Kirjoittaja Aihe: C5 katoileva käsijarru  (Luettu 342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matruusi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
C5 katoileva käsijarru
« : Toukokuu 05, 2018, 20:25:59 »
Onko muilla ollu semmosta ongelmaa että käsijarrukahva menee ihan löysäks eikä käsijarru ota kiinni ku ihan vähä ku vetää kahvan niin ylös kun pystyy.
On tehny saman jo monta kertaa ja sitte ku ajan kotiin katsomaan mistä kiikastaa niin käsijarru toimiiki just niinku pitääki.  Vähä hankala ettiä vikaa kun mitään vikaa ei ole.
Tänään sama juttu kun menin kaverille kahville. Kotipihalla toimi ja kaverin pihalla ei mutta ajettuani takasin kotiin kokeilin matkalla niin kahva taas jäykkä ja kotona toimi normaalisti.   Onko tää jotai henkimaailman juttuja? :D
04vuoden sitikka kyseessä eikä jää laahaamaan yhtään kun käsijarru häviää vaan rullaa kevyesti eteenpäin

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 katoileva käsijarru
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2018, 20:58:27 »
Eihän juju ole siinä että vaijerin kuori menee pois poterosta ja jää reunasta kantamaan. Ja kun menee poteroon, nousee kahva maximiin.

Tai jos satulan sisällä on kuulat vähän eri asennossa ja räikkä ei toimi välillä. Tosin kummassakin tapauksessa on outoa että vain toisen puolen krenaaminen tekisi noin ison vaikutuksen.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 090
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 katoileva käsijarru
« Vastaus #2 : Toukokuu 06, 2018, 10:40:51 »
Pura keskikonsolin pääty pois. Sitä kautta voit vian ollessa päällä kurkata kumman puolen vaijeria kahva on vetänyt pidemmälle, vika on sillä puolella. Toisen vaijerin ollessa irti/löysällä on kahvakin jo melkoisen hervoton. Lisäksi jäljellä oleva tiukempi vaijeri saattaa luiskahtaa kokonaan irti T-kappaleesta.

Itsekin arvaisin että räikkä satulassa keekoilee. Toki kannattaa ensin tsekata tuo ehdotettu vaijerivika.