Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki  (Luettu 27207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VierasC4

• Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #100 : Helmikuu 19, 2018, 15:12:43 »
Kateeksi käy. Mäkilähtöavustin voi olla ihan hyvä veikkaus siinä, missä moni muukin. Jotain sähkövikaa itse epäilisin, voisiko ottaa pakkasista nokkiinsa? Auto oli 140 000 huollossa ja vähän sen jälkeen ongelmat alkoivat. Vaikea sanoa, liittyvätkö nämä mitenkään toisiinsa. Vaihteistoon huollossa ei ainakaan ohjelman mukaan olisi pitänyt tehdä mitään. Moottoriöljyt ja suodatin vaihdettiin jne.

Poissa Grimmy

• "C2"
  • **
« Vastaus #101 : Helmikuu 22, 2018, 10:06:35 »
Tuskin on mäkilähtöavustimella mitään tekemistä tämän kanssa, se on lähinnä ABS puolen juttuja. Jarrupolkimen anturi jos on rikki ni vaihtelee päin persettä mutta toimii silti. Tosin, autoa ei saa käyntiin jos se ei jostain tiedä että jarru on päällä.

Ääni vaihteiston hydrauliikkapumppulle. Yleensä rupeaa kyllä polttamaan sulaketta mutta ei aina. Kannattaa vähän kuunnella sitä miltä se kuulostaa kun se kerää paineet sillon kun toimii, ei saa kestää liian kauan eikä kuulostaa siltä että käy loppupuolella raskaasti. Paha selittää mikä on liian kauan, mutta sen pitää pirteästi nykästä paineet eikä silleen että rupeaa kuulostamaan että hiipuu.

Kun se jää siihen jumitilaan että ei tee mitään eikä siis laita pykälääkän sisään niin akku tai vaihteiston sulake irti ni taas on yritystä.

Toki voi olla sähkövikaakin, kannattaa käyttää kaikki liittimet irti ja katsoa että on hyvässä rasvassa.

Poissa Mti

• "C3"
« Vastaus #102 : Maaliskuu 19, 2018, 10:45:45 »
Tässä yksi vikamoodi lisää, josta ei tällä foorumilla tiettävästi ole keskusteltu. Nimittäin vaihteiston aktuaattoriöljyn (joku voi keksiä paremman suomennuksen) vähyys. Itse huomasin meidän pirssissä selvän öljytipan tuossa aktuaattoriöljyn säiliön alaosassa. Itse säiliö tuskin vuotaa, mutta tämän http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?170643.15 mukaan ylempänä oleva paluuletku hankautuu helposti rikki. Tuon saman lähteen mukaan letku on suht koht helposti vaihdettavissa.

Meillä vaihteisto ei vielä oireile, mutta pitää nyt ensi tilassa tarkistaa tuon öljyn taso, kunhan saa säiliötä putsattua sen verran, että näkee läpi. Kuva liitteenä.

Edit: korkeapaineletku -> paluuletku
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2018, 08:53:40 kirjoittanut Mti »
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa Mti

• "C3"
« Vastaus #103 : Maaliskuu 22, 2018, 10:47:49 »
Öljyn taso näyttää olevan riittävä, mutta jostakin tuo vuotaa/on vuotanut. Tuo em. letkukin tuntuu olevan ehjä, kun käsikopelolla kokeilin tuolta takaa myös. Säiliön ympäristö on suht puhdas, mutta itse säiliö oli kauttaaltaan öljypaskassa. Täyttöaukon korkin päälläkin oli paksu kerros samaa likaa, vaikka korkki on paljon ylempänä kuin itse säiliö. Korkki oli tiukasti kiinni. Mistä helkatista tuo vuotaa?  ???

Poissa kahe

• "C3"
  • Peukkuja: 2
« Vastaus #104 : Maaliskuu 22, 2018, 13:53:29 »
Meillä oli saman näköinen ja jotenkin vuotanut. Kytkin rempassa ei tullut mitään sanomista pumpusta tai säiliöstä ja hyvin on toiminut ja paineet ovat kohdillaan. Vaihdoin itse imemällä öljyt tuonne, kun oli täysin kuravellin näköistä. En kylläkään ole nyt tarkistanut, onko öljy vähentynyt.

Poissa Mti

• "C3"
« Vastaus #105 : Maaliskuu 22, 2018, 15:13:23 »
Ei oikein tule muuta mieleen, kuin että korkissa on huohotusreiät, joiden kautta öljyä on pikkuhiljaa tihkunut. Tosin sitten pitäisi kaikissa kyseisen systeemin omaavissa autoissa olla säiliö mönjän peitossa, mutta netissä olleiden kuvien perusteella ei siltä näytä. Tilasin jo litran pöntön uutta öljyä, joten voihan tuon vaihtaa ja samalla tutkia korkkia vähän tarkemmin.