Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 73847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JIM

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #225 : Helmikuu 16, 2016, 20:56:42 »
No niin, paineen nousun syy oli kannentiivisteessä. Ainut, jolle tätä autoa voi suositella, on Kuusakoski.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 762
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #226 : Heinäkuu 12, 2016, 14:10:19 »
Kyllä se on sitten kuitenkin ilmeisesti yrittänyt saada pumppua pyörimään. Saattaa olla, että maantieajon jälkeen tyhjäkäynnillä tulee jokin moottorinohjauksen käyttämä parametri tilaan, joka vaatii pakokaasujen laimennusta. Jos silloin on pumpussa vettä tai jäätä, niin eihän se lähde pyörimään ja vikakoodi tulee. En tiedä, missä tuo pumppu fyysisesti sijaitsee Picassossa, omat kokemukset tuosta P0410:stä ovat EW10 koneisesta 406 Pösöstä.

Rankkasateen jälkeen tänään ajelin ja sain tuon vanhan tutun P0410:n taas ruutuun varmaan vuoden tauon jälkeen. Kysynpä kuitenkin, että miksi, kun olen nimittäin leksalla ottanut (luullakseni) koko secondary air systemin pois käytöstä? Vai vaikuttaako toi leksan täppä jotenkin muulla tavalla?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 923
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #227 : Heinäkuu 12, 2016, 21:33:44 »
Kokeilin joskus samaa, sama tulos. Luulen että täppä vaikuttaa vain bsm:ään, ei ecuun.

Poissa MacKaiwer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #228 : Tammikuu 04, 2017, 06:26:41 »
Terve! Näin uutena foorumilaisena ja kuukauden C5sen omistaneena (2.0i 16v Break vm. 2003) kyselisin noista vikakoodeista... Eilen töistä kotiinpäin ajellessa ilmesty mittaristoon noi keltaset moottorin kuvatus ja service valo sekä toi antipollution fault teksti näyttöön... Pysäytin ja sammutin auton sekä pari kertaa käynnistelin mut siihen ne jäi kuumottamaan... Auto kuitenki toimi täysin ja ajoin sen kotiin... Tänään käyn hakemassa OBD bluetooth-palikan ja luen vikakoodit jotta tietäis mistä kenkä puristaa... Kysymys kuuluu että onko tämä oikea vikalista koodeille http://citroen.jigsy.com/citroen-fault-codes vai voiko niitä olla muitakin (C5 I vs C5 II esim.)?

Poissa Etereter

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 261
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #229 : Tammikuu 04, 2017, 07:02:03 »
Terve! Näin uutena foorumilaisena ja kuukauden C5sen omistaneena (2.0i 16v Break vm. 2003) kyselisin noista vikakoodeista... Eilen töistä kotiinpäin ajellessa ilmesty mittaristoon noi keltaset moottorin kuvatus ja service valo sekä toi antipollution fault teksti näyttöön... Pysäytin ja sammutin auton sekä pari kertaa käynnistelin mut siihen ne jäi kuumottamaan... Auto kuitenki toimi täysin ja ajoin sen kotiin... Tänään käyn hakemassa OBD bluetooth-palikan ja luen vikakoodit jotta tietäis mistä kenkä puristaa... Kysymys kuuluu että onko tämä oikea vikalista koodeille http://citroen.jigsy.com/citroen-fault-codes vai voiko niitä olla muitakin (C5 I vs C5 II esim.)?
Jos se antaa sen saman mikä mulla oli eli fuel trimmiä herjaa? Itse sen nollasin silloin ja en huomannut käytöksessä mitään ihmeempää. Liittyy varmaan siihen etanolilla ajoon, jos sillä ajat.

Poissa MacKaiwer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #230 : Tammikuu 04, 2017, 07:28:47 »
Terve! Näin uutena foorumilaisena ja kuukauden C5sen omistaneena (2.0i 16v Break vm. 2003) kyselisin noista vikakoodeista... Eilen töistä kotiinpäin ajellessa ilmesty mittaristoon noi keltaset moottorin kuvatus ja service valo sekä toi antipollution fault teksti näyttöön... Pysäytin ja sammutin auton sekä pari kertaa käynnistelin mut siihen ne jäi kuumottamaan... Auto kuitenki toimi täysin ja ajoin sen kotiin... Tänään käyn hakemassa OBD bluetooth-palikan ja luen vikakoodit jotta tietäis mistä kenkä puristaa... Kysymys kuuluu että onko tämä oikea vikalista koodeille http://citroen.jigsy.com/citroen-fault-codes vai voiko niitä olla muitakin (C5 I vs C5 II esim.)?
Jos se antaa sen saman mikä mulla oli eli fuel trimmiä herjaa? Itse sen nollasin silloin ja en huomannut käytöksessä mitään ihmeempää. Liittyy varmaan siihen etanolilla ajoon, jos sillä ajat.

Hyvä tietää, kiitoksia. Etanolilla on pari tankillista ajettu, seassa hieman 95E10.

Edit: Kaverilta sain ELM 327 OBD II -bluetoothpalikan ilmaiseksi ja tosiaankin vain tuota fuel trimmiä se herjas. Nollasin ja vikavalot sammui. Auto toimii edelleen ihan samoin kuin koko ajan, varmaan se sekoittaa ton fuel trim-koodin toi etanoli tosiaan eli no panic.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2017, 15:39:45 kirjoittanut MacKaiwer »

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #231 : Tammikuu 05, 2017, 00:20:18 »
Terve! Näin uutena foorumilaisena ja kuukauden C5sen omistaneena (2.0i 16v Break vm. 2003) kyselisin noista vikakoodeista... Eilen töistä kotiinpäin ajellessa ilmesty mittaristoon noi keltaset moottorin kuvatus ja service valo sekä toi antipollution fault teksti näyttöön... Pysäytin ja sammutin auton sekä pari kertaa käynnistelin mut siihen ne jäi kuumottamaan... Auto kuitenki toimi täysin ja ajoin sen kotiin... Tänään käyn hakemassa OBD bluetooth-palikan ja luen vikakoodit jotta tietäis mistä kenkä puristaa... Kysymys kuuluu että onko tämä oikea vikalista koodeille http://citroen.jigsy.com/citroen-fault-codes vai voiko niitä olla muitakin (C5 I vs C5 II esim.)?
Jos se antaa sen saman mikä mulla oli eli fuel trimmiä herjaa? Itse sen nollasin silloin ja en huomannut käytöksessä mitään ihmeempää. Liittyy varmaan siihen etanolilla ajoon, jos sillä ajat.

Hyvä tietää, kiitoksia. Etanolilla on pari tankillista ajettu, seassa hieman 95E10.

Edit: Kaverilta sain ELM 327 OBD II -bluetoothpalikan ilmaiseksi ja tosiaankin vain tuota fuel trimmiä se herjas. Nollasin ja vikavalot sammui. Auto toimii edelleen ihan samoin kuin koko ajan, varmaan se sekoittaa ton fuel trim-koodin toi etanoli tosiaan eli no panic.
Mikäli ajelet etanolilla ilman siihentarkoitettua muunnossarjaa, niin tuota laulua kuuntelet jatkuvasti. Itsellä C5 II 2,0I eflexfuel sarjalla ja toimii moitteettomasti.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa MacKaiwer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #232 : Tammikuu 05, 2017, 02:06:56 »
Mikäli ajelet etanolilla ilman siihentarkoitettua muunnossarjaa, niin tuota laulua kuuntelet jatkuvasti. Itsellä C5 II 2,0I eflexfuel sarjalla ja toimii moitteettomasti.

Ei nyt toki niin hurjiksi olla heittäydytty että ilman muunnossarjaa ajeltaisiin  :) Tämä kyseinen yksilöni on Etereterin entinen C5 farkku 2.0i 16v '03 ja hänen toimestaan eflexfuel-sarjalla myöskin muunnettu ja sille muunnoskatsastettu. Kolmas tankillinen menossa tämän reilun kuukauden aikana minkä olen omistanut ko. laitteen. Eka tankillinen oli liki kokonaan 95E10, toinen n. 60% Re85 40% 95E10 ja tämä kolmas meneillään oleva n. 90% RE85 10% 95E10. Antipollution herja tuli auton oltua n. -10 asteen pakkasessa lohkolämmittimen perässä reilun tunnin ja hetken sen jälkeen ajettuani. P1070 koodin ja vikavalot sammuttelin OBD car doctorilla. Katsellaan tuleeko herjaa uudestaan ja minkälaisen ajan jälkeen tulee jos tulee. Nyt vaan kovaa ajoa sillä autot tykkää että niillä ajetaan  ;)

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #233 : Tammikuu 05, 2017, 09:02:57 »
Ei nyt toki niin hurjiksi olla heittäydytty että ilman muunnossarjaa ajeltaisiin  :) Tämä kyseinen yksilöni on Etereterin entinen C5 farkku 2.0i 16v '03 ja hänen toimestaan eflexfuel-sarjalla myöskin muunnettu ja sille muunnoskatsastettu. Kolmas tankillinen menossa tämän reilun kuukauden aikana minkä olen omistanut ko. laitteen. Eka tankillinen oli liki kokonaan 95E10, toinen n. 60% Re85 40% 95E10 ja tämä kolmas meneillään oleva n. 90% RE85 10% 95E10. Antipollution herja tuli auton oltua n. -10 asteen pakkasessa lohkolämmittimen perässä reilun tunnin ja hetken sen jälkeen ajettuani. P1070 koodin ja vikavalot sammuttelin OBD car doctorilla. Katsellaan tuleeko herjaa uudestaan ja minkälaisen ajan jälkeen tulee jos tulee. Nyt vaan kovaa ajoa sillä autot tykkää että niillä ajetaan  ;)

No sitten pari vinkkiä.A: eFlexFuel sarjan kanssa voit tankata ihan suoraan pelkkää E85 ei tartte läträtä sen bensiinin kanssa. B:se lämpötila-anturin harmaa johtu tulee olla jossain sellaisessa paikassa mistä se saa lohkon lämpötilan järkevimmin (ks. oma asennukseni täältä:http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=25308.50) Eli lämpötila-anturi on laitettu VVT solenoidin ja nokan väliin lohkoa vasten, ei optimaalisin paikka mutta lämpötila-anturin ideanahan onkin lukea lämpötila käynnistyksen yhteydessä. Sitten starttien pitää olla terävieä noin 2-3s mittaisia ja mikäli auto ei starttaa, niin avain 0 asentoon ja uusi startti. Näin se boxi sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin ja etanolimäärään. Mikäli nyt sulle tulee depollutioneita, niin kannattaa käydä jossain eFlexfuelin asennuspisteessä jossa voivat koneella kattoa polttoainekartat mitä se laite on oppinut ja sen laitteen versiosta riippuen myös siellä on muutamia säätöjä mitä voivat tehdä. Paras tilannehan on jos pääset pirkkalassa paikanpäällä pyörähtämään, niin varmaan saavat päivitykset ajettua laitteeseen.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa tramppi

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #234 : Maaliskuu 20, 2017, 17:51:19 »
Terve! Tuli puolisen vuotta sitten hommattua 2002vm c5 2.0hdi koneella. Autossa on ollut kokoajan sellainen vika että se ei kiihdy kunnolla ennenkuin kierrokset nousevat 3000 kieppeille, tämän jälkeen auto kiihtyy suorastaan hyökkäämällä. Tehot pysyvät löydyttyään koko kiihdytyksen ajan vaikka vaihtaisi isompaa vaihdetta silmään. Harvakseltaan ilmestyy myös antipollution fault näyttöön, etenkin isompia mäkiä kiivetessä. Vikavalot häipyy aina itsestään parissa päivässä.  Osaisiko joku sitikoista& autoista ylipäätään enemmän tietävä sanoa vikaa moisille oireille?

edit: Lisäyksenä vielä se että jos aloitan kiihdyttämisen kakkos vaihteella niin tehot ampaisevat noin 3500 kierroksen kohdalla ja kolmos vaihteella niin 3000 kierroksen kohdalla. Tosiaan tehot pysyvät koko kiihdytyksen ajan mutta kun kiihdytys loppuu niin taas on haettava kovat kierrokset jos meinaa kunnolla kiihdyttää.

Poissa plagu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 294
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #235 : Maaliskuu 20, 2017, 17:58:53 »
Hukkaportin kello jumittaa?
Peugeot 407 coupe
Citroen C4
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa ceeviiss

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #236 : Syyskuu 04, 2017, 16:08:33 »
Helou! Uus täällä. Mikä sitruunapatonki? Ja mulla syttyi just toi antipullation fault... tyhjäkäynnillä tuli vikakertomus ja kässärin valo syttyi ja sit ku lähdin ni moottori- ja servicevalo rupes palaa. Mitääh... Siis pilaantumisen estävä vika sitten jossain öljy mainittiin. Lambdat molemmat vaihdettu tovi sitten..????

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 196
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #237 : Syyskuu 05, 2017, 01:33:25 »
Antipollution Fault on yleisvaroitusherja kaikille moottoriin liittyville vioille jotka "ilmoja pilaa" eli voi saastuttaa.

Siitä ei voi päätellä kuin että on joku vika joka vaikuttaa saasteiden pääsyyn putkistosta ulos tai niiden syntymiseen, eli sama herja tulee jos hajoaa puola tai joku anturi taikka vaikka katalysaattori hajoaa, jotkut mekaanisetkin viat voivat aiheuttaa tuon vikailmoituksen. Onko tietoa miksi noita lambdoja on aiemmin vaihdeltu?  Mutta ihan arvailuksi menee ilman vikakoodien lukemista, vikakoodi saattaa paljastaa enemmän vian syystä, joskus harvoin jopa suoraan vian.

Poissa ceeviiss

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #238 : Syyskuu 05, 2017, 09:51:52 »
Täytyy käydä lukemassa vikakoodit... Olisikohan lambdojen kanssa ollut sama herja, nyt ei muista. Kerran on katalysaattoria herjannut, karstat poltin niin ei oo näkynyt sitä vikaa enään.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Wiltsu-boy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #239 : Syyskuu 05, 2017, 13:37:36 »
Moikka,

P0410 on jäänyt pysyväksi valoksi. Itse toisioilmapumppu pyörii kyllä oikein näppärästi ja siistin olonen sisältäkin ollut. Mitähän katsois seuraavaksi?
Vaiva tulee aina niin kuin muillakin eli lämpimällä koneella liikennevaloissa, nollaamisen jälkeen 50-400km yleensä...

Jossakin puhutaan flektin etuvastuksista, pitäisikö ne vaihtaa?  ??? Auto C5 -01 2.0L bensa ja ostettu viime vuonna, sillon ajettu vain noin 135tkm...

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 196
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #240 : Syyskuu 05, 2017, 15:03:47 »
Ainakin voi kannattaa kokeilla käynnistyyko jäähdyttimen flekti hiljaiselle nopeudelle, kun laittaa ilmastoinnin päälle. (Eihän sen pitäisi tuollaista vikakoodia antaa, mutta joillain ilmeisesti antaa, toisaalta ei lämpimällä koneella tuon lisäilmapumpunkaan pitäisi käydä, eli miksi se sitäkään herjaisi)

Poissa jakew

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 I 2.0i 100kW SX Berline -04 man.
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #241 : Syyskuu 05, 2017, 15:41:46 »
Vaiva tulee aina niin kuin muillakin eli lämpimällä koneella liikennevaloissa, nollaamisen jälkeen 50-400km yleensä...

Aivan sama juttu mullakin. Jossakin kettingissä arveltu, että lisäilmakanavat kannessa ovat karstoittuneet lähes umpeen ja saattaisi liittyä siihen...

(Eihän sen pitäisi tuollaista vikakoodia antaa, mutta joillain ilmeisesti antaa, toisaalta ei lämpimällä koneella tuon lisäilmapumpunkaan pitäisi käydä, eli miksi se sitäkään herjaisi)

Tuo se minuakin ihmetyttää. Minkä takia äly muka vahtaa lisäilmapumpun toimintaa kesken ajon. Mutta niin se P0410 vaan aina pärähtää muutaman viikon välein päälle.

Poissa Wiltsu-boy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #242 : Syyskuu 05, 2017, 16:49:22 »
Ainakin voi kannattaa kokeilla käynnistyyko jäähdyttimen flekti hiljaiselle nopeudelle, kun laittaa ilmastoinnin päälle. (Eihän sen pitäisi tuollaista vikakoodia antaa, mutta joillain ilmeisesti antaa, toisaalta ei lämpimällä koneella tuon lisäilmapumpunkaan pitäisi käydä, eli miksi se sitäkään herjaisi)

Kone hieman jäähtyneenä käynnistin auton ilmastointi päällä ja kyllä se hetken päästä alkoi pyörimään, sitä en osaa sanoa meneekö hiljaa vai nopeesti...


Vaiva tulee aina niin kuin muillakin eli lämpimällä koneella liikennevaloissa, nollaamisen jälkeen 50-400km yleensä...

Aivan sama juttu mullakin. Jossakin kettingissä arveltu, että lisäilmakanavat kannessa ovat karstoittuneet lähes umpeen ja saattaisi liittyä siihen...

(Eihän sen pitäisi tuollaista vikakoodia antaa, mutta joillain ilmeisesti antaa, toisaalta ei lämpimällä koneella tuon lisäilmapumpunkaan pitäisi käydä, eli miksi se sitäkään herjaisi)

Tuo se minuakin ihmetyttää. Minkä takia äly muka vahtaa lisäilmapumpun toimintaa kesken ajon. Mutta niin se P0410 vaan aina pärähtää muutaman viikon välein päälle.


Itsellä on tullut selailtua varmaan kaikki langat netistä mitä löytyy joka kielellä, jotenki alkaa sekasin olemaan kun autoamatöörinä en edes tajua kaikkea. Korjaamolla väitti että lisäilmapumppu rikki, otin sen irti ja kokeilin antaa virtaa, ei pyörinyt. Purin pikkasen, näytti siistiltä. Sitten vähän crc:tä liittimiin sisällä ja ulkona, ja kokeilin uudelleen niin pyöri hienosti. Korjaamon kaveri ei ollut kuullukaan tuosta poraamisjutusta, totesi vaan paskapuheeksi kun yritin sönköttää jostain porailuista johonkin :D

Olisi hienoa jos saataisiin kommenttia joltain, joka on saanut tämän ongelman korjattua... Joku meinas että uusi akku vieny ongelman pois, varmaan jos liittimet/johdot heikkona niin uusi akku varmaan puskee virtaa paremmin, tiedä sitten.

Poissa Wiltsu-boy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #243 : Syyskuu 05, 2017, 17:30:55 »
Kokeilin tuossa uudelleen kylmän koneen käynnistää, ilmastointia säädin 17 asteeseen. Kesti varmaan semmonen 10-15 sekkaa ennen kun flekti käynnisty. Kuulostaisi normaalille, ei pyörinyt millään hirmuteholla näin mutulla, mutta pitäisikö vaan arvalla heittää uudet vastukset...

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 762
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #244 : Syyskuu 05, 2017, 18:06:34 »
Tuo se minuakin ihmetyttää. Minkä takia äly muka vahtaa lisäilmapumpun toimintaa kesken ajon. Mutta niin se P0410 vaan aina pärähtää muutaman viikon välein päälle.

Tossahan käy niin, että ecu loggaa virhekoodit (ja freeze framen) muistiin käynnistyksen aikana ja se lienee siellä muistissa "pending -tilassa" aikansa, kunnes uusiutuu tarpeeksi monta kertaa tai usein ja nostetaan vikatila päälle. On sitten ihan toinen hetki, koska se pysyväksi vahvistettu vikakoodi kuljettajalle näytetään, jos ei ole kyse kriittisestä viasta.

Sitä en tiedä, millä logiikalla se aina tulee risteykseen hiljentäessä. Ehkä ei-kriittiset viestit piipautetaan ruudulle silloin, kun voidaan olettaa, että ajotilanne on rauhallinen, kuten risteyksessä. Vaan silti ne menevät toisinaan ohi, kun viesti on ruudulla vain pari sekuntia... Pitäis olla sellanen check-nappi, josta viestin voisi kuitata käsin pois.

Olisinko muistellut oikein, että tuon antipöllön sai pysymään kaukana, jos lähti autolla suhteellisen äkkiä liikkeelle käynnistämisen jälkeen? Hämärästi muistellen tätä kokeilin joskus itsekin ja ilmeisesti lisäilman mittausta ei tehdä tai mitattavat arvot ovat muuten ok, jos vain koneessa on kierroksia ja/tai kuormaa.

Poissa vpekkari

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 29
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #245 : Syyskuu 07, 2017, 12:25:45 »
Itse olen tutkinut asiaa hieman torque-ohjelmalla kun lisäilmapumppu käy. Lambdan jännite ei putoa normaalisti, vaikka seoksen pitäisi muuttua laihemmaksi. Tässä on tasan yksi vaihtoehto: lisäilmakanavat tukossa, eikä ilma virtaa määränpäähän. Heti kun autolla lähtee liikkeelle, niin lambdaan tulee eloa kun se alkaa säätää seossuhdetta. Tällöin siis jännitekin käy siellä lähellä nollaa, joten lisäilmatesti menee läpi. Veikkaan, että moottorinohjaussoftassa on bugi tässä kohtaa. Se ei ota huomioon, että lambdan muutoksen aiheuttikiin normaali ajo, eikä lisäilmapumpun aktiivisuus. Tähän siis perustuu se, että kun autolla lähtee heti liikkeelle, niin tuota P0410-koodia ei koskaan tule.

Vaihtoehdot:
- unohdetaan koko juttu - kovaa ajoa vaan!
- yritetään jollain litkulla avata noita lisäilmakanavia
- tehdään kalleimman mukaan, eli kansiremontti
- tehdään kytkentä, joka maadoittaa lambdan lisäilmapumpun käynnin aikana


Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 923
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #246 : Syyskuu 07, 2017, 13:46:39 »
Lambda ei toimi hetkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lämmitetylläkin menee aikansa ennenkuin se lämpenee ja alkaa näyttää järkeviä. Esim. cloded loop säätö ei ala heti käynnistyksestä vaan vasta sitten kun lambda on lämmin.

Irroita ilmapumpun letku ja paina suuntaventtiili auki (tai irroita koko venttiili). Jos tulee pakokaasua niin ainakin joku kanavista on auki.

Poissa Kyde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #247 : Syyskuu 07, 2017, 14:15:53 »
P0420 - Herjasta asiaa. C5 I, 2.0:

Itsellä tuo syttyy satunnaisesti pitkässä tasaisessa ajossa. Eli nähtävästi siis jälkimmäisen lambdan arvot ei pysy rajoissa. Välillä mennyt pitkäänkin, ettei herjaa tule, välillä tulee vähä tiuhemmin. Muuta vikakoodia ei tule, eikä tuosta nyt sinällään suurta haittaa ole. Lähinnä vaan pistää aina kuskin kiehumaan, ku tuo anti-pöllö syttyy. Ja alta tonnin autoon en ala kattia vaihtamaan.

Kysymys siis tämän "korjauksesta". Sitruunapatongissa joku oli päässyt P0420-herjauksesta tällaisella: http://www.ebay.com/itm/Stainless-Steel-O2-Lambda-Oxygen-Sensor-Extender-Spacer-For-Hydrogen-M18-x-1-5-/361671784575?hash=item543551787f:g:svMAAOSw-0xYSgWS&vxp=mtr

Onko kukaan testannut ja onko ollut toimiva ratkaisu? Tuon verran voisi jopa sijoittaa, että tuosta herjasta eroon pääsisi.

Poissa vpekkari

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 29
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #248 : Syyskuu 08, 2017, 21:32:53 »
Lambda ei toimi hetkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lämmitetylläkin menee aikansa ennenkuin se lämpenee ja alkaa näyttää järkeviä. Esim. cloded loop säätö ei ala heti käynnistyksestä vaan vasta sitten kun lambda on lämmin.

Irroita ilmapumpun letku ja paina suuntaventtiili auki (tai irroita koko venttiili). Jos tulee pakokaasua niin ainakin joku kanavista on auki.

Aika nopeasti se lambda mielestäni herää eloon ja onhan sillä lämmityskin. Ajamaan kun lähtee, niin torque alkaa näyttää nopeasti käppyrää. Tyhjäkäynnillä kylmänä jännite pysyy ylhäällä (=rikas seos) mikä kertoo riittämättömästä lisäilman määrästä. Olen kokeillut puhaltaa ilmaa toisioilmapumpun letkusta, eikä siihen suuntaan tunnu juuri mitään virtaavan. Ei tähän järjestelmään oikein muita vikoja enää mahdu. Viallinen lambda oireilisi jo muutenkin.

Poissa Wiltsu-boy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #249 : Syyskuu 17, 2017, 16:23:14 »
Moikka,

P0410 on jäänyt pysyväksi valoksi. Itse toisioilmapumppu pyörii kyllä oikein näppärästi ja siistin olonen sisältäkin ollut. Mitähän katsois seuraavaksi?
Vaiva tulee aina niin kuin muillakin eli lämpimällä koneella liikennevaloissa, nollaamisen jälkeen 50-400km yleensä...

Jossakin puhutaan flektin etuvastuksista, pitäisikö ne vaihtaa?  ??? Auto C5 -01 2.0L bensa ja ostettu viime vuonna, sillon ajettu vain noin 135tkm...


Päivitetääs omaa vikakoodin P0410 selvittelyä. Tarkistin flektin etuvastukset, olivat mielestäni kunnossa, myös ne lämpösulakkeet, katottiin yleismittarilla.
Sitten laitoin akun kengän kiinni ja kävi niin, että meni kokoajan ajonesto päälle. Oli kokoajan hirveä ronklaus saada autoa käyntiin kunnes lopulta ei enää käynnistyny millään. Olin jo hinauttamassa autoa Veholle avainten uudelleenkoodaukseen, kun aattelin kokeilla naapurikorjaamolta apusähköä. Pärähti ekalla käyntiin, joten akkuhan siinä tais vaan olla sökönä. Saman Vehokin sitten (yllättäen) totesi. 150€ naurettavan helposta akunvaihdosta. Saa nyt nähä onko muuta rikki, mutta tuosta taisi jäädä kiinni. Voi olla että antipollution fault ei enää myöskää pamahda ruutuun kun akkukin kunnossa eikä mahdollista jännitteen notkahtamista tapahdu liikennevaloissa.