Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 79631 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Xanteri

  • Vieras
C5 - Antipollution fault
« : Maaliskuu 02, 2006, 19:32:27 »
Sitruunapatongissa näytti olevan useampikin viestiketju tästä antipollution-aiheesta, joten tehdäänpä tännekin nyt yksi... ;D

Nonnih, pari viikkoa takana C5:sella ja ensimmäinen vika edessä. Eli tänään auto sammahti keskelle risteystä. Lähti uudestaan käyntiin helposti, mutta service-valo sekä keltainen moottoridiagnostiikan valo jäivät palamaan ja näyttöruudulle tuli antipollution fault. Auto kuitenkin kulki ihan normaalisti, joten jatkoin matkaa muina miehinä. Vaiva ei lähtenyt pois, vaikka sammutin ja käynnistin auton pariin otteeseen kotiparkkipaikalle päästyäni.

Ilmeisesti tuon antipollution-hässäkän syynä voi olla useampikin eri vika? Ainakin tällaisen käsityksen sain, kun juttelin Koivuhaan ystävällisen huoltoneuvojan kanssa. Onko muilla C5:sen omistajilla ollut vastaavia ongelmia?

Käyn ehkä huomenna luetuttamassa vikamuistin, kerron sitten mitä sieltä löytyi.

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2006, 21:26:40 »
"Sama vika Rahikaisella"....Kyselin jo aiemmin patongilla samasiesta aiheesta ja tulevana lauantaina vaihdan alkuun ainakin lambda-anturin. Katsotaan muuttuuko mikään. Oireet olivat juuri sammuminen, epätasainen käynti ja kiihdyttäessä tuntuva nykiminen.

finduck

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2006, 22:37:25 »
Minulla C5 2.2. HDI -01 mallissa vaadittiin muistaakseni polttoaineen painesäätimen ja anturin vaihto ongelman poistamiseksi.

Kulu taisi olla jotain hieman alle 1000€.

Vika ei ilmentynyt sammumisena vaan yleensä ilmoituksen tullessa tehot putosi. Useimmiten auton sammutus ja ovet lukkoon/auki palautti tehot vaikka varoitusvalo paloikin.


Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2006, 09:44:22 »
Jep, nyt käytetty kosla tietokoneessa kiinni. Antipollution-herjan syyksi paljastui lisäilmamoottorin saama kosteus (tai jotain sinne päin, en enää muista tarkasti). Tuo moottori oli polttanut sulakkeen, joka vaihdettiin. Sen lisäksi vikamuisti tyhjennettiin. Mitään varsinaista osaa ei siis tarvinnut vaihtaa.

Että tämmönen tapaus. Koska ihmiset kehuvat huoltoja niin harvoin, niin annetaanpa nyt ihan julkisesti kehut Koivuhaan Veholle, joka hoiti homman sujuvasti, joustavasti ja nopeasti. Bonuksena tältä reissulta tuli vielä automaattilootaan softapäivitys sekä paljon hyvin vinkkejä/neuvoja auton väylätekniikan sielunelämästä :)


Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #4 : Maaliskuu 03, 2006, 23:26:06 »
Minulla vastaava ilmoitus tuli kerran viime syksynä. Moottori toimi kaikin puolin ok., joten enpä lotkauttamut korviani sille. Ajelin about 30 km, ja siten ilmoitus hävisi eikä ole tullut uudestan. Tulkitsin tilanteen virheilmoitukseksi.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2006, 11:52:24 »
Nostetaanpa tätä ketjua ylös, kun alkoi taasen antipollution fault vaivata. Kyseinen ilmoitus ilmestyi viime viikkojen aikana pariin-kolmeen kertaan näytölle, herjaili siinä aina muutaman sata kilsaa ja poistui vähin äänin. Kyllästyin moiseen ilmoitteluun ja vein tänään auton Veholle syyniin.

Tällä kertaa ei selvitty ilman osien vaihtoa: ilmapumppu (mikä lie sitten ikinä onkaan) ja puhaltimen etuvastus meni vaihtoon. Sinänsä hassua, että autossa oli kaksiki rikkinäistä osaa, mutta auton käytös oli silti lähes normaali.

Poissa cxtuning

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • bx sport turbo, xantia v6 activa
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2006, 21:54:36 »
ei noi osat siihen ajoon mitään vaikuta .. 
toi ilmapumppu toimii vaan kylmällä koneella .
se lykkää ilmaa pakosarjaan jolla saadaan katalysaattori lämpiämään nopeammin.(joten se toimii melkein heti käynnistyksen jälkeen.)

ja flektin vastus niitä menee kun näkkileipää.. ;D
ei oireile välttämättä mitenkään kun siellä on hitaalle ja nopeelle nopeudelle omat vastukset.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #7 : Huhtikuu 27, 2006, 08:41:24 »
ja flektin vastus niitä menee kun näkkileipää.. ;D
ei oireile välttämättä mitenkään kun siellä on hitaalle ja nopeelle nopeudelle omat vastukset.

Joo, noista etuvastuksista olinkin lukenut Sitruunapatongin puolelta, niistä taisi olla jonkinlainen vaihtokampanjakin joskus. Mulle taidettiin vaihtaa ne molemmat vastukset, kun korjaamoesimies puhui vastuksista (monikossa).

Tuumas1

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #8 : Huhtikuu 27, 2006, 09:30:57 »
Mulla tuli antipollution fault reilut vuosi sitten. Herja tuli aina käynnistyksen jälkeen ja samalla jäi palamaan se keltainen moottorimerkkivalo.
Vian syynä oli nuo kuuluisat vastukset, mutta lisäksi oli sipannut myös pakokaasujen takaisinkierrätyksen puhallin. Ajossa ei tosiaan huomannut mitään erikoista.

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #9 : Joulukuu 21, 2006, 21:38:39 »
Pitänee kysyä että onko kellään tietoa tästä niin yleisestä virheilmoituksesta. Yhtäkkiä tuli ilmoitus ja elektroniikan merkkivalo jäi palamaan.  :?Auto c5 -03 bensa autom. Ajossa ja käytöksessä ei huomaa mitään eroa, mutta olisi kiva tietää, onko kyseessä joku yleinen häikkä vai mistä pirusta on kysymys? Useat eri käynnistyskerratkaan ei ole korjanneet tilannetta Täällä on ollut aiemminkin puhetta ko. asiasta, mutta niistä ei löytynyt vastausta ongelmaan.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 750
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #10 : Joulukuu 22, 2006, 10:37:24 »
Siihen on kaiketi monta syytä, mutta ehdottasin pikaista vikakoodien lukua niin kauan kun valo palaa.
Mulla se on aina jäänyt arvoitukseksi, kun valo on sammunut ennen kuin ehdin viedä autoa piuhoihin.

Olettaisin vian liittyvän polttoaineen syöttöön. Saattanee syttyä esim. jos tankki on liian täynnä, tai tyhjä.

Muut tietänevät toivottavasti enemmän.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #11 : Joulukuu 24, 2006, 00:44:23 »
No niin. Vikakoodit luettiin. Kävi vaan niin, että kun menin korjaamolle (ei merkkiliike) ja painoin "vähän" reilummasti kaasua, niin valo sammui. Mutta koodi jäi. Antoi ilmoituksen  "Pysyvät vikakoodit Tila 03" ja P0410 joka tarkoitti jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän toimintahäiriötä. Alkaa kuulostaa hieman jo munkkilatinalta. Mutta koodit nollattiin ja uusia ilmoituksia ei ole tullut. Näytti kilometritkin paljonko oli ajettu MIL-tila päällä. Merkkiliike (Veho) epäili, että jossain anturissa saattoi olla epäpuhtauksia ja reilusti kaasua painettaessa kökkö lähti pois. Ajellaan nyt tyytyväisenä ja seurataan tilannetta. :)

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 750
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #12 : Joulukuu 24, 2006, 09:56:59 »
Mahtaiskos sulla olla sama vika ajamisessa kun mulla. Elikäst tulee ajeltua taloudellisesti pintakaasulla ja alkaa muodostua karstaa.
Tolla kierrosten polkaisulla ainakin mun hdi koneesta lähtee tuo varoitus pois. Vaatii kyllä muutamia polkaisuja. Samoin katsastuksessa savumittaus antoi normaalit lukemat vasta 5-6 polkaisun jälkeen. Joku kikkare sielläkin varmaan haittasi.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #13 : Joulukuu 24, 2006, 15:41:56 »
Saattaa olla, koska vaimo ajaa autolla pääasiallisesti. Kylläkin joka päivä n. 120 km, mutta ei juuri revittele joskaan ei ole myöskään tien tukkona. Mutta tomaattilootalla motti pyörii sen verran matalilla kierroksilla että kuka tietää vaikkapa motti kaipaisi silloin tällöin "pientä" puhdistusoperaatiota tien päällä. :-\ Pitänee itse joskus "laukkuuttaa" heppaa vähän reippaammin, niin eiköhän se siitä.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 750
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #14 : Joulukuu 25, 2006, 08:41:16 »
Saattaa olla, koska vaimo ajaa autolla pääasiallisesti. Kylläkin joka päivä n. 120 km, mutta ei juuri revittele joskaan ei ole myöskään tien tukkona.

No meillä se on vähän toisinpäin. Vaimo hieman pöllyttelee ja minä karstotan. :)
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

rado

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #15 : Tammikuu 03, 2007, 22:29:17 »
Mun antipollution fault oli niinkin iso vika kuin ilmapumpulta egr-solenoidille lähtevän letkun liitoskohdan "paskottuminen" ja täten egr ei saanut "ilmanpaineita"

Olipa hinnakas vika =)

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 750
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #16 : Tammikuu 04, 2007, 19:08:42 »
Mun antipollution fault oli niinkin iso vika kuin ilmapumpulta egr-solenoidille lähtevän letkun liitoskohdan "paskottuminen" ja täten egr ei saanut "ilmanpaineita"

Olipa hinnakas vika =)

No mitä maksoi?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

rado

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #17 : Tammikuu 04, 2007, 19:57:42 »
vain 180e kun vehon kaveri sen paikallisti.
sitä ennen noin 1000e täysin turhia osia vaihdettuna...=(

Nyt menee tuo lämppärin etuvastus vaikka on jo kertaalleen vaihdettu :(
Ei hyvää päivää..

Mistä moinen laite uusi kun liitoskohdat menneet aivan mustiksi.
Näyttää olleen jo ainakin kerran hajonnut sähkösarjasta asti kun on uudet liittimet laitettu ja taas sama vika..

Ei hyvää päivää tätä nykytekniikkaa ja ennenkaikkea sen kestoa!

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #18 : Tammikuu 13, 2007, 14:40:11 »
Mun antipollution fault oli niinkin iso vika kuin ilmapumpulta egr-solenoidille lähtevän letkun liitoskohdan "paskottuminen" ja täten egr ei saanut "ilmanpaineita"

Olipa hinnakas vika =)

Missä tuo egr venttiili sijaitsee bensakoneessa?

Poissa Petteri L

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #19 : Tammikuu 17, 2007, 08:54:34 »
Pultattu moottoriin (kanteen?), näkyy kun poistaa muovikannen venttiilikopan päältä (olisikohan ollut edestä päin katsottuna oikealla?).

Kehnot on neuvoni, mutta kokemukseni perustuu vain siihen mitä sivusta seurailin, kun luulin pakoputken vuotavan kun niin röpötti tyhjäkäynnillä, ja kävin Olarin Vehon pikahuollossa kyselemässä tarkemmin - kävikin ilmi, että EGR oli löystynyt pulttauksissaan ja resonoi...
Citroen C5 III 1.8 Dynamique Business -09

Kidneyboy

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #20 : Joulukuu 11, 2007, 11:04:47 »
Selailin noita vanhoja aiheeseen liittyviä viestejä, mut ei tuntunut ratkaisua omaan ongelmaan löytyä.

Käytin C-5 180 00 km huollossa (en Vehossa) ja seuraavana päivänä alko kyseinen herjaus ajotietokoneelta. Vein Veholle, jossa ruiskutusjärjestelmää diagnosoitiin.
Ja nyt, muutama päivä myöhemmin sama saatarin huollon ja moottorin valo palaa ja antipollution lukee näytössä!

Oon aikas käsi autojen kanssa , mut kilometrihuollossa lyötiin 0W-40 tilalle 5W-40. Voisko olla vaikutusta kyseiseen toimintaan? Tai oisko jotain hyviä kikkoja jota vois ite testaa?
Ku ei viittis viedä heti uudestaan Veholle ja maksaa parii sataa et ne laittaa tietokoneen autoon kiinni ja ajaa hetken ympyrää ja sanoo et nyt on korjattu, ja parin päivän päästä alkaa sama herjaus... Auttakee!

Jasse

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #21 : Joulukuu 11, 2007, 11:17:28 »
No vie vaan takas veholle, ei ne voi laskuttaa ihan miten vaan. On niilläkin takuu työstään ja jos jo parissa päivässä taas herjaa niin eipä ole varmaan työ onnistunut.

Kidneyboy

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #22 : Joulukuu 11, 2007, 19:10:51 »
Taitaa olla nää jutut korkeemman voiman hallussa! Tein niinku kaikille laitteille tehään ku ne ei suostu toimii kunnolla, vedin töpselin irti seinästä. Ja muutaman kerran käynnistin ja sammutin, niin johan turhat valot sammu ruudusta... Ai miten niin ranskalaisissa on "pikkusia" sähkövikoja!?

No odotellaan, jos on oikeesti jotain vikaa, ni kyllä se valo sieltä kohta uudestaan syttyy...

pertsa5

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #23 : Joulukuu 12, 2007, 00:01:58 »
ja vaikka ei enää tuliskaan näytölle, niin seuraavassa katsastuksessa se näkyy kun ootavat tiedot ylös.
tulee hylky ja määrätään Veholle korjattavaksi.
Näin kävi mulle edellisen C5 kanssa.  >:(

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #24 : Joulukuu 12, 2007, 23:58:34 »
Etsi paikkakunnaltasi citroen korjaamo (ei välttämättä merkkihuolto), ja käy luetuttamassa vikamuisti (Lahdessa maksaa n.20€). Nollaavat sen siellä ja kertovat mistä johtui. Jos joku vika todellakin on niin kyllä se sieltä uudestaan tulee esille jo pienen tyhjäkäynnin jälkeen (ainakin itselläni).Taistelin samaisen ongelman kanssa vuoden verran ja syy oli tod. näköisesti yleismallinen lambda anturi, joka vaihdettiin alkuperäiseen.