Kirjoittaja Aihe: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?  (Luettu 684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JC5IEDM

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i Berline AT 2005
C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« : Maaliskuu 01, 2018, 10:41:55 »
2005 C5 II aloitti reviirinmerkitsemisen takajousituksen paineputken T-haaran (kuvan osa  4) seutuvilta. Muuten jousitus käyttäytyy normaalisti, mutta parkissa alle ilmestyy "tippa tunnissa".

Millainen tiivistys noissa paineputken liitoksissa on?

Tarkemmin toivon tutkivani potilasta vasta ilmojen lämmettyä, mutta o-renkaita / vast voisi hommata hyllyyn valmiiksi.
2005 - 2008 C5 2.0i Break AT 2002 (100 - 170 tkm)
2008 - 2017 C5 2.0i Berline AT 2005 (70 - 298 tkm)
2017 -          C5 2.0i Berline AT 2005 (113 tkm -)

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 558
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2018, 16:43:06 »
Koetapa aluksi vaan hiukan kiristää liitosta. Ei O-renkaita, vaan kumiputkipätkät. Kuvassa osa 2. Tai sitten on perinteinen levitys putken päässä.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 993
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 01, 2018, 18:16:37 »
C-vitosen liitoksissa on O-rengas...


Tuossa kuvatus, sekä alla olevassa pussissa myös koko kyseiselle renkaalle...

Merkkiliikkeen hinta oli yli 50 kertainen hydrauliikkaliikkeen vastaavalle...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa JC5IEDM

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i Berline AT 2005
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2018, 18:38:53 »
Kiitos Jasu, eiköhän tällä tiedolla päästä eteenpäin.
2005 - 2008 C5 2.0i Break AT 2002 (100 - 170 tkm)
2008 - 2017 C5 2.0i Berline AT 2005 (70 - 298 tkm)
2017 -          C5 2.0i Berline AT 2005 (113 tkm -)

Poissa JC5IEDM

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i Berline AT 2005
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2018, 20:59:46 »
No niin, ilmat lämpeni ja asentaja sujahti auton alle työkaluineen. Kierteet eivät olleet jumissa, kaikki kolme liitosta aukeni niiltä osin.

Mutta mutta, tuossa Jasun laittamassa kuvassa on tuo liitin. Valitettavasti tuo kierreosuus on eri osaa kuin tuo siitä oikealle oleva tiivistävä kartio & o-rengas osuus. Nyt sitten kävi kahden liitoksen suhteen niin, että tuo kartio on jumissa siellä alumiinisen T-kappaleen sisällä, joten putkikin jäi paikalleen ja o-rengas vaihtamatta. Päätin lopettaa voiman käytön ennen kuin hajotin mitään.

Onko kanssakärsijöillä esittää keinoja liittimen aukaisemiseksi?
2005 - 2008 C5 2.0i Break AT 2002 (100 - 170 tkm)
2008 - 2017 C5 2.0i Berline AT 2005 (70 - 298 tkm)
2017 -          C5 2.0i Berline AT 2005 (113 tkm -)

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 993
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2018, 21:09:14 »
Joo, se kierreosa ja kartio-osa on erillisiä. Näkyy kuvasta vähän huonosti. Muutama tuommoinen on ollut aika jumissa, mutta ovat irronneet määrätietoisella heiluttelulla, kunnes on lähtenyt liikkumaan. Aika suorassa pitäisi käsittääkseni saada veto, jotta kartiopalikka haluaisi poistua reiästä...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 388
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 II jousituksen paineputken tiiviste?
« Vastaus #6 : Maaliskuu 10, 2018, 16:30:27 »
Putki poikki, palikka lattialle ja tuurnalla hakkasin kartion irti sieltä vastapäisen yhteen kautta. Onneksi ei ollut se keskimmäinen noin jumissa. Nosturin minuuttiveloitus naksutti koko ajan. Harvoin kastuu paita niin pahasti.