Kirjoittaja Aihe: C5 Paineettomaksi!  (Luettu 1152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa huophe-1

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 98
  • Peukkuja: 0
C5 Paineettomaksi!
« : Syyskuu 12, 2017, 17:30:08 »
C5 X7 Jousipallojen vaihto.Miten saan putket pineettomaksi ennen pallojen irroittamista ???

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2017, 17:44:03 »
H3+ siinäkin taitaa olla, eli testerillä tai laskemalla ala-asentoon. Ota varulta akunkenkä tai pumpun sulake irti, ettei pumppu innostu kesken pallon vaihdon.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2017, 19:38:48 »
(Ihan ensin, varmista ettei ole liikaa nestettä (joku lisännyt vähän kuin  varoiksi tai muuten väärän määrän) ja milläs tarkistat kuin ala-asennossa, mutta jos taas lasket alimpaan asentoon sellaisen jossa on liikaa nestettä halkeaa säiliö tms... Eli oliskos neuvo korkki auki ja rättejä?)

Toimiiko tuossa sama kuin vanhemmissa korimalleissa, ensin alimpaan asentoon (mutta sinne jää vielä vähän painetta)
Paineen poisto lopuksi, vaihtoehdot:
- Lexia/Diagbox merkkitesterillä
- Paineenpoistoruuvia löysäämällä manuaalisesti
- Vähän nosrurilla/tunkilla tms. keventää, ettei auto makaa enää ja purista painetta

Ainakin tuon perusteella voisi olettaa että ruuvikin vielä löytyy:
"X7 Rear Manual Depressurisation.PNG"
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=47654&start=30
[Edit]Mutta tuolla ohjeen teksti teki molemmat viimeiset, sekä kevennys että ruuvin löystytys, tai olikin ehkä akselipukit ja pyörät vapaana ilman ala-asentoa??

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #3 : Heinäkuu 05, 2018, 17:52:11 »
Onko kellä vinkkiä mistä tuolta diagboxin valikoista löytyy paineiden nollaus. Korkeuden säätökin pitäisi tehdä sekä tarkastaa lds-pinta (sekö liuta muita koodauksia). Jonkun aikaa nyt selannut ja ei ole tullut vastaan yhtään valikkoa mistä olisi päässyt auton asetuksia käpälöimään.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2018, 11:41:50 »
Diagboxin versiossa 7.02:
-repair
-electronically managed suspension
-pack reparation
-depressurise

Korkeudensäätöön vinkkinä, ota talteen nykyinen korkeus ;)

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #5 : Heinäkuu 06, 2018, 15:31:58 »
Kiitokset.

Epäilys on että nykyisellään korkeutta on liikaa. Eli tarvetta olisi myös oikeille korkeuslukemille.. samoin vielä tuo proceduuri lds-määrän tarkistukseen hakusessa.

Kysytäänpä samaan hengenvetoon että miten saadaan jumittuneet pallot liikkeelle? En ole BXn ja Xantian aikoina näin tiukassa oleviin törmännyt. Tilasin jopa tarkoitukseen tehdyn avaimen jotta vaihto olisi sujuvaa mutta tuloksetta yritin herkistellä palloja liikkeelle.

Poissa Tepa123

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #6 : Heinäkuu 06, 2018, 22:34:51 »
Kiitokset.

Epäilys on että nykyisellään korkeutta on liikaa. Eli tarvetta olisi myös oikeille korkeuslukemille.. samoin vielä tuo proceduuri lds-määrän tarkistukseen hakusessa.

Kysytäänpä samaan hengenvetoon että miten saadaan jumittuneet pallot liikkeelle? En ole BXn ja Xantian aikoina näin tiukassa oleviin törmännyt. Tilasin jopa tarkoitukseen tehdyn avaimen jotta vaihto olisi sujuvaa mutta tuloksetta yritin herkistellä palloja liikkeelle.
Pelkääjän puolella on paineenalennus mutteri. Ja pallot lähtee raalla voimalla. Omassa vaati isoimman suodatinavaimen 2 äijää ja naputtelua vasaralla.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 Paineettomaksi!
« Vastaus #7 : Heinäkuu 10, 2018, 00:48:02 »
Noniin, onnistui lopulta kun kokeili lexialla. Sieltä löytyi paineiden poisto ja kaikki muukin tarpeellinen. Edestä löytyikin tosiaan myös se paineenalennusnippa, ja sama takana varaajapallojen rungossa eli onnistuu siististi ilman koodaustakin.