Kirjoittaja Aihe: Nakutusta?  (Luettu 3650 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
Vs: Nakutusta?
« Vastaus #25 : Heinäkuu 10, 2018, 14:09:27 »
Sekin tässä harmittaa kun ei voi katsella toista autoa nyt sitten tilalle jostain muualta edes kun tämä kauppa on vaiheessa,
meinasin pysytellä tässä citikassa kuitenkin... ehkä C1 olisi parempi mulle kuitenkin kuin C3 1,6 koneella, en tarvitse niin voimakas koneista autoa.

Kertokaa siitä C1 onko se ihan toivoton ajatus?

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #26 : Heinäkuu 10, 2018, 14:11:54 »
Hyvä että asia etenee.. Luulis hakevan auton takaisin myyntiin.. Mutta hyvältähän tuo tilanne sinun kannalta näyttää
EX Peugeot Partner 1.9D -99
EX Saab 9-3 2.0t -03
EX: Peugeot 308 Active THP 125 -14 (6000km kokeilu)
nyk: Citroen Xsara Picasso 1.8 SX -05
nyk: Citroen Xsara Picasso 1.6 -06

Poissa Pasi A S

• "C8"
  • Peukkuja: 8
« Vastaus #27 : Heinäkuu 10, 2018, 14:47:43 »
C1 saattaa olla liian meluisa, kuten tuon kokoluokan autot ovat. Kannattaa koeajaa ennen kuin ostaa.

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #28 : Heinäkuu 12, 2018, 15:26:13 »
Nyt sitten soittivat sieltä autoliikkeestä.... ovat myyneet jo vanhan autoni :(

Lupasivat korjata sen ilmastoinnin sekä nakutuksen liikkeen piikkiin, kysyin sitä kyljessä olevaa lommoa miten sen kanssa niin sitä eivät luvanneet... meinasi mun auton välirahan jättää hyvittämättä kokonaan, olisivat palauttaneet vain sen mikä jäi maksettavaksi koko summasta. Onko tämä enään tottakaan että näin voidaan tehdä.. kuitenkin 14 päivän palautusoikeus autolla.

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #29 : Heinäkuu 12, 2018, 15:27:36 »

Lupasivat korjata sen ilmastoinnin sekä nakutuksen liikkeen piikkiin, kysyin sitä kyljessä olevaa lommoa miten sen kanssa niin sitä eivät luvanneet... meinasi mun auton välirahan jättää hyvittämättä kokonaan, olisivat palauttaneet vain sen mikä jäi maksettavaksi koko summasta. Onko tämä enään tottakaan että näin voidaan tehdä.. kuitenkin 14 päivän palautusoikeus autolla.

saatko kuvaa laitettua tuosta lommosta? onko se niin paha?
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #30 : Heinäkuu 12, 2018, 15:29:02 »
Mitä ihmettä mä teen kun en osaa ajatella nyt mitään asiasta, odottelin vanhaa autoani takaisin kun tuo haetaan täältä.... mutta ei sitä kuulema voi hakea siltä asiakkaalta poiskaan kun on kaupat tehty...

Siinä on helmapelti auton keskikohdalla kokonaan kasassa ja etuovi sen takia pikkasen tippuu alas kun sen avaa

Poissa C5-2005

• "C4"
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
« Vastaus #31 : Heinäkuu 12, 2018, 15:30:15 »
Eli kuvitteellisilla hinnoilla:

Myytävä auto 10000€
Vaihtoauton ostohinta eli hyvitys 2000€
Väliraha 8000€

Niin minkä summan ne meinasi hyvittää takaisin?

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #32 : Heinäkuu 12, 2018, 15:32:07 »
tuon 8000 pelkästään, ei vanhan auton hintaa ollenkaan....

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #33 : Heinäkuu 12, 2018, 15:35:08 »
Kysyin että miksi se autoni on myyty vaikka minulla on tässä 14 päivän palautusoikeus tässä autossa....
Me ollaan autoliike, siksi. Me myydään autoja.

Sanoin että se olisi pitänyt säilyttää sen 14 päivää ainakin siellä... joo mutta se on mennyt ja asialle ei voi mitään.

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #34 : Heinäkuu 12, 2018, 15:36:29 »
Mitä ihmettä mä teen kun en osaa ajatella nyt mitään asiasta, odottelin vanhaa autoani takaisin kun tuo haetaan täältä.... mutta ei sitä kuulema voi hakea siltä asiakkaalta poiskaan kun on kaupat tehty...

Siinä on helmapelti auton keskikohdalla kokonaan kasassa ja etuovi sen takia pikkasen tippuu alas kun sen avaa

veikkaan että jos on näkyvillä ollut niin ei maksa autoliike siitä.. koska sun tehtävänä on tarkistaa tuote ja hyväksyä se ennen ostia ja jos tosiaan on ollut jo myydessä näkyvillä niin veikkaan etteivät maksa.. tietysti jos se on ollut piilovika niin veikkaan että sitten joutuvat korvaamaan
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #35 : Heinäkuu 12, 2018, 15:38:26 »
Kysyin että miksi se autoni on myyty vaikka minulla on tässä 14 päivän palautusoikeus tässä autossa....
Me ollaan autoliike, siksi. Me myydään autoja.

Sanoin että se olisi pitänyt säilyttää sen 14 päivää ainakin siellä... joo mutta se on mennyt ja asialle ei voi mitään.

eihän sen tolleen pitäisi mennä.. ne saa toki auton myydä koska se on "heidän omaisuuttaan" heti kun olette kaupat tehneet mutta mun mielestä heidän pitäisi palauttaa 10000e - se osa jonka laskevat että olet saanut käyttöhyötyä sillä ajalla jolla olet autoa käyttänyt.
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #36 : Heinäkuu 12, 2018, 15:39:09 »
Kuvien perusteella hankittu netistä tuo auto, en siis ole sitä liikkeestä ostanut. Ja kuvat katosi aika nopeasti sieltä sivulta mistä sen katsoin että näin sen sitten täällä paikan päällä vasta millainen se kylki on... eli niistä kuvista sitä ei osannut ottaa katseeseen.. meinasin että on joku heijastus siinä kohdasssa.

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #37 : Heinäkuu 12, 2018, 15:41:38 »
Kuvien perusteella hankittu netistä tuo auto, en siis ole sitä liikkeestä ostanut. Ja kuvat katosi aika nopeasti sieltä sivulta mistä sen katsoin että näin sen sitten täällä paikan päällä vasta millainen se kylki on... eli niistä kuvista sitä ei osannut ottaa katseeseen.. meinasin että on joku heijastus siinä kohdasssa.

joo mutta kai tarkistit auton pihassa kun se sinulle tuotiin.. olisit voinut kieltäytyä kaupoista.. oisit ehkä joutunu maksamana noin 100e peruuntuneista kaupoista (riippuen liikkeestä)
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2018, 15:45:20 »
Ajoi se tuoja auton siten ettei sitä näkynyt kun menin autoon sisälle.... satoi vettä rankasti silloin ja autokaupat tehtiin autossa sisällä... lisäksi kun piti kokeilla sitä ilmastointia niin sanoi EI ei sitä kannata päälle laittaa vie niin paljon bensaa..

Minä perun sen kaupan nyt vaan, ovat kusettaneet ihan tarpeeksi nyt tässä minua... se tuojakin hävisi siitä tosi äkkiä etten kerennyt sitä sen kummemmin katsomaan siitä kun oli jo lähtenyt matkaan.

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #39 : Heinäkuu 12, 2018, 15:48:15 »
Ajoi se tuoja auton siten ettei sitä näkynyt kun menin autoon sisälle.... satoi vettä rankasti silloin ja autokaupat tehtiin autossa sisällä... lisäksi kun piti kokeilla sitä ilmastointia niin sanoi EI ei sitä kannata päälle laittaa vie niin paljon bensaa..

Minä perun sen kaupan nyt vaan, ovat kusettaneet ihan tarpeeksi nyt tässä minua... se tuojakin hävisi siitä tosi äkkiä etten kerennyt sitä sen kummemmin katsomaan siitä kun oli jo lähtenyt matkaan.

joo kannattaa perua jossei hirveesti tappioo tee.. itekki otin peugeotin kanssa 1500e takkiinu 6kk aikana.. mutta suosittelen soittamaan ja kysymään tuosta palautettavasta summasta kkv:ltä minusta alle 2viikosta 2000e tappio on todella värikäs kusetus...
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #40 : Heinäkuu 12, 2018, 15:51:45 »
Ei ne voi mitään vaatia kun vika on heissä ja toivat auton veloituksetta ja velvollisuus on noutaa se myös veloituksetta...
Auton myyntipapereissakin väärä kilometrimäärä vaikka viimeinen katsastuspaperi osoittaa olevan yli tuhat kilometriä enemmän jo puolessavälissä toukokuuta. Kyllä kaikella tavalla koittavat kusettaa...

Poissa yason

• "C8"
« Vastaus #41 : Heinäkuu 12, 2018, 16:25:37 »
eihän sen tolleen pitäisi mennä.. ne saa toki auton myydä koska se on "heidän omaisuuttaan" heti kun olette kaupat tehneet mutta mun mielestä heidän pitäisi palauttaa 10000e - se osa jonka laskevat että olet saanut käyttöhyötyä sillä ajalla jolla olet autoa käyttänyt.

Juu. Anettesun maksoi 10000 euron auton osin käteisellä/rahoituksella ja osin hyvitysauton muodossa.

Kun hän nyt palauttaa sen 10000 euron viallisen auton, niin suunnilleen 10000 euroa pitäisi tulla liikkeeltä takaisin, plusmiinus satasia: ei varmaan kauheesti rikkinäisestä autosta ole käyttöhyötyä ehtinyt kertyä lyhyessä ajassa. Jos kuviossa oli rahoitusta, niin rahoitus maksetaan ensin pois, jolloin käteen pitäisi jäädä noin pari tonnia. Eli millä ostaisi vastaavan auton kuin se vanhakin oli.

En tosiaan antaisi liikkeelle korjattavaksi vaan pyytäisin rahat kouraan, kun kerran satuit netistä ostamaan ja se kerran on mahdollista.

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #42 : Heinäkuu 13, 2018, 16:18:57 »
Autoliikkeestä siis soitettiin eilen ja luvattiin soittaa hetken päästä uudelleen kun tarkistavat välillä vaan jotain.. sitä soittoa olen tässä nyt sitten odotellut ja laitoin tekstiviestinkin numeroon josta soitettiin, niin ei mitään.

Poissa Jukkapalmu

• "C2"
  • **
« Vastaus #43 : Heinäkuu 13, 2018, 16:46:03 »
Autoliikkeestä siis soitettiin eilen ja luvattiin soittaa hetken päästä uudelleen kun tarkistavat välillä vaan jotain.. sitä soittoa olen tässä nyt sitten odotellut ja laitoin tekstiviestinkin numeroon josta soitettiin, niin ei mitään.

no eipä ne sitä enää voi peruuttaa ens viikolla sitten.. tuntuu olevan yleistä toi "Lupaamme soittaa" ja jätetään soittamati... vaikka menis 14pv yli asia on ollu jo vireillä nii ei se estä enää peruuttamasta kauppaa
EX Saab 9-3 2.0t -03

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #44 : Heinäkuu 13, 2018, 17:11:09 »
Sinänsä joo, mutta en pääse toista autoa kattomaan ennen kun tämä on valmista ja laskua pukkaa vakuutuksista ja Liikennevirastolta. Lisäksi rahoitusyhtiö ei laita laskutusta poikki ennen kun liike ilmoittaa kaupan purkautuneen joten sieltäkin sitten laskua odotettavissa toisten autosta.
Oli vihoviimeinen kerta kun ostan auton netistä ja kaukaa, ettei pääse itse viemään autoa liikkeeseen.
Sen verran kiinni täällä etten pääse ajamaan Ouluun saakka, vaikka tekisi mielo mennä sinne huutamaan ja kuristamaan nuo jotka leikkivät näkymätöntä tällä hetkellä.
Laitan kohta johonkin lehteen jutun tällaisista automyyjistä jotka kusettavat täällä ihmisiä ja ovat niin ylimielisiä homman hoidossa että jätetään asiakas sen oman onnensa nojaan kokonaan.
En voi kun ihmetellä että onko tämä tuttua peliä muillekin, vai tapahtuuko vain joillekin  tällaista harmillista kauppaa jossa ei ole päätä eikä häntää.

Poissa Pasi A S

• "C8"
« Vastaus #45 : Heinäkuu 13, 2018, 17:25:06 »
On ollut käytettyä ostaessa tilanteita joissa on saanut erikseen kysellä toimiiko tämä ja tämä, ei ole koskaan vastattu että esim ilmastointi toimii vaikka ei sitten toimikkaan. Hyvä että nuo pihaankuljetetut auto katsotaan kuuluvaksi kotimyyntiin, onpahan hyvä palautusoikeus.

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #46 : Heinäkuu 13, 2018, 17:34:09 »
Minäkin kysyin myyjältä että mitä vikoja siinä autossa on, kun jotenkin se kauppa oli niin aktiivista niin tuli mieleeni että siinä oikeasti varmaan on jotain vikaa kun niin kiihkeästi ottaa koko ajan yhteyttä, vaikka jo sanoin että on niin kaukanakin... ja mitä kaikkea..
Sanoi että ei "minun nähdäkseni siinä ole mitään vikoja" ja tyyppivioistakaan ei osannut sanoa kun niitä kyselin... totta kai sitten ihmisen sanaan luotin, kun mitään vastaväitettäkään ei voi laittaa kun ei itse tiedä tuonkaan vertaa..
Tuli vaan sen ilmastoinnin kanssa se fiilis että takuuvarmasti sen tiesi. Jotenkin sen vaan vaistosi jostain, ehkä siitä kun ei kysynyt mitään vaan käski viedä ilmastointi huoltoon, he maksaa.... kun se olikin rikki niin ei maksettukaan vaan olisi pitänyt itse maksaa se työn osuus siitä tonnin luokkaa.

Poissa joksa

• "C4"
  • Peukkuja: 3
« Vastaus #47 : Heinäkuu 14, 2018, 10:21:46 »
Laitas anettesun tiedot liikkeen nimestä ja vanhasta autostasi. Käväsen kuljailemassa näkyykö autoa liikkeessä  ;D Tai voithan hakea vanhan autosi rekkarilla kuka auton nykyään omistaa että vedättävätkö siinäkin asiassa.

Poissa anettesun

• "C1"
  • *
« Vastaus #48 : Heinäkuu 14, 2018, 13:41:44 »
Tänään on tullut viesti että kauppa puretaan ja tämä Citroen haetaan pois ensi viikolla, ilmoittavat tarkemman ajan kun tietävät tarkemmin miten pääsevät.
Ellei sitten tämäkin ole vain ajan pelaamista.....

No auto pitää kummaa ääntä ja ilmastointi on rikki... taitaa olla pakoputkikin irti jostain... tietokone ei aina toimi siinä kuten kuuluu ja vaikka mitä vikoja.... hyvä vaan jos pääsen eroon, voisi tulla kallis paukku tuosta jos se pitäisi laittaa itse kuntoon.
Se helmapellin korjaaminenkin veisi ainakin 500e... tulisi konkurssi eteen auton kanssa

Se vanhan auton myynti vaan ottaa aivoon, kun se olisi pitänyt säilyttää siellä sen 14 päivää mikä oli se peruutusaika tässä autossa.

Poissa hyper

• "C8"
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
« Vastaus #49 : Heinäkuu 14, 2018, 16:27:38 »
Se vanhan auton myynti vaan ottaa aivoon, kun se olisi pitänyt säilyttää siellä sen 14 päivää mikä oli se peruutusaika tässä autossa.

Se oli varmaankin tosi hyvässä kunnossa kun heti meni kaupaksi. Siis jos se oli se Saxo, kun eihän sitikat yleensä heti mene vaan joutuu hintaa tiputtamaan ja sittenkin vielä tingataan lisää alennusta.... alle 14pv myyntiaika on aika ennätyksellistä, ellei sitten kauppiaalla ole ollut diili jonkun takapihan jobbarin kanssa että hakee joka viikko vaihdossa tulleet romut pois jollain tukkuhinnalla.
Niinkuin kävi minun C5:llekin, vaihtoplussa dumppasi sen saman tien läheiselle jobbarille, ei mennyt kuin vuorokausi kun omistaja oli vaihtunut...

No toivottavasti tämä tapaus nyt kuitenkin selviää ilman merkittävää taloudellista tappiota. Aikaa ja vaivaahan tuossa on toki mennyt jo enemmän kuin tarpeeksi.

Asiaan liittyen, C1 on valepukuinen Toyota, joten teknisesti lienee ok mutta mukavuus ei ole ranskalaisella tasolla.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break