Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 77711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #75 : Lokakuu 07, 2009, 10:44:31 »
Tuo ennen katalysaattoria oleva lambda näkyy heti siinä moottorin takana keskellä pakoputkessa. Periaatteessa onnistuu kotikonsteilla. Mulla ainakin kädet ylti, kun moottorin päällä maata röhnötti. Itse vaihdoin 22 mm lenkkiavaimella, johon rälläkällä tein renkaaseen aukon, että anturin johtoa ei tarvitse katkaista. Jos johdon katkaisee, niin sitä ei saa enää ehjättyä.

Oli vanha anturi myös pirun tiukassa kiinni, joten jouduin puhalluslampulla kuumentamaan anturin mutteria, että suostui aukeamaan. Ehkä tuohon kävisi myös kuumailmapuhallin.

Hintaahan tuolla oli 270 euroa alkuperäisosana, joten kannattaa yrittää jotain vikakoodejakin saada luettua, ettei ihan turhan takia mene vaihtelemaan. Mä tuohon autoon vaihdoin niin paljon osia, ettei nyt loppujen lopuksi tiedä, mikä/mitkä lopulta auttoivat.

--jp--

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #76 : Lokakuu 15, 2009, 20:55:27 »
Mulla oli 2.0 -02 C5:ssa sama "antipollution falult" ja lisäksi välillä "catalytic converter fault". Katselin niitä vuoden verran eikä ajossa huommanut ongelmia. Katsastusta varten vein huoltoon ja viaksi paljastui 3. sylinterin suutin ja puola. Nämä uusix ja ongelma korjaantui.

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #77 : Lokakuu 29, 2009, 11:55:08 »
Moikka! Mikähän mahtaa vaivata C5 Hdi -01, kun ei suostu sammumaan heti virrankatkaisun jälkeen, vaan pyörii noin 3 s. ilman virtaa!!! Samalla tietty antipöllö jää palamaan. Voisko olla joku polttoaineen paineensäätöventtiili tai anturi sökö???

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #78 : Marraskuu 14, 2009, 17:48:48 »
Moikka! Mikähän mahtaa vaivata C5 Hdi -01, kun ei suostu sammumaan heti virrankatkaisun jälkeen, vaan pyörii noin 3 s. ilman virtaa!!! Samalla tietty antipöllö jää palamaan. Voisko olla joku polttoaineen paineensäätöventtiili tai anturi sökö???
Moro! Olen paikallistanut vian paineensäätöventtiiliin (naapuri foorumilainen faro680 avusti diagnoosissa). Uskallanko irroittaa tuon pötikän omatoimisesti?? Lentääkö sisältä jousia tai muuta vastaavaa?? Oletan ruiskupuhdisteen irroittaneen moskaa, joka jumittaa venttiiliä. Laitoin aineen suoraan uuteen pa suodattimeen! Puhdistamalla venttiilin luulisin ongelman ratkeavan. Voisikohan joku avittaa hyvillä neuvoilla, jotta uskaltaisin operaation suorittaa. Tiivisteet joutuu varmaankin uusimaan operaatiossa. Kiitollisena odotan neuvojanne. :)

Poissa Vitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #79 : Marraskuu 14, 2009, 19:17:26 »
Auto nykii hetken aikaa ja toimii sen jälkeen normaalista. Ajotietokone ilmoittaa Antipolluton fault ja hälyttää obd mittauksessa koodia p0201

tomi_k

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #80 : Marraskuu 14, 2009, 21:06:06 »
Moi,

Mulla oli aika ajoin sellaista todella lyhyitä "nykäyksiä", varsinkin kylmänä, pienillä kierroksilla ja hitaassa vauhdissa. Päätin tarkastaa/vaihtaa tulpat ja kun aloin vaihdella tulppia, niin "virranjakan kansi/palkkissa" (->puolassa?) oli yhdelle tulpalle menevä tulppa tyvestään poikki (siis irti puolasta). Nykäyksiä ei huomannut koneen lämmetessä ja kovemmilla nopeuksilla. Kun vaihdoin puolan ja tulpat, niin nyt pirssi käy todella alhaisilla kierroksilla tyhjäkäynnilla (ja lämpöisenä) ja "nykimiset" on hävinneet.

Voiskohan tollainen vika antaa virheilmoituksia... ?

/Tomi

Poissa Vitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #81 : Marraskuu 14, 2009, 21:47:40 »
C5 ajotietokone ilmottaa Antipollun fault ja Obd mittauksessa koodia P0201

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #82 : Marraskuu 15, 2009, 11:13:11 »
Tämän varmaan olitkin jo saanut selville?
P0201      Injector Circuit - Cylinder 1

Poissa Vitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #83 : Marraskuu 15, 2009, 14:26:02 »
Ajotietokone ilmoittaa antipolloun fault, obd mittauksessa p0115 ja p0201. Ilmoituksen jälkeen  nykivää menoa n.1s verran mutta nykiminen  tasoittuu ja sit menee normaalisti.

Poissa Vitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #84 : Marraskuu 16, 2009, 20:17:11 »
Hei auton ei mee näillä vikakoodeilla katsastuksesta läpi !

Renee

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #85 : Marraskuu 17, 2009, 08:19:07 »
Moi kun kävit hakemassa ne vikakoodit sanotiinko mitä autossa kannattaa vaihtaa että nämä koodi häviää Tässä tietoa.
Kuten tunnettua bensan saanti tai tulpalle tuleva virta on heikko tai tulee väärään aikaan .
Vaihda ne tulpat ja tarkista  tulpille tulevien virtajohtojen kunto peruusteelisesti .Lisäksi vaihda /tarkista 1 pytyn suutin.
P0201      Injector Circuit - Cylinder 1

Poissa Vitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #86 : Marraskuu 26, 2009, 06:49:46 »
Vika korjaantui vaihtamalla uuden suihkutussuuttimen

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #87 : Marraskuu 26, 2009, 17:02:40 »
Moikka! Mikähän mahtaa vaivata C5 Hdi -01, kun ei suostu sammumaan heti virrankatkaisun jälkeen, vaan pyörii noin 3 s. ilman virtaa!!! Samalla tietty antipöllö jää palamaan. Voisko olla joku polttoaineen paineensäätöventtiili tai anturi sökö???
Moro! Olen paikallistanut vian paineensäätöventtiiliin (naapuri foorumilainen faro680 avusti diagnoosissa). Uskallanko irroittaa tuon pötikän omatoimisesti?? Lentääkö sisältä jousia tai muuta vastaavaa?? Oletan ruiskupuhdisteen irroittaneen moskaa, joka jumittaa venttiiliä. Laitoin aineen suoraan uuteen pa suodattimeen! Puhdistamalla venttiilin luulisin ongelman ratkeavan. Voisikohan joku avittaa hyvillä neuvoilla, jotta uskaltaisin operaation suorittaa. Tiivisteet joutuu varmaankin uusimaan operaatiossa. Kiitollisena odotan neuvojanne. :)
Moi! Irroitin ja puhdistin tuon paineensäätöventtiilin ja vaihdoin samalla uudet tiivisteet ( 3 kpl yht. 14,20 ). Antipöllö hävisi, kone  alkoi ottamaan kierroksia normaalisti ja auto sammuu laakista ( ei enää jälkikäyntiä ). Kyllä nyt taas passaa liidellä! Kiitos muuten Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalle hyvistä irroitusohjeista! :)

Ghost78

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #88 : Helmikuu 18, 2010, 12:34:56 »
Onkos kukaan törmännyt tämmöiseen. Eli tapahtuu yleensä ns. kylmällä koneella, tosin on kuitenkin lämppärissä aina ollut. Kone käyntiin normaalisti, käy ok, ei mitään mutinoita. Pari minuuttia lumitöitä auton ympärillä. Sitten kroppa penkille, hydraulipumppu käyntiin kun alkaa tasaamaan alustaa ja samalla kierrokset tippuu about sekunniksi 200 kierroksen verran. Seurauksena tutut valot kojelautaan ja antipollution fault. Vikakoodiksi ilmoittaa P0351 - Ignition Coil A Primary... Valot lähtee pois kahen käynnistyksen jälkeen.

Mistähän tätä lähtis setvimään vai onko ainoa konsti alkaa laihikselle, ettei pumppu joudu niin kovasti duuniin :P

Tulpat on vaihettu reilu 10tkm sitten.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #89 : Helmikuu 19, 2010, 10:05:22 »
Jotenkin kuulostaisi sähköjärjestelmän kyykkäämiseltä pumpun käynnistyessä. Missä kunnossa akku ja lataus ovat?

Ghost78

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #90 : Helmikuu 19, 2010, 10:34:10 »
Jotenkin kuulostaisi sähköjärjestelmän kyykkäämiseltä pumpun käynnistyessä. Missä kunnossa akku ja lataus ovat?

No sinne suuntaan itsekkin ajattelin, mut mut..

Akun vaihdoin viikko sitten uuteen ja laturi lataa yleismittarin mukaan 14.5V.

Mielenkiintoista sanoisin :)

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #91 : Helmikuu 19, 2010, 13:03:50 »
Perusteet lienevät siis kunnossa. Tosin äkkinäisiä jännitenotkahduksia ei yksinkertaisella yleismittarilla saa kiinni.

Ghost78

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #92 : Helmikuu 19, 2010, 13:25:35 »
Akun ja laturin suhteen voisi niin jopa luulla :)

Itse tuossa mietin, että oisko pumpun hiilet kulumassa ehtoopuolelle tai sitten voihan laturissakin olla joku hämminki, kun kuormitus lisääntyy tai hapettuneita liitoksia jossain tai... Onhan näitä vaihtoehtoja.

Täytynee tutkailla asiaa ja katella miten käyttäytyy, kun kelit lämpiää. Meinasin vaihella noi LDS:t, kun niitäkään ei oo vaihettu tieten koskaan. Saattaahan sielläkin olla sen verran jäykkyyttä ööleissä, että pumppu välillä kuormittuu ns. liikaa.

Ominaisuuksia ominaisuuksia  :)


Poissa nakkiapina

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #93 : Huhtikuu 02, 2010, 13:41:30 »
Onko kukaan vaihtanut ite jäähdytinpuhaltimen etuvastusta?
Onko patska vaihtaa ja onnistuuko käsillä missä peukku välillä tiellä?

Mode-edit: Flektin etuvastusasia siirretty omaan topikkiinsa, http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,385.msg76542.html#msg76542 //KariM
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2010, 15:53:18 kirjoittanut KariM »
C5 2.0 2001

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #94 : Maaliskuu 16, 2011, 17:11:52 »
Moikka!
Nyt se on nähty täälläkin,Antipollution flaut ilmoitus tuli kun oli ajettu pitkä siivu elikkä 500km. Liikennevaloihin pysähtyessä kaikki mahdolliset merkkivalot ja mittarit hetkessä välkky ja antipöllö jäi palamaan samalla käynti hörpötti ei kierroksia kunnolla! Sammutuksen jälkeen antipöllö palaa, mutta muuten toimii normaalisti. Uskaltaako ajella takas kotia kohti on sentäs 500km matkaa? Onkohan ollut muilla samaa vikaa?

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #95 : Maaliskuu 18, 2011, 20:03:02 »
Parin kuukauden C5 kokemuksella sanoisin, että jos auto toimii normaalisti niin antipöllökin häipyy muutamassa päivässä. Tokihan siellä voi jotakin rikkikin olla.

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #96 : Maaliskuu 18, 2011, 20:57:06 »
No auto toimii taas normaalisti ja varoitus valot hävis näkyvistä!

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #97 : Maaliskuu 18, 2011, 21:41:08 »
No auto toimii taas normaalisti ja varoitus valot hävis näkyvistä!

Seuraavaksi vois sitten varmaan suositella hankkiutua ajopelistä eroon, tuskin jää viimeiseksi antipöllöksi... :mrgreen:

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #98 : Maaliskuu 21, 2011, 13:05:28 »
No nyt se löyty antipöllön syttymisen syy , kun tulin kotiin katsoin sen flektin toimintaa lähti suoraan puhaltamaan täysillä elikkä ne etuvastukset taas palaneet! Ajossa ei lämmöt nousseet niin paljon ,että flektiä ois tarvinnut mutta liikennevaloihin pysähtyessä lämmöt nousi ja flekti pyörimään suoraan suurimmalla nopeudella!

Poissa Veliviisi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #99 : Lokakuu 19, 2011, 19:07:55 »
Sattuipa männä viikolla. Antipöllö jysähti motarilla ja meno loppui siihen.  Etukäteen ei auto oireillut mitenkään. Korjaamolla vikakoodiluvussa löytyi kuulemma yli 20 vikakoodia. Sulakkeita ei ole palanut, sulakerasia ok. Epäilevät, että jossain päin johto poikki ??? Yhden päivän aikana ei syytä ole löytynyt. Auto C5 II -06.