Kirjoittaja Aihe: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?  (Luettu 1150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhanhisuanto

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 Break 2.0 -05  EX: Xsara Picasso 1.8 -03, Xsara Coupe 1.4 -00

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 675
  • Peukkuja: 9
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2017, 15:35:31 »
Nyt popcorneja ja äkkiä, kohta fanipojat iskee  ;D
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -= C5 I 1.8 break '03 -=- Xsara II 1.6 16V break '00 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa CiXan

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 2
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2017, 19:35:46 »
Jotenkin en jaksa uskoa että volkkari olisi ollut ainoa joka huijata yritti. Tarkoitus ei ole mitenkään puolustaa VAGin tekemisiä, mutta eikös tästä uutisoitu jo aikaisemminkin, siis PSA:n mahdollisesta huijaamisesta?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 834
  • Peukkuja: 7
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2017, 09:52:32 »
Sitä saa, mitä mitataan.

Jos mittaussykli on liian lyhyt ja huono, eikä päästöjä mitata ajossa vaan rullilla, niin sitten sen pitäisi riittää, jos pääsee mittauksista läpi. Kukaan valmistaja ei varmaan huvikseen tee sellaista teknologiaa, joka ylittää vaatimukset, koska ne kiristyvät koko ajan ja uudet investoinnit on parempi rahoittaa sitten, kun tiedetään tarkemmin, että mitä viranomaiset vaativat seuraavaksi.

Jos halutaan, että kaikki toimii testeissä kuten normaaliliikenteessä, niin testisyklin pitää olla erilainen, pakokaasupäästöt mitattava ajon aikana, ja lisäksi pitää tehdä referenssimittaus jossain muualla satunnaisessa paikassa, että auto ei voi päästö- ja kulutustestausvarikon radalla vaihtaa ohjelmaa esimerkiksi GPS:n perusteella.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 478
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2017, 10:29:01 »
Nuo "tutkijat" hakevat vain huomiota!? Kuten yllä kerrottiin niin nämä autot ovat laillisesti läpäisseet testit (jotka ovat huonot, kiitos epärehellisten politikkojen jotka hyväksyneet ne).

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 211
  • Peukkuja: 11
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #5 : Syyskuu 09, 2017, 11:20:39 »
Ilmeisesti niillä oli myös firman sisäistä viestintää, ja siltä pohjalta päätelty? Jos ymmärsin oikein, niin ilmeisesti muuten tuo oli sellainen että pidemmässä maantieajossa typen ioksidien -päästöjen annetaan kasvaa, pienentää kulutusta (ja sitä ei mitata päästötestissä).

Eli tietyssä mielessä huijaus, mutta tietyssä ei, eihän CO2 päästöjäkään mitata autobahnilla kaasupohjassa vaikka ne ovat moninkertaiset.

Ei tule hesaria, enkä nää kuin hieman alkua jutusta, mutta miten siinä todettiin  tuo huijaus toteutetuksi ja miten erot mitatuksi? Joidenkin lähteiden mukaan puhuttiin myös lämpötilasta ja jos se on sellainen että päättelee vaikka ulkolämpötilan mukaan että nyt on testitilanne->päästöt alas, niin silloin kyse on puhtaasti ihan selkeästä huijauksesta. (eikä sekään tosiaan niin epätodennäköistä ole, useat dieselvalmistajat ovat jääneet jo kiinni)
https://www.reuters.com/article/us-peugeot-diesel/french-probe-alleges-2-million-psa-cars-had-engine-cheats-le-monde-idUSKCN1BJ12J

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 866
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2017, 13:25:02 »
Nyt popcorneja ja äkkiä, kohta fanipojat iskee  ;D

Ei ongelmaa, ei koske 10v vanhaa bensavekotinta .  ;D
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 478
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2017, 15:36:40 »
Nyt oli korjattu uutisointia hieman:
http://www.is.fi/autot/art-2000005360956.html
"Tänään on eurooppalaisessa lehdistössä virheellisesti julkaistu tietoja PSA Groupia koskevista päästömanipulaatiosyytöksistä. PSA vahvistaa, etteivät viranomaistahot ole olleet aiheeseen liittyen yhteydessä heihin", yhtiö kertoi tiedotteessaan.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 469
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #8 : Syyskuu 30, 2017, 11:12:12 »
Ei taida olla Citroenilla huijaussoftaa. Siinä missä VW:n osake putosi puoleen, niin PSA osake teki eilen ennätyksen. Meni yli 20euron haamurajan.

Peugeot SA 20.15€ +1.49%

Neljä vuotta sitten PSA:n osake oli 4,72e.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 003
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Päästöhuijausohjelmistoja myös Peugeotin ja Citroenin malleissa?
« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2017, 11:45:54 »
Ei taida olla Citroenilla huijaussoftaa. Siinä missä VW:n osake putosi puoleen, niin PSA osake teki eilen ennätyksen. Meni yli 20euron haamurajan.

Peugeot SA 20.15€ +1.49%

Neljä vuotta sitten PSA:n osake oli 4,72e.

Olisko kyse siitä että VAG:n osakkeenomistajat vaihtavat omistuksiaan PSA:n osakkeisiin? Eilenkin uutisoitiin että VW:lle aiheutuu vielä lisää kustannuksia päästöhuijausmoottoreiden korjauksista/takaisinostosta.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break