Kirjoittaja Aihe: Mikä piirre/"ominaisuus" autossasi ärsyttää? Ja mikä vastaavasti on hyvää?  (Luettu 5664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 190
  • Peukkuja: 9
Omat gutiaisen kitkat hiljasemmat kuin yhdetkään muut gummit tulee ajeltua noilla kesät talvet, ois ehkä erijuttu jos sais lujempaa ajella mutku sääntösuomi niin.....
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 906
  • Peukkuja: 13
Joskus löytyy turhana pidetylle aukeavalle takalasillekin käyttöä, kepit kätevästi tyrkyllä niin istutus- kuin sadonkorjuuvaiheessakin  ;D
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 026
  • Peukkuja: 8
Omat gutiaisen kitkat hiljasemmat kuin yhdetkään muut gummit

Gummottis olis, jos sä suomentaisit gummitermejäsi vähän: gutiainen? Gislaved? Goodyear? Jogu muu?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Hmmh. Olisiko C5II exslusivessa heikompi alustaäänieristys, kuin muissa versioissa? Kumma juttu. Ja on kumma juttu, että ohiajomelu on eri asia, kuin sisämelu.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 190
  • Peukkuja: 9
Oikoos GY selevembi goodyear gutiainen
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Samaa slangia, GY =kuutieri,  New York= neverjorkki. :)

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 259
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Nevahööd  ::)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 411
  • Peukkuja: 5
C5:ssa (2002)  ärsyttää laulava vaihteisto, jos ääni sieltä tulee. Hyvää on comfort-jouset, meno on kuin kalastajaveneellä ajaisi.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Ns. "laulavaan toosaan" on konsteja. Niistä on ollut juttujakin.

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Ns. "laulavaan toosaan" on konsteja. Niistä on ollut juttujakin.

Pliis linkkiä!!! Ohuesti harmittaa vastikään alkanut juriseva ääni muutenkin meluisassa autossa.


 C51 vm-01


-tieäänet
-kulutus (2.2hdi automaatti)
-ei keksi paljoa valittamista

+ei keksi muuta valittamista.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Linkkinä esim: "vaihteiston ulina". Jurina voisi kertoa väsähtävästä pyöränlaakerista. Aluksi ei tunnu välystä. Jurisee siksi, kun laakerin vierinpinta on rikki, tullut kolo, tai useita.

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 104
  • Peukkuja: 0
Kyllä. C5:ssa 1. vaihtoehto jurinalle on etupyörien laakerit. Näitä saa vaihtaa useammin kuin jarrupaloja. 2. vaihtoehto on takapyörien laakerit.

Mutta, jotta pysyttäisiin aiheessa:
C5 II Exclusive Break 2007, 2.0 bensa, AL4-laatikolla, 260 tkm:
+ Hiljainen, lähes millä renkailla tahansa (vertailukohta lähinnä C4 GP), ja kun pyöränlaakerit kunnossa.
+ Öljynkulutus minimaalista.
+ Muutkin nesteet (pl. bensa) pysyvät siellä, missä niiden on tarkoitus pysyä.
+ Pakoputkea ei ole vielä tarvinnut uusia.
+ Vaihteisto toimii kuin unelma (no, 1-2 välillä vähän huudattaa kylmänä).
+ Jarrutkin suht. ongelmattomia, kun muistaa huoltaa.
+ Tasainen kyyti (tarviiko edes mainita?). Jousitus toimii hienosti ja on ollut ongelmaton.

Nyt kun kehun, niin huomenna ongelmat alkavat  >:D

- Bensankulutus.
- Pyöränlaakerit ovat kulutustavaraa.
- Vikoja: lämmityslaitteen läpät, käsijarrun vaijerit ja niiden putket, tutkat. Nämä kuitenkin korjattu.
- Ulkonäkö takaapäin muistuttaa lähinnä tynnyrisaunaa.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 411
  • Peukkuja: 5
Linkkinä esim: "vaihteiston ulina". Jurina voisi kertoa väsähtävästä pyöränlaakerista. Aluksi ei tunnu välystä. Jurisee siksi, kun laakerin vierinpinta on rikki, tullut kolo, tai useita.
Pyöränlaakerit voi poissulkea kun painaa kytkintä.

Eli vaihteiston ääni hiljenee kun ei ole kuormitusta. Sinänsä ääni ei ole iso ongelma jos vaan toimii. Normivaihteistolla pitäisi päästä 500 000-1 000 000km

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Mti, mitä renkaita? Onko Mich. ES, GY:n effit, tai muita merkkirenkaita, niitä pienivastuksisia. Olihan omassa alkuunsa Imperialit ja oli hiljainen, vanhoillakin kumeilla.

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 104
  • Peukkuja: 0
Aikaisemmassa C5 I:ssa oli Michelinin ES:t pari sarjaa ainakin. Talvirenkaina Hakkapeliitta 4:sta ja Continentaliakin jossain välissä. Nykyisessä C5 II:ssa on tällä hetkellä Sava Intensa UHP 215/55 (GY:n halpamerkki), talvirenkaina Hakkapeliitta 7. Aikaisemmin Falken ZE914 205/60 ja sitä ennen jokin muu (Nexen?), kun auton liikkeestä ostin.

Nykyisin olen pitäytynyt näissä keskisarjan renkaissa, kun noiden "premiumien" premiumi ei näy muutoin kuin hinnassa.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94