Kirjoittaja Aihe: C4 tyhjäkäynnin säätö.  (Luettu 1517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DANCID

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
C4 tyhjäkäynnin säätö.
« : Toukokuu 12, 2018, 07:42:26 »
Hei. Uusi C4 omistaja kysäisee että saako C4 (VTI 120) tyhjäkäyntiä säädettyä jotenkin vähän ylöspäin. Nyt se on n. 720 lukijan mukaan ja meinaa vähän täristää.
Muuten toimii.

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: C4 tyhjäkäynnin säätö.
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2018, 18:40:57 »
Paljonko ajettu ja onko jakopäätä vielä rempattu? Tinasta tehty kettinki saattaa olla venähtänyt.

Poissa DANCID

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 tyhjäkäynnin säätö.
« Vastaus #2 : Toukokuu 22, 2018, 20:03:50 »
Mittarissa on 90 tkm. Jakopäälle ei ole tehty mitään. Ei rallata,  ei nyi ja vetää hienosti...vikakoodeja ei löydy...hmm.....? mikä on se ns. normaali tyhjäkäyntikierrosluku..?

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: C4 tyhjäkäynnin säätö.
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2018, 20:47:44 »
En tiedä onko tuon ikäisessä enää käsikirjassa mainintaa oikeasta kierrosluvusta tyhjäkäynnille mutta luulisin sen olevan 850-950/min. Vti koneiden oireista on kyllä tällä foorumilla paljon juttua. Ja varmaan pösö foorumillakin.

Poissa DANCID

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 tyhjäkäynnin säätö.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2018, 21:17:50 »
Tyhjäkäynti on yhä vähän alhainen mutta olkoon (softapäivitys kenties auttaisi). Asiaa selvitellessäni vaihdoin imu ja pakopuolen VVT-solenoidit ja samalla katosi  n. 1500-1800 kierroksella kuulunut venttiilien naputus . Imupuolen solenoidi oli se mikä aiheutti äänen mutta vaihdoin samantien molemmat. Tiedoksi :)