Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 77710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 373
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #125 : Heinäkuu 02, 2012, 20:56:28 »
Ilmastointi on jo eco-asennossa, siis ei päällä, eikä flektin pitäisi pyöriä. Vastusko ei voi hajota niin että flekti pyörisi koko ajan?

Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 376
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #126 : Heinäkuu 03, 2012, 12:26:19 »
Vastusko ei voi hajota niin että flekti pyörisi koko ajan?

Vastusten (tai siis niiden lämpösulakkeiden) kärähdys poistaa vain flektin vajaanopeudet (ja siten myös ilmastoinnin) käytöstä. Täysi nopeus toimii edelleen, jos jäähyvesi kuumenee tarpeeksi, ei muuten.

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 865
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #127 : Heinäkuu 03, 2012, 14:04:05 »
Vastusten (tai siis niiden lämpösulakkeiden) kärähdys poistaa vain flektin vajaanopeudet (ja siten myös ilmastoinnin) käytöstä. Täysi nopeus toimii edelleen, jos jäähyvesi kuumenee tarpeeksi, ei muuten.

Kyllä Xsarassa -04 toimi ilmastointi vaikka jäähyflektin vastukset eivät toimineetkaan. Flekti käynnistyi ajoittain täydelle nopeudelle.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2012, 16:03:27 kirjoittanut oddjob58 »
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa jussisa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #128 : Heinäkuu 14, 2012, 18:30:11 »
  • ESP/ASR-ilmoitus on ilmestynyt yhden kerran pari viikkoa sitten,
  • eilisestä lähtien Antipollution faultia aika paljon ja
  • tänään kerran Catalytic converter fault, siinä yhteydessä käynti meni tosi epätasaiseksi mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei mitään ongelmia.

Eilen auto nytkähteli inhottavasti moottoritiellä 5 minuutin ajan (n. 3000rpm). Niin ja flekti ei mielestäni ole tässä C5:ssä pyörinyt ikinä, joskus vaihdettiin releitä jne mutta ei vaikutusta. Auto on vm 2003, 2.0 bensa ja mittarissa 146tkm.

Nyt varoituksia ei ole päällä, mutta uskaltaakohan tolla lähteä ajelemaan kotiin 500km matkan... Kajaanista näyttäisi löytyvän autotalo Hartikainen, sinnekö potilas kannattaisi viedä täältä Vuokatista?

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 373
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #129 : Heinäkuu 15, 2012, 13:58:21 »
Ääni ei tullutkaan flektistä.  :-[ Syynä oli sammutettaessa kuuluvat turbon jäännöskierrokset. Ääni pääsee nyt korvaan asti kun ilmansuodatin ei ole orkkistyyppiä.

Jälkikäyntivaivaan ei suinkaan tarvitse ostaa uutta paineensäädintä. Vaihdoin äsken omaani toisen käytetyn säätimen, josta sivuleikkureilla mursin roskasihdin karan päästä kätsysti pois. SItten vaan uudet tiivisteet ja menoksi. Käy ja sammuu tosi siististi ja koko homman kulut olivat 2.3e. Tuon maksoivat se vihreä rengas + sen tukirengas. Ison O-renkaan tilalle kaivoin romuista jotain ja hyvin vaikuttaa toimivan.

Puuttuva osa ei rikkoudu. :)
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa svc

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 350
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #130 : Syyskuu 08, 2012, 14:42:52 »
2.2 HDi -04 alkoi eilen tarjoilemaan tuota tuttua vikailmoa. Testeri kertoi vikakoodiksi P0400, eli Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction. EGR ei siis toiminut kunnolla, joka yleensä tarkoittaa vielä sitä, että EGR-venttiili on jumissa tai ei toimi.

Pikatutkimus paljasti venttiilin kalvorasialle tulevan alipaineletkun murtuneen aivan liitoksen vierestä. Sentin pätkä pois letkusta ja takaisin kiinni. Vikakoodin kuittaus testerillä ja vika tuntuu poistuneen.

Seuraava vika tuleekin sitten aikanaan FAP:in tukkeutumisesta, sillä regenerointiväli on enää 920 km. Uudella FAP:illa tämän pitäisi olla lähes 2000 km ja ilmeisesti 800 km on se raja, milloin diagnostiikka alkaa asiasta huomautella? Huolto-ohjelman mukaiseen vaihtoon on enää 40 000 km, mutta siinä vaiheessa taitaa filtteriin tulla vähän isompia huokosia...


"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi SX Vision -08, C5 2.0i 16V Exclusive -06, Xsara Break 1.6i 16V SX -03.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #131 : Syyskuu 08, 2012, 20:20:17 »
Seuraava vika tuleekin sitten aikanaan FAP:in tukkeutumisesta, sillä regenerointiväli on enää 920 km. Uudella FAP:illa tämän pitäisi olla lähes 2000 km ja ilmeisesti 800 km on se raja, milloin diagnostiikka alkaa asiasta huomautella? Huolto-ohjelman mukaiseen vaihtoon on enää 40 000 km, mutta siinä vaiheessa taitaa filtteriin tulla vähän isompia huokosia...

Ihan normaalilta fapin puhtaaksipolttovälitä tuo 900 km kuulostaa. Diagnostiikka huomaa vasta ongelman kun paine-ero muuttuu radikaalisti, eli kun filtteri on täysin tukossa (tai sitten siinä on liian iso reikä). Ilman polttoja tuohon täysin tukkotilaan pääsee n. 50 000km ajelulla...

Poissa svc

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 350
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #132 : Syyskuu 08, 2012, 21:22:49 »
Testeri noita raja-arvoja tarjosi, kun tänään noita ihmettelin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi SX Vision -08, C5 2.0i 16V Exclusive -06, Xsara Break 1.6i 16V SX -03.

Poissa Aapeli71

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #133 : Lokakuu 10, 2012, 21:37:24 »
Moro moro,
Auttakee tuoretta Citronistia, yritin saada takalasinpyyhintä toimimaan. Tarkistelin sulakkeita mittarilla (kuskin puolen kotelon takaa), jonkin ajan päästä alkoi palelemaan ja laitoin auton käyntiin että tarkenee. Noh sitten tuli nypättyä joku ihme "sulake" F19 irti, oli harmaa ja luki HS?
Sen jälkeen kun sammutin auton ja yritin käyntiin >> Engine Immobilizer Fault ja Automatic Gearbox fault, eikä autoa käyntiin millään, eikä keppiä saanut liikkumaan ? ???
Tovin selailin tätä C5 foorumia ja annoin akun kengän olla irti, eikä selvinnyt. Aikani tutkailtua huomasin että olin työntänyt tämän "ihme sulakkeen" väärään hahloon. Tämä on lienee joku ns. shuntti jolla yhdistetään + kiskoja yhteen sulakerasiassa?
No kuitenkin, laitoin "shuntin" oikeaan loveen ja auto lähti lopulta käyntiin ja ja kaikki näytti olevan OK.
MUTTA, tämän myötä alkoi herjaamaan Anti Pollution Faultia, ei väliä onko kylmä tai lämmin kone,aamu taikka ilta, kuittaamalla lähtee pois mutta tulee takas aivan satunnaisesti, ja aina startissa.
Mielenkiintoista on että ELM antaa aina koodin U0103-Network = Lost Communication With Gear Shift Control Module "A"
Liekö sitten oikea selitys tuolle koodille C5:ssa?
Olisko joku ohjelma voinu mennä sekasin ku nyppäsin "lennosta" sähköt pois ja onko ainut konsti mennä Veholle  >:(
Tulipa pitkä juttu, toivottavasti joku jaksaa lukea...
C5 FARMARI 2.0 HDi 110 (DW10ATED) AL4   

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 865
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #134 : Lokakuu 11, 2012, 08:31:57 »
Ehkä jonkun toisen ihme-sulakkeen irroittaminen moottorin käydessä korjaisi ongelman... 8)
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa jussisa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #135 : Lokakuu 11, 2012, 17:04:36 »
Lisäilmapumppu paljastui täällä sitten syylliseksi Antipollution-varoitukseen. Katsastushuollolle tuli muutenkin niin paljon hintaa, että toistaiseksi ajattelin mennä vanhalla pumpulla - vika kun ei sinänsä ole vaarallinen.

Ilmapumpun ilmoitus olisi kuitenkin kiva saada pois mittaristosta, jotta seuraavan vian tullessa tuo uusi vika ei vaan jäisi huomaamatta. Muistan jostain lukeneeni, että pumpun sulakkeen irrottamalla mittariston varoituksen saisi pois päältä, en vaan löydä enää lähdettä mistään...

Vikakoodi sinänsä saakin jäädä muistiin, kunhan vaan varoitusvalon saisi pois päältä. Eniten harmittaisi jos joku tärkeä vika jää huomaamatta kun "se varoitusvalo nyt vaan palaa aina". C5 -03 2l bensakoneella

Poissa Aapeli71

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #136 : Lokakuu 17, 2012, 19:02:46 »
Selvis vähällä  :), Vaihdelaatikkoon oli jäänyt vikoja kummittelemaan "sähkökatkon" jäljiltä. Jotenkin ne generoi tuon Antipollution Faultin ? Vikakoodien nollauksien jälkeen ei oo herjaillut.
Kiitokset petrisa:lle !!

Poissa Tarde

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #137 : Joulukuu 10, 2012, 09:20:10 »
Jälkikäyntivaivaan ei suinkaan tarvitse ostaa uutta paineensäädintä. Vaihdoin äsken omaani toisen käytetyn säätimen, josta sivuleikkureilla mursin roskasihdin karan päästä kätsysti pois. SItten vaan uudet tiivisteet ja menoksi. Käy ja sammuu tosi siististi ja koko homman kulut olivat 2.3e. Tuon maksoivat se vihreä rengas + sen tukirengas. Ison O-renkaan tilalle kaivoin romuista jotain ja hyvin vaikuttaa toimivan.

Ei kai se roskasihti siellä ihan turhaan ole? Mitähän seuraamuksia mahtaa tulla, kun jättää pois? Pumppu? Suuttimet?
C5 2.0 HDi Break automaatti -02.

ripa

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #138 : Tammikuu 06, 2013, 18:38:07 »
Mulla tulee antipollution fault pitkillä matkoilla (100-150km) niin valo syttyy ja ihan pintakaasulla ajaessa alkaa nytkyttämään. Työmatkoilla (10km) ei ole ollut mitään ongelmia mitä nyt on auto ollu pari kuukautta. Auto on siis 2 L bensa vm 01 osaako kukaan sanoa mistä johtuisi?Tulpat on suht uuden pari tonnia ajettu samoin puolakasetti ja ilmanputsari. Valo ei kuitenkaan pala jatkuvasti että jos pysähtyy esim huoltoasemalle ja puolen tunnin päästä jatkaa ni valo on sammunu

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 373
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #139 : Tammikuu 06, 2013, 19:44:39 »


Ei kai se roskasihti siellä ihan turhaan ole? Mitähän seuraamuksia mahtaa tulla, kun jättää pois? Pumppu? Suuttimet?


Sihtiä ei ole kaikissa uutenakaan myytävissä säätimissä. Lisäksi sihti on paluukierron puolella joten sen suodattamisesta tai suodattamatta jättämisestä ei ole minkäänlaista merkitystä pumpun tai suuttimien toiminnalle. Lisäksi systeemissähän on jo suodatin siinä moottorin päällä, joka vaihdetaan säännöllisin väliajoin.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa nakkiapina

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #140 : Helmikuu 14, 2013, 09:12:51 »
Kesä lähenee kun heitti taas antipöllöt. Kestihän se herjaamatta melki 2vuotta. ;D
Vastuskauppaan marsmars...
C5 2.0 2001

Poissa jumper2000

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #141 : Kesäkuu 13, 2014, 23:56:02 »
Nyt sain ensimmäisen kerran tämän pöllön ruudulle.
Tänään ollut sateinen päivä ja starttasin auton normaalisti, ja tuntui toimivan normaalisti, muuten paitsi ehkä vähän tehottomalta tuntui.
Starttailin noin 5-7 kertaa ajojen välissä. Ei lähtenyt pois tuo pöllö. Matkaa tuli joku 40-50km.

Ketjun lukeneena vika voisi olla alustavasti flektin kahdessa anturissa tai lisäilmapumpussa joku sekoaminen.

Vikakoodia antoi seuraavasti:P0410= Eli lisäilmapumppu ei toimi oikein tai sinne päin

Aurinkoisilla ja kuivilla keleillä ei ollut aiemmin viikolla ongelmia.
Heti kostealla kelillä syttyi tuo Antipöllö ja service valo.

Jakopää kaikkine tarvittavine osineen ja vesipumppu vaihdettu 11/2013. Samoin tehty kattava huolto muutenkin citikka liikkeessä. Mm:Jarruneste, ilmansuodatin, tulpat, j-neste ainakin.

Aikaisemmin kun lähti kylmällä kelillä ajamaan, niin tulee sellaista pientä nykimistä normaalissa taajama vauhdissa noin 1km ajan.
Kun nesteet lämpiää, niin se loppuu ja toimii moitteitta sitten.

Tuo ilmapumppu ei käsittääkseni ole ihan halpa osa. Joten mitä lähtisi ensin vaihtamaan? Meinasin nuo vastukset nyt ainakin vaihtaa.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #142 : Kesäkuu 14, 2014, 08:11:07 »
Tuota kannattaa sekata tuo lisäilmapumpun kunto mitä se on syönyt onko siellä puoli litraa vettä jolloin ei toimi.  Ja ne hinnat ulkomnailta tilattunaa ei ole mitään kovia kuten tuosta linkistä lukee.


http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=16115&sid=6ebaac022b8894f292b8ec76d8f02a73

Poissa jumper2000

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #143 : Kesäkuu 15, 2014, 22:37:30 »
Tänään kävin vähän tutkimassa paikkoja autosta.
Koitin heilutella tuota ilmapumppu hässäkkää siinä akun alla laatikon edestä, ja ei ainakaan kuulostanut että olisi vesi hölskynyt.
Katsoin koodit taas yleismallisella obd2 lukijalla ja niitä ei ollut päällä ainakaan nyt. Ainoastaan vikamuistissa oli tuo P0410 koodi, kun sitä tuo obd2 palikka ei osannut nollata. Eli palaako vikavalo niin kauan että tuon nollaa, vaikka ns.vikaa ei olisikaan enää?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #144 : Kesäkuu 16, 2014, 10:08:44 »
Tuo koodi tulee mm. siitä kun lisäilmajärjestelmän ajonaikainen valvonta epäonnistuu. Tähän ei ole löytänyt selvitystä että miten ecu tutkii lisäilmajärjestelmän toimintaa. Service-valo syttyy nollaamisen jälkeen muutaman viikon / muutaman sadan kilometrin kuluttua tilanteessa jossa lisäilmapumppua ei edes käytetä, joten on epäselvää missä kohtaa valvonta on epäonnistunut.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #145 : Kesäkuu 16, 2014, 12:04:09 »
Auton toiminnan kannalta tuo lisäilmapumppu on täysin hyödytön turhake. Sen tarkoitus on vähentää marginaalisesti pakokaasupäästöjä syöttämällä katalysaattorille pienen hetken lisäilmaa kylmäkäynnistysten yhteydessä, jotta katalysaattori lämpenisi käyttölämpöiseksi mahdollisimman nopeasti. Itsellä kyseinen pumppu aikanaan oireili Picassossa. Purin sen ja kylvetin laakerit huolellisesti öljyssä. Toimi sen jälkeen täysin ongelmitta.

Poissa jumper2000

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #146 : Kesäkuu 16, 2014, 14:47:42 »
Unhdin mainita aikaisemmassa viestissä, etä auto tuntuu kiihdyttäessä tehottomalta ja ei ota kunnolla kierroksia kun tuo service valo palaa tuon takia. Joten kuulostaako normaalilta toiminnalta, kun service valo palaa? Eli onko tuo silloin jollakin varaohjelmalla?

Poissa jumper2000

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #147 : Kesäkuu 27, 2014, 21:12:36 »
Nyt sain ensimmäisen kerran tämän pöllön ruudulle.
Tänään ollut sateinen päivä ja starttasin auton normaalisti, ja tuntui toimivan normaalisti, muuten paitsi ehkä vähän tehottomalta tuntui.
Starttailin noin 5-7 kertaa ajojen välissä. Ei lähtenyt pois tuo pöllö. Matkaa tuli joku 40-50km.

Ketjun lukeneena vika voisi olla alustavasti flektin kahdessa anturissa tai lisäilmapumpussa joku sekoaminen.

Vikakoodia antoi seuraavasti:P0410= Eli lisäilmapumppu ei toimi oikein tai sinne päin

Aurinkoisilla ja kuivilla keleillä ei ollut aiemmin viikolla ongelmia.
Heti kostealla kelillä syttyi tuo Antipöllö ja service valo.

Jakopää kaikkine tarvittavine osineen ja vesipumppu vaihdettu 11/2013. Samoin tehty kattava huolto muutenkin citikka liikkeessä. Mm:Jarruneste, ilmansuodatin, tulpat, j-neste ainakin.

Aikaisemmin kun lähti kylmällä kelillä ajamaan, niin tulee sellaista pientä nykimistä normaalissa taajama vauhdissa noin 1km ajan.
Kun nesteet lämpiää, niin se loppuu ja toimii moitteitta sitten.

Tuo ilmapumppu ei käsittääkseni ole ihan halpa osa. Joten mitä lähtisi ensin vaihtamaan? Meinasin nuo vastukset nyt ainakin vaihtaa.

Nyt tehty seuraavia toimenpiteitä autolle:
1.Vaihdettu kummatkin flektin vastukset syylärin eteen
2.Purettu ja tarkistettu lisäilmapumppu=Ei ollut kosteutta tai muutakaan havaittavaa vikaa. Testattu ja värinä tuntui käteen kylmällä koneella(Tosin laakeri pyöri aavistuksen töksähtelevästi. Mutta mitään ääntä siitä ei kuulunut).
3.Kannen oikealla puolella oleva kalvo venttiili naputtaa mielestäni=Pitäisi toimia silloin
4.Myös ilma liikkuu kun puhaltaa lisäilmapumpun putkista. Siis sen pumpun läpi.

Antaa edelleen vikakoodia P0410=Lisäilmapumpun tai järjestelmän toimintahäiriö

Koitettu nollata l**ialla ja bluetooth lukijalla. Kummallakin saa nollattua vikakoodit, mutta heti kun lukee uudestaan, niin koodi vain kummittelee samantien uudestaan.

koitin l**ialla tutkia erinäisiä kohtia autosta. Mutta en läytänyt kohtaa jossa saa lambdan tiedot näkyviin.
mikä on oikea proseduuri noitten koodien nollaukseen l**ialla?

Tulpat, ilmansuodin ja moottori öljyt+suodin vaihdettu noin 6000 km sitten. Total:in öljyt koneessa.
Nyt lähipäivinä ruvennut tulemaan sellaista pientä nytkytystä ajaessa. Poistuu joillakin kierroksilla, mutta palaa taas aina takaisin hetken kuluttua.
Ja tuntuu tehottomalta kanssa auto. Tosin se taitaa johtua tuosta vikakoodista.

Mitähän lähtisi seuraavaksi tutkimaan autosta?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2014, 22:01:44 kirjoittanut jumper2000 »

Poissa jumper2000

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #148 : Heinäkuu 05, 2014, 01:03:30 »
Osaisiko joku antaa vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi vikaa paikallistamaan?
Edelleen tulee tuo samainen P0410 koodi. Joka viittaa siis tuohon toisio ilmajärjestelmän häiriöön.

Onko tuolle pumpulle relettä jossakin, jonka voi vaihtaa? Sulake oli ehjä kun katsoin. Numero 16 sulake konehuoneessa.

Luin jossain pösö foorumilla, että tuon koko lisäpumppu järjestelmän saisi pois käytöstä jollakin konstilla. Onko jossakin ohjeita tai voiko joku ne kirjoittaa? Koska tuo on täysin turha laitos.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2014, 01:57:33 kirjoittanut jumper2000 »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #149 : Heinäkuu 06, 2014, 11:13:40 »
Lexialla koodaamalla saa pumpun käytön pois, mutta pumpun valvonta ei poistu. Myöskään pumpun korvaaminen vastuksella ei tuo autuutta, koska sen toimintaa (ilmaa tulee pakosarjaan) ihan oikeasti valvotaan jotenkin.

Yksi kaveri tällä foorumilla osannee sorkkia ecun koodista pumpun valvonnan pois. Ilmoittautukoon itse, tai voin minä yv:llä antaa yhteystiedot jos hän ei satu lukemaan tätä ketjua.

Toki itse viankin voisi korjata, jos joku tietäisi missä vika on...