Kirjoittaja Aihe: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?  (Luettu 886 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« : Syyskuu 13, 2017, 21:17:20 »
Hei, ostin tuollaisen III-koppaisen Tourerin -09. Kun siitä puuttui koukku sellainen siihen asennettiin ja sähkösarja. Koukku on kiinteä ja nyt parkkitutkat huutaa koko ajan ts. ovat yhtä hyödyllisiä kuin keskiverto suomalainen poliitikko :-\

Pitääkö nyt sitten irroittaa koukku aina kahdesta pultista, kun sitä ei tarvitse vai saako tuon ongelman jotenkin ratkottua ???
Virossa kun asun niin Sitikkahan ei ole paikallisille auto, toisin kuin Olympia-Ifa, Bring My Wallet, tai Skodillac jne. Kun sitä koukkua hommailin minulle sanottiin vissiin viidestä paikasta, ettei ole tarjolla kuin tätä kiinteää koukkua.
Carpe Diem!

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2017, 21:45:12 »
Jos se koukku on tutkien tiellä mitä se ilmeisesti on niin auto luulee kokoajan että nyt osuu.

Irtokoukun taitaisi vaatia ja se muistaa että pistorasian sähköt pitää kytkeä niin että kun kärry on perässä niin tiputtaa takatutkan pois(säästyy napin painamiselta)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2017, 21:51:06 »
Jos tavoitteena saada nuo anturit pelaamaan, voi irroitettava vetokoukku olla paras vaihtoehto, kyllä niitäkin ainakin on. Eka googlen tulos suomeksi, melko kallita ne kyllä on piipityksen poistoon:
http://www.silmanntech.com/product/583/vetokoukku-irrotettavajohtosarja-citroen-c5-x7-tourer-2008-

Tai tee-se-itse virityksenä: saisikohan noi keskianturit siirrettyä reunemmalle, mutta paikan haarukointi varmalle pohjalle on vaikeaa ennen kuin poraa uusia reikiä (toki kannattaa testata jatkojohdolla ja teippikiinnityksellä tms ja jättää vähän varaakin kun paikka muuttuu) ja jääköhän tuohon sitten keskelle kuinka paha katve jos on juuri auton kulma tms. vastassa. Toisaalta eipä tuo alkuperäinenkään tunnista riittävän sileää terävää peltikulmaa jos sitä lähestyy sopivasta suunnasta. Tyhjien reikien peitoksi voi ostaa joltain sopivat rikkinäiset vaihdetut anturi....

Yksi vaihtoehto korvata kokonaan peruutuskameralla. Piipityksen luulisi saavan itsekin kokonaan pois valikosta "Parking assistance", vai vaatiiko merkitesteriä?

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2017, 21:57:03 »
Riittäisikö keskiantureiden asennon muutos?
Joskus on pienestä kiinni. Paras mitä tiedän niin vinossa oleva nupin suoja riitti häiritsemään peruutustutkaa(ei sitikka)

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 316
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2017, 22:35:19 »
Eikös siellä kojelaudassa ole nappi josta saa tutkat pois päältä.

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2017, 22:42:08 »
Eikös siellä kojelaudassa ole nappi josta saa tutkat pois päältä.

On, mutta eikös tässä ollut ongelma se että nyt tutkaa ei voi käyttää?

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2017, 23:45:10 »
Eikös siellä kojelaudassa ole nappi josta saa tutkat pois päältä.

On, mutta eikös tässä ollut ongelma se että nyt tutkaa ei voi käyttää?

Kyllä piipityksen pois saa, yhtä hyvin voi napsia ne tutkat pois, kun ei niitä voi käyttääkään. Sinne nyt on asennettu kiinteä koukku ja ei paljon innosta alkaa taas maksamaan irroitettavasta koukusta n. 550€ - 600€. Ei kait tuo järjestelmä ole niin ääliömäinen ettei sitä pysty jälkikäteen ohjelmoimaan tyyliin: Huomioi esineet kun törmäys kohteeseen on 30 cm, joka kait on koukun etäisyys puskurista.
Carpe Diem!

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 923
  • Peukkuja: 20
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2017, 07:28:14 »
Jossain näin myytävänä tarralappuja joilla voi peittää tutkan antureita pois käytöstä. Tuollaiset keskiantureiden päälle ja jatkaa reunimmaisten käyttöä.

Kaivan Linkin jostakin.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 497
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2017, 07:45:04 »
Itse asensin ex. C5 III Toureriin irroitettavan koukun ja kun Lexakin oli tuolloin vielä talossa, niin homman kokonaiskustannus jäi alle 300€. Ja tuo koukku oli vielä mallia joka jää täysin 100% piiloon kun sen nupin irrottaa ja sähköliitinkin kääntyi ylös, puskurin taakse piiloon => autosta ei alle kurkkaamatta nähnyt mitenkään että koko koukkua siinä edes on :)

Noiden tutkien säätäminen vaatii Lexan, jos onnistuu silläkään. Itse kun en tuota säätämistä koukun irroituksen vuoksi kuitenkaan tarvinnut, niin... ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 923
  • Peukkuja: 20

Paikalla CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 482
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #10 : Syyskuu 14, 2017, 09:11:38 »
Mulla alkuperäinen piilokoukku eikä tutkat huuda jos koukku esillä. Vasta kun laittaa pyöränkuljetustelineen ja pyörän kiinni, sitten huutaa. Kumma juttu miten toisella koukulla huutaa koko ajan...?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2017, 11:34:30 »
Riittäisikö keskiantureiden asennon muutos?
Joskus on pienestä kiinni. Paras mitä tiedän niin vinossa oleva nupin suoja riitti häiritsemään peruutustutkaa(ei sitikka)
Saiskohan tuohon sellaisen häivehävittäjä suojauksen, eli joku pehmeä nupin ja varren päällys (mikrofonin tuulisuojus?), joka absorboi ultraääntä eikä heijasta takaisin anturiin tai askartelee siihen tai puskuriin sopivat suorat/terävät levyt joka heijastavat äänen poispäin anturista :).

Ei vaan, mihin nuo peitelätkät perustuu, eikö tutka toimi jos kohde on ihan kiinni (kuten lumi/jää), ei kai sellainen toimi ainakaan kaikissa? Vai onko tuo lätkä jotain ultraääntä imevää ihmemateriaalia, mutta varmaan sopiva vaimennuskin riittäisi?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 497
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2017, 12:10:39 »
Kumma juttu miten toisella koukulla huutaa koko ajan...?

Koukkujen kauloissa on pituuseroja => nuppi on lähempänä tai etäämpänä puskurista. Eronhan ei tartte olla suuren suuri, puhutaan ihan senteistä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2017, 14:19:35 »
Riittäisikö keskiantureiden asennon muutos?
Joskus on pienestä kiinni. Paras mitä tiedän niin vinossa oleva nupin suoja riitti häiritsemään peruutustutkaa(ei sitikka)
Saiskohan tuohon sellaisen häivehävittäjä suojauksen, eli joku pehmeä nupin ja varren päällys (mikrofonin tuulisuojus?), joka absorboi ultraääntä eikä heijasta takaisin anturiin tai askartelee siihen tai puskuriin sopivat suorat/terävät levyt joka heijastavat äänen poispäin anturista :).

Ei vaan, mihin nuo peitelätkät perustuu, eikö tutka toimi jos kohde on ihan kiinni (kuten lumi/jää), ei kai sellainen toimi ainakaan kaikissa? Vai onko tuo lätkä jotain ultraääntä imevää ihmemateriaalia, mutta varmaan sopiva vaimennuskin riittäisi?

Netissä kun surffailin juttua löytyy vähän joka automerkistä...ja noita peitelätkiä löytyy 3 M:ltäkin - ovat vain tarkoitettu Berlingon ja Jumperin etututkiin jos laittaa lisävalotelineen, mutta kaippa kantsii kokeilla ei nuo nyt maltaita maksa.
Carpe Diem!

Poissa hp10a10

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 159
  • Peukkuja: 0
  • C2 1.4 VTR 2004

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 334
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #15 : Syyskuu 14, 2017, 15:24:40 »
Mulla ei ole ongelmia kiinteän koukun kanssa (Kovil)
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 36
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #16 : Syyskuu 14, 2017, 19:56:17 »
Saattaa auttaa, että ei laita hattua koukun päälle. Itse pidän irrotettavan koukkua paikalla, mutta ilman hattua. Adapterissa on nystyrä joka kytkee takatutkan pois kun laitat sen paikalleen. Sekin taitaa eri koukuissa olla erilainen.

Poissa jumpy 2

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #17 : Syyskuu 14, 2017, 20:51:54 »
-09 tourer ja koukku ei haittaa mitenkään tätä yksilöä antureiden suhteen.
Muutaman päivän auto vasta meillä ollut, joten puuta koputellen....

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: III-koppa peruutustutkat ja vetokoukku?
« Vastaus #18 : Syyskuu 14, 2017, 22:22:00 »
Ongelma 1/2 ratkaistu: Kokeilin leikata pakkausmuovipehmikettä pienen palasen ja teippasin keskitutkat peittoon kun kytkin napista tutkat päälle, vain kaksi varoitti. No kokeilin ottaa oikeanpuoleisen peitemuovin pois ja tres bien toimi normaalisti. Arveluni on, että pistokkeen rasia on se herjan aiheuttaja, sijaitsee lähimpänä tutkaa vasemmalla. Pitää kokeilla purkaa pois ja testata toinen paikka  ???
Carpe Diem!