Kirjoittaja Aihe: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 14959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tekri

  • Vieras
C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« : Heinäkuu 12, 2007, 13:51:04 »
Suunnitteilla on auton vaihto isompaan, mutta isojen diesel tila-autojen valikoima on melko suppea kun pakut ja Voyagerit rajataan pois. Eräs varteenotettava ehdokas olisi tuo otsikossa ollut versio. Muutamaa on tullut käytyä kokeilemassa, ei tosin tuota 2.2:sta, ja ihan käypäiseltä tuo C8 tuntuu ainakin koeajojen perusteella. Olisiko jollakin kertoa kokemuksia C8:sta tai tuosta 2.2 HDI:stä. 2.0 HDI on tuttu, eikä tuo ilmeisesti teknisesti siitä ihmeemmin eroa, vai miten on? C5:ssahan noita on jonkin verran, miten tuo 2.0 ja 2.2 ero tuntuu? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota tai mitkä ovat arat paikat sekä autossa, että moottorissa.

Muita vaihtoehtoja olisivat mm. Grandis, Previa, Grand Espace. Myös näitä voi kommentoida, tai ehdottaa jotain muuta vaihtoehtoa.

Stucca

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2009, 02:01:03 »
Terve

Olen vaihtamassa vanhempaa C5sta uudempaan. Haluan nyt isomman tila-auton kun perhettäkin alkaa olla. Miten tuollainen 2007 vuosimallin C8 kestää ajoa? Siis paljonko saa olla mittarissa ennenkuin voi sanoa, että nyt on jo PALJON ajettu.

Kun olisi sellainen vajaa 180 000 mittarissa ja vaikuttaisi hyvältä ajopeliltä, mutta jos siinä alkaa paikat hajoamaan jo vuoden päästä niin sitten harmittaa.

Onko C8 perushuollettuna huoleton ajaa?

p.s Kulutus ja kiihtyvyys ovat sivuseikkoja.

Renee

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2009, 09:47:16 »
Moi vanha auto on sellainen että minkälainen omistaja on ollut ensimäisenä onko vaihtanut ne öljyt aina 10tkm välein samalla se öljysuodatin .Kone kestää kevyesti sen 500tkn ja vielläkö on ennen sammutusta muistanut käyttää "jälkikäyntiä" eli lämmöt tasaantuu  ennen sammutusta sekin tekee lisää kilometria ja ei ole niitä kansivikoja autossa.Kyseisellä autollaa ajettu aika paljon onko vanha taksi kun laskin että 85 tkmkilometria vuodessa on tullut matkamittariin.Teillä on C5  varmaakin samat asiat kannattaa tarkistaa siitä C8 jos omassa on ollut ongelmia sähköjen tai muuan asian takia.Kyllähän se on niin jos käytettyä autoa olet ostamassa ja tuleeko sinullee 25tkm vuodessa,mittariin niin tässä on sama auto mutta saat ajaa viellä 4 vuotta kun katsomasi auton kilometrit on mittarissa.Oliko katsomasi auto diesel vai bensa.Dieselille nämä kilometrit on vasta sisäänajo.Muistaa että auto arvo on aivan toinen onko sillä ajettu alle 100tkm vai yli 200tkm koskee tietenkin näitä bensavehkeitä
http://www.nettiauto.com/citroen/c8/2879013
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2009, 13:32:05 kirjoittanut Renee »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2009, 10:31:09 »
Vastaava auto on myös Peugeot 807.  Suosittelen ostamaan dieselinä.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2009, 13:04:33 »
AutoScout24 ja 2006-2008 väliltä löytyy yli 200kpl dieselinä, hinnat alkaa alle kympistä, suosittelen hakemaan moisen muualta kuin suomesta.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2009, 15:30:37 »
Iso ja korkea auto kuluttaa alustan osia nopeammin kuin pienemmät, joten ehkä siinä suurin ajomäärän vaikutus. Meillä on C8 ollut pian puoli vuotta ja vielä ollaan tyytyväisiä valintaan. Tosin alustassa taitaa olla jokin nivel tai pusla kulunut, kun oikea eturengas on kulunut muita enemmän. Jarrupalat on myös edessä pian vaihdettava, vaikka autolla on vasta 70tkm ajettu.

Mitä noihin C8:n vikakohteisiin tulee, niin kuskin penkissä on varmasti jo ovenpuolen "reisituki" menettänyt ryhtinsä. Istuinten mekanismit kannattaa myös tarkistaa jokaisesta penkistä. Aika monessa yksilössä, joita kävin katsomassa takimmais(t)en istuinten säätömekanismi oli rikki ja niin tässä omassakin. Mielestäni C8:n laatu ei esim. osien sovituksen vastaa esim. Xsaraa. Muunmuassa sivuliukuovien tiivisteet ovat jo hanganneet malipinnan puhki etuovista. Sähköliukuovet muuten ovat aivan huiput ja toimivat talvellakin!

Perustekniikan puolelta pätevät samat jutut kuin muissakin PSA:n malleissa. 2,0 bensa on hieman ponneton näin isoon autoon. 2,2 bensa on hyvä ja tehokas, mutta kulutus pyörii yli kympissä. Öljynkulutus on myös 2,2 bensamoottorille tyypillistä. Dieselit on kyllä hyviä, mutta harvoin käytettynä tarjolla ja siksi päädyin itsekin bensaan. Mietin kyllä myös tuontia. Automaattivaihteistohan näissä vanhemmissa kaksilitraisissa koneissa (2003-06) on AL4 (eli se huono).

Tilaa on, muunneltavuus on hyvä ja perhekäytössä liukuovet (erityisesti sähköisenä) ovat ehdottomat, joten uskallan kyllä suositella.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2009, 17:25:52 kirjoittanut japa »
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Vesku63

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2009, 16:40:54 »
Meillä on perheessä ollut C8 V6 2003 tammikuusta lähtien kilometrejä on ajettu n 15K tässä muutamia huomioita.
Plussat.
-Tilat, kolme lastenistuinta mahtuu keskiriville rinnakkain ja jos takapenkkejä ei ole, tavaratilaa on yli kuutio.
-Jarrut, pysähtyy paljon paremmin kuin 307 sw 2.0 (tosin kolmelitraisessa on Brembon jarrut).
-Sähköovet, ei sitä usko kuinka hyvät ne on ennen kuin on koittanut.
-Moottori, kutoskoneen vääntö ja teho (uskomattoman helppo/mukava ajaa).
-Vaihteisto, ainakin minulla on ZF laatikko, vaihtaa todella huomaamattomasti kumpaankin suuntaan.
-Hiljainen, ainakin Michelinin kesärenkailla.
-Näkyvyys, isot ja korkeat ikkunat.
Miinukset.
-Kulutus kaupungissa.

Suosittelen lämpimästi perheelle joka tarvitsee tila-autoa, Voyagerista ja C8/807:ta ei voi puhua samana päivänäkään. Ai niin mittarissa on nyt 148k.

Stucca

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2009, 05:59:55 »
Kiitos vastauksista! Kävin eilen koeajamassa kyseisen C8:n ja rehellisesti sanoen se oli kyllä pettymys. Ajotuntuma oli reilusti huonompi kuin C5:ssa, sisustus oli 2 laatua ja vaikka kyseessä oli 2007 vuosimalli niin kulumaa oli yllättävän paljon jokapuolella.

 Auto oli todella ollut taksina ja siksi paljon ajettu. Yleensä taksimiehet pitää autoistaan todella hyvää huolta ja ei siinä mitään, mutta kun se oli samalla bensamoottorilla kuin nykyinen autoni niin eipä sillä hirveästi kiihdytelty. Kyyti oli "karumpaa" ja erilainen jousitus teki ajosta töyssyistä ja pakettiauton tuntuma oli varsin selvä. Ajomukavuutta ei saanut hakemallakaan ja ajoasento oli keskinkertainen..ei varmasti pääse nukkumaan rattiin kun ei mukavaa asentoa tahtonut löytyä.

Itse matkustamo oli pienempi kuin kuvittelin ja se, ettei takapenkeille päässyt sujuvasti ilman istuimen "pakkaamista" varmisti lopullisen päätöksen, jota harvemmin olen tehnyt eli peruin kaupat. En halunnut maksaa autosta, josta en pidä ja olen surulline hieman, kun odotin paljon C8:lta. Nyt on tähtäimessa C4 Grand Picasso, 807 tai vastaava. Toivottavasti kaikissa tila-autoissa ajettavuus ei ole ihan yhtä keskinkertainen kuin C8:ssa. Ehkä olen liian tottunut tähän ranskalaiseen pehmeyteen, jota C5 tarjoaa.   

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2009, 06:42:37 »
807 on sama auto kuin c8 joten sen voit unohtaa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2009, 09:37:07 »
Nyt on tähtäimessa C4 Grand Picasso, 807 tai vastaava.

Entäpä Renault Espace?

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2009, 16:51:51 »
C8 ei todellakaan ole jousitukseltaan kovin pehmeä, kuten citroenit yleensä ja eritoten kaasunestejousitteiset mallit. Ajo-ominaisuudet noin muuten ovat silti ihan kelvolliset. En kehuisi myöskän hiljaiseksi edes Michelinin kitkoilla. Kun käyt muita tila-autoja vielä tutkimassa ja kokeilemassa, niin huomaat, ettei niistä mikään ole täydellinen. Eihän näitä kukaan ajamisen iloa etsivä ostelekaan :)
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 4
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : Marraskuu 13, 2009, 11:00:01 »
Minä olen vaihtamassa Xantiaa C8:iin, kun ei enää kevään jälkeen mahduta tavan henkilöautoon. Tutulta ammattilaiselta kysyin mielipidettä auton hakemiseen Saksasta. Ei kuulemma kannata, kun täytyy tehdä sen verran isoa remonttia, jotta toimii täällä.

Hyviä yksilöitä saa minulle ehdotella, hintarajana pidän 15.000 euroa ja kilometrejä pitäisi olla alle 150.000. Vaihtoehtoja ei vaan tunnu järin paljon olevan.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : Marraskuu 13, 2009, 12:04:39 »
Seinäjoella on Peugeot 807 2.2 hdi 130tkm ajettu vm.2003 alle 16t eur. Näytti ihan siistiltä.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : Marraskuu 13, 2009, 15:42:38 »
Tutulta ammattilaiselta kysyin mielipidettä auton hakemiseen Saksasta. Ei kuulemma kannata, kun täytyy tehdä sen verran isoa remonttia, jotta toimii täällä.

Jaa että mitä remonttia ???
 
Ainakin kaverin HDi Xantia on mennyt vajaassa 2 vuodessa 80tkm ilman korjauksia mut se onkin haettu Belgiasta ;)

Ettei olisi ollut suomiautomyyjä se ammattilainen ;D

jd69dj

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : Huhtikuu 12, 2010, 13:41:54 »
Kun itse kokeilin ekan kerran 807:n muutamavuosi takaperin, tuli ensimmäisenä mieleen kyyti linnanmäen tulireessä.
jarrutaessa pelotti pysyykö kyydissä vai tippuuko tuulilasista pihalle.
Jos tarvitsee kaikkipenkit kyytiin, ei tavaratilaa käytännössä ole ollenkaan, päädyin sillon -00 Espaceen, nyt vaihdoin sen -05 Grand Espaceen, taaskin kävin katsomassa kaikki muutkin C8, 807, voyager, Journey, Jumpy, ducato, Expert. No nämä kolme viimeistä olisi kyllä isompia kun Rellu, mutta valitetavasti lompakon ulottumattomissa yhtä -07 entistä taxi Ducatoa lukuun ottamatta, 190tkm ja kaksi vuotta riitti Fiiulle puhki nusasuun. Rellu on penkeiltään, ajettavuudeltaan ja tiloiltaan mielestäni ylivoimaisesti paras vaihtoehto.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 4
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : Huhtikuu 14, 2010, 20:21:42 »
Mitä nyt on jokunen tuhat kilsaa takana kasilla, niin yllättävän kiva kulkupeli tuo on. Ei tosiaan mikään yksin matkustavan auto, mutta perhe kyydissä meno onkin ihan toisenlaista. Varsinkin lapset ovat tykänneet kovasti, hyvät tilat kun takana on. Säilytyslokeroillekin on löytynyt käyttöä.

Pari asiaa on aivan mainioita: liukuovet, helpottaa elämää lasten kanssa ahtaissa paikoissa sekä sisätilojen muunneltavuus. Ihan jo toisen takimmaisen penkin kaatamisella mahtuu vaunut tai rattaat heittämällä kyytiin ja vielä on neljälle väljät tilat takana. Kulutus on ollut siedettävää, minulla on kahden litran bensakone ja keskikulutus on ollut 9 - 9,5 litraa satasella. Kaupunkiajot ollaan kyllä pyritty menemään mahdollisuuksien mukaan kolmosella.

Laivamaa

  • Vieras
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : Huhtikuu 03, 2011, 09:58:06 »
AutoScout24 ja 2006-2008 väliltä löytyy yli 200kpl dieselinä, hinnat alkaa alle kympistä, suosittelen hakemaan moisen muualta kuin suomesta.
Ja haettuasi vaihda heti ohjaustehostimen öljyt pakkasen kestäväksi :)

Poissa börde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #17 : Maaliskuu 27, 2015, 10:56:29 »
Onkohan niin, että 07 ja uudemmissa automaateissa ei ole enää AL4 vaihteistoa? Ja miten sen voisi todeta? Onko näissä uudemmissa ongelmia odotettavissa? Yksi tarjokki olisi automaatti, mikä kyllä vähän epäilyttää kun sellaisen korjaaminen ei luultavasti enää ole halpaa. Tosin ei ole kytkinremppakaan ihan ilmaista.

Varsinkin 807 puolella on ollut paljon puhetta, että kytkin/painelaakeri pettää jo 100tkm jälkeen. Mutta paljon kanssa näkyy autoja joissa ei ainakaan ole mainintaa tuosta remontista. Mutta jos sellaisen 200tkm ajetun ostaa niin varmaan kytkinremppa voi kolkutella ovella?

Onkohan näissä mitään muuta isoa odotettavissa? Alustaa varmaan ainakin saa korjailla säännöllisesti mutta siellä ei kai ole isoja kulueriä tiedossa? Vähemmän ajetuissa alkaa olla 200tkm mittarissa jolloin jakohihnan remppa on myös ajankohtainen jollei jo tehty.

On kyllä vielä epävarmat fiilikset 10v vanhan auton hankinnasta, kun ei nämä ihan ilmaisia ole.

Poissa fakkfeis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • CeeKasi
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : Maaliskuu 27, 2015, 11:35:26 »
Tämä ei nyt vastaa suoraan mihinkään kysymykseen, mutta

Itsellä -03 C8, 2.0 manulaari, ja mittari lähestyy 200tkm

Autolla oli ajettu n. 174tkm kun ostettiin se käytettynä espoosta autojobbarilta.
Auto on ulkoa hirveän näkönen rusina, paitsi punainen.

Aikaisempi huoltohistoria oli muistaakseni VEHOlta, ja sitten jokunen vuosi hieman harmaata aluetta.
Oston jälkeen ku tarkemmin syynäsin huoltokirjaa  niin selvisi että auto on alunperin rekisteröity Finnairille (mutten ole useista yrityksistä huolimatta päässyt lentoon sillä :( ), eli voisi olettaa että huollot on tehty asiallisesti.

Heti kun auto pääsi kotiin, vietiin se pajalle jakopäänremppaan, koska edellisestä oli jo kulunut melkein 100tkm.
Mitään merkintää kytkinremontista ei löydy, kytkin toimii (ainakin vielä) ihan hyvin, ei luista tms.
Muita huoltoja ei ole itse tehty sinä aikana kun auto on minulla ollut (paitsi öljynvaihdot), mutta ensi kesää odottavia ovat:
- Jarru"remppa"/herkistely, palojen vaihto.
- Takajousien vaihto (toinen poikki juuresta)
- Ilmastointi (painekytkimen uusinta)

Ja jännityksellä odotetaan Elokuun katsastusta.

Eli kai tässä tarkoitus oli sanoa, ettei omassa yksilössä (vaikka vanha onkin) ole ilmaantunut sarjottaisia pikkuvikoja tai suuria remontteja.
Citroen C8, 2.0, 2004, EX: Grand Scenic -05, Baleno -98, Elantra -94, 306 -95, Civic -90, 323 -90, 323F -89

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : Maaliskuu 27, 2015, 11:50:24 »
Onkohan niin, että 07 ja uudemmissa automaateissa ei ole enää AL4 vaihteistoa? Ja miten sen voisi todeta?

Vaihteiden määrästä ainakin, 6-vaihteinen ei ole AL4 :)

Auton valmistenumerolla vaihteiston tyypin pystyy tarkistamaan Servicestä. Valmistenumeron taas saa useimmiten rekisterinumerolla Bilteman sivulla. Jos et itse pysty tarkistamaan, niin kysy tässä jos joku muu voisi katsoa.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 4
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : Maaliskuu 27, 2015, 13:45:14 »
Minulla -03 2.0 litran manuaali. Kytkinremppa tehty jossain 80tkm paikkeilla, autolla oli ajettu tasan 100tkm kun sen ostin. Ensi vuonna tullee 200tkm täyteen. Kesällä kannattaa katsoa, että ilmastoinnin kondenssivesi pääsee tippumaan auton alle. Jos poistoletku menee tukkoon, on auton alusta pian täynnä vettä -> kallis remontti tiedossa kun elektroniikka sekoaa.

Poissa börde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : Maaliskuu 27, 2015, 14:01:09 »
Kiitokset kommenteista, taas rohkastuin auton hankinnassa :). Näkeehän noita myynnissä 300tkm ajettuinakin, niin kyllä sitä varmaan selviää monta vuotta ilman että korjaukset nielee auton hinnan verran rahaa.

Kyseisessä automaatissa 4-lovinen laatikko 2l bensakoneella. Jostain jäänyt mieleen, että 6-vaihteinen olisi ehkä dieseleissä tai vaan isommassa koneessa?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : Maaliskuu 27, 2015, 15:24:56 »
Kyseisessä automaatissa 4-lovinen laatikko 2l bensakoneella. Jostain jäänyt mieleen, että 6-vaihteinen olisi ehkä dieseleissä tai vaan isommassa koneessa?

Todennäköisesti on AL4. Muut automaattivaihteistot ovat HP20 (4v) ja AM6 (Aisin 6v), mitä kumpaakaan en ole nähnyt muissa malleissa 2-litraisen EW10-bensakoneen parina.

Poissa börde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : Huhtikuu 27, 2015, 12:52:28 »
'03 Manuaali tuli kuitenkin tähän taloon. Jälkeenpäin on kuitenkin alkanut mietityttää olisiko uudempi sähköovilla ja automaattilaatikolla ollut parempi vaihtoehto  ???.

Onkohan tietoa onko normaali ominaisuus sähkömoottorin (polttoainepumppu?) tms. ääni käynnistyksen jälkeen, kun auto on seissyt pidempään? Joskus voi kestää lähemmäs minuutin että ääni loppuu. Välillä on tuntunut, että moottori ei ota kierroksia kun "pumppu" käy ja moottori meinaa sammua kaasun polkemisen jälkeen.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C8 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : Huhtikuu 27, 2015, 13:06:05 »
2-litrainen bensa? EW-moottorin lisäilmapumppu pitää startin jälkeen noin minuutin verran ääntä. Käynnistyy yleensä plussakelillä kylmäynnistyksen yhteydessä. Jotkut ovat C5:n osalta kertoneet kokemuksia huonosta kaasunvasteesta pumpun pyöriessä tai lopettaessa.