Kirjoittaja Aihe: Xsaran taka-akselirempan mielekkyys  (Luettu 517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Xsaran taka-akselirempan mielekkyys
« : Marraskuu 07, 2017, 13:52:00 »
Meinasin laitella 2000 vuosimallin HDi Xsaran vuoden seisonnan jälkeen ajokuntoon. Alunperin auto meni seisontaan, kun siitä oli laturi mennyt. Noh, eipäs ollutkaan laturi vaan kampiakselin hihnapyörä, joten tässä pääsi helpolla. Muutakin pisteosaa on tullut jo hankittua, mutta kyllä tässä epätoivo alkaa iskeä kun aloin taka-akselin korjausta suunnitella. Toinen pyörä on sen verran kallellaan, että isoilla 195/65R15 renkailla ei sormia saa sisäpuolelta renkaan ja rungon väliin. Kuormalla ilmeisesti ottaa kosketustakin koriin, kun on massat ja maalit lähteneet. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pelkkien laakereiden ja akselitappien vaihto ei riitä, vaan myös akseliputki menee vaihtoon?

Jos koko akselin vaihtaisi, niin x-partsilta näköjään vähän alle 400, mutta mitäs muuta tuossa sitten menee uusiksi? Vissiin akselin ja korin väliset kumit kannattaa vaihtaa, mutta pitääkö pyöränlaakeritkin vai voiko ne saada ehyenä irti?

Ottakaa kantaa ja kertokaa miten saisi mahdollisimman halvalla yhden citikan jälleen pelastettua :).
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90