Kirjoittaja Aihe: risk of filter blocking, APUVA!  (Luettu 976 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lamsah

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
risk of filter blocking, APUVA!
« : Lokakuu 20, 2017, 09:41:55 »
Elikkäs: Velipojalla C4 vm 2008 1,6 HDi.

Ajosta teki seuraavaa: Eräänä iltana parkkiin ja seuraavana päivänä sanoi että "risk of filter blocking" ja Service valo palaa. On tullut tässä lueskeltua foorumeita ja kokeiltua yhtä ja toista. Olisiko täällä lisä-apuja, koska rupeaa omat neuvot loppumaan.

Koikeiltu tehdä seuraavat toimenpiteet:
-Hiukkassuodatin avattu ja puhdistettu
-paine-eroanturi vaihdettu paine-ero 0-5,9 hPa
- lukijan mukaan eolystä jäljellä 1,2 litraa, fyysisesti katsoen pitänee aikansa.
-hehkutulpat vaihdettu (oli 3 pimeänä)
-kokeiltu forced regeneration Icarsoft OPII:sella, mutta sanoo, että regeneration impossible.
-Uusi tankin korkin anturi on tilauksessa, koska vanha oli näemmä korvattu 1,5 kohm vastuksella. Teoriassa ei pitäisi johtua tästä koska ajettu useampi kk ja tuhat kilometriä tällä vastuksella.

ideoita otetaan vastaan, miten jatko?

Poissa CityKat

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 24
  • Peukkuja: 0
Vs: risk of filter blocking, APUVA!
« Vastaus #1 : Lokakuu 20, 2017, 10:18:58 »
Ei akuuttia hätää. Sama ilmoitus ja merkkivalo ilmestyivät omaan vm. 2007 C4 HDi:hin. Paikallisella AD:lla tutkivat, ilmoittivat polton toimivan ja kaiken olevan kunnossa. Kehottivat menevän jossain vaiheessa merkkihuoltoon ohjelmapäivitykseen.

Tuosta on nyt kolme vuotta. En ole "ehtinyt" käyttää päivityksessä ja oranssi Service palaa edelleen. Autolla on ajettu Risk-ilmoituksen sytyttyä yli 200.000 km ja C4 hyrrää ongelmitta (mittarissa 417.000 km). Välillä pohdin liimaisiko musta teipinpalan Servicen-ilmon päälle...

Poissa lamsah

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: risk of filter blocking, APUVA!
« Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2017, 11:58:51 »
tuohan on juu tosiaan vain risk of filter blocking... Sen verran tutkittu lisää, että ajossa katsottu kulutus ja pakotettu regenerointi päälle. Ohjelmisto sanoo, että edelleen impossible, mutta kun katsoo tietoja auton ecusta, niin ilmoittaa edellisen polton tapahtuneen  km sitten, eli ilmeisesti poltto toimii. Kaksi vikaa vielä päällä, eli tuo fuel cap sensor (tilattu uusi ebaystä) ja voi olla, että jäähdyttäjän moottori tai sen ohjausboxi on pimentynyt, josta johtuen tuo service valo palaa. Jotain tekemistä sillä on ilmeisesti tuon fuel cap sensorin kanssa, koska kun ottaa irti tuon cap sensorin johdon ja laittaa paikalleen, niin sekunniksi häviää service valo. Kerrotaan lisää kun tiedetään

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: risk of filter blocking, APUVA!
« Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2017, 12:09:33 »
Tuosta on nyt kolme vuotta. En ole "ehtinyt" käyttää päivityksessä ja oranssi Service palaa edelleen. Autolla on ajettu Risk-ilmoituksen sytyttyä yli 200.000 km ja C4 hyrrää ongelmitta (mittarissa 417.000 km). Välillä pohdin liimaisiko musta teipinpalan Servicen-ilmon päälle...
Kun on noin paljon ajettu, niin mitä kaikkea on matkan varrella tehty puhdistusjärjestelmän osalta.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa lamsah

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: risk of filter blocking, APUVA!
« Vastaus #4 : Lokakuu 20, 2017, 13:49:33 »
tässä on nyt kyseessä n 260 tkm kun sytty. Antaa vikaa "cooling function integrated into the ECU (fan unit). Open or temperature too high"

NO, puhaltimen ohjaus toimii ja puhallinkin toimii, ne siis testattu. Rupeaa epäilyttämään, josko olisi sitten tosiaan softavika, joka vaatii sen uudelleenohjelmoinnin.


Poissa lamsah

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: risk of filter blocking, APUVA!
« Vastaus #5 : Tammikuu 17, 2018, 23:29:51 »
PROBLEM SOLVED!

Eli aika paljon hakattu päätä seinään aiheen tiimoilta, hommattu jos jonkilaista lukijaa ja vaihdeltu osia ehjästä autosta ristiin. Loppujen lopuksi FAP ja EGR poisto ohjelmallisesti vei tuon service valon pois (ja vei myös tulevaisuuden EGR ongelmat ja hiukkausloukkuprobleemat valmiiksi pois). Täytyy vielä kolistella FAP tyhjäksi. EGR/FAP poistaminen ei sitten lopun pelin ollutkaan kauhean paha homma. ebay:n BDM100 lukija telineellä:

https://www.ebay.co.uk/itm/BDM-FRAME-With-Adapters-Set-For-CMD-Programmer-Auto-ECU-Tuning-Tool-With-BDM100/282322386421?epid=2244152716&hash=item41bbb9bdf5:g:hfcAAOSwGtRX11s8

vähän juottelua ja Flashin luku suoraan ECUlta (ei vaadi siis tuolla framella noita juotoksia suoraan piirikortille):


Lopuksi (kun en jaksanut enää tuota ECUn uudelleenohjelmointia opetella itse, joskin sekin olisi varmaan ajan kanssa onnistunut) heimoveljet etelästä hoiti tämänkin todella kätevästi:

www.easyecu.com hintaa tuli peräti 40 € ohjemoinnista, EGR+ FAP poisto + vikakoodi p2408 poisto (tankin korkki)

t=205s

Loppujen lopuksi tietääpä C4:sen. sielunelämästä aika paljon enemmän. FAP muuten irtoaa nykyään kellotettuna 31 min kun auto pajaan sisään ovesta.... tulipa opeteltua painelaakerin ja jakopään vaihto siinä sivussa. Helpoimmaksi osoittautui irrottaa koko moottori. Toivottavasti ei tarvi ikinä vaihtaa strattia tähän autoon... on meinaan koko ikävässä paikassa.

Oman haasteensa tarjoaa tuo, että XP tarvitaan melkeinpä aina näissä ohjelmiss, mutta tulipa vanhalle läppärille käyttöä...