Kirjoittaja Aihe: Uusi Citroën C4 Cactus  (Luettu 1625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Uusi Citroën C4 Cactus
« : Lokakuu 25, 2017, 19:04:21 »
Uusi Citroën C4 Cactus, ensimmäinen Citroën jossa tämä uusi jousitusratkaisu, esitellään huomenna Pariisissa:
https://www.youtube.com/watch?v=7gm0CRtdWd0

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 890
  • Peukkuja: 7
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2017, 15:06:00 »
Uusi Citroën C4 Cactus, ensimmäinen Citroën jossa tämä uusi jousitusratkaisu, esitellään huomenna Pariisissa:
https://www.youtube.com/watch?v=7gm0CRtdWd0

Ihan ok ulkonäkö, tähän asti ollut lähinnä markkinointihömppää. Itse olisin toivoinut Grand Cactus / Cactus Aircross -tyyppisempää korkeampaa möhköä, mutta menettelee siinä missä tuo vanhempikin.

Kuumin kysymyshän on, että onko se pehmeä ja hiljainen? Se selvinnee tarkemmin vasta sitten autolehtien testeissä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2017, 17:04:49 »
https://www.youtube.com/watch?v=ECcA3kb_w98
https://www.youtube.com/watch?v=nADGBsYLkPc

Lainaus
Kuumin kysymyshän on, että onko se pehmeä ja hiljainen? Se selvinnee tarkemmin vasta sitten autolehtien testeissä.
Ei selviä! Autotoimittajien tyhmät kirjoitukset eivät valitettavasti ole tae mistään. Itse autot on koettava, ei ole oikopolkuja onneen tämän asian suhteen.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 981
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2017, 17:40:46 »
Ei vieläkään C15 Cactusta :'(

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 082
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #4 : Lokakuu 26, 2017, 17:52:43 »
Ilmeisesti ne airbumpit on nyt sitten unohdettu/haudattu..?  Näyttää melkein Hyundai Kona:lta.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #5 : Lokakuu 26, 2017, 17:59:57 »
Kyllähän tuo niiailee heitoissa ihan sitikan tapaan. Ulkonäkökin miellyttää.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 497
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #6 : Lokakuu 26, 2017, 18:01:15 »
Osa persoonallisuudesta on nyt menetetty. Tuo on varmasti kaikin puolin parempi kuin Cactus I mutta näyttää lähinnä virutetulta C3:lta. Kyllä ne Air bumpit olisi pitänyt jättää edes valinnaisvarusteeksi.

Onkohan mitä kaikkia varusteita tullut lisää?
Onkohan kevyempi?

Edit:
Ainoa ulkonäkö parannus: Takavalot on paremmat kuin ennen.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #7 : Lokakuu 26, 2017, 18:11:24 »
Tietoa lisää:
http://www.autoexpress.co.uk/citroen/c4/99902/citroen-c4-cactus-gets-hatchback-facelift
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2018-citroen-c4-cactus-overhauled-hydraulic-suspension-tech

Hiljaisempi:
"It should be quieter in the cabin too, thanks to additional sound insulation and thicker windows."

Jousituksen ja "pehmeiden" "muisti"-istuinten lisäksi:
"Headline tech on the refreshed C4 Cactus includes autonomous emergency braking, traffic sign recognition, and a driver attention warning system paired with a coffee break alert, which signals after two hours of highway driving. Blind spot monitoring, park assist and a reversing camera linked to the seven-inch touchscreen infotainment system will also be available, alongside Android Auto, Apple CarPlay and a MirrorLink app for smartphones.

Under the bonnet, the C4 Cactus will continue with the same selection of three-cylinder petrol and four-cylinder diesel engines, as well as two new top-of-the-range units. The first is a turbocharged PureTech 130 unit mated to a six-speed manual gearbox, delivering 128bhp. It’ll sit above the PureTech 110 and entry-level PureTech 82 options. The BlueHDi 100 diesel will be joined in autumn 2018 by a more powerful auto-only BlueHDi 120 "

Istuimet:
"Comfort is a word that Citroën proudly attaches to the new Cactus, so drivers who never got on with the seats in the current car will be ecstatic to discover new chairs designed with high-density foam to maintain their shape on longer drives."

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 497
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #8 : Lokakuu 26, 2017, 21:29:20 »
Olisivat muuttaneet nimenkin samantien, C4 Cactus -> C3 Yucca Palm.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #9 : Lokakuu 27, 2017, 09:23:42 »
Kyllähän tuo pitää käydä koeajamassa, mitään aikomusta ei kyllä tällä hetkellä ole kyllä tuota vanhempaa vaihtaa.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #10 : Lokakuu 27, 2017, 12:50:32 »
Näyttää ihan kivalta, joskin vähän persoonattomammalta näin entisen Cactus-kuskin silmään. Ulkonäköseikat ovat makuasia, mutta pelkään Cactucsen puolesta hieman tuon niin kovasti hoetun "laatuvaikutelman" näkökulmasta. Itse kyllästyin aikanaan Cactucsen yleiseen heppoisuuteen (kovamuoviset ovipanelit, niukasti tiivistetyt ovet, rapinaa ja räminää sisustuksesta...), vaikka muuten auto oli pohjimmiltaan aika huippu omasta näkökulmastani.

Laatuvaikutelman puolesta uusittu malli näyttäisi olevan aika enstisellään (sisustuksen peruselementit, raottuvat takalasit, ei sisäkahvoja, takatilan valaistusta...). Ja noilla avuilla on huono kilpailla esim. saksalaisia vastaan, vaikka auto olisikin muuten oikeasti hyvä ja mukava.

Asetelmaa kiristää vielä se, että ainakin Suomessa Cactucsesta joutuu maksamaan vähänkään parempana malliversiona jo ns. Golf-luokan hinnan, vaikka auto onkin lähempänä pikkuautoa (C3 ja kumppanit). Ja vielä jos huhut pitävät paikkansa, että C4 poistuu mallistosta, niin sitikalla ei Cactucsen kanssa ole juhlimista ns. C-segmentissä, jossa asiakkaat haluavat muutakin kuin veikeää ulkonäköä.

Sinällään hyvä, että Citroen on palaamassa persoonallisille juurilleen. Nykysin mallistohan alkaakin alla vähän sama, kuin 60-luvulla. Silloin rättisitikasta oli kehitelty Dyane, Mehari, Ami sun muut. Nykysin tuntuu, että iänikuiselle C3:n rakenteelle on kehitelty C3 Aircross, Cactus, DS3 eli oikeasti pikkuautoja, joilla yritetään tunkeutua isompien autojen markkinoilla.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2017, 13:05:22 kirjoittanut Topi »

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #11 : Helmikuu 11, 2018, 10:13:49 »
C4 Cactus on poistunut hinnastosta, liekö hyvin pian uusi tilattavissa?

Hyvin pitkälti samaa mieltä kuin nm. Topi. Ei ole cactuksesta kuin yksi koeajokokemus mutta ajelin kaksi päivää uudella BMW 116d:llä ja laadun tunne on siinä niin kohdallaan kun olla ja voi. Se on toki huomattavasti kalliimpi auto mutta samaa kokoluokkaa käytännössä. Saa nähdä mihin uusi Cactus pystyy?
Peugeot 607 2.2 HDi A '05

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #12 : Helmikuu 14, 2018, 14:43:56 »
http://www.autoexpress.co.uk/citroen/c4/102626/new-citroen-c4-cactus-2018-review
"Put simply, because the dampers cushion the wheel travel at the top and at the bottom of the coil suspension unit, Citroen has been able to fit softer springs and dampers. In so doing, a ‘Magic Carpet Ride’ feeling has been achieved, says the firm.

It’s a bold claim but it seems – on smooth French roads at least – that Citroen is telling the truth. The suspension does its best work on undulating roads – the wheels stick to the road while the body is well suspended; it’s like it floats from crest to crest. With such a soft set-up you would presume there would be quite a bit of bounce between compressions but again, the Cactus impresses and it seems to float along well. Even hard cornering fails to disrupt the car’s composure; sure, there’s quite a bit of body roll but it’s nicely composed and unflustered."

Tämä nainen taas eri mieltä mutta näitähän mielipiteitä maailmaan riittää?
https://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/citroen-c4-cactus-2018-review
Hänen mielestään ei ollut mikään ihmeellinen jousitus ja VW Golf on paljon parempi siinä. :)

Nämä taas pitivät todella hiljaisena ja mukavana:
https://www.topgear.com/car-reviews/citroen/c4-cactus-0