Kirjoittaja Aihe: M: Citroen C5 2.0L 2001  (Luettu 745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wiltsu-boy

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
M: Citroen C5 2.0L 2001
« : Tammikuu 07, 2018, 12:09:55 »
LEIMA 4/2019 asti!

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9351221

Myynnissä vajaa kaksi vuotta omistuksessani ollut sitikka. Auto oli ensimmäinen omistamani auto ja siitä on pidetty todella hyvää huolta. Pääosan huolloista ja korjauksista olen tehnyt itse, esimerkiksi öljynvaihdot, ilman- ja raitisilmasuodattimien vaihto jne. Olen dokumentoinut kaikki tehdyt huollot ja korjaukset.

Auto on todella siistissä kunnossa sisäisesti kuin ulkoisesti ja on 99% käynnistynyt ensimmäisellä yrityksellä. Syy myymiseen on se, että tarvetta autolle ei hirveästi ole enää ja olen päättänyt kokeilla autotonta elämää vaihteeksi.

Niin kuin kuvista näkyy, mukaan saat Alfamerin (Haynes) korjausoppaan ja ns. kiinalexian, jolla saat tehtyä lähes kaiken saman kuin merkkikorjaamot. Lisäksi saat yhden pullon LDS-nestettä (mehujousituksen/ohjaustehostimen neste) ja muutamia muovinapsuja korin osien kiinnitykseen.

Huoltamossa tehty:

Syksy 2016

Vaihdatettu jarrulevyt ja -palat eteen sekä taakse + takajarrusatulat - 985€ Konalan ad autohuolto

5/2017

Uudet kesärenkaat Michelin Energysaver + 399€ Euromasterilta

8/2017

-Oikea etupyöränlaakeri RMP Huolto 240€

9/2017

-Akun vaihto Veho Koivuhaka 249€

11/2017

-Ilmastoinnin täyttöhuolto (520g-->675g eli +155g 134a) noin 152tkm

1/2018

-Takajousipallot (ei keskimmäistä)

Itse tehdyt huollot ja korjaukset:

7/2016 noin 140500km

-Vaihdettu moottorin ilmansuodatin + raitisilmasuodatin

-Pyyhkijäsulat vaihdettu eteen ja taakse

-vaihdettu moottoriöljyt + automaattiöljy (Teboil Fluid S)

10/2016 reilu 140tkm

- vaihdettu pakoputken takapönttö sekä keskiputki

5/2017

- rekisterikilven valo sekä toinen jarruvalo

- uudet kesärenkaat Michelin EnergySaver +

7/2017

- vaihdettu sytytyspuolat ja -tulpat

- vaihdettu kuskin oven sisäkahva

8/2017 noin 149tkm

vaihdettu...

- moottoriöljyt + suodatin,

- ilmansuodatin

- raitisilmasuodatin aktiivihiili

9/2017

-AL4 automaattivaihteiston öljynvaihto Mobilin LT 71141, 2 x vaihettu + tiivisteet

10/2017

-vaihdettu ajotietokoneen näyttö

11/2017

-vaihdettu 6447TK eli ilmastoinnin lämmönsäätöservo (tyyppivika)

12/2017 noin 154tkm

- Vaihdettu jarruvalokytkin

- vasen jarruvalon polttimo

- oikea rekisterivalo

- oikea raidetangon pää

- alatukivarsien takahelat (puslat)

Remppaa on tehty siis isolla rahalla...

Erittäin siististä kunnosta huolimatta on myös pieniä puutteita:

-Pientä öljyvuotoa jakopään puolelta, todennäköisesti kannattaa tehdä jakopään remontti samalla ennen 4/2019., edellinen tehty 2009 (10v/100tkm vaihtoväli). Tästä korjauskehotus annettu katsastuksessa. Jakopääremontin yhteydessä kannattaa vaihtaa myös laturin hihna, sekä sen kiristin ja ohjainrulla, kts. Sitrosen huoltotiedotteet.

-Satunnaisesti radio jää päälle auton sammuttaessa, yleensä seuraavalla ajokerralla ei jää enää. Tämä hyvin satunnaista.

-Tuulilasin alareunassa halkeama, ei haittaa katsastuksessa eikä näkyvyyttä millään lailla.

-P0410, PSA-autoilijoille tuttu "antipollution fault" Toisioilmajärjestelmän häiriö, mystinen vaiva, jonka saa nollattua pois ennen katsastusta, ajaa 200-1500km ennen kun syttyy taas. Tästä paljon juttua foorumeilla eikä ratkaisua tunnu löytyvän vaan on vissiin tyyppivika ja harmiton sellainen eikä vaikuta mihinkään.