sisävalo, mitaristo jne). Sähkölukolla varustettu peräkontti aukeaa myöskin silloin kun siltä tuntuu. Auton keskuslukitus toimii jos toimii. -> Olenkin vaimon näistä aina soittaessa kertonut kyseessä olevan ranskalaisen auton ja luonne sitten sen mukainen. "Korjauskeino" on selkeä: Odota 10min ja kokeile uudestaan, monasti sitten toimii. Mitään korjaamolla löytyvää vikaa ei ole ja kesäkuivalla toimi paljon varmemmin kuin kostealla loskakelillä.

3. Starttiviat -> kuulemma kulutustavaraa. Autossa menossa kolmas yksilö ko. osasta -> Startti lakkasi vain toimimasta kun auto oli lämmin. "Pikakorjauskeino" siis odottaa noin 30min - 2h ja taas pääsee nauttimaan autoilusta. Ei voi pajojen mielestä korjata vaan pitää vaihtaa uusi startti.

Mutta kuitenkin, vaikka yllä päivittäiseen käyttöön vaikuttavia ärsykkeitä jonkinverran on, siitä huolimatta itse auton ajettavuuteen näppäränä kaupunkipirssinä (noin 7tkm tulee vuodessa) olemme olleet varsin tyytyväisiä.

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : Helmikuu 12, 2013, 12:11:43 »
Kuules anna vinkin autolla pitää ajaa vähintäin 20tkm vuodessa että se toimiin kunnolla,rekisteroity lokakuussa 2004 ja yli 180tkm mittarissa.
Auto ei tykkää jos joutuu vain seisomaan paikoillaan.
Tämä monelta unohtuu helposti

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : Helmikuu 12, 2013, 12:32:05 »
Kuules anna vinkin autolla pitää ajaa vähintäin 20tkm vuodessa että se toimiin kunnolla,rekisteroity lokakuussa 2004 ja yli 180tkm mittarissa.
Auto ei tykkää jos joutuu vain seisomaan paikoillaan.
Tämä monelta unohtuu helposti

Kyllä se auto joutuu seisomaan aika paljon vaikka sillä ajaa sen 20 tkm vuodessa. Se on 60 km/h keskinopeudella alle tunnin vrk:ssa tai pari viikkoa, jos yhteen putkeen ajaa. Hyvä, että joku osaa määritellä paljonko autolla pitää ajaa vuodessa.  ???

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : Helmikuu 12, 2013, 14:04:25 »
Toi juttu tuli siitä jos autoa seisotetaan niin noita hapettumia tulee sähköpiuhoihin ja jos umpion kerääntyy kosteutta se polttimon tuottamaa lämpö jonkin verran auttaa ongelmaan monesti.Kuten tiedät se elämä menee paljon paremmein kun ajaa noillaa "löysillä"ohjilla" jos ravitermi on tuttu..

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : Helmikuu 12, 2013, 15:27:35 »
Vähän paha alkaa niitä kilometrejä keräilemään "riittävästi" jos ajoja ei kerta kaikkiaan ole. Nykyisillä bensan hinnoilla harva viitsii edes tehdä wanhan ajan huviajeluja.

Mutta tottahan se on, että autot tykkää kun niillä ajetaan. Aikoinaan tuli pidettyä entistä C2:sta pari talvea horroksessa, kauhulla ajattelin viimojen ja tuiskujen jälkeen että lähteeköhän enää edes käyntiin kaiken lumen alta. No lähtihän se ja katsastuskin meni heittämällä läpi, mutta enpä alkaisi enää samaa tekemään tuolle viitoselle. Kilometrejä on vajaan kahden vuoden aikana tullut vain about 11000. Joku varmaan ajattelee, ettei tällaisia matkoja kulkeva edes autoa tarvitse, mutta ihan periaatteesta ja mukavuudenhaluisena kermaperseenä aion kuitenkin sellaisen pitää. Oli se sitten mikä vanha riisikippo tai Klonkswagen, kunhan vain on.

Noh, nyt tuli vähän eksyttyä aiheesta. Ihan yksinkertaisena vinkkinä vain, että jos auto alkaa seisomaan useammankin viikon käyttämättömänä pihalla, niin akkukaapelit kannattaa irrottaa jos vain mahdollista. C2:n ajonestolaite imaisi kerran parivuotiaan akun tyhjiin 3-4 kuukaudessa.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : Toukokuu 30, 2013, 15:39:48 »
Onkohan 2004-2005 vuosimalleissa isofixit?


Janik1976

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : Kesäkuu 25, 2013, 12:23:17 »
Tähän sen verran kyselyä, että jos C3 2003 vuotinen 1.4 moottorilla on ajettu jo 140tkm niin kannattaako tällaista edes harkita? Miten pitkään omistajat olette ajelleet näillä ajoneuvoilla?

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #43 : Kesäkuu 25, 2013, 12:35:55 »
Tähän sen verran kyselyä, että jos C3 2003 vuotinen 1.4 moottorilla on ajettu jo 140tkm niin kannattaako tällaista edes harkita? Miten pitkään omistajat olette ajelleet näillä ajoneuvoilla?

1.4-litraisen 2004 C2:n omistaneena ja kokeneena sanoisin, että ei tuo kilometrilukema ole vielä mitenkään kova. Huoltohistoria ja auton yleiskonto (/-ilme) kertovat enemmän. Nettiautosta löytyy yli 200,000km ajettuja kolmosia, pääosin 1.6-litraisia, mutta kuitenkin. Sanoisin, että auton moottori on perus-vankka ja yksinkertainen mylly, joten ei tuota ainakaan pelätä tarvitse.

Paljonkos muuten hintapyyntö ko. yksilöllä?
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Janik1976

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : Kesäkuu 25, 2013, 12:54:53 »
Kiitos tiedosta. Koeajolla tuo tietenkin selviää. Hintaa on hieman alle 4000€.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 028
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : Kesäkuu 25, 2013, 16:32:21 »
Tähän sen verran kyselyä, että jos C3 2003 vuotinen 1.4 moottorilla on ajettu jo 140tkm niin kannattaako tällaista edes harkita? Miten pitkään omistajat olette ajelleet näillä ajoneuvoilla?

Lähinurkissa on/oli yks yli 500tkm ajettu AX, eikös tuon 1.4 ole edelleen samoja peruskoneita?

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #46 : Syyskuu 22, 2013, 10:41:39 »
Tarkistakaa että tämä takaisinkutsukampanja on autossa tehty jos sellaista olette hankkimassa.
Kun katsotte etujousea siinä alapäässä se tuki pitäisi nähdä jos autossa sellainen kuuluu olla.
Citroën
Malli:
C2 ja C3 ja C3-Pluriel
Vikakohde:
Etujousitus
Etujousen tuki puuttuu. Etujousen tuen asennus
Valmistenumeroväli:
VF7FCKFVB26005613 - VF7JM8HXC97029063
Muu kohdeajoneuvojen määritys:
Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 2799
Kampanjan aloitus pvm:28.09.05.

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : Maaliskuu 17, 2014, 10:02:34 »
Noissa C3 pakoputken takaponttö mene 100tkm välein.
Joka ostotilanteessa kannattaa sekata ettei pörinä ala kotimatkalla,

Poissa vikiC(5)

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 29
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : Toukokuu 24, 2014, 12:00:20 »
Terve!

Kakkosautoksi katseltu 2002-2005 c3:sta, 1,4 koneella. Päälimmäisenä fiilinkinä on tällä hetkellä, että kannen tiiviste näistä menee likimain poikkeuksetta 100 tkm huitteilla, onko jollakin tästä faktaa? Paria on nyt käytetty koeajolla ja molemmissa oli öljyä paennut jäähdytinnesteen sekaan. Paljon on myynnissä myös c3:sia johon tiiviste on vaihdettu juuri näillä kilometreillä. Miten lie jatkossa, tuleeko vaihdettavaksi taas 200 tkm paikkeilla? Vaivaako kansiongelmat myös 1,6 litraista sitikkaa?

Hammastanko näissä kuulemma kans alkaa kaipailemaan vaihtoa 200 tkm lähestyttäessä.

Verrattain tuntuu kuitenkin olevan luokassaan tilava, edullinen ja tietenkin keskivertoa paremmin varusteltu hintaansa nähden.
Citroen Grand C4 Picasso -07 2.0 BMP
Peugeot 307 -02 1.6
Ex. Citroen C5 Berline -05 2.0

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : Toukokuu 24, 2014, 12:29:17 »
Kuule kaikkien kansipahvit saa palamaan .Jos ei osaa sitä autoa käyttää..Katsotaan että syylärin etureuna on puhdas että ilma kulkee siellä läpi .Nesteet on hyvät ja riittävästi ja vaihdettu vesipumppu on merkkituote että se toimii 100tkm vähintäin ,Ja kun ajat parkkiin niin annaa sen moottorin pyöriä se 2 minuuttia tyhjäkäynillä että lämmöt tasaantuu,Ja monessa  autossa on se viimasuoja viellä juhannuksessa keulassa että ei varmasti ilma kierrä konehuoneessa. Perheellä on tuollaianen C3  vm.04 ja taittaa jo mittarissa ollaa 210tkm ja hyvi kulkee ja pienellä bensalla mennään