Kirjoittaja Aihe: C5 automaatti AL4laatikko  (Luettu 771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
C5 automaatti AL4laatikko
« : Toukokuu 08, 2018, 19:11:28 »
Näitä vaidelaatikon ongelmia tai siihen liityviä vikoja on täällä monella sivustolla mietitty.
Olen ne varmaan suurinpiirtein kaikki lukenut. Nyt hakuan vielä vähän ottaa asiaa taas
esille. Nämä kaikki vikailmoitukset esim. automatic gearbox faulty ym. ym.
Siihen usein tarjotaan mangneettivettiilien vaihtoa ja monelle se onkin auttanut.

Nyt on mg venat vaidettu autooni ja tilanne vain paheni. Tuo vikailmo ja pamaus pakkokolmoselle
tuli vain silloin tällöin. Nyt heti kun auton käynnistää ja laittaa pakin päälle syttyy "SERVICE",
ajamaan lähdettyä, niin 200 metrin päästä, jo viimeitään "GEARBOX FAULTY " ja kaikki vaihdeva-
lot ym. syttyy palamaan.
Nyt herääkin kysymys on mg venttiilit nyt asennetu oikein ja onko öljymäärä oikea?

Vai on vaihteiden asentoanturi säädön tarpeessa. Joissakin tapauksissa, siellä on ollut jopa vettä sisällä.

Myös paineanturia laatikon pohjassa voisi epäillä?

Nyt kun vaan rahat eivät riitä kaikkia kokeilemaan, niin löytyisikö foorumilaisilta tähän mahdollisia
vihjeitä. Kaikki otetaan mielellään vastaan.

Kyseessä C5 -07 2,0 autom.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 426
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 automaatti AL4laatikko
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2018, 21:22:25 »
Menikö se vipu sieltä venttiilien läheltä varmasti oikeaan asentoon?
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 automaatti AL4laatikko
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2018, 11:20:28 »
En näitä itse asentanut. Niin sitä vähän lähdin kysymäänkin. Korjaamon työn kyseenalaistaminen, kun on aina vähän vaikeaa.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 532
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 automaatti AL4laatikko
« Vastaus #3 : Toukokuu 09, 2018, 12:15:42 »
Yksi sellainen tapaus tuli aikanaan kohdattua, että uusien venttiilien asennusvaiheessa yhden tiiviste oli hajonnut. Oireili juuri noin. Venttiili ehjä, tiiviste hajalla -> paineet karkaavat.

Poissa citroen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 automaatti AL4laatikko
« Vastaus #4 : Toukokuu 09, 2018, 13:38:07 »
Ok eli tuo voi olla mahdollista. Mites toi vaihteiden asentoanturi olisiko sitä hyvä tutkia. Korjaamo ehdotti, että saattaa olla hapettumaa?