Kirjoittaja Aihe: Kumipalat C4:n konehuoneessa.  (Luettu 708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vko

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
Kumipalat C4:n konehuoneessa.
« : Maaliskuu 15, 2018, 10:13:30 »
Olen kiinnittänyt huomiota konehuoneen sisäpuolella lähellä tuulilasin reunaa, kulmissa oleviin muotoiltuihin kumia tai jotain vaahtomuovia oleviin paloihin. Konepelti tukeutuu takakulmistaan sulkeutuessaan niihin. Jo ostohetkellä 1,5 vuotta sitten ainakin toinen oli jo risa ja puoliksi irrallaan. Nyt molemmat ovat halki ja muutenkin riekaleina.
Mihin tarkoitukseen ne on tehtaalla laitettu? Konepeltiä avatessa saan keräillä niitä ympäri konehuonetta ja laittaa takaisin paikoilleen. Haittaako jos ne poistaa kokonaan? En ole kyllä keksinyt niiden käyttötarkoitusta. Tukevatko ne konepeltiä jotenkin? Estävät värinöitä ja ääniä tai ilmavirtauksia?

C4 vm 2013

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: Kumipalat C4:n konehuoneessa.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2018, 12:01:54 »
Yksi arvaus: tilkkeet tiivisteen reunoihin ettei konehuoneen käryt pääse nousemaan raitisilmanottoon?

Poissa vko

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
Vs: Kumipalat C4:n konehuoneessa.
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2018, 12:47:38 »
Järkeenkäypä selitys. Turhan järeitä ne näyttävät olevan. Luulisi pienemmänkin tiivisteen riittävän. Tosin paikkakin on haasteellisen sokkeloinen.
Ei ku pois vaan.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 970
  • Peukkuja: 7
Vs: Kumipalat C4:n konehuoneessa.
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2018, 13:48:29 »
Yksi arvaus: tilkkeet tiivisteen reunoihin ettei konehuoneen käryt pääse nousemaan raitisilmanottoon?

Hmmm, ei kyllä konehuoneen pitäis sen enempää kärytä? Moottorit on mulla ainakin tuoksuneet lähinnä sellaiselle "lämpimälle". Olisko ihan vaan ääneneristystä varten? Motin jyrytys tulee helposti ilmanoton kautta kabiiniin.

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 828
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Kumipalat C4:n konehuoneessa.
« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2018, 14:48:34 »
Yksi arvaus: tilkkeet tiivisteen reunoihin ettei konehuoneen käryt pääse nousemaan raitisilmanottoon?

Hmmm, ei kyllä konehuoneen pitäis sen enempää kärytä? Moottorit on mulla ainakin tuoksuneet lähinnä sellaiselle "lämpimälle". Olisko ihan vaan ääneneristystä varten? Motin jyrytys tulee helposti ilmanoton kautta kabiiniin.

Tuo äänen eristys kuulostaa järkevältä ja ovat varmaankin siitä syystä jykevät.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.