Kirjoittaja Aihe: VIKAKOODI 06?  (Luettu 462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 0
VIKAKOODI 06?
« : Toukokuu 14, 2018, 14:19:01 »
C5 ja vikakoodi 06 painehäiriö. Mihin tämä voi viitata?
Magneetiventtiilit juuri vaihdettu.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2018, 14:57:51 »
Mikäköhän se vikakoodi tarkkaan ottaen oli?
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 0
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2018, 15:18:12 »
siis 06, ja paineeseen viittasi, en nyt muista sen paremmin.

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 0
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2018, 15:25:43 »
Voisiko liittyä paineanturiin vaihdelaatikon pohjassa?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 338
  • Peukkuja: 14
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2018, 17:49:54 »
Tuo taitaa tullá yleensä juuri noista magneettiventtiileistä?
https://citroenc3owners.com/tips-for-a-citroen-c3-with-an-automatic-gear-box-f28/replacement-of-electrovalves-al4-transmission-fault-code-6-t1254.html

Mutta jos ne on jo juuri vaihdettu, niin oliko edellisen vanhemman mallisia, vai jo uusia (liittimen muoviosan väri?) eikö niiden tyypin vaihto vaatinut laatikon ohjemnan päivityksen?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2018, 19:00:56 »
Jos antaisi vikakoodia paineanturista, niin se todennäköisesti olisi rikki. Jos antaa vikaa paineista, niin todennäköisesti se anturi toimii ja mittaa ne väärät paineet.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 0
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2018, 20:17:46 »
Kyllä liittimien muoviosa oli vanhoissa ja uusissa musta. Mites jos ne venttiilit karat eivät ole oikeissa paikoissa, niin päästäisivätkö paineet heti läpi?
Olli mikä toi linkki on? Ei avaudu.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 338
  • Peukkuja: 14
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #7 : Toukokuu 14, 2018, 22:00:14 »
Kyllä liittimien muoviosa oli vanhoissa ja uusissa musta. Mites jos ne venttiilit karat eivät ole oikeissa paikoissa, niin päästäisivätkö paineet heti läpi?
Olli mikä toi linkki on? Ei avaudu.
Eipäs näemmä toimi linkitettynä, sen sijaan jos kopioi linkin osoitteen ja laittaa uuteen selaimen ikkunaan, niin toimii (ainakin minulla...)
Mutta se on selostus miten tuollainen vikakoodi parannettiin vaihtamalla venttiilit.
"This was a result of intermittent warning lamps on dashboard, consisting of the snowflake and the S flashing together.

Occasionally the gearbox would jolt sharply and slam into 3rd gear. Switching off the ignition would clear the fault until next time.

A check using the Lexia showed fault code 6 pressure regulation, difference/setting.

A search on the internet and this forum pointed to faulty electrovalves in the gearbox, so this is an account of how I changed these to correct me problems."

Tuo lienee yleisin syy, mutta kai voi olla muitakin syitä:
"Cause
The pressure regulation fault code is triggered when the ECU senses a difference between the calculated pressure and the actual line pressure in the transmission. The pressure difference is caused by internal leakage. Internal leaks can be caused by mechanical wear, a leak between valve body and transmission casing, incorrect adjustment of the manual valve index spring. The most common cause however is the pressure regulation solenoid valve."

Jälkimmäinen lainattu tuolta, siellä on lisää vianhakuun liittyviä ohjeita:
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/transmis/al4/solenoid.htm

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 0
Vs: VIKAKOODI 06?
« Vastaus #8 : Toukokuu 15, 2018, 16:40:20 »
Tuo kyllä tuntuu nyt varsin selvälle. Auto uudelleen verstaalle ja boxi auki ja venttiilit syynäykseen. Ovatkohan jo entisiä, jos ovat väärin asennettuja?
Täytyy varmaan ostaa taas kaksi varalle.
Tuossa sanottiin, että venttiilirungon takana ovat myös tiivisteet? Niitä ei ole mielestäni mainittu näissä magventtiilien vaihtojutuissa täällä foorumilla.
Nyt kuitenkin tuntuu melko selvältä, että sieltä se vika löytyy.