Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 78079 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #100 : Lokakuu 19, 2011, 23:43:46 »
^ Bensa vai diesel ?

Poissa Veliviisi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #101 : Lokakuu 20, 2011, 05:50:33 »
2,0 bensa

Poissa Veliviisi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #102 : Lokakuu 24, 2011, 14:51:59 »
Sattuipa männä viikolla. Antipöllö jysähti motarilla ja meno loppui siihen.  Etukäteen ei auto oireillut mitenkään. Korjaamolla vikakoodiluvussa löytyi kuulemma yli 20 vikakoodia. Sulakkeita ei ole palanut, sulakerasia ok. Epäilevät, että jossain päin johto poikki Yhden päivän aikana ei syytä ole löytynyt. Auto C5 II -06 bensa.

Korjaamo vaihtui kahden päivän ihmettelyn jälkeen ja vika löytyi Vehon pajalla. Syyllinen oli sulakerasian pohja. 

Oldis

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #103 : Lokakuu 27, 2011, 10:38:51 »
En tiedä tietääkö kaikki, mutta vaikka se antipollotti ruudulta häviää, jää se kuitenkin muistiin, minulla on c5 ainakin yksi antipollotti muistissa, pitääkin muistaa nollata muisti ennen katsastusta. Ostin itselle kesällä vikakoodinluku ja kuittaus laiteen, hinnan olen jo saanut takasin kun ei ole aina tarvinnut pajalle viedä.

Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 426
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #104 : Lokakuu 27, 2011, 21:11:54 »
En tiedä tietääkö kaikki, mutta vaikka se antipollotti ruudulta häviää, jää se kuitenkin muistiin, minulla on c5 ainakin yksi antipollotti muistissa, pitääkin muistaa nollata muisti ennen katsastusta. Ostin itselle kesällä vikakoodinluku ja kuittaus laiteen, hinnan olen jo saanut takasin kun ei ole aina tarvinnut pajalle viedä.
Juu, ja Xsaraan jää myös muistiin... jouduin käyttämään uusintaleimalla viime keväänä antipöllöstä johtuneesta vikakoodista.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 060
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #105 : Lokakuu 27, 2011, 22:54:22 »
jouduin käyttämään uusintaleimalla viime keväänä antipöllöstä johtuneesta vikakoodista.

5 vuotta sitten edellisessäautossa (Sonata V6) oli kanssa jotain koodia muistissa ja olisi pitänyt käydä nollaamassa + uusinnassa, mainitsin ohimennen, ettei katsastuskonttoreiden ahneudella tunnu olevan mitään tolkkua ja ynnäsin JO maksetut summat suikkalakille markoissa ja vielä pitäsi tuoda 120 markkaa lisää? Meni kaveri siinä noloksi ja kehotti nollaamaan vikamuistin seuraavaa katsastusta varten.  :)

Muutenkin, jos autossa on päästöt kunnossa, mitä jollain vatun muisteilla on merkitystä, että huonona aamuna joku anturi antaa tilapäisesti vikakoodin ja se jää sinne roikkumaan?
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Dsharrastelija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #106 : Lokakuu 28, 2011, 11:18:24 »
Käytin auton jakohihnan vaihdossa kaverillani ja käväsin hakemassa autoon unohtamaani tavaraa, niin oli cee femma vesisateessa konepeitto auki  :-\ ??? ... Kaveri vaihteli hihnan+vesipumpun, jnesteet jne. Ajelin rempan jälkeen kotio. Seuraavana aamuna duunimatkalla antipöllö+catylic converter fault...... Ranskalaisiin tottuneena en korvaani lotkauttanut moiselle ilmoitukselle, kunnes moottori alkoi käymään kolmella ja loppupeleissä ei enää pysynyt käynnissä kun reilulla kaasulla. Pääsin kuitenkin nilkuttamaan sillä kotiin, ai niin, auto ei ole koskaan jättänyt tielle. Soittelin muutamaan alan liikkeeseen, (juu, Vehoonkin) saamatta mitään järkevää vastausta, "tuo tänne joskus ensvkolla, kattellaan".... Sitten sain vinkin, että Tammisaaressa on yrittäjänä Citroen asiantuntija. Kerroin tämän tapauksen ja hän ehdotti imusarjan paineanturin vaihtoa ja kas kummaa, viat hävisivät. Nyt kun on ollut monta päivää kosteat vesikelit ja sadetta, auto heittää koodit, mutta ne häipyvät muutaman starttauksen jälkeen, eli jossain liittimessä on vielä muistona kosteutta. Radio on sekoillut muutamaan otteeseen ja erittäin harvoin on tullut engine coolant ilmoitus. Autossa oli ostohetkellä 95.000 km, nyt olen ajnut siihen 205.000 km ilman mitään suurempaa ongelmaa, pakoputken etuhaitari vaihdettiin ja takapönttö. Ranskisten vikojen kanssa ei kannata hätäillä. Vikoja tulee ja menee, ainakaan minulla ei ole älyttömiä korjauslaskuja kun en hötkyile turhia....
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2011, 18:31:46 kirjoittanut Dsharrastelija(ko)? »
Ajelussa: Citroën C5 break -03.
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75

Poissa henkka_1982

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #107 : Marraskuu 07, 2011, 08:50:32 »
Voiko huono akku aiheuttaa antipollution faultin. Tuli vaan mieleen kun se latausmittarin neula ei osoita enää keskelle. Tänä aamuna ei tosin valot palaneet, en tiedä johtuuko sitten kun ei satanut vettä tms.

Tulpat vaihdoin just.

Poissa henkka_1982

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #108 : Marraskuu 22, 2011, 08:08:52 »
Puola vaihdettiin huollossa ja nyt ei ole antipöllöö näkyny... Käynnistyvyyskin parani.

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #109 : Marraskuu 25, 2011, 21:18:06 »
Lainaus

    Lainaus

Lainaus käyttäjältä: kariseija1 - Marraskuu 14, 2009, 17:48:48

    Lainaus käyttäjältä: kariseija1 - Lokakuu 29, 2009, 11:55:08

        Moikka! Mikähän mahtaa vaivata C5 Hdi -01, kun ei suostu sammumaan heti virrankatkaisun jälkeen, vaan pyörii noin 3 s. ilman virtaa!!! Samalla tietty antipöllö jää palamaan. Voisko olla joku polttoaineen paineensäätöventtiili tai anturi sökö???

    Moro! Olen paikallistanut vian paineensäätöventtiiliin (naapuri foorumilainen faro680 avusti diagnoosissa). Uskallanko irroittaa tuon pötikän omatoimisesti?? Lentääkö sisältä jousia tai muuta vastaavaa?? Oletan ruiskupuhdisteen irroittaneen moskaa, joka jumittaa venttiiliä. Laitoin aineen suoraan uuteen pa suodattimeen! Puhdistamalla venttiilin luulisin ongelman ratkeavan. Voisikohan joku avittaa hyvillä neuvoilla, jotta uskaltaisin operaation suorittaa. Tiivisteet joutuu varmaankin uusimaan operaatiossa. Kiitollisena odotan neuvojanne. :)

Moi! Irroitin ja puhdistin tuon paineensäätöventtiilin ja vaihdoin samalla uudet tiivisteet ( 3 kpl yht. 14,20 ). Antipöllö hävisi, kone  alkoi ottamaan kierroksia normaalisti ja auto sammuu laakista ( ei enää jälkikäyntiä ). Kyllä nyt taas passaa liidellä! Kiitos muuten Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalle hyvistä irroitusohjeista! :)


Terve!

Olisko voorumilaisilla kuvia tai muutoin infoa tästä? Mulla on täysin samat oireet. HDi ja riittävästi ajettu..
Korjaantuminen tapahtuu kun ajelee moottoritietä nelosella ja muutenkin kenkii normaalia enemmän, dieselhintoja uhmaten. Mutta olisi mukava korjata se ilman revittelyä ym.

da_ap

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #110 : Joulukuu 02, 2011, 09:17:01 »
En tiedä tietääkö kaikki, mutta vaikka se antipollotti ruudulta häviää, jää se kuitenkin muistiin, minulla on c5 ainakin yksi antipollotti muistissa, pitääkin muistaa nollata muisti ennen katsastusta. Ostin itselle kesällä vikakoodinluku ja kuittaus laiteen, hinnan olen jo saanut takasin kun ei ole aina tarvinnut pajalle viedä.

Se jää OBD-päästömittauksen takia sinne muistiin, tämän takia suurin syy katsastuksessa hylkyy on vikakoodi OBD-järjestelmässä.
Ei poistu itsestään lopullisesti moottorinohjainlaitteesta, vähän hölmö systeemi kun autossa ei välttämättä koskaan ole ollut  "vikaa"
Ei tarvii kuin yhden kunnon pakkas aamun jolloin moottori niin kohmeessa ettei vaan käy kaikilla sylintereillä.

jupsu

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #111 : Joulukuu 13, 2011, 08:57:28 »
Antipöllö ilmesty viime viikolla. Lisäilmapumpun venttiiliä herjasi. Kyselin vehosta ja autokeskuksesta osaa. Yllätys oli suuri että sama osa (1628fn) maksoi veholla 104€ ja pösöllä 77€ ??? ??? Venttiiä vaihtaessa irrotin huohotinputken puhdistusta varten ja piruvie se halkes sieltä kannen päästä olevasta liitoksesta :-\  Oli aika haperon tuntuinen koko putki! Mutta paistoi se aurinko risukasaankin! :) Pösön foorumilla sattui olemaan myynnissä asialliseen hintaan käyttämätön putki ja kaiken hyvän päälle se löytyi melkein naapuri kadulta :)

Poissa joksa

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #112 : Maaliskuu 29, 2012, 11:36:03 »
Pääsin sitten kirjoittelemaan tähänkin topikkiin ;D
Ensin teknikal informatsuun: -02/-03 2.0 bensa automaattilodjulla.

Sitten ongelmaan ja havaintoihin:

Pysähdyin valoihin 10 kilsan motaripätkän jälkeen. Lootahan pitää vaihdetta päällä aika pitkään pysähtyessä ja kierrokset ehkä kävivät aavistuksen alhaalla ja tuli antipollution fault mittariston valoilmiöineen (Service ja moottorin vikavalo). Vikailmoitus ei ole poistunut useammasta starttauksesta huolimatta. Huomasin myös että flekti ei lähde päälle, jäähdytysnesteen mittari nousee juuri ja juuri yli puolen välin. Kone toimii normaalisti, käy tasaisesti ja tehot tallella. Lienee aika ottaa etuvastukset tarkastukseen ja maxi sulake myös? Jos vika on näissä niin häipyykö ilmoitus vastuksien ja ehkä sulakkeen vaihdolla? Vai vaatiiko että kone ajetaan lämpimäksi ja flekti käynnistyy? Sen verran on kylmäkin ettei taida ilmastointia ohjata päälle sillä AUTO-napin painallus ei käynnistä flektiä.

Onko Oulun lähistöllä ketään kellä olisi näissä toimiva vikakoodin lukija että näkisi vikakoodit ja mahdollisesti jopa nollaisi koodit?


Poissa joksa

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #113 : Maaliskuu 29, 2012, 21:41:22 »
Jatkoa ylläolevaan. Luottomiehellä on ELM327 bluetooth obd-lukija ja android puhelimessa softa (jonka nimeä en nyt muista). Sillä päästiin käsiksi vikakoodiin joka oli P0410, secondary air system. Viittaisi lisäpumppuun mutta miksi se olisi toiminut kun kone oli jo ajon jäljiltä lämmin? Summasumarum, softalla sai antipöllön kuitattua eikä koeajolla häiriö enää vaivannut ;D Seuraavaa odotellessa... :D

MikaL

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #114 : Maaliskuu 30, 2012, 09:22:29 »
Lisäilmapumppua käytetään vain kylmällä moottorilla (rikastuksen ollessa käytössä?) pakokaasujen "laimentamiseen" ja katalysaattorin toiminnan parantamiseen. Siis jos moottori oli jo lämmin, lisäilmapumppua ei edes yritetä käynnistää.

Poissa joksa

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #115 : Maaliskuu 30, 2012, 10:54:45 »
Tässäpä linkki kliks josta selviää korjausohje mikäli herjat jatkuvat.

pasipicasso

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #116 : Huhtikuu 09, 2012, 21:35:31 »
Lisäilmapumppua käytetään vain kylmällä moottorilla (rikastuksen ollessa käytössä?) pakokaasujen "laimentamiseen" ja katalysaattorin toiminnan parantamiseen. Siis jos moottori oli jo lämmin, lisäilmapumppua ei edes yritetä käynnistää.
Omassa kulkineessa (Xsara Picasso 2l bensa) tuli kanssa P0410 lämpimällä moottorilla. Tai ainakin luulisi että oli lämmin, Joensuusta Varkauteen ilman pysähtelyjä ajettu ja liikennevaloissa odotellessa sitten vikavalo syttyi (tapahtui viime talvena, ei ole tullut uudestaan joten ei kai tuolla mitään oikeasti vielä ollut rikki).
Olisipas kiva tietää mitä se P0410 oikeasti tarkoittaa tuossa tilanteessa.

MikaL

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #117 : Huhtikuu 10, 2012, 19:23:58 »
Kyllä se on sitten kuitenkin ilmeisesti yrittänyt saada pumppua pyörimään. Saattaa olla, että maantieajon jälkeen tyhjäkäynnillä tulee jokin moottorinohjauksen käyttämä parametri tilaan, joka vaatii pakokaasujen laimennusta. Jos silloin on pumpussa vettä tai jäätä, niin eihän se lähde pyörimään ja vikakoodi tulee. En tiedä, missä tuo pumppu fyysisesti sijaitsee Picassossa, omat kokemukset tuosta P0410:stä ovat EW10 koneisesta 406 Pösöstä.

Poissa konesaha

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #118 : Kesäkuu 01, 2012, 04:37:33 »
Ja oma ongelma joka aikeuttaa "apf":n, nimittäin vikakoodi p0192 joka viittaa vissiinkin siis liian pieneen paineeseen commonrailin jakoputkessa(kö)? Polttoainesuodattimen vaihdoin ja kävin konehuoneen sähköliittimet kontaktisprayllä läpi, mutta edelleen vikavalopalaa ja kone ei kierrä kuin n. 2500rpm. Mitäs tässä pitäisi ruveta uusimaan/huoltamaan, jotta saadaan vitoseen tehot takaisin? Ja auto on c5 vm. -04 AT 80kw 2.0 hdi ja 273tkm mittarissa
Citroën C5 2.0 HDi Aut. Berline vm. -04

Poissa konesaha

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #119 : Kesäkuu 17, 2012, 12:31:14 »
Ja oma ongelma joka aikeuttaa "apf":n, nimittäin vikakoodi p0192 joka viittaa vissiinkin siis liian pieneen paineeseen commonrailin jakoputkessa(kö)? Polttoainesuodattimen vaihdoin ja kävin konehuoneen sähköliittimet kontaktisprayllä läpi, mutta edelleen vikavalopalaa ja kone ei kierrä kuin n. 2500rpm. Mitäs tässä pitäisi ruveta uusimaan/huoltamaan, jotta saadaan vitoseen tehot takaisin? Ja auto on c5 vm. -04 AT 80kw 2.0 hdi ja 273tkm mittarissa
Korkeapainepumpun painesäätöventtiilin tiivisteet uusittu, ei vaikutusta.
Citroën C5 2.0 HDi Aut. Berline vm. -04

Poissa Marco

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #120 : Kesäkuu 18, 2012, 19:36:08 »
Näin kuukauden ekan C5:sen omistajana tuli kanssa Antipollution fault ilmoitus. Vika tuli motarin jälkeen huoltsikan pihassa parkiin pysähtyessä. Ei poistunut itsestään pariin päivään. Luetutin viat ja löytyi joku " Vaihdelaatikon nopeudenmittauksen virheluenta" tai joku sinnepäin. Vika nollattiin ja ei ainakaan tänään vielä uusiutunut.

Huoltohemmo (ei Veho) sanoi että uusi anturi maksaa 40€ mutta pitää avata koko loota, pitääkö sitten paikkansa...? Onkohan kellään tietoa vastaavasta.

Auto C5 2002 2.0l automaatti

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 373
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #121 : Kesäkuu 18, 2012, 22:54:56 »
Antoiko se antipollutionin vai gearbox faultin? Mulla puski gearbox faultia kun toisen etupyörän abs-anturi oli kulunut pari milliä lyhyemmäksi laakerin pölysuojaan tarttuneen hiekan hiontavaikutuksen takia. Ei välttämättä ole tuon kummempi vika.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa Marco

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #122 : Kesäkuu 19, 2012, 19:14:55 »
Vikahan oli antipollution. Gearbox vikaa tulee jos kylmänä lähtee vähän rivakammin liikkeelle, lämpösenä ei ole tullut.

Tänään kävin koodauttamassa toisen avaimen ja samalla päivittivät moottori ja laatikko-ohjelmat saas nähdä miten vaikuttavat. Vaihteista tuntui ainakin vähenevän nykimiset, tai ainakin kuvittelen niin. Mukavan hintaista "palvelua" laskun loppusumma noin 180€ + avain 115€  Tämä siis Lahden Mega-Autossa.


Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 373
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #123 : Heinäkuu 02, 2012, 11:32:08 »
Antipollutionia (taikka oikeammin Anomalie Abgasreinigungia) työntää taas lähes joka ajolla. Syynä ilmeisesti tuo jälkikäyntiongelma kun ei meinaa ikinä avaimesta sammua. Huomasin kuitenkin jotain muutakin. Onko 2.2HDi:n keulalla enempää kuin yksi flekti?

Mikä voi aiheuttaa sen että flekti pyörii aina kun kone käy? Jos ECU menee vikatilaan niin onko siinä jonain varotoimenpiteenä se että flektiä pidetään aina päällä? Kun auton sammuttaa, kuuluu jostain sammuvan sähkömoottorin ääni. Kun käyn silmällä katsomassa siitä pienestä aukosta, mikä on säleikön päällä, näyttää flekti kuitenkin seisovan. Mistä ihmeestä tuo ääni voi tulla? Ei siis ole pumpun ääni...

Voiko tuon aiheuttaa se että ne paljon puhutut etuvastukset ois paskana? Onko etuvastus tosiaankin nimensä mukaisesti vastus vai joku FET-/transistorihässäkkä, millä nopeutta säädetään?

Tuli mieleen myös se että flektihän pyörii aina kun FAPpia regeneroidaan. Voiko FAP jostain syystä mennä sellaiseen tilaan että regenerointi ois aina päällä?
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 982
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #124 : Heinäkuu 02, 2012, 18:10:59 »
Todennäköisin syy flektin päälläoloon on ilmastointi. Eco/*-napista (kumpi onkaan) pitäisi sammua ilmastoinnin osalta.

Etuvastus on ihan oikea vastus, kieppi vastuslankaa häkin sisällä. Se mikä siitä katkeaa ei ole itse vastus, vaan vieressä oleva lämpösulake.