Kirjoittaja Aihe: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa  (Luettu 2056 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« : Tammikuu 05, 2018, 15:15:04 »
Kävin katsastuksessa ja savutus arvo oli 2,07 pitäisi olla alle 1,5 , no aiemminkin on saanut polkea useamman kerran että on kelvannut, no tänään yritin uudestaan, ajoin ensin motarilla n. parikymmentä kilsaa yhtä pykälää pienemmällä vaihteella, sekä n. viisi viimeistä kilsaa noin 3700rpm eli nelosvaihteella, vieläkin savutti liikaa,2,01. Fapin sisukset on ilmeisesti poistettu joskus,  millähän sen savutuksen saisi alemmaksi,? paikallaan polkiessa tulee kyllä musta pölläys

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 248
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2018, 17:00:36 »
Onko ilmanputsaria vaihdettu milloin, jos on tukossa voi pölläytellä.

BTW: Mulla 200 tkm ajettu Boxer Hdi 2.0 ei pölläytä missään olosuhteissa, vaikka on tehoboxi ollut välissä 4 vuotta.

Löytyi Boxerin (2005) konehuoneesta stanssattuna alumiiniseen kilpeen arvo 1.52. Liekkö tuo sitten auton K-arvo?

Katsoin vanhoista katsastuslapuista että toissavuonna K-arvo 0.19 ja viime vuonna 0.12. Teholastu kiinni ja ProDieseliä tankissa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2018, 19:10:10 »
Kulkeeko normaalia paremmin vai peruslaiska? Jos ei ole kulkua niin joku suutin sohlaa ja päästelee läpi ja savuttaa sen takia.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2018, 00:32:27 »
Mikä raja tuo 1.5 on, eikös turboD koneissa saa K arvo olla 3.0

Paikalla olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 355
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #4 : Tammikuu 06, 2018, 04:24:58 »
Mikä raja tuo 1.5 on, eikös turboD koneissa saa K arvo olla 3.0
Se on uudemmille Euro4 päästöluokan dieselille (noin 2006...2011?)

Mutta sitten oli viime vuonna myös vielä tiukempia sääntöjä, jos valmistaja oli sattunut printtaamaan K-arvon tyyppikilpeen. Se ilmeisesti poistui jo käytöstä rajana.

Mutta joskus laittavat katsastuksessa rajat väärinkin, itsellä hylkäsivät kerran vuoden 2002 dieselin 1,5 rajan mukaan, mutta kun katselin papereita olivat edellisenä vuonna hyväksyneet isommalla arvolla...
 sitä
Yhtä mitä voisi kokeilla ilmansuodattimen lisäksi on biodiesel pohjainen polttoaine, eli niillä on tyypillisesti saatu savutusarvoja (ainakin 30 %) alas. Helpoin saatavilla oleva lienee Nesteen MY, mutta sitäkään ei saa kuin tietyiltä asemilta Helsinki, Tampere, Turku. Asemahaku, valitse tuotteet Neste MY:
 https://www.neste.fi/asemat

Muuten saattaa joutua palauttamaan FAPin ja alkuperäisen ohjelmiston ECUun? Tai voihan kai tuossa olla ihan joku vikakin ruiskutuksessa?

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 173
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2018, 09:22:05 »
Ilmansuodatin tukossa? Imusarja tukossa?  :?
Enpä oo tainnu koskaan nähdä 2.0 HDI:n pölläyttävän mustaa.

Kävin katsastuksessa ja savutus arvo oli 2,07 pitäisi olla alle 1,5 , no aiemminkin on saanut polkea useamman kerran että on kelvannut, no tänään yritin uudestaan, ajoin ensin motarilla n. parikymmentä kilsaa yhtä pykälää pienemmällä vaihteella, sekä n. viisi viimeistä kilsaa noin 3700rpm eli nelosvaihteella, vieläkin savutti liikaa,2,01. Fapin sisukset on ilmeisesti poistettu joskus,  millähän sen savutuksen saisi alemmaksi,? paikallaan polkiessa tulee kyllä musta pölläys

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #6 : Tammikuu 06, 2018, 17:54:21 »
On siinä yhdellä suuttimella isompi korjausarvo kun muilla, kuulin et a-katsastuksella olisi jotain ainetta löpön sekaan, 245?  tai sinnepäin pitäisi vähentää savutusta..., ilmanputsari on ok , toinen inssi oli kuulevinaan ahtovuotoa, no se ahtoputken kiinnitys turbon ja välijäähyn välillä on aika epämääräinen, se mikä vaan pukataan sinne koneen taakse, mihin ei silmä tai käsi yletä mistään...

Paikalla olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 355
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2018, 18:59:22 »
https://www.a-katsastus.fi/bg-karstanpoistopalvelu

Lähinnä kai lupailee poistaa polttoainejärjestelmän ja koneen sisäisiä möhniä, ehkä se voisi auttaa jos vika johtuu sellaisesta ja tuo aine sen sattuisi poistamaan.
(+ tietysti lupaavat kaikkea muuta hyvää kaupan päälle, onnellisen elämän ja maailmaan rauhan sekä polttoaineen kulutus kääntyy melkein negatiiviseksi... ehkä tosielämässä joskus harvoin saattavat jotain auttaakin) Itse suhtaudun hieman epäillen polttoaineen/öljyn joukkoon sekoitettaviin ihmeaineisiin, toki niitä on ihan asiallisiakin (tuosta ei mitään kokemusta tai tietoa. Luulisi firman, joka pakokaasumittauksia tekee koko ajan ja myy putsausaineitakin, kannaisi tehdä tutkimus jossa verrataan tuloksia ennen/jälkeen käsittelyn). Mainospuhelainaukset kun on ainakin ihan ostosTV:tä:
“Lisättyäni aineen omaan ranskattareen toimintamatka seuraavaan tankkaukseen piteni 140 km.”

(Biodieselin vähemmän nokea tuottava vaikutus pohjautuu puhdistavuuden sijaan enemmänkin siihen että polttoaine on kokonaan erilaista ja sen palo-ominaisuudetkin ovat erilaiset)

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 248
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2018, 19:15:52 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608196/Motox-Diesel-injection-trim-400ml

Tommosta tarttuu melkein joka kerta matkaan, kun käy motonetissä. Tänään viimeksi. Sitäpä en osaa sanoa auttaako mitään vai ei, ehjässä autossa.  ::)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #9 : Tammikuu 06, 2018, 20:48:51 »
Kuis se EGR? Onko vielä käytössä?
Omassa oli ostaessa sitä vikaa että meinas tukehtua omiin pakokaasuihinsa ja savutus arvot oli melkein ylärajassa.
Tukin EGR:n takaisin kierrätyksen ja ongelmat katos.

Sittemmin olen tuon FAPin puhkonu ja kattastuksessa oli savutus arvo 0.25.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2018, 21:30:33 »
Täytyy se egr tulpata ja katsoa onko sillä näkyvää vaikutusta, nyt kun paikallaan polkasee kaasun pohjaan niin musta pilvi jää

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2018, 21:46:23 »
Ja tuo herjaa kyllä jos on ahto vuotoja.
Tuli välijäähyn letkuun noin 8mm halkeema ja siitä puhisi paineet pois.
Herjat näytölle samointein

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #12 : Tammikuu 09, 2018, 17:04:08 »
Eilen laitoin jotain motonetin savutuksenesto ainetta ja biodieseliä vajaa kolmekymppiä tankkiin, vaihdoin vielä ilmanputsarin, vaikka vanha oli alle kympin ajettu, ajelin n. 100km ja kävin testissä, korjaamolla, enisimmäisellä testikierroksella (neljä polkasua) alkoi jo lähentyä paras 1,66 toisella varvilla alkoi nousemaan, paras 1,74 ehdotin asentajalle, et jos irroittaisi mapin johdon, kaveri arveli että pahentaisi vaan, sain puhuttua ympäri, ja kas arvo putosi 1,2 tasoon, joten vuoden saa taas ajella. Onkohan siinä mapissa oikeasti vikaa vai meneekö se varmuuden vuoksi laihemmalle kun johto on irti. Nyt on tullut joka kerta gearbox fault kun on paikallaan poljettu kaasua rajoittimeen,  ne koodit on nyt autossa, mutta ne oli jotain moottorin vääntöön liittyviä ja vaihteiston ja moottorin ecun yhteyden pitoa koskevia, ruiskutusen koodit oli nopeuden rajoittimeen (kaasupoljin?) pari ja fabbiin pari.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #13 : Tammikuu 09, 2018, 19:32:37 »
Kaiveles ne koodit esille niin tietää paremmin.
Löytyy aikas kattava lista PSA:n omia vikakoodi selityksiä.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 635
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #14 : Tammikuu 09, 2018, 20:24:42 »
Se MAP-anturi tulee vaihtaa aika ajoin uuteen, tyyliin 150-200tkm välein, koska sen herkkyys katoaa eikä se enää reagoi oikein eikä mittaa ilmamäärää täsmällisesti. Säännöllinen pesu brake cleanerilla tms. tehoaineella auttaa johonkin asti.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #15 : Tammikuu 13, 2018, 14:24:33 »
Tälläsiä vikoja siellä oli: Hetkellinen CAN- verkon vastaanottama moottorin vääntötieto saatu arvo virheellinen , moottorin rpm 4558 laatikon rpm 4064 kaasu 0% P1727
ja pari muuta vaastaavaa :P1605 ja U1208 , nämä tullut ilmeisesti samalla kertaa koska  kierrosluvut oli samat.
Jousitus herjasi: jatkuvana , ei kommunikointia ohjauspyörän kulman tunnistimen kanssa arvo väärä P05E0.
Ruiskutus: nopeusrajoittimen kytkimen kitkapiste avoin tai oikosulku P1644 ja P1614
sitten varmaan sen mapin johdon irroittamisesta johtuvat: P0191, P0102, P0113,
sekä herjat vielä fapin paineen puuttumisesta.
Meinaan ajella tämän tankillisen mapin johto kiinni ja seuraavan irti, olisko kulutuksessa eroa, mittari näyttää nyt 6,2L /100km noin 9000km matkalta, todellinen noin 7L/100

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 635
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #16 : Tammikuu 13, 2018, 15:37:10 »
Heitän veikkauksen ja väitän ettei noilla vikakoodeilla ole mitään tekemistä tuon savuttamisen kanssa. Mappi vaihtoon ja sitten kertomaan mitä kävi.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #17 : Tammikuu 14, 2018, 17:13:40 »
Tietenkään kaikkia ei sitten löytyny mutta nopeet kuukletukset auttaa.
P1644
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=62237.0
P1614
Fault code P1614
After sales description of the fault code Accelerator pedal point of resistance information fault : No signal
Description of the diagnostics The signal is outside the tolerance (For 200 ms)
Conditions of activation of the diagnostics Consult the associated contexts for the Pcode forwarding conditions
Conditions of disappearance of the fault Ignition on
Down-grade modes if fault present Deactivation speed limiter until the next time the ignition is switched on
The speed limiter is not in default
Switching on of the warning light and/or warning message -
Main customer complaints likely Loss : Hard spot
Suspect areas Accelerator pedal
Electrical harness
Connections

Itellä kulutus on pyöriny tuossa 6.5-7.0 välillä. Ja autona on C5II 2.0HDi AM6

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #18 : Tammikuu 27, 2018, 10:20:55 »
No niin pienet testit suoritettu, mapin johto kiinni kulutus n. 7,2l /100km, reilu 500km mittaus, mapin johto irti kulutus n.6,2/100km 812km, jälkimmäistä varmaan laski sille sattuneet kelit, motarilla oli liki puolet matkasta 80 rajoitus, tosin sille jaksolle osui myös pakkaset, mutta kyllä sen johdon irroitus jotain vaikuttaa, auton kulutusmittari näytti samassa kohtaa ,samalla nopeudella (vakkarissa 108 ) liki litran pienempää kulutusta kun johto on irti, putosi siitä vielä puolilitraa kun oli kahdeksankympin rajoitus, silloin vakkarissa 93kmh, jatketaan mittailua...

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 394
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 II 100kw hdi savuttaa liikaa
« Vastaus #19 : Tammikuu 27, 2018, 19:43:08 »
Näyttäisi käyvän liian rikkaalla, hyvä jos vika löytyi.