Antaako se Oulun huolto korjauksen hinnan ennen kuin yrittää ja saako se myös kaikki hehkutulpat irti ilman ongelmia.
Kannattaa käydä vaikka youtubessa katsomassa linkkejä vaikka hakusanoilla 1.6 HDI injector removal, jos se olisi helppoa, niin ei olisi varmaan tuohon annettu noin paljon vinkkejä tai siihen tehty ihan omia irroitusvälineitä. Joskus toki voi irrota ilman erikoistyökaluja ja joskus on oikein tiukassa. Verraten vaikka Haynesin ohjetta "kierrä alustan M10 pultti auki ja irroita..." voi tarkoittaa käytännössä pultin katkeamista ja katkenneen pultin poistoa vaikeimman kautta ja sitten todetaan että silti se irroitettava osakin täytyy irroittaa ulosvetäjällä, kuumentamalla, lekalla ja rautakangella.
Lähes aina se on enemmän tai vähemmän jumissa ja tuskin pienen paikkakunnan yleishuollossa on kaikkia erikoistyökaluja, jolloin on ihan viisasta todeta ettei tiivisteitä kannata lähteä vaihtamaan, jos vuodosta ei ole mitään merkkejä. Eikä kaikilla isoilla merkkihuolloillakaan ole ihan jokaista Citikan erikoistyökalua, mutta noihin suuttimiin toki lienee (ärsytti joskus kun ison kaupungin iso merkkihuolto perusteli kallista laskua sillä että heillä ei ollut automaattilaatikon öljynvaihtoon sopivia letkuja ja piti askarrella "Irma-tätin kasteluletkusta tms.", olisi pitänyt vaan viedä automaattilaatikkohuoltoon).
Mutta eikös vuotavasta tiivisteestä jää aina jotain merkkejä, vai onko ne niin piilossa ettei nää?
Mahdetaanko tuossa koneessa mitata/säädetä sylinterin ruiskutusmääriä (tai pikemminkin sen tuottamaa tehoa) vauhtipyörän kulmanopeusmuutoksilla, eli aina sylinterin työtahdissa tulee potku ja vauhtipyörän nopeus nousee ja puristusten tullessa laskee ja jos potku on eri kokoinen eri sylintereissä, niin ruiskutusmäärää säädetään (eli anturina on kampiakselin asentoanturin käyttämät hampaat vauhtipyörällä, ei tosin tietoa tästä koneesta, mutta arvaus kuten joissain muissakin tehdään)