Kirjoittaja Aihe: C5 - Jousisylinteri vuoto  (Luettu 35979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #25 : Helmikuu 11, 2010, 11:39:12 »
Alkoipa omakin viitonen merkata parkkipaikkaa oikean takapyörän vierestä. Perä pysyi kuitenkin hyvin normaaliasennossa, mikä pani raapimaan päätä. Ilmeisesti siis ohivuoto ei ollut liian suurta, mutta se tippa mitä sieltä tuli ulos, ilmeisesti ihan joustoliikkeiden aikana, tulikin haitarikumin ja sylinterin välistä pihalle, eikä mennyt paluuvuotoputkeen niinkuin olisi tarkoitus  ??? Kumma juttu.

Aloin purkamaan systeemiä tämän topikin hienojen ohjeiden innoittamana. Haitarikumin huohotinputki ei ollut tukossa. Kun paluuvuotoputken irroitti haitarikumista (se on ihan vain painamalla siellä), kuului putkesta pitkä pihahdus. Ilmeisesti se hydraulisäiliön 0,5bar ylipaine purkautui sitä kautta. Vuotojen kannalta on älytöntä, että ohivuotoliemi joutuu menemään ylipainetta päin, lisää vuotoriskiä. Vuotoputken päästä tuli paineen mukana pieni vaahtoinen tippa, olisiko tuo voinut joskus jäätyä? Kokeilin fillaripumpulla, että letku on varmasti auki; Hyvin hengitti säiliöön.

Mikään paikka ei ollut jumissa, ilo rempata. Pallokin aukesi varsin pienellä voimalla, mutta eihän sen kiinnitysmomentinkaan ohjearvo ole kuin 27Nm. Ainakin toiselle puolelle tähän onkin jo sylinteri vaihdettu, paikkojen likaisuusasteesta varovaisesti arvaten saattoi olla tämä sama oikeanpuoleinen? Sylinterien kiinnityssysteemiä on parannettu aikojen saatossa, tässä oli jo uudempi eli kaksipulttinen kiinnitys.

Kun sylinteri oli kädessä, oli purku helppo operaatio, mikään osa kun ei varsinaisesti ole mitenkään kiinni. Missään ei näkynyt mitään dramaattista. Männässä oli hienonhienoja naarmuja, sylinteri oli virheetön. Tiivisteiden kuntoa en arvioinut, kaivoin ne neulalla irti ja heitin samantien roskiin. Putsasin kaikki osat ultraäänipesurilla, pyöristin aiemmn mainitut veitsenterävät koneistusjäljet 800:lla hiekkapaperilla, ja pesin sylinterin jälleen. Männän naarmuja kiillottelin autosolilla, jonka vahat toki pesin sitten pois.

Kasausvaiheessa voitelin tiivisteet LDS:llä, ja ujuttelin paikalleen. Onkohan sen muovisen tiivisterenkaan asennukseen jotakin jippoa? En keksinyt mitään hyvää tapaa. Siellä urassa kun on alla toinen kumirengas, niin se muovirengas ei oikein halua solahtaa paikalleen, ja niinpä tätäkin joutui taivuttamaan vähän turhan paljon jotta sen sai paikalleen. Saapa nähdä, menikö homma pieleen tuon takia. Kun se oli lopulta paikallaan, lykkäsin LDS:llä voidellun männän sisään, ja yritin sitä pyörittelemällä asetella muovirengasta vielä lokoisammin koloonsa.

Männänvarren päätyihin laitoin vaseliinia, ja kasasin haitarikumin paikalleen. Kiinnityslaippa pitää asentaa sitenpäin, että kyljessä oleva kolo osoittaa auton keskilinjaa kohti. Se jousipanta on sangen viheliäinen asennettava, ainakin ilman oikeaa työvälinettä. Auton alla en olisi onnistunut siinä mitenkään. Pidin taivuteltua päätä paikallaan lukkopihdeillä, kiinnitin jousen koukkuun rautalankalenkin jonka toisen pään kiinnitin seinään. Sitten koko kehon voimalla vetoa, jotta koukun sai ohjattua paikalleen. Samalla piti pitää huoli siitä, että haitarikumin letkuliitännät sattuvat oikeaan kohtaan. Mieluusti en toista kertaa tähän ryhdy. Jossakin olen nähnyt ihan perinteisen ruuvilla kiristettävän pannan, joka kuitenkin sopisi tähän tarkoitukseen, eli ei umpinainen peltipanta, vaan kaksi noin sentin etäisyydellä toisistaan sijaitsevaa jousilankaa. Pannan asentaminen on sikäli kriittistä, että jos se ei ole paikallaan, tulee neste ulos jousisylinterin ja haitarikumin välistä, eli juuri se mikä tässä oli ongelmana.

Sitten kasattu sylinteri auton alle. Pallon- ja paineputken liitännän suojasin teipillä asennusvaiheen ajaksi. Kasaaminen sujui jo reipasta tahtia, oikein hämmästyin että näinkö nopeasti se menikin? Kun paikat olivat nyt levällään, niin vaihdoin samalla takapalloiksikin vakiopallot comforttien tilalle, jotta niistäkin tulisi kokemusta.

Purkuvaiheessa olin oikeaoppisesti tehnyt järjestelmälle paineenpoiston ohjelmallisesti (onnistuu myös mekaanisista ruuveista, jos haluaa). Oikean puolen valmistuttua käytin paineita päällä saadakseni vasemman pallon auki. Tällä kertaa en muistanut tehdä paineenpoistoa, mutta eipä tuoltakaan mitenkään paljoa nestettä valunut ulos. Mikä lie sen paineenpoiston tarkoitus?

Akunkin olin varmuudeksi irroittanut, ettei systeemi saa sähköaivoonsa ajatusta alkaa "nostamaan" autoa silloin kun liitokset oli auki. Akun takaisinkytkennällähän on sitten omat tanssiliikkeensä.

Ohjeiden mukaan hydraulisäiliöön pitää saada 0,5bar ylipaine, joten rakensin korkin paikalle sopivan adapterin jolla sain painettua säiliöön ilmaa. Rakennelmasta ei tullut oikein tiivistä, mutta kyllä tuo riitti kun siitä antoi jatkuvaa painetta kompurasta. Lähinnä fillaripumpulla operoitaessa tiiveys olisi oleellisempaa. Auton kun käynnisti, ja antoi käskyn nostaa ylös, niin hydraulipumppu tuntui tosiaan pyörivän vähän tyhjää, mutta kun antoi painetta, ääni muuttui selvästi raskaammaksi ja kohta auto alkoi noustakin.

Sitäkin ihmettelin, että mitenkä tuo systeemi ilmaa itsensä? Takapään nousu kesti sangen kauan, mutta siellähän olikin sylinterit täynnä ilmaa. Meneekö ilma tiivisteiden ohi vuotoputkiin, vai pumpataanko systeemiin vain niin kova paine, että se ilmamäärä puristuu merkityksettömän pieneksi?

Toivottoman hidasta nysväilyä kaikenkaikkiaan, varsinkin osien putsailun osalta :) En yhtään ihmettele, jos huollossa lyödään samantien uusi sylinteri. Päivän hinta sille taitaa olla 125e. Tiivisteet sitroselta maksoivat joitakin euroja, mutta postimaksut ja pullollinen LDS:ää nosti remontin kulut noin kolmeenkymppiin. Lisäksi opin servicestä, että avattu LDS-pullo pitäisi käyttää kahden viikon kuluessa, joten siitäkään hankinnasta ei ole pitkäikäistä iloa. Samanlaiset ukaasithan koskevat jarrunesteitä, joten liekö tuo LDS-nestekin hygroskooppista?

Koeajolla kaikki toimi, mutta en lupaa vielä, vaan tarkkailen vuotoja vielä muutaman päivän. Lisäksi se tiivisteen asettuminen häiritsee vielä mieltä. Saattaa olla, että systeemi ei enää kuse alleen, mutta perä alkaa vajota parkissa ollessa. Jos ilmenee ongelmia, en taida enää yrittää toista kertaa tiivistämistä, vaan haen kaupasta uuden sylinterin ja asennan sen sellaisenaan.

Kuviakin tuli otettua, lisäilen vielä tänään :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2010, 06:42:00 kirjoittanut KariM »

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #26 : Helmikuu 11, 2010, 12:08:00 »
Tää menee sitten mega OT:ksi, mutta: Kari M, onko tuo avatar irlantilainen Sinclair C5?
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #27 : Helmikuu 11, 2010, 14:33:19 »
Joerkka: on :) En tiedä irlantilaisten osuutta, ainatarkan Wikipedian mukaan tuo brittiläisen Clive Sinclairin luomus valmistettin Walesissa. Oli pakko ottaa tuo "C5:n" kuvaksi, kun taanoin Yle Teemalla tullut ohjelma "Kotielektroniikan vallankumous" nimesi C5:n vuosikymmenen (80-luku siis) flopiksi :)

Ja niitä kuvia 2000-luvun C5:stä:

1. Tuollaiset sieltä auton alta löytyi. Enimmät moskat liuoteltu jo ennen irroittamista.


2. Sylinteri sisältäpäin: 1) O-rengas, estää nesteen valumisen haitarikumin sisään. 2)  "Teflonrengas", samassa urassa tuon alla myös neliöprofiilinen kumirengas. Ykkösen ja kakkosen välissä olevan uran on tarkoitus kerätä ohivuotoneste, ja toimittaa se porauksen kautta sylinterin ulkopuolelle uraan 3. Siihen päälle tulee haitarikumin jalkaosuus, jossa on lähtö vuotopaluuletkulle. Haitarikumin on syytä istua tiiviisti tuossa, muutoin vuotoneste valuu ulos.


3. Sylinteri ja mäntä pestynä


4. Uudet tiivisterenkaat


5. Paketti kasattuna.Männänvarsi muuten ei ole männässä kiinni mitenkään. Siinä voisi olla yksi syy joskus valitettuun C5:n takapään kolinaan, jos paluuvaimennukseltaan liian tiukat pallot eivät puske mäntää tarpeeksi nopeasti alaspäin liikkuvan pyörän vetämän männänvarren perässä. Koko rakenneperiaate olettaa, ettei tuollaista teoreettista tilannetta pääse syntymään.


6. Jälleen palvelupaikalla.


7. Hydesäiliön paineistuskorkki. Parempi syntyisi ylimääräisestä alkuperäisestä korkista, mutta eipä ollut sellaista käsillä, enkä viitsinyt ainutta kappaleta tuhota. Tämäkin toimi edellisessä viestissäni mainituin varauksin.

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2010, 21:35:59 »
Hyvät ja selkeät ohjeet. Tuollaisia vain muiltakin lisää :).

arime

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #29 : Huhtikuu 27, 2010, 16:36:50 »
Moi, kiitoksia foorumilaisille hyvistä neuvoista, etenkin KariM on tehnyt hyvää työtä!  Ja sen ja korjausoppaan rohkaisemana lähdin hommaan...mutta mutta, sanotaan, että sylinteri jää käteen" kun irrottaa jousipallon ja männän tukivarresta-palastanko tyhmyyteni kun en minä sitä saa irti- ei mahdu tukivarren ja kiinnyksen välistä pituutensa puolesta ja taakepäinhän ei kulje kun siinä on tuo kaulus. Pitääkö siis tuo kaulus hakata irti, vai?

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #30 : Huhtikuu 27, 2010, 17:16:37 »
Kokeilepas tunkata perä ylös, äkkiä katsoen voisi auttaa huomattavasti.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #31 : Huhtikuu 27, 2010, 17:21:17 »
Juu, siinä se niksi on :)

Edittiä: Kiitoksia kiitoksista, tässähän punastuu  :angel: Mainittakoon nyt sitten topikin jatkeeksi, että remppa onnistui 95-prosenttisesti. Haitarikumin pinta on näköjään hieman kostea, mutta maahan asti lientä ei enää valu, eikä perä myöskään ole alkanut parkissa tipahtamaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2010, 17:45:32 kirjoittanut KariM »

arime

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #32 : Huhtikuu 28, 2010, 13:49:14 »
Kiitoksia veljille....jotain näin yksinkertaista epäilin taustalla olevan, häpeäkseni ei mitenkään voinut tuota loogisesti päätellä, onneksi on viisaampia jotka vaivautuvat neuvomaan, ja jopa kuvallisisia ohjeita työstävät...hyviä kilometrejä teille cituning ja kariM!

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2010, 19:09:52 kirjoittanut arime »

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #33 : Toukokuu 25, 2010, 18:03:33 »
Mitäs nuo jousisylinterin tiivisteet vaihtaa niin pitääkö sen jälkeen järjestelmä jotenkin ilmata / paineistaa?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #34 : Toukokuu 25, 2010, 21:11:16 »
Ei tarvitse, tai ei ainakaan itsellä tarvinnut.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #35 : Toukokuu 26, 2010, 19:30:18 »
Paljonkohan tuota lds nestettä pitää varata vaihto-operaatioon?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #36 : Toukokuu 26, 2010, 19:49:52 »
Alle desin verran taisi minulla mennä. Hieman harmitti ostaa se kallis pullo tuon takia.

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #37 : Toukokuu 28, 2010, 19:31:48 »
Miten tuon sokan saa irti sieltä sylinterin toisesta päästä?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #38 : Toukokuu 28, 2010, 19:51:04 »
Miten tuon sokan saa irti sieltä sylinterin toisesta päästä?
Moi! Jumissako sinunkin sokkasi on? Niin oli minunkin sitkussa, täysin ruostunut ja katkesi lopulta sisään pihdeillä vääntelyn jälkeen. Sain lopulta katkenneen osan irti teräsnaulaa ja vasaraa apuna käyttäen. CRC:tä kannattaa ensin lotrata ja antaa vaikuttaa, voihan se olla ettei irtoa silti katkeamatta! Onnea yritykseen! :-\

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #39 : Toukokuu 28, 2010, 20:07:40 »
Joo ja kuin sais sokan irti niin tuntuu olevan jumissa se osa mitä tuo sokka pitää? Onko hyviä ideoita kuinka sen saisi irtoamaan? Tuntuu olevan todella jumissa nuo paikat....
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2010, 20:36:30 kirjoittanut Topelius »
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #40 : Toukokuu 28, 2010, 21:19:06 »
Sokka pitää männänvarren päätä tukivarren kupissa, sekö on jumissa?

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #41 : Toukokuu 28, 2010, 21:24:48 »
Joo juuri tuo osa. Kokeilin lämmittääkin mutta siltikin niin kuin valettu on kiinni.
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #42 : Toukokuu 29, 2010, 06:47:26 »
Sokan naputtelua vasaralla ja pihdeillä kääntelyä ja kun saat sen irti, toteat että se varrenpään holkki/kuppi/jalka on jumissa siinä tukivarren kuopassa, tässä vaiheessa otat isomman vasaran ja (järkeä käyttäen) mäiskit tukivarteen parhaaksi katsomaasi osaan, lähelle sitä kuppiosaa, mm. se tukivarren alin osa on kuin tehty siihen. Tärinä saa (toivottavasti) osan irtoamaan.

Ja mitä tulee tuohon suojakumin pantaan, itse varauduin pahimpaan kun tein remonttia ja olin lukenut täältä kauhuskenaarion. Otin pitkänokkaiset pihdit (vai oliko ne sivuleikkurit, ei muista enää) joilla lupsautin pannan lukitukset yksi kerrallaan kiinni, aikaa meni n. 10sek eikä minkäänlaista ähinää saati hikeä noussut otsalle. En tiedä teinkö sen sitten väärin :)
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #43 : Toukokuu 29, 2010, 13:11:45 »
Ja mitä tulee tuohon suojakumin pantaan <..> lukitukset yksi kerrallaan kiinni, aikaa meni n. 10sek eikä minkäänlaista ähinää saati hikeä noussut otsalle. En tiedä teinkö sen sitten väärin :)

Voihan olla että minä tein jotakin väärin ;D Pari milliä lisää pannan pituudessa olisi helpottanut asennusta oleellisesti.

Siitä männänvarren tukivarteen juuttumisesta vielä, niin sen haitarikuminhan voi irrottaa siitä päädyn läheltä pois tieltä, ja sitten vaikka järeämmillä putkipihdeillä tms. kiertää sitä puikkoa, jos se sillä hellittäisi? Nimim. ei mulla mitään ongelmaa ollut, senkun vaan veti osat irti :)

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #44 : Toukokuu 29, 2010, 17:34:01 »
Meinas olla sokka toisella puolella todella lujassa. Teimme kartioiden irrottamista varten oman työkalun, joka joutui melko lujalle koutukselle ennekuin kartoi suostui lopulta irtoamaan :) Kannattaa näköjään remontti aloittaa yrittämällä sokkaa irti, eikä jättää sitä viimeiseksi.

Mutta nyt remontti on tehty ja näyttää siltä että perä ei enää laske. Toisesta sylinteristä löytyi melkoiset naarmut....

Kun tuota ohivuotoa alkaa tapahtumaan niin sitä öljyä alkaa ilmeisesti tulemaan sinne haitarikumiin? Purkaessa tuota systeemiä niin heräsi kysymys että mihin /miten se ohi vuotanut öljy palautuu järjestelmään sieltä haitarikumista?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2010, 15:40:38 kirjoittanut Topelius »
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #45 : Kesäkuu 02, 2010, 16:34:04 »
Mistä sellainen voi johtua että yön aikana etupää laskee hieman? 
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #46 : Kesäkuu 02, 2010, 20:13:13 »
^ Näin meidän vitonen on tehnyt sen reilu5v. mitä on ollut meidän taloudessa. Ilmeisesti kuuluu asiaan?
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #47 : Kesäkuu 02, 2010, 21:19:24 »
Ja se on aivan erilaista kuin oli tuo takapään laskeminen.  Takapäähän laski aina kokoajan hitaasti, mutta tuo etupää ei ole laskenut yhtään päiväsaikaan vaikka auto olisi seisonut 8h paikallaan. Mystistä...   
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

lomalle maalle

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #48 : Elokuu 13, 2010, 12:06:26 »
c5 takaiskari vuotaa snadisti öljyä.Joten joutuu vaihtamaan,tokkopa mitään tiiviste sarjaa löytyy?
Pitääkö molemmat puolet vaihtaa samalla?Tavallisissa toki mutta mites nämä sitikat?

tlundkvi

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #49 : Elokuu 13, 2010, 12:39:59 »
Joku mainitsi että sitrosella se on 15€ tiiviste ja 1-1,5h työ jos käy tuuri. Riippuu tietty kai mistä ja miten se vuotaa. Ei tarvitse vaihtaa molempia jos korjaa, ja tuskin vaihdossakaan käsittääkseni se ominaisuus on jousipalloissa jne.