Kirjoittaja Aihe: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat  (Luettu 863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa citronelli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« : Huhtikuu 16, 2018, 16:20:43 »
Onko tietoa paljonko takapäässä pitää olla aurausta?
Nyt on edessä haritusta n.4mm ja takana aurausta 10mm.
Talvella jo vähän epäilin ettei ole kaikki kohdallaan, nyt kun vaihdoin kesäpyörät niin "vetelee" välillä miten sattuu kuivalla asfaltillakin.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2018, 20:54:34 »
Väljää siellä on jossain takapään puslissa. Ensin ne kuntoon ja samalla kun ne vaihdat niin hommaat aurauksen säätötangotkin kun ne orkkikset ei kuitenkaan enää kierry.

Hmk auto virossa myy puslat ja säätötangot kohtuuhintaan.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 722
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2018, 21:50:04 »
Aikamoisia lukemia. Auraus edessä max 1 mm (0) ja takana 3 mm. Löytyy säätöpöytäkirja, jossa asteilla ja minuuteilla esitettynä.

Poissa citronelli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2018, 22:14:16 »
Saattaa olla väljääkin, en vaan huomannut kun sitä tutkin.

Joo, aikamoisia lukemia ja kyyti sen mukaista.
Kitkarenkaat silti yllättävän hyvässä kunnossa talven jäljiltä.

Poissa citronelli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2018, 13:23:46 »
Mikä/mitkä noista puslista yleensä ensin hajoaa ja millä kilometreillä?


Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2018, 14:50:14 »
Pitkittäisen tukivarren (3) ja kolmiotuen (1) puslat.

Kolmiotuen väljyys ei löytynyt vääntelemällä eikä näkynyt missään, uudet kun laittoi niin nyt on erinomainen kulultaan.

Kolmiotuen ulommalle puslalle service ei tunne varaosanumeroa, mutta hmk autosta löytyy: https://pood.hmkauto.ee/fi/a/psa-9639880480j
Sisemmät: https://pood.hmkauto.ee/fi/search?page=1&q=5131e0
Alatukivarren etupää: https://pood.hmkauto.ee/fi/search?page=1&q=5131c4
Alatukivarren takapää: https://pood.hmkauto.ee/fi/search?page=1&q=5131c3
Aurauksen säätövarsi: https://pood.hmkauto.ee/fi/a/tanko-pyoranripustus-citroen-c5-c6-peugeot-407

Jos nuo kaikki tuolta tilaa niin maksaa yli 200 €. Pitkittäisen tukivarren kyllä pystyy helpommin tutkimaan ja säätötangotkin kannattaa etukäteen tutkia jos kuitenkin liikkuvat. Kolmiotuen kun nappaa pois niin kannattaa kaikki puslat laittaa.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa citronelli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2018, 21:01:14 »
Kiitos

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 228
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III 1.6 2011 sedan pyöränkulmat
« Vastaus #7 : Huhtikuu 19, 2018, 14:08:08 »
Kiitos Jankos hyvistä neuvoistasi! Menee omassakin nuo puslat vaihtoon, sillä oikea takapyörä on kadottanut nastansa talven aikana. Laitoin kaikki puslat jo tilaukseenkin etelänaapurista.

Vaihdoitko Jankos itse nuo vai teetitkö jossain?

Pitkittäiset tukivarren puslat näyttäisivät olevan vaihdettavissa itsekin. Tuo kolmiotukivarren írroitus taitaa vaatia jousen poistamista ja on siten työläämpi.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.