Kirjoittaja Aihe: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?  (Luettu 793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xami

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« : Maaliskuu 05, 2018, 16:52:40 »
Missähän sijaitsee kyseisen auton paineen tyhjennysventtiili hydrauliikkapaineelle (jousitukselle)?
C5 HDI 2.0/ 2002.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 394
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2018, 18:27:59 »
Ilman plussaa ainakin löytyy takana muistaakseni t-kappaleesta tai niiltä main. Edessä kun seuraa putkea, niin näkyy ainakin taskulampulla. Etu ilmaruuveihin on vaikea päästä käsiksi koska ne on pahassa kulmassa ja jos ruuvi on ruostunut kiinni, saattaa putket taipua. Silloin vaatii toisen kiintoavaimen jolla pitää kappaleesta kiinni ja se on hankalampi paikka.

Poissa xami

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2018, 15:36:35 »
Tarkoittaako, että ei ole varsinaista erillistä paineen löysäämisruuvia kuten BX:ssä, vaan on löysättävä ilmausruuveista?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 894
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2018, 16:46:37 »
Oikeaoppisesti C5 paineet poistetaan testerillä. Poistat miten vain niin muista irrottaa akunkenkä ettei ala pumppailemaan itsekseen.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 993
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2018, 17:16:55 »
Tarkoittaako, että ei ole varsinaista erillistä paineen löysäämisruuvia kuten BX:ssä, vaan on löysättävä ilmausruuveista?
Ei Bx:ssäkään mitään jousituksen paineenpoistoruuvia ole, vaan paineenvaraajan paineenpoistoruuvi...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa xami

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 11, 2018, 13:54:25 »
Oma kokemukseni on, että kun BX:n paineenvaraajan ruuvista löysäsi paineet, viimeisetkin paineet jousituksesta löysäsivät vasta sitä kautta. Saavathan jousisylinteritkin paineensa paineenvaraajalta. Liekkö sitten niin, että jos auto kunnossa, paine paineen varaajalta jousitukselle syötetään venttiilin avulla vain ajoittain. Niinhän se lienee? Silloinhan ajatuksessasi olisi logiikkaa, että sen ruuvin löysäämisellä ei olisi käytännössä remontinaikaista merkitystä kuin ainoastaan paineenvaraajan pallon vaihdossa tai kyseisen varaajan irrottamisessa.

Poissa IJN

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #6 : Maaliskuu 11, 2018, 17:23:16 »
Bexissä ja muissa vanhan liiton laitteissa jousituksen säätäminen vivusta ylimpään asentoon avaa reitin varaajalta jousille niin, ettei korkeudensäätäjä edes yritä tulkita korkeutta, vaan päästää varaajalta saatavan paineen sellaisenaan jousitukseen. Silloin pumpun seisoessa jousipaineet pääsee myös toiseen suuntaan jousista varaajalle ja sen paineenpoiston kautta säiliöön, joka on tapa tehdä nämä paineettomaksi. Eli jousituksessa ei ole ruuvia kuten Jasu totesi,  mutta varaajan ruuvi toimii tarvittaessa jousituksenkin paineenpoistoruuvina.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 558
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 hydrauliikkapaineen tyhjennysventtiilin sijainti?
« Vastaus #7 : Maaliskuu 12, 2018, 07:41:13 »
Pallojen vaihdon takia eri tarvitse paineita erikseen laskea?. Toimitaan vain, kuten BX/Xantiassa. Siis auto ylös, vaikkapa takapää pukeille, auto alas, nostetaan ao. kynkkää sen verran että on "irtonaisuutta", että saadaan vaarna...ja toki ensin irrotettu vakaajatanko..  Näin laitoin C5II takakynkän laakerirempan ja uuden kokoojapussin. En muista, että olisin akulle tehnyt mitään, autohan oli alaslaskettuna.. Joskus oli juttua sokan irrottamisesta, kyllä lähtee.
Muistaakseni Xantian paineenpoisto ei vaikuta suoraan jousitukseen, koska vajoamisenestoventtiili ei toimi paineettomana? Siksi Xantia ei laske, vaikka laitettaisiin vipu ala-ala-asentoon, vain silloin, jos on vielä varaajassa painetta riittävästi, tai kone käyden.?