Kirjoittaja Aihe: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004  (Luettu 785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« : Joulukuu 15, 2017, 08:30:37 »
Viimeisen viikon aikana on työmatkalla (21km) välähtänyt STOP-valo ja kuulunut kolme piippausta. Eilen viimeinkin ehdin näkemään "engine temperature too high" -tekstin näytöltä. Warning log on tähän asti näyttänyt vain jäätymisvaroitusta kun olen sen lukenut mutta vanha kunnon antipöllökin sinne ilmestyi illalla töistä tullessa. Moottorin lämpömittari näyttää normaalia lukemaa koko ajan.
Selvittelin asiaa vikakoodinlukijalla, P0116 oli koodi. Tulkinta tälle on että moottorin lämpö muuttuu poikkeuksellisesti ajon aikana (ei lämpene/lämpenee liikaa). Mittausohjeita ja muita vinkkejä löytyy netistä, vastusarvo anturissa muuttuu lämpötilan muuttuessa ja tällä säädetään polttoaineen määrää.

Perusolettamus on että johdotus on kunnossa ja ajattelin vaihtaa sensorin.
Onko se tämä: http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-HELLA-TEMPERATURSENSOR-PSA-DIV-FORD-FIESTA-01-6PT-009-309-391/192285639695?epid=1404749252&hash=item2cc51e040f:g:9lEAAOSwPydZnH9m

Ko. kalikka sijaitsee termostaatin lähellä ja tosiaan vain klipsillä kiinni.
Mutta onko olemassa erikseen lämpömittarin anturi ja tämä ECUn anturi?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 034
  • Peukkuja: 22
Vs: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« Vastaus #1 : Joulukuu 16, 2017, 10:29:16 »
Katsoisin obd-lukijalla että mitä lämpöjä ecu näkee.

Mittaristo saanee lämötietonsa eculta eli samasta anturista.

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2017, 10:23:58 »
Käyttämissäni ilmaisohjelmissa ei tuota lämpötilaa näytetä.

Päivitystä ongelmaan: eilen ja tänään huomasin että moottorin lämpömittari oli ns. nollilla aika pitkään
ja kun piippaus ja "engine temperature too high" -häly tuli samalla pari palloa ilmestyi näyttöön.
Eli viittaisi sittenkin sähkökatkokseen jossain johdossa?

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 274
  • Peukkuja: 5
Vs: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« Vastaus #3 : Joulukuu 22, 2017, 21:28:50 »
Tuli mieleen kun noita pakkasia taas alkaa olemaan, että mites jäähdytinnesteen pakkasenkeston tilanne?

Jossain wanhuksessa itellä oli edellinen omistaja käytellyt puhdasta vettä jäähdytinnesteenä ja siinä olikin sitten pakkasilla ylläriä:
Lämpömittari nojasi nollaan ensimmäiset pari kilometriä ja kun vesi/velli pääsi sulamisen jälkeen liikkeelle hyppäsi lämpömittari sekunnissa tappiin ja STOP yms. valot päälle.
Onni onnettomuudessa, ettei mitään tuossa hajonnut.


edit: kirotusvireitä..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2017, 19:18:39 kirjoittanut Samo »
Nyt: -06 ja -09 C4. Ennen: 7 Pugattia ja 3 Sitruunaa

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« Vastaus #4 : Joulukuu 27, 2017, 14:07:21 »
Päivitystä pakkasaamulta:
Lämpötila ulkona -14, pari tuntia lämmityksessä ennen töihin lähtöä. Lämppäristä normaalisti lämmintä, lämpömittari nousi kolmeen täplään 20km matkalla, ei vikavaloja eikä hälyjä.
Olisiko kosteutta sulakerasiassa, piuhoissa tms.
Seuraillaan tilannetta, perjantaiksi lauhtuu nollaan taas.

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin lämpöanturi C4, 2.0, 2004
« Vastaus #5 : Tammikuu 04, 2018, 08:29:38 »
Nyt sitten on ollut pakkasta ja nollaa, piippauksia ei ole kuulunut. Ilmeisesti joku kosketushäiriö?