Kirjoittaja Aihe: Xsara 2.0 vm.03 kytkin  (Luettu 798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasuuna11

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« : Syyskuu 20, 2017, 19:39:34 »
Termos
Ostin tuossa otsikon mukaisen sitikan..hieman arveluttaa tuo kytkimen toiminta
Kytkin ottaa aivan lattiassa ,vaihteet kyllä menevät sitten hyvin päälle ,kytkin ei luista liike vain on älyttömän lyhyt.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan,myyjä väitti että ollut jo kauan tuollainen
Liittyisi kuulemma vaijerin automaatti kiristykseen....
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2017, 20:24:28 kirjoittanut Pasuuna11 »

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 273
  • Peukkuja: 5
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #1 : Syyskuu 20, 2017, 20:31:01 »
Nuo automaattisäätöiset vaijeritkin venyy ennemmin tai myöhemmin liian pitkäksi. Tai se säätöhän on siinä vaijerin kuoressa ja kuori venyy vaijerin mukana, ettei polkimen liike muuttuisi.
Saa sinne tilalle manuaalisen vaijerin jos jostain löytää sopivan, mutta sitten sitä pitää joskus harvoin muistaa vähän kiristellä.

Suhtkoht helppo vaihtaa koko vaijeri kunhan pääkoppa kestää hankalan työskentelyasennon polkimien luona.

Ellei tuossa sitten jo ole hydraulinen kytkin..?
Nyt: -06 ja -09 C4. Ennen: 7 Pugattia ja 3 Sitruunaa

Poissa Pasuuna11

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #2 : Syyskuu 20, 2017, 20:34:24 »
Sen verran oon kattonu et vaijerilla on..
Niin meinaat että tuo automaattisäätö oireilisi noin?

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 273
  • Peukkuja: 5
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2017, 20:53:03 »
Kyllä jos kuoresta on säätövara loppu ja vaijeri on jatkanut venymistään niin polkimen liikkeeseen se suoraan vaikuttaa.
Jos vaijeri on suhtkoht uusi niin kannattaa ensin katsoa, että se menee oikeaa reittiä ja on kunnolla paikallaan.

Pari vanhaa viestiketjua, mitkä äkkiseltään tuli vastaan:
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=3579.0
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=14193.0

Edit tarkennus: Vaijeri on yksi mahdollinen aiheuttaja, mutta muitakin on.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2017, 06:20:56 kirjoittanut Samo »
Nyt: -06 ja -09 C4. Ennen: 7 Pugattia ja 3 Sitruunaa

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 136
  • Peukkuja: 9
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #4 : Syyskuu 21, 2017, 21:32:21 »
Pösööni laitoin manuaalisäätöisen v......n automaatin tilalle vanhemmiten kun kytkytin tulee jäykemmäksi ne tomaattiviritykset ei kestä. Autopartsmarketista katoin sopivan serviceboxista pituus,
Ja hyvä tuli.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa nijoli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #5 : Lokakuu 15, 2017, 20:04:23 »
Aihetta sivuten. Pihaan tuli xsara hdi joka sirisee. Painelaakeri kai. Miten xsara suhtautuu akun irroittamiseen? Nyt ei vilku mikään vika-valo, mutta tsi-session jälkeen voi olla toisin.  Berlingosta saattoi akun irroittaa surutta, sähköjä muutenkin minimaalisesti. Motonetin tarvike-automaattikytkinvaijeri kestänyt siinä jo 70tkm.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 136
  • Peukkuja: 9
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #6 : Lokakuu 15, 2017, 22:17:27 »
Vanhemmiten kun kytkin rasvat häviää ja pölyyntyy ja käyttö jäykistyy,  tomatttikiristin alkaa prakaan.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 136
  • Peukkuja: 9
Vs: Xsara 2.0 vm.03 kytkin
« Vastaus #7 : Lokakuu 15, 2017, 22:19:35 »
Ennen kun irrottelet akun anna 15min-30min seisoskella ovet kiinni jne. Jos on bsi malli tietsikka menee lovolle.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82