Kirjoittaja Aihe: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen  (Luettu 3231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Citikkavaari

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« : Lokakuu 18, 2017, 19:07:59 »
Yritin mitata ensi kertaa öljyt perinteiseen tapaan mittatikulla. Ei onnistunut!
Tikun kuivaamisen, alastyöntämisen ja ulosvetämisen jälkeen koko tikku oli täysin öljyn peitossa joten mitään minimin ja maksimin välillä olevaa öljyrajaa ei näkynyt !
Kokeiltu on sekä kylmässä että kuumassa moottorissa.
Eli täytyykö vain luottaa mittaritaulun merkkivaloon - OIL OK  ?




Paikalla yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 977
  • Peukkuja: 7
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2017, 20:29:38 »
Yritin mitata ensi kertaa öljyt perinteiseen tapaan mittatikulla. Ei onnistunut!
Tikun kuivaamisen, alastyöntämisen ja ulosvetämisen jälkeen koko tikku oli täysin öljyn peitossa joten mitään minimin ja maksimin välillä olevaa öljyrajaa ei näkynyt !
Kokeiltu on sekä kylmässä että kuumassa moottorissa.
Eli täytyykö vain luottaa mittaritaulun merkkivaloon - OIL OK  ?

Kyllä mä luotan mekaaniseen tikkuun koska vain ennen kuin mihinkään öljyntasoanturiin.

Jos nyt oletetaan, että öljyä on oikea määrä, niin oliko tikun kummatkin puolet öljyssä? Kokeile kääntää tikkua 90 astetta ennen laittamista. Putken seinämät on helposti öljyssä ja tikku kastuu silloin kauttaaltaan, ehkä vain toiselta puolelta.

Toki, jos öljyä on oikeasti liikaa, niin tikku näyttää tuolta. Autossa saattaa olla öljyntasonanturi, joka tunnistaa liian öljymäärän tai sitten ei. Pieni liika öljy ei haittaa, mutta jos öljyn pinta on monta senttiä ylempänä, se saattaa nousta loiskelevyn yläpuolelle ja vaahtoutua.

Öljyn seassa voi myös olla bensaa tai vettä, jos on ajettu paljon pätkäajoa. Tällöin öljytaso nousee, kunnes ajetaan seuraava pidempi pätkä motaria, jotta ylimääräiset aineet haihtuvat öljystä pois.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2017, 21:40:32 »
Onko jäähdytinnesteitä hävinnyt,onko öljyntäyttö korkissa vaahtoa,onko öljy öljyn näköistä vai harmaata.Että ei ole vettä öljyn seassa.

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #3 : Marraskuu 23, 2017, 14:03:03 »
Terve.
Ostin juuri c4 130 puretechin ja olen DIY miehiä.
En ole KVG avulla löytänyt että mitä öljyä koneeseen kuuluu laittaa paitsi valmistajan Totalia, eikö tosiaan ole muuta mitä sinne voisi laittaa?

varaosanumeroa myös öljynsuodattimen osalta, mistä sellaisen voin hankkia sekä missä öljynsuodatin sijaitsee?

Tarkoitus automaattilaatikon huolto suorittaa 100tkm kohdalla, huuhtelu menetelmällä ja tämän jätän firman hoidettavaksi

Ei meinaa mitään räjäytyskuvia eikä DIY foorumeita löytyä englanniksikaan tästä autosta. Sattuuko kellään olemaan :)?

Varaosanumeroa:
Jarrupalat eteen & taakse
Jarrusatulat
Jarrulevyt eteen & taakse
dot4 jarruneste varmaankin?

5w30 vai 0w30?
Tästäkään ei meinaa löytyä selkeätä tietoa

Kiitos avustajille etukäteen.

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 525
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #4 : Marraskuu 23, 2017, 14:27:17 »
Jarrunestesäiliön korkissa lienee kerrottu, mitä siihen voi lisätä/vaihtaa.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #5 : Marraskuu 23, 2017, 15:53:17 »
Tää on niinkin surku hupaisaa öljyjen osalta. Suositus on acea C2, Comma Pro tech alla lukee " erityisesti Citroen autoille"

Kun katsoo muita alla olevia merkkejä, esimerkkinä Mobil ESP 5w30 ylittää acea C2 ja C3 mutta lukee Ei puretech

Yritin kysellä yhdeltä Citroen huollolta hinta arvioi määräaikaishuoltoon, ja samalla tiedustelin mitä öljyä käyttävät. Vastaukseksi tuli määräaikainen huolto 460 😵
Eikä kertonut mitä öljyä käyttävät.

Oikee nihilismi touhua, todellakaan rupea maksamaan tuollaista hintaa moisista toimenpiteistä.


Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #6 : Marraskuu 23, 2017, 19:10:45 »
Tää on niinkin surku hupaisaa öljyjen osalta. Suositus on acea C2, Comma Pro tech alla lukee " erityisesti Citroen autoille"

Kun katsoo muita alla olevia merkkejä, esimerkkinä Mobil ESP 5w30 ylittää acea C2 ja C3 mutta lukee Ei puretech

Öljykylvyssä oleva nokkahihna vaatii sitten juuri oikean öljyn eikä jotain sinnepäin.

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën C5 2.0i 16V SX -03 B-Pack
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #7 : Marraskuu 23, 2017, 19:56:09 »
Öljyt tilaat Saksasta, vaikka sitä valmistajan suosittelemaa totalia. Räjäytyskuvat varaosanumerot työohjeet löytyy service.citroen. Josko näillä pääsisit alkuun.
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #8 : Marraskuu 23, 2017, 20:48:52 »
Tää on niinkin surku hupaisaa öljyjen osalta. Suositus on acea C2, Comma Pro tech alla lukee " erityisesti Citroen autoille"

Kun katsoo muita alla olevia merkkejä, esimerkkinä Mobil ESP 5w30 ylittää acea C2 ja C3 mutta lukee Ei puretech

Öljykylvyssä oleva nokkahihna vaatii sitten juuri oikean öljyn eikä jotain sinnepäin.
Millä oikeudella muut korjaamot esim AD tms käyttää " omia " öljyjä, tai suosittelevat muuta kuin Alkuperäistä öljyä jos vaarana on että ei sovellu?

AD vastaus kun kyselin öljyn vaihdosta, sekä mitä öljyä käyttävät: Käytämme AD:n öljyä joka vastaa mobilin öljyä.
Kuluttajia siis johdetaan harhaan jos eivät valvo ja voi luottaa että korjaamot myös tunnetuimmat käyttää " väärää " öljyä?

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #9 : Marraskuu 23, 2017, 22:12:57 »
Kirjaudu citroen serviceen sieltä löytyy tarvittavat tiedot.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 339
  • Peukkuja: 14
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #10 : Marraskuu 24, 2017, 01:35:35 »
Huoltokirjassa voisi olla myös lueteltu nesteiden vaatimukset?

usealla öljyvalmistajalla on  myös erilaisia öljynvalitsin hakukoneita, esimerkiksi Mobilin valitsin taitaisi antaa tuollaisen:
[EDIT eipäs ollutkaan Puretech nimellä, vaan THP 130???]"Mobil Super 3000 Formula P 0W-30"

Erona moneen muuhun melko samannimiseen on tuo P-kirjain, joka kertoo että täyttää PSA:n uudet speksit.

Pienemmät huollot laittaa jotain mitä on tynnyrissä, ainakin yksi melkein eläkkeellä oleva yksinään omassa pikkufirmassa korjaileva "korjausjantunen" käytti samalta kuulostavaa lausetta "AD, vastaa Mobilia, haluatko sitä vai tuotko omat öljyt" (mutta totesi myös ettei hiukkassuodattimellisiin). Jotkut merkkihuollotkin käyttävät öljyjä jotka eivät tarkemmin tarkasteltuna ihan täytä valmistajan normeja.

Jos rekisteröidyt service.citroen.com, kannattaa ehkä valita kieleksi valtakieli kuten Englanti mieluummin kuin Suomi (koska käännös on joko idiootin tai koneen tekemä, tosin suomea ei kaikki edes osaa etsiä listan kohdasta F kuten Suomi(Suomi))

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #11 : Marraskuu 24, 2017, 08:46:57 »
Pikaisesti vilkaisin huoltokirjaa ja siellä oli maininta tästä acea C2, yritän tutkia tarkemmin.

Sain tässä välissä vastauksen tiedusteluuni öljyjen osalta
yhdeltä korjaamolta ketä vielä mainostaa olevansa valtuutettu Citroen huolto ( vsac.fi )

Vsac: :Autonne huoltoväli 25tkm / 1. vuosi, kumpi ensin täyttyy on määräävä, autossanne käytetään ensisijaisesti normaalit käyttöolosuhteet olevaa huolto-ohjelmaa. PSA:n öljyvaatimus teidän autoonne moottoriin on tällainen B71 2312

Googlettamalla B71 2312 tuli ehdotuksensa juuri tämä Mobil  super 3000, 0w30.

En saannut taaskaan suoraa vastausta mitä öljyä käyttävät.
Tästä voisi vetää johtopäätöksen että 0w30 olisi sitten siltä osin oikea. Laitoin kyselyn perään että onko 0w30 vai 5w30

Tämä Citroen sivulle kirautuminen varmaan maksaa jotakin?

On kyllä edes vastuutonta toimintaa muita nyrkkipajoilta jos öljy on sinne päin ja sit henkeenvereen öljyn pitäisi olla juuri oikeata 🤔

Ite huoltanu emännän Chevrolet Cruze, Motonetin 19.90 dexos2 alkuperäinen öljy, 7tkm välein vaihtanut enkä yhdelläkään korjaamolla käynnyt vielä, hihna vaihto ja isommat kyllä joutuu käyttämään. Itse tehtynä huollolle hintaa filtterin kanssa n. 30€ + tarvittaessa ilmansuodatin ja raitisilma. 15tkm.välein pitäisi maahantuoja mukaan käyttää, hintaa operaatioiden 200-300, hyvät säästöt ainakin tulee ja saapahan kone ainakin omakustanteisesti usein vaihdettua öljyt.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #12 : Marraskuu 24, 2017, 10:56:41 »
Tämä on varsin salaperäinen asia. Saman huomasin, kun yritin asiaa selvittää siksi, kun lähipiirissä on Puretech-moottorilla oleva auto. Jos nimittäin pitää lisätä öljyä uuteen koneeseen. No ei onneksi ole öljynpoltin kuten perheemme Pösön Vti-kone on.

Sellaista vihjettä kertoivat huollosta, että saattaisi olla käyttämänsä öljy tuo Totalin QUARTZ INEO FIRST 0W-30 josta löytyy tuo suositus numero 2312. Mutta eiväthän toki suoraan kertoneet. Totalin saatavuus on aika huonoa kannutavarana. Vianorin Jyväskylän toimipisteestä onneksi hyvin ystävällisesti myyvät tynnyristä asiakkaan omaan astiaan Totalia.

Itse olen laittanut omatoimisesti Hdi-koneeseen Comman öljyä. Commalta näyttää löytyvän sekä Hdi- että Puretechin-moottoreihin sopivaa öljyä sopivasti 5-litran kannussa. Se on kohtuullista hinnaltaan ja saatavilla Motonetista ja Varaosamaailmasta. En ole havainnut mitään ihmisaisteilla mitattavissa olevaa ominaisuutta tässä öljymerkissä tai moottorin toiminnassa.

Kumpi sitten on parempaa, Total vai Comma? Mistäpä tuon tietäisi. Kun öljyjä ei enää kai kannata edes testatakaan. Omiin paljon ajettuihin riiskoihin laitan halpaa ja helöosti saatavilla olevaa tavaraa, kun suositus on vaan oikea.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 177
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #13 : Marraskuu 24, 2017, 11:13:34 »
Googlettamalla B71 2312 tuli ehdotuksensa juuri tämä Mobil  super 3000, 0w30.

Tokmannilla näin taannoin Eurol-merkkistä öljyä jossa oli juuri tuo PSA:n luokitus. Ja muistaakseni se on 0w-30.
Kirjoitinkin siitä tuonne erilliseen öljy-ketjuun...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #14 : Marraskuu 24, 2017, 13:25:12 »
Noniin, jatketaan öljy raatia.

Sain vsac:ilta vahvistuksen: Me käytämme Total öljyjä huollossamme, ja käyttämämme öljy on 0W-30 Total Ineo First, sama öljy jota auton valmistaja käyttää ja suosittelee kyseiseen moottoriin.

Aikaisemmin annettu luokitus B71 2312 löytyy näistä öljy merkeistä

Total Ineo First 0w30 alkuperäinen:
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Total/Quartz-INEO-First-0W-30/p-OIL-1391?&ID=psm_oel_fi_hintaseuranta&Country=OELFI

Liquid moly: UUSI top tec 4310, 0w30 öljy
http://www.liqui-moly.fi/liquimoly/web_no.nsf/id/li_fi_domba229kx.html

Mobil: Mobil super 3000 formula, 0w30 öljy
https://www.mobil.com/Finnish-FI/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-Formula-P-0W30

Neste: City Pro C2 0W-30 öljy
https://www.neste.fi/tuote/neste-city-pro-c2-0w-30

Comma Eco-P 0W-30 ACEA-C2
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/590305/58804?ajoneuvo=2165

WOLF öljyt:
https://www.wolflubes.com/FI_FI/Blog/2016/Wolf-lubricants-receive-PSA-approvals-B71-2290-and-B71-2312.aspx

Yhteistä näillä kaikilla on tuo Acea 2 sekä B71 2312 luokitus
Mikä tekee paremman ja huonomman näiden kesken, tottakai hinta on yksi ratkaiseva tekijä, mutta onko näillä teknisesti mitään eroa, millä kukin valmistaja pystyisi perustelemaan paremman kestävyyden koneelle ja että toinen olisi " huonompaa"

Tässä pieni pähkinä purtavaksi ja jokaiselle miettimistä.
Jatkan eri huoltoliikkeiden tenttailua ja selvitän mitä käyttävät, mitä esim tämä AD öljy luokitus on.

Itse näkisin asian näin että katsoo luokituksen mukaisen halvimman öljyn jos on DIY 7-10tkm välein, on parempi mielestäni kuin kaikkein kallein varmaankin alkuperäinen Total ja 25t vaihtovälinä varsinkin jos hihna ui öljy sumussa niin on öljy varmasti kerännyt itseensä rikki, typpioksideja yms jotka syövät hihnaa kemiallisesti

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 238
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #15 : Marraskuu 24, 2017, 13:56:43 »
Piti taas sivistää itseä...

KVG
nykynuorten käyttämä sana. sanaa käytetään yleensä silloin kun kaveri kysyy jotain ja asia ei itseä oikeen kiinnosta tai ei jaksa alkaa selittämään asiasta

KVG= Kato Vittu Googlesta
tiiäks sä mitä tarkottaa kun yhet jätkät haukku pissikses?

-KVG


;D

Mutta itse olen Totalin totaalikäyttäjä, jo vuosia...
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #16 : Marraskuu 24, 2017, 16:17:39 »
Kyllä kaikki luokituksen omaavat on ok yhdessä omassa citikassa kone söi tota Totaalia eniten per 1000km. Öölit tulee tilattua motoroel quenstigilta germaaniasta, suodattimet aeromotors.ee.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #17 : Marraskuu 24, 2017, 17:16:23 »
AD vastaus kun kyselin öljyn vaihdosta, sekä mitä öljyä käyttävät: Käytämme AD:n öljyä joka vastaa mobilin öljyä.
Kuluttajia siis johdetaan harhaan jos eivät valvo ja voi luottaa että korjaamot myös tunnetuimmat käyttää " väärää " öljyä?

Kaiketi Mobilin öljyä AD:n purkissa, AD ei käsittääkseni valmista öljyjä ja eihän tuossa ketään johdeta harhaan.

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #18 : Marraskuu 24, 2017, 17:28:07 »
Hei, katsokaa tätä kokonaisuutena että tuolla on ihmisiä jotka bookkaavat huoltoja luottaen heidän toimintaansa.

Tähän että jos mobiilin öljyä käyttävät, ei jää paljoo vaihtoehtoja mitä se voisi olla eli tämä Mobil formula 3000, mutta onko se sitä? Eivät ole kertoneet mitä luokituksia heidän öljyt täyttää.

Ei muuten KVG auta, yrittäny ettiä tuota Mobil formulaa ei löydy 5litran kannuissakaan, litranen löytyy Kärkkäinen.

Totalia saa Suomen kieliselta sivulta ylläolevassa, 4 kannun sarjoissa.

Heti jos pitää saada niin jäljelle jää Motonetin comma
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2017, 17:52:04 kirjoittanut J00ppis »

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 641
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #19 : Marraskuu 25, 2017, 14:55:24 »
Tässä J00ppikselle lupaamani yhteenveto Citroen Servicestä.

B71 2312   0 W 30   MOTOREX CONCEPT X-C2 / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   CASTROL GTX PROFESSIONAL C2 / 0 W 30
      CASTROL GTX C2 / 0 W 30
      CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL C2 / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   TITAN GT1 / SAE 0 W 30

B71 2312   0 W 30   Q8 FORMULA ELITE C2 / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   MINERVA TSP / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   MOBIL SUPER 3000 Formula P / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   MOTUL SPECIFIC 2312 / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   MOTUL SPECIFIC 2312 / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   SHELL HELIX ULTRA PROFESIONNAL AP-L / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   SYNPOWER XTREME ENV C2 / SAE 0 W 30
      VPS C2 / 0 W 30 SYNTHETIC
      NESTE CITY PRO C2 / SAE 0 W 30

B71 2312   0 W 30   WOLF OFFICIALTECH MS - BHDI / 0 W 30
      CHAMPION OEM SPECIFIC MS - BHDI / 0 W 30

B71 2312   0 W 30   YACCO LUBE P / 0 W 30
      UNIL OPALJET DREAM 2 / 0 W 30
      TOR SPECIALSYNTH P / 0 W 30
      IGOL PROFIVE CRYSTAL / 0 W 30
      IGOL ISOTECH SPECIFIC C2 / 0 W 30
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa mil

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #20 : Marraskuu 26, 2017, 02:16:49 »
Total Quartz Ineo First 0W-30 voi laiska mies tilata kotisohvalta suoraan amazon.de:stä. Markkinahinta on 40e / 5l ja siihen noin kymppi posteja suomeen. Viikossa kotiin kannettuna.

Öljytikku on kyllä perus THP:ssäkin hankala lukuinen jos öljy on lämmintä. Suosittelen mittaamaan ihan kylmästä koneesta, niin silloin ainakin tuo 0W30 öljy on valunut kunnolla ja tikusta näkee määrän helposti. Hajosin itsekin tuohon aikanaan, kun ekaa kertaa alkoi valitus öljyn määrästä käynnistyksessä. Öljyä täytyy lisätä vajaa litra että ulina loppuu, ja mittatikun perusteella ollaan tällöin reilusti puolen välin paremmalla puolella.

Poissa J00ppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #21 : Marraskuu 26, 2017, 14:49:24 »
Yhtään listassa olevaa öljyä ei meinaa löytyä marketin / lähikauppojen myynneistä, ainakaan googlen avulla,  tilaamalla tavaraa saa tai tynnyreissä.

Mobil 3000 löytyy litran purkeissa, ja näitä muita varmaan voisi saada pajoilta suoraan hanasta jos oikein nätisti kysyy

Motonetissä Comma, jota ei mainittu ylläolevas listassa täyttää kaikki vaatimukset. - Comma Eco-P 0W-30 ACEA-C2
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/590305/58804?ajoneuvo=216

Tämä Comma varmaankin ainoa järkevä vaihtoehto, mitään järkeä ruveta tilaamaan ja maksaa postituksia.
Tai ostamaan litran purkeissa Mobil 3000

Kiitos sitikkapuoskari yhteenvedosta, onko mahdollista saada vielä lisäinffoa:
Manuaalien sekä Automaatti vaihteistojen öljy suosituksia, luokituksia.
Ohjaustehostinöljy?
Moottoriöljyn tilavuus, paljonko filterin vaihdon kanssa / ilman ( joillakin valmistajilla ollut )



Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #22 : Marraskuu 26, 2017, 15:21:52 »
Saksasta tilaamalla säästää ainakin 1/3 , jos ei tilaa tipoittain

http://www.fi.commaoil.com/passenger-vehicles/products/view/548
Tuolta löytyy öljyt joka komponenttiin tilavuuksineen
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Mlatva

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #23 : Marraskuu 30, 2017, 20:56:52 »
Rekisterinumerolla löytyy ainakin omaan puretech koneeseen öljyt suoraan autonvalmistajan sivuilta. Ennen tuli rassattua paljonkin itse mutta nyt käyttöauton määräaikaishuolto pikkasen päälle 200€ kerta vuoteen ei kirpaise kovinkaan paljon. On Totalin öljyt ja suodattimet yms. tsekattu. Ensimmäinen huolto tosin, eikä mitään ihmeellistä huomautettavaa. Ja auto palautettiin pestynä. Tämä siis Jyväskylässä. Aika kohtuullista mun mielestä.

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 Puretch 130 öljyn mittaaminen
« Vastaus #24 : Joulukuu 17, 2017, 22:25:09 »
Onko siinä öljytikussa keksikuvio. Minulla oli tämä keksikuvio ja hankala oli lukea. Viilasin pinnat sileäksi ja  nyt on helppo lukea. Niin ja öljyä laitetaan koneeseen 2/3-osaa alarajan yläpuolelle eli 1/3-osa ylärajasta vajaa.
Onkohan sinun koneen ylä- ja alarajan määrä 1,5 l ?
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.