Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 73774 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #50 : Joulukuu 30, 2008, 21:02:27 »
RFN moottori on erityisen herkkä näille APF vikailmoitukselle. Veikkaisin, että labda anturi(t) vialliset. noita on kaksi kpl. Ennen kattia ja katin jälkeen. Jos vikakoodeissa ei ole mitään erityistä, voisi tulpat uusia kokeeksi. Toinen vikakohde on kaasuläpän asentotunnistimen vaihto. Kolmas vikakohde hydr. nostimet vialliset. Myös flektin etuvastus kannattaa tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2008, 22:37:05 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 625
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #51 : Joulukuu 31, 2008, 01:21:50 »
Tämän vikailmoituksen vuoksi ei kannata kovin syviä arvailuja heitellä. Kyseessä kun on yleisluontoinen ilmoitus joka tulee hyvinkin monista syistä ja usein ilman isompaa syytäkin... Ajoa voi jatkaa jos ei veto heikkene tai käynti pätki. Mikäli muutaman starttauksen jälkeen ei ilmoitus häviä pitää vikamuisti lukea ja tehdä testiä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #52 : Joulukuu 31, 2008, 15:36:41 »
hyvähyvä

meinaan ettei välttämättä hirveetä systä huoleen -vielä

oiskos nyt niin että jos ois toi flekti-vika, myös puhaltimen outo toiminta selittyisi sillä? siis eräänlainen zombie-tila, kun ei reagoi, puhaltaa joko suht täysii tai ei ensinkään, namiskuukkeleia painaessa ei vaikutusta tilanteeseen, menee sitten jossainvaiheessa ok, ainakin toistaiseksi, no toissapäivänä ajelin tunteroisen lenkin eikä mitään puhallusta havaittavissa, tympeetä..

eli pitäskös ne flektit tsekata, kaksihan niitä jossain siellä etupuskurin takana, oisko kuvaa kellään?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 625
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #53 : Joulukuu 31, 2008, 19:11:02 »
hyvähyvä

meinaan ettei välttämättä hirveetä systä huoleen -vielä

oiskos nyt niin että jos ois toi flekti-vika, myös puhaltimen outo toiminta selittyisi sillä? siis eräänlainen zombie-tila, kun ei reagoi, puhaltaa joko suht täysii tai ei ensinkään, namiskuukkeleia painaessa ei vaikutusta tilanteeseen, menee sitten jossainvaiheessa ok, ainakin toistaiseksi, no toissapäivänä ajelin tunteroisen lenkin eikä mitään puhallusta havaittavissa, tympeetä..

eli pitäskös ne flektit tsekata, kaksihan niitä jossain siellä etupuskurin takana, oisko kuvaa kellään?
Jos on jäähdytinpuhaltimen etuvastus rikki niin siitä jää vikakoodi ja joskus antipöllö-ilmoitus
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #54 : Joulukuu 31, 2008, 19:38:05 »
jahas, ok...

jotain muuta siis näköpiirissä meikällä, ei oo antipöllö aikasemmin herjannu tai aikasempia vikakoodeja, ellei lasketa niitä agearboxfaultteja...

Poissa XANTIAGO

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 2.0i A 2006
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #55 : Tammikuu 03, 2009, 18:25:10 »
Mulla on kans C 5 2.0  automaatilla vm 2004 ja antipöllöä tuli joulun aikaan useamman kerran
ja kävi vain kolmella pytyllä.

Autoåströmillä tehtiin analyysi, että vikaa on sytytyspuolissa ja puolapaketti on tilauksessa.
Menee liikkeen takuuseen ja toivottavasti tehoaa.

Muutoin ollut loistokiesi ajaa. Aivan ihana.
Exät: BX 1.4 -86 ZX 1.6 -95 Xantia 1.6 -96 C5 2.0i -04
C1 1.0 2012  C5 2.0i A 2007

hecle

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #56 : Tammikuu 11, 2009, 17:14:51 »
Tänään (auto seissyt pitkään kadun varressa) käynnistyksen jälkeen syttyi catalytc converter fault , käynti tyhjakäynnillä 3 pytyllä ! kierrosten nosto auttoi,mutta ajossa voimaton! pienen lenkin jälkeen ,pysäytys sammutus,uudelleen starttaus ja vika tiessään ! mutta antipollotion fault syttyi sekä service/moottorin kuvakkeet ,käynkö läpi kaikki konehuoneen liittimet ? vai ? laite ollut Veholla 5/07 samoista koodeista,jolloin tsekattu tulpat,vaihdettu ruiskujärjestelmän ohjausyksikkö,ja suihkutuksen ohjauslaitteen ohjelma! ja päälle uhkaus että jos valot vielä syttyy, niin nostajaremppa edessä! Ps puolat vaihdettu 06, MITÄ TEHDÄ?

Poissa Petteri L

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #57 : Tammikuu 12, 2009, 11:18:10 »
http://www.citroen-foorumi.com/index.php/topic,2875.msg21683.html#msg21683

Eli nostajat mun autosta uusittiin (puolan lisäksi) n. 140 tkm kohdalla pari vuotta sitten. Venttiilinnostajat kai saattavat jumittaa, ehkäpä noin on jollekin pytylle käynyt kun seisoi pidempään?

Citroen C5 III 1.8 Dynamique Business -09

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #58 : Tammikuu 12, 2009, 11:53:55 »
Tänään (auto seissyt pitkään kadun varressa) käynnistyksen jälkeen syttyi catalytc converter fault , käynti tyhjakäynnillä 3 pytyllä ! kierrosten nosto auttoi,mutta ajossa voimaton! pienen lenkin jälkeen ,pysäytys sammutus,uudelleen starttaus ja vika tiessään ! mutta antipollotion fault syttyi sekä service/moottorin kuvakkeet ,käynkö läpi kaikki konehuoneen liittimet ? vai ? laite ollut Veholla 5/07 samoista koodeista,jolloin tsekattu tulpat,vaihdettu ruiskujärjestelmän ohjausyksikkö,ja suihkutuksen ohjauslaitteen ohjelma! ja päälle uhkaus että jos valot vielä syttyy, niin nostajaremppa edessä! Ps puolat vaihdettu 06, MITÄ TEHDÄ?

Kannattaisiko aloitta kokeilu halvemmalla systeemillä kuin venarempasta? Moottorin sisäinen pesu+venttiilien hoitoaine? Oma ajokki ainakin toimii "pesun" jälkeen kylmänä paljon paremmin.   

C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

JoreC5

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #59 : Tammikuu 12, 2009, 21:04:09 »
Bensa C5:ssa ollut jo pari vuotta sama vika: Keskikesää lukuunottamatta "Catalytic converter fault" tulee n. 0,5-1 km ajio jälkeen ja auto alkaa nykiä ja teho heikkenee. Uudelleen käynnistys auttaa. Huolto ei osaa tehdä vialle mitään. Puhdistusainetta ölynvaihdon yhteydessä on koetettu: ei tehoa. Kone pitäisi kuulemma avata. "Antipollution fault" varoitus näkyy muutaman käynnistyksen ajan ja häviää sitten.

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 309
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #60 : Huhtikuu 22, 2009, 19:28:57 »
Moi! Vaihdoin tänään sitikkaani C5 HDI A 2001 polttoaine- ja ilmansuodattimen. Vaihdon jälkeisellä starttauksella syttyi "Antipollution fault" vikailmoitus! Lähti pois vasta neljännellä starttauksella. Etenkin ilmansuodatin oli todella hiekkainen. Mikähän tämän vikailmoituksen aiheutti ja onko siitä haittaa auton toiminnalle??? Auto on 260 000 km ajettu ja hyvin huollettu.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #61 : Huhtikuu 22, 2009, 20:23:29 »
tjaa, tiä noista diisseleistä, mutta tuohon antipöllyyn:

samaa tekee bensakonekkin, varsinkin kylmällä... tällaista esim. startatessa käy huonosti, tulee catalytic converter faul-herja, sitten antipollution faul, joka poistuu tyyliin neljännellä startilla...

soitettu eka herjan jälkeen vehon huoltopuhelimeen, josta kaveri totesi että autolla voi ajaa, ja jos vikailmoitukset poistuu tyyliin 4.n kerran jälkeen, ei hätää, ns. palamatonta polttoainetta edennyt liianpitkälle, näihin antureihin katalysaattorin liepeillä...

hassua vaan että auto niin tekee, mutta taitaa olla liikaa elektroniikkaa ranskalaisilla noissa kärkimerkeissään...

mutta täm äylläoleva BENSA-koneessa, diisselistä ei hajuakaan... tai siis haju on, mutta paha.... ;)

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #62 : Toukokuu 11, 2009, 22:08:35 »
Mulla toi eka anttipöllyssä ilmoitus tuli 2007. Sammui ja syttyi uudestaan useampia kertoja. Putsasin EGR- venttiilin liittimen ja suihkautin hieman WD-40. Avot! Herja poistui ja tuli vasta tänä keväänä vapun tienoilla seuraavan kerran ???. Oli lämmin päivä ja auto kävi tyhjäkäyntiä ilmastointi päällä, niin huomasin, ettei jäähdyttimen flekti kytkeytynyt puoliteholle vaan kävi ainoastaan täysillä. Ja tohina oli kuin lehtipuhaltimessa. Samalla huomasin ilmastoinnin kompuran kytkeytyvän oudosti päälle. Kun kompura lähti mukaan, auto alkoi käydä tosi raskaasti ja flekti pyöri kuin vimmattu. Arvasin etuvastuksen menneen ja suuntasin kohti Vehoa. Noh, siinä Vehoa kohti ajaessani tuo kuuluisa herja sitten tuli mutta auto pelasi ihan normaalisti. Muutaman starttauksen jälkeen herja poistui eikä uusiintunut.

Vaihdoin molemmat vastukset ja johan alkoi flekti ja kompurakin käyttäytyä normaalisti. Epäilen vahvasti että toi herja liittyi jotenkin tuohon vastuksen kärähtämiseen, mene ja tiedä sitten :-\ Oiskos jotenkin kiusannut jonkun bitin kulkua ??? Näin tällä kertaa.

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #63 : Toukokuu 14, 2009, 08:53:14 »
Bensa C5:ssa ollut jo pari vuotta sama vika: Keskikesää lukuunottamatta "Catalytic converter fault" tulee n. 0,5-1 km ajio jälkeen ja auto alkaa nykiä ja teho heikkenee. Uudelleen käynnistys auttaa. Huolto ei osaa tehdä vialle mitään. Puhdistusainetta ölynvaihdon yhteydessä on koetettu: ei tehoa. Kone pitäisi kuulemma avata. "Antipollution fault" varoitus näkyy muutaman käynnistyksen ajan ja häviää sitten.

Tulipa eilen ostettua käytetty C5 vm.- 2002 2.0 litran bensamoottorilla. Eilen toimi kuin unelma. Tänä aamuna (kylmä aamu), kun lähdin ajelemaan, niin teki juuri niin, kuin tuo JoreC5:n auto. Ajoin hetkeksi parkkipaikalle, sammutin moottorin käynnistin uudelleen ja toimi jälleen normaalisti. Tosin Service valo jäi palamaan.

Mitä nyt näitä juttuja lukenut, niin ilmeisesti ihan perusongelmia, joista ei vielä kannata seinille hyppiä. Jotain ongelmia osasin jo odottaa, kun auto oli edullinen. Katsoin, että Virossa pyytävät samanlaisista C5:sta samaa hintaa. Suomessa sentään on vielä autovero päälle, eli melkolailla aliarvostettu auto Suomessa.

Meinasin tänään käyttää auton katsastuksessa, kun liikkeestä lupasivat korjata viat, jos tulee vikalistaa.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #64 : Toukokuu 14, 2009, 22:53:19 »
olikohan nyt niin että nämä lämpötila-anturit, siis vikaiset sellaiset, teettää vastaavia oireita, siis Zenerin "uuden" hankinnan kaltaisia... ainakin omassani oli samantyyppistä käyntihäröö ihan v...tutukseen saakka, joten anturit vaihtoon, nyt pelitsee taas... etuvastuksien vaihto aikaisemmin ei tohon ongelmaan vaikuttanut, ainakaan mulla...

jotenkin ne anturit kun on vialliset ja antaessaan tietoja tietokoneelle sen säädellessä polttoaineen syöttöä, menee liikaa palamatonta bentsiiniä aina katalysaattorin antureille saakka, jonka takia nämä herjat tulee, näin ainakin mulle V-liikkeestä kerrottu, onko totta, tiedä häntä...

herjat tosinaan poistuu noin neljännellä käynnistyksellä, mutta ainakin mulle oli jäänyt OBD:hen joku herjä joka tuli vasta katsastuksessa esiin, piti sitten käydä tyhjäämässä muisti ja viemässä kuitti konttorille, sai leiman eikä tarvinu jälkitarkastusmaksua maksaa... sellanen tapaus

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #65 : Toukokuu 15, 2009, 08:11:20 »
Täna aamuna, joka eilisen kaltainen pääsin töihin ilman ongelmia.

Tein varmuuden vuoksi, kuten monessa threadissä ehdotettu, eli pyöritin tyhjäkäynnillä noin minuutin siihen saakka, kunnes "automaattiryyppy" lähti pois, ja tyhjäkäyntikierrokset tippuivat. Sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen.

Seuraillaan tilannetta. Maanantaina olisi autoliikkeen huolto..

Onko tuo Antipollution faultin jälkeinen tehohäviö tosiaan joku auton ajotietokoneen itse tekemä "vikasietotila", jossa tehoja pudotetaan tietoisesti? Vai onko se syy siihen hälytykseen?

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #66 : Toukokuu 15, 2009, 15:26:07 »
Onko tuo Antipollution faultin jälkeinen tehohäviö tosiaan joku auton ajotietokoneen itse tekemä "vikasietotila", jossa tehoja pudotetaan tietoisesti? Vai onko se syy siihen hälytykseen?

Tuo häly voi tulla hyvinkin monesta eri syystä. Aina sitä ei edes merkkiliike saa selville. Jos tietsikka menee tehdasasetuksille, niin varmaankin tiputtaa tehoja, koska käytössä on perusasetukset ja laite ei vielä ole ehtinyt hakea asetuksia kohdalleen. Mutta tippuu tehot silloinkin, jos joku järjestelmistä on poissa pelistä. Ja häly tulee. Joskus vaan on niin, että silloin kun häly tulee, niin välttämättä ei ole mitään vikaa, ajossa ei ainakaan ole mitään huomannut. Jos taas on jotain vikaa, välttämättä ei tule. Kyllä nämä väyläsähköiset on joskus täyttä hebreaa :o.

Itselläni taas kulkupeli taitaa olla lopun edellä. Tuossa kun raplasin noita antureita ja putsailin paikkoja, niin tuntuu vireämmältä. Tai sitten johtuu vaan siitä, että olen jo viikkoja ajanut Volvolla ;D.

Poissa XANTIAGO

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 2.0i A 2006
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #67 : Kesäkuu 21, 2009, 11:24:24 »
Sitkeä ja itsepintainen Antipollution Fault  service valoineen ja moottorinkuvineen ja piipityksineen tokeni
kun kaatoi tankkiin Fuel Injection and Carburettor Cleanieria.  Ilmeisesti vain jotakin moskaa ruiskutus-
systeemissä. Juhannusajojen jälkeenkään ei ole hälyttänyt, joten helppoa ja halpaa tällä kertaa.

Laitan tämän tänne josko siitä olisi vinkkiä ja apua jollekulle samantyyppisen Antipolluution kanssa teutaroivalle.
Exät: BX 1.4 -86 ZX 1.6 -95 Xantia 1.6 -96 C5 2.0i -04
C1 1.0 2012  C5 2.0i A 2007

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #68 : Kesäkuu 22, 2009, 08:52:27 »
Mulla taas Juhannusviikonloppuna teki "antipollution faultin". Hieman ennen käynnistystä oli ollut ukkoskuuro, jolloin vettä tuli, kuin Esterin perseestä. Uudelleen käynistyksen jälkeen taas toimi normaalisti ja valokin sammuin muutaman startin jälkeen.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #69 : Kesäkuu 22, 2009, 18:33:38 »
taisin onnistua välttämään antipöllyt tänään omassa C5ssa, aamulla käynnistin, kun oli seissyt viime torstaista, annoin käydä rauhassa usemmaan minuutin, pakkailin niitä näitä, sitten sammutin, uudelleen käynnistys reilusti myöhemmin, eikä herjaa! normi tilanteessa = käynnistyksessä + liikkeelle lähdössä ois tullu herja -uskon niin

onneksi oli aamulla aikaa ja toinen auto millä lähdin....

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #70 : Heinäkuu 19, 2009, 22:01:45 »
Mulle sanottiin joskus paikallisesta Hevosta, että (Xsarassa) ns. tahaton antipolluutsoni häipyy n. 6 startin ja/tai 100 kilsan ajon jälkeen. Jos ei häivy, on isompaa vikaa, kuten mulla sitten katti paskana.
 

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #71 : Syyskuu 18, 2009, 14:51:11 »
Taas on alkanut olemaan yöpakkasia ja vanha tuttu "antipollution fault" alkanut hyppimään silmille.
Ensin on yleensä tullut "katalysator fault" ja sen perään muutaman käynnistyksen ajan "antipollution fault". Service ja "check engine"-valo tottakai palavat myös.

Nuo häiriöt välttää, kun auton antaa pyöriä tyhjäkäynnillä hetken ja "pöpötyksen" alkaessa sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

Tässä eilen aamulla kuitenkin tutkin auton ilmapumpun toimintaa heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Olen ymmärtänyt, että bensakoneella tuon ilmapumpun tulisi käydä parin minuutin ajan heti käynnistyksen jälkeen. Kuitenkaan ilmapumpun ilmanottoputken suulla (letku akun vieressä) ei käy minkäänlaista tuulenvirettä.

Voisiko päätellä siis, että vika on tuossa ilmapumpussa (aika hiljaiselta kuulostaa) tai jossakin venttiilissä, joka ei aukea?


Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Zener

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #73 : Lokakuu 06, 2009, 09:14:20 »
Noniin...nyt on "antipollution fault" kaivettu oikein pohjamutia myöten. Tänä aamuna näyttää, että sitä ei tullut *koputtaa puuta*, ilmeisesti vika korjaantui.

Eli alunperin kylmäkäynnistyksen ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin (tai muutaman sadan metrin ajon) jälkeen tuli ensin "pöpötystä" ja "katalytic converter/antipollution fault", ellei tehnyt moottorin uudelleenkäynistystä.

Vein auton serkulle korjaamoon ja antoi vikakoodiksi sytytyskatkoksia ja puolan häiriö. Vaihdettiin siis uusi puola ja sytytystulpat, vaikka epäilinkin, ettei vaikuta. No eihän se vaikuttanut.

Tämän jälkeen vaihdoin itse moottorin lämpötila-anturin tiivisteineen, mutta ei vaikutusta.

Seuraavana päivänä vaihdoin itse etuvastukset. Toisen vastuksen resistanssi ei ollut se, mikä oli ilmoitettu (0,2 ohmia oli mitattuna 0,6 ohmia). Siinä mahdollisesti siis jotain häikkää.

Mutta vika ei tälläkään korjaantunut. Päinvastoin se paheni. Auto alkoi nykimään niin, ettei eteen päässyt, kuin kaasu pohjassa. Tyhjäkäynnillä taas meinasi sammua. Antipollution fault jäi pysyväksi, eikä se sammunut enää ollenkaan.

Vein auton taas pajalle. Vikakoodeiksi OBDNn kautta näytti sytytyskatkoksia ja "Fuel trim", eli häiriötä polttoaineen syötössä. Myös tyhjäkäynnillä päästöarvot olivat taivaissa (siis CO), kun taas 2000 kierrosta/min olivat OK. Serkku ehdotti, että vaihdettaisiin polttoaineensuodatin. Sellaista kun ei kuitenkaan autossa ollut (ainoastaan sihti tankissa), niin pantiin tankkiin Forten ruiskunpuhdistusainetta. No eipä auttanut tämäkään.

Viimein serkku antoi lainaan OBD-lukijan. "Fuel trimmiä" näytti edelleen monta kertaa vikakoodiksi, mutta viimein antoi uuden vikakoodin eli "O2 Sencor circuit mallfunction (bank 1 sensor 1)", joka tarkoittaa häiriötä ennen katalysaattoria olevassa lambda-anturissa. Vaihdoin anturin itse (Citroenin alkuperäinen), joka onnistui yläkautta helposti. Nykimiset ja vikakoodit loppuivat siihen paikkaan.

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #74 : Lokakuu 06, 2009, 23:01:57 »
voiskos Zener tai joku muu vähän tarkemmin kertoa ton lambada-anturin vaihdosta ja mistä sen löytää? onnistunee siis "kotikonstein" vai?

nim.mer. ei oo kolmeen päivään kehannua ajaa kun kylmää...