Kirjoittaja Aihe: Ei alkanut C4:sen taival minulla kovin hyvin!  (Luettu 2930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa knoj

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei alkanut C4:sen taival minulla kovin hyvin!
« Vastaus #25 : Helmikuu 20, 2018, 07:30:57 »
Aina vaan jaksaa auto kiusata.  >:D
Kun yrittää käynnistää, startti yrittää pyörittää, mutta lyö heti pois päältä. Moottori ei kerkiä edes pyörähtää. Onkohan ranskan insinööri keksinyt joku suojaus, jos ei akusta riitä virtaa? CitroenServiksen mukaan  startin teho on 1,4kW, mutta startti mikä asennettiin on 2,2kW. Siis 1,5x tehokkaamip; silloin virtakin on n. 1,5-kertainen, ja jos akku ei sitä kestä, niin  käynnistys epäonnistuu. En tiedä kuinka vanha akku autossa on, mutta luultavasti alkuperäinen.

Edit 20/02
Kävin eilen mittauttamassa akun. Oli kuulemma alle puolet tehosta jäljellä (Vanha akku oli alkuperäinen, ei ihme, että halusi jäädä levolle). Vaihdoin sitten uuden akun, ja tänä aamuna (-17 astetta) lähti heti käyntiin. Vähän tulee mieleen, että olikohan vanhassa startissa mitään vikaa? Aika paljon siinä paloi rahaa turhaan?
Akun vaihto oli aika yksinkertainen; moottori sammuksiin, odota, vahna akku irti, uusi akku kiinni, odota, säädä kellonajan ja päiväys, siinä kaikki.
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa ztitruunari

• "C3"
  • Peukkuja: 1
« Vastaus #26 : Helmikuu 25, 2018, 18:37:07 »
No starttihan kestää ainakin paremmissa autoissa melkein auton iän. Akku nyt lähes aina todennäköisempi syy on jos "laiskasti " starttaa.
Voi olla, että startti vaihdettiin turhaan.

Poissa knoj

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #27 : Maaliskuu 27, 2018, 11:56:56 »
Morjens taas.
Nyt on auto toiminut ihan hyvin, enkä ole ääneen kehunut sitä (aina kun ääneen kehuu , niin jotakin pahaa tapahtuu  ???).
No, tänä aamuna oli tumma läikkä auton alla vasemman takapyörän lähellä. Oli Eolys neste tullut pihalle. Onko se yleistä, onko "vaan" pussi mennyt rikki, vai mitä on tapahtunut? En ole vielä tutkinut asiaa tarkemmin. Onkohan muilla yhtä jännittäviä/yllätyksellisiä C4:sia kun tämä?

Edit 28/3
Kävin ottamassa valokuvan. On ilmeisesti saanut jossain vaiheessa pohjakosketuksen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2018, 09:36:45 kirjoittanut knoj »
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008