Kirjoittaja Aihe: C5 Paineettomaksi!  (Luettu 518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa huophe-1

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 79
  • Peukkuja: 0
C5 Paineettomaksi!
« : Syyskuu 12, 2017, 17:30:08 »
C5 X7 Jousipallojen vaihto.Miten saan putket pineettomaksi ennen pallojen irroittamista ???

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2017, 17:44:03 »
H3+ siinäkin taitaa olla, eli testerillä tai laskemalla ala-asentoon. Ota varulta akunkenkä tai pumpun sulake irti, ettei pumppu innostu kesken pallon vaihdon.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), 2x C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 206
  • Peukkuja: 11
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2017, 19:38:48 »
(Ihan ensin, varmista ettei ole liikaa nestettä (joku lisännyt vähän kuin  varoiksi tai muuten väärän määrän) ja milläs tarkistat kuin ala-asennossa, mutta jos taas lasket alimpaan asentoon sellaisen jossa on liikaa nestettä halkeaa säiliö tms... Eli oliskos neuvo korkki auki ja rättejä?)

Toimiiko tuossa sama kuin vanhemmissa korimalleissa, ensin alimpaan asentoon (mutta sinne jää vielä vähän painetta)
Paineen poisto lopuksi, vaihtoehdot:
- Lexia/Diagbox merkkitesterillä
- Paineenpoistoruuvia löysäämällä manuaalisesti
- Vähän nosrurilla/tunkilla tms. keventää, ettei auto makaa enää ja purista painetta

Ainakin tuon perusteella voisi olettaa että ruuvikin vielä löytyy:
"X7 Rear Manual Depressurisation.PNG"
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=47654&start=30
[Edit]Mutta tuolla ohjeen teksti teki molemmat viimeiset, sekä kevennys että ruuvin löystytys, tai olikin ehkä akselipukit ja pyörät vapaana ilman ala-asentoa??