Kirjoittaja Aihe: ohjauskulmat  (Luettu 385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keituja

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
ohjauskulmat
« : Kesäkuu 27, 2018, 16:07:51 »
c4ssa kuluu renkaat sisäreunesta todella nopeasti ilmanpaineet kohillaan ohjauskulmat tarkastettu alapallonivel vaihdettu molemmin puolin sanoivat vielä jotta c4:n ohjauskulmia ei voi säätää mistään onko perää mielestäni aurauksen pitäis pystyä säätään jos on tarvetta mutta mikä eteen tuolle renkaiden kulumiselle autoa ei myöskään ole kolaroitu

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 670
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: ohjauskulmat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2018, 17:28:10 »
Kyllä sille työlle ainakin hintoja löytyy korjaamoilta. Joten kaippa se on säädettävissä. https://autojerry.fi/hinnat/nelipyorasuuntaus-hinta/citroen/c4/

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 276
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: ohjauskulmat
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2018, 15:22:33 »
Aurauskulmat pystyy säätämään autosta kuin autosta.

Pystykulmat ja takarenkaiden säädöt ei mielestäni onnistu C4:ssa.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 670
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: ohjauskulmat
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2018, 06:57:18 »
Aurauskulmat pystyy säätämään autosta kuin autosta.

Pystykulmat ja takarenkaiden säädöt ei mielestäni onnistu C4:ssa.

Onkohan C4 Picassossakin sama juttu?

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 104
  • Peukkuja: 0
Vs: ohjauskulmat
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2018, 09:49:10 »
Tässä (liitteessä) dataa vuoden 2005 C4-XSARA-XSARA PICASSO BERLINGO "Méthodes techniques documentation" -manuaalista. Näitä vanhempia manuaaleja löytyy ilmaiseksi Servicestä ja myös googlaamalla.

Tämän mukaan myös takarenkaiden auraus olisi säädettävissä näissä malleissa.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa Jarva

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: ohjauskulmat
« Vastaus #5 : Heinäkuu 08, 2018, 19:32:51 »
Laita nuppineulat eturenkaiden ulkopintaan samalle kohdille, renkaan taakse, mittaa väli mittanauhalla. Sitten tökkää autoa eteenpäin puolikierrosta, ratti suorana, nuppineulat samaan kohtaan maasta kuin aiemmin, mittaa väli nuppineulasta nuppineulaan, jos pituus on sama ohjauskulmat on 0 astetta. Jos pituus on renkaan takana enemmän kuin edessä mitattaessa, auto auraa, jos edessä harittaa. Itse oon säätänyt 0 tällä systeemillä ja 205/55/16 renkaat on ihan ok kulunut. Jos varman päälle ottaa niin maksaa 80-100e nelipistesuuntauksesta.. saa säädettyä just eikä melkein.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2018, 19:49:19 kirjoittanut Heiska »