Kirjoittaja Aihe: Uuden tuulilasin tihkutunnistimesta  (Luettu 456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.Di Maria

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 7
Uuden tuulilasin tihkutunnistimesta
« : Toukokuu 02, 2018, 20:49:06 »
C4 by loeb 2010. Korimalli taitaa olla sama kuin normi coupessa eli hieman kaareva tuulilasi. Olen ostamassa uutta tuulilasia, niin haittaako se mitään jos ostaa ihan normaalin lasin, jossa ei tihkutunnistinta ole? Sillä kysyn, ettei auton mikään sadetunnistin-järjästelmä mene jotenkin sekaisin? Ymmärsin, että sadetunnistilla varustettu lasi on kalliimpi. Onko tälle mallille ylipäätänsä olemassa sellaista vaihtoehtoa, vai joutuuko suosiolla pulittaan enemmän täysin turhasta asiasta. Sadetunnistin nimittäin laittaa sulat heilumaan tuhatta ja sataa jos vain ripsii vettä, joten ei kiitos.

Poissa Samone

• "C5"
  • Peukkuja: 4
Vs: Uuden tuulilasin tihkutunnistimesta
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2018, 00:13:37 »
Minulla edelleen vanhassa Xantiassa sadetunnistin toimii liki oman, hieman "ranskalaisen" ajattelumallin mukaan. Ei siis ylivilkkaat liikkeet tule mukaan. Vastaavasti kasissa on ollut alusta asti (sata tonnia ajettuna ostin) liian herkkä säätö, eikä hermoni ole tuota automaattia kestänyt käyttää. Joko hakkaan manuaalisesti tai sitten käytän jatkuvaa asentoa. Valitettavasti pyyhkijöiden herkkyyttä ei voinut säätää, kuten ilmeisesti joissan muissa autoissa on mahdollista.

Mitenköhän sinun kohdalla? Onko sopiva naarmu ollut lasissa, joka aiheuttaisi saman riesan? Onkohan kenelläkään täällä tietoa, missä Citroeneissa on jo automaattisen sadetunnistuksen herkkyyden säätö olemassa joko ihan kabiinista käsin tai muuten ohjelmallisesti?

Poissa CiXan

• "C3"
  • Peukkuja: 2
Vs: Uuden tuulilasin tihkutunnistimesta
« Vastaus #2 : Toukokuu 06, 2018, 19:17:57 »
Vaihdatin aikanaan Xantiaan tuulilasin liikkeessä ja eivät ainakaan olisi myyneet tavallista tuulilasia kun oli sadetunnistin. Itse jos meinasit asentaa niin tuo tuskin mikään ongelma. Xantiassa toimi sadetunnistin kuin unelma, ainakin omassa edesmenneessä kulkineessa.