Kirjoittaja Aihe: EW10J4 ja öljynpaineen puute  (Luettu 3152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
EW10J4 ja öljynpaineen puute
« : Elokuu 31, 2017, 20:40:08 »
Muhku piippasi eilen vajaata öljynpainetta. Tulee heti, kun käynnistää auton. Öljyä toki on. Kovasti kuunneltiin kaverin kanssa, että kuuluuko jotain kovempaa ääntä tai naputusta koneesta. Jotain kuultiin, mutta sitten taas ei. Ajattelin, että ensimmäiseksi selvitän, että öljynpaineenanturi on toimiva ja johdotukset kunnossa.

Mulla oli kuitenkin mahdollisten remppamuhjujen huuhtelemiseksi koneessa halpisöljyt tarvikesuodattimella, tarkoituksena vaihtaa kunnon liemet piakkoin. Halpisöljyillä ajettu ehkä 2-3 tkm. Ehkä suodattimeen oli tosiaan kerääntynyt liikaa pölyä tms. Noh, ennen anturin uusimista kävin tänään toiveikkaana hakemassa laadukkaampaa öljyä ja uuden suodattimen ja tein pikaöljynvaihdon pihalla. Vaan eipä auttanut.

Nyt, kun öljyt oli välillä laskettu pois ja käynnistin auton kylmillä öljyillä, kuului heti dieselmäistä nakutusta, joka tuntui ehkä eniten tulevan venttiilikoneiston liepeiltä. Öljykorkin avaamalla kuului selvemmin. Oletan siis tässä vaiheessa, että öljynpaine oikeasti on alhainen ja venttiilikoneistolle asti ei tule tarpeeksi huilea, ja anturi oli oikeassa, eli paine huono.

Sihtailin autosta poistuneen vanhan huilen tarkasti enkä onneksi löytänyt mitään metallinmurusia sentään sieltä. Kilinöitä ja kolinoita ei kuulunut myöskään, ainoastan nakutusta. Eli näillä näkymin toivottavasti kampi- ja nokka-akselit laakereineen ovat vielä ehjät, ja näkyvä oire on venttiilinnostimien ääntely vähäisen öljyn takia.

Heti olosuhteiden salliessa öljypohja irti ja tilannearvio. Mutta mikähän olis tyypillinen öljyntuoton ongelma ew10j4-koneessa? Öljyn imuputki vuotaa? Sihti tukossa? Öljypumppu falskaa?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 390
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2017, 20:49:48 »
Voisi olla tällaistakin. Xantia 1,8 16V:n öljypumpun painerajoittimen jousen pää vino. Se sai säätömännän panttaamaan vinoon. Siitä kuvaa. Siksi ehkä paine laski, tuon säätömännän ohivirtauksen takia. Öljyn sekaan ilmestyi metallihohtoa, öljynä oli Magnatec:iä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2017, 21:35:29 kirjoittanut ealab »

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2017, 20:36:39 »
Otin öljypohjan pois. Öljysihdissä jotain pientä muhjua, mutta ei minusta mitenkään sellaista määrää, että se estäisi öljyn imemistä. Se imukanava pumpun suuntaan lohkon sisällä ihan puhdas ja siisti. Samoin siisti ja puhdas oli alakerta, paitsi en sitä suojalevyä irrottanut.

Mutta imuputken yläpään toinen mutteri oli... irti :-O

Toki putki pysyi paikallaan vielä toisella mutterilla ja sillä kolmannella tukikiinnikkeellä, mutta jos imuputkea ja tiivistettä puristaa lohkoon vain yksi mutteri, niin eikös siltä "löysältä" puolelta ole mahdollista päästä vähän ilmaa öljypumpulle? Se ei suurta rakoa tarvitse, ja jos pumppu hörii hiukankin ilmaa, pumpun kyky siirtää öljyä laskee, mikä selittäisi öljynpaineen katoamisen.

Öljypumppu sitten on toki vielä. Mitenkäs sen parhaiten diagnosoisi?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2017, 07:34:55 »
Olisin jo melko luottavainen vikapaikan löytymiseen tuosta imuputken löysyydestä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2017, 09:58:25 »
Olisin jo melko luottavainen vikapaikan löytymiseen tuosta imuputken löysyydestä.

No samaa haluaisin itse uskoa. Jos öljynpaineenvaroitus ei tuolla lähde, niin pitää purkaa lisää joka tapauksessa, joten turha selvitellä etukäteen. Jahka on aikaa, niin huilet sisään ja kokeilemaan.

Imuputken mutterit taitaa kyllä mennä seuraavaksi kierrelukitteella kiinni.

Pitikös öljypumpun avaamista varten irrottaa öljypohja kokonaan? Ainakin apulaitehihna. Entä jakohihna -- varmaan ainakin se, eikös se pumppu kampiakselilta ota voimansa?

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 5
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2017, 19:25:57 »
Koititko heiluttaa putkea kun se oli yhdellä pultilla kiinni? jos ei heilu eikä kulma muutu kun laittaa toisen pultin niin saattaa vielä olla purkuventtiilissä vikaa.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2017, 20:00:03 »
Koititko heiluttaa putkea kun se oli yhdellä pultilla kiinni? jos ei heilu eikä kulma muutu kun laittaa toisen pultin niin saattaa vielä olla purkuventtiilissä vikaa.

Koitin käsin liikuttaa, ei se sillai irti ollut, että olis heilunut. Mutta en toisaalta mene vannomaan, ettäkö olis ollu täysin kiinteä ja tasopintojen väli tasainen ja ilmatiivis. Laitanpa putken toisella pultilla takas ja katson, että jääkö irtonainen puoli tönöttämään.

Mikä purkuventtiili tuo siis on ja missä? Pumpussa vai siinä mötissä, missä on paineanturi ja suodatin?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #7 : Syyskuu 20, 2017, 13:18:49 »
Nonih, tallilla taas käymässä. Laitoin putken kahdella pultilla takaisin ja aika tukevasti se siinä pysyi. Koitin tökkiä rakotulkkiakin väliin, mutta en saanut menemään, joskin tahmea tiiviste haittasi ohuiden liuskojen työntämistä. Tuossapa kuva tiivisteestä, toisesta päästä oli sisäkumi vähän revennyt; muuten ehjä. Uutta tiivistettä ei enää saa marmoriltakaan, joten taidan kikkailla kokeilumielessä vanhan kiinni tiivistesilikonin kanssa.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #8 : Syyskuu 21, 2017, 18:15:50 »
No saatana. Tiivistin putken ja kasasin sen verran, että sain öljyt koneeseen. Piip-piip, oil pressure insufficient. Vieno nakutus nostajien suunnalta. Tilaamassani analogisessa öljynpaineenmittarissa oli oikean kokoinen adapteri, mutta ilmeisesti kartiokierteellä, joten en saanut sitä kiinni, mutta asensin uuden öljynpaineen tunnistimen, jonka olin varuiksi ostanut aiemmin. Sama juttu. Ööh. Varoitusteksti ja moottorin ääni kertovat, että kyllä siellä nyt jossain jokin tökkii.

Öljypumppua katsomaan seuraavaksi, se edellyttääkin sitten taas vaihteeksi purkuhommia...

Edelleenkään metallihileitä ei ole näkynyt: täytyy toivoa, että ongelma olisi öljynsyöttöpuolella eikä esimerkiksi alakerran laakeroinnissa.

Tietty tässä mietin niitäkin syy-yhteyksiä, että miten omat puuhailuni koneen liepeillä olisivat voineet laukaista tuollaisen ongelman...

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #9 : Lokakuu 11, 2017, 22:45:26 »
Mysteeri jatkuu: vihdoin oli aikaa purkaa muhkua lisää.

Irrotin öljypumpun, mitä varten pitikin purkaa vähän enemmän kuin vaan öljypohja. Noh, enpäs osaa sanoa, olisko siinä vikaa vai ei. Ei ole nirhaumia tai kuluneita pintoja. Oikeastaan aika puhdas sisus pumpussa.

Sellaisen huomasin, että öljypumpun sisäkannen viidestä ruuvista yksi oli löysällä. Muut olivat todella tiukassa, varmaan lukitetta kierteissä, mutta ulostulokanavan puoleisin ruuvi oli kyllä kiinni, mutta lähti pyörimään auki käytännössä ilman voimaa. Toisaalta tuo sisäkansi ei ollut tiivistetty, joten kuuluuko sen olla täysin painetiivis? Sisäkansikin on kuitenkin lohkoa vasten, joten ei se oikein taipumaankaan pääse? Löysän ruuvin kohdalla on kuitenkin pumpun painepuoli...

Miten jäykkä ylipaineventtiilin pitäis olla? Sain sitä sormin hiukan liikkumaan, mutta kyllä se kovasti pisti vastaan. Liikkuu kyllä pihdeillä painellessa, vaikea kuitenkin mitata jousen(?) tuottamaa vastavoimaa.

Edittiä: ylipaineventtiilin pitäis kestää 7 bariin asti, ennen kuin aukeaa. Pieni matemaattinen harjoitus pointtaisi siihen suuntaan, että jos ylipaineventtiilin sylinterin halkaisija on vaikkapa yksi senttimetri (ei oo oikeita mittoja tässä koneella), niin venttiilin pitäis laittaa vastaan n. 55 N voimalla. Eli käytännössä jos venttiilin päälle laittaa koukun ja koukkuun painolastia, sillä pitäis pystyä nostamaan n. 5,6 kg paino, ennen kuin jousi alkaa antaa periksi... Jos ajattelen kauppakassia, jossa on 5-6 maitotölkkiä, niin kyllähän se yhdellä sormella saattaa hiukan nousta, mutta tekemistä siinä on. Vaikea verrata käyttämääni sormivoimaan, mutta ei toi ylipaineventtiili ainakaan ihan liian löysä ole.

Kone valittaa matalasta öljynpaineesta jo tyhjäkäynnillä, jolloin öljynpaineen pitäisi olla ehkä max 2 baria. Jos venttiili on edes suurin piirtein tontilla, ei sen ainakaan tuolla paineella vielä pitäis avautua. Jostain tuo paine karkaa nyt. Jos lakrut olis kuluneet, niin eiks niiden kulumien pitäis löytyä metallihileenä jostain? Aina on kuitenkin ollut tarpeeksi öljyä ja vaihdotkin tehty ajallaan, eikä oo sivuääniä ollut koneessa.

Tässä vaiheessa kokeileminen alkaa käydä työstä, kun pitää pistää öljypumppu, öljypohja, öljyt, jako ja apulaitehihna takaisin, että voi testata...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2017, 23:41:33 kirjoittanut yason »

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 390
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #10 : Lokakuu 13, 2017, 08:55:52 »
Katsopa jousenpäät. Ovatko viistot, jousilanka vain katkaistu. Tämä voi säätömännän saada kanittamaan vinoittain. Oikaise jousenpäät, hiomalla, vaikkapa. Edellä on kuva tällaisesta säätömännästä, tosin Xantian LFY-koneesta.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #11 : Lokakuu 13, 2017, 10:12:40 »
Katsopa jousenpäät. Ovatko viistot, jousilanka vain katkaistu. Tämä voi säätömännän saada kanittamaan vinoittain. Oikaise jousenpäät, hiomalla, vaikkapa. Edellä on kuva tällaisesta säätömännästä, tosin Xantian LFY-koneesta.

Koitin tuota jo katsoakin, mutta miten EW10J4-koneen pumpun säätömännän saa purettua siten, että sen saa vielä paikalleenkin? Männän porauksen pohjassa, josta mäntä on asennettu paikalleen, on peltilevy. Sen varmaan saa jotenkin ainakin irti.

Paikallaan ollessa ei männässä näy mitään hankaumia. Liikkuu ihan tasaisesti, kun pihdeillä painaa. Pelkillä sormilla ei saa painettua sittenkään, kun tarkemmin kokeilin. Eli jousi pistää vastaan. Männän mitoitus näyttäis olevan aika timmi, en tiedä, pääseekö se kanittamaan kuinka helpolla siten, että yhdeltä reunalta pääsisi öljyä karkuun. Tilasin kyllä vielä netistä 14 punnalla samanlaisen purkuosapumpun, jotta voin tarkemmin vertailla.

Toki mietin myös sitä, että onko mahdollisesti jotain, mitä olen tehnyt ja saanut itse aikaan tuon öljynpaineongelman. Se kuitenkin ilmeni muutama tonni sen jälkeen, kun remppasin nostimia. Toki auto toimi rempan jälkeen moitteetta, ilman sivuääniä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #12 : Lokakuu 13, 2017, 16:43:29 »
Pistetääs vähän eksperimenttiä ihmeteltäväksi.

Ajelin öljypumppua porakoneella. Letku ulostulosta öljypinnan alle ja öljyä riittävästi, että sihti on varmasti öljyn alla. Alussa piiri tyhjenee asennusilmoista, jonka jälkeen tulee pelkkää öljyä. Hiljalleen kierrosten noustua mukaan alkaa tulla ilmaa ja lopussa sitä kuplii jatkuvasti letkun päästä, mikä tietysti selittäisi öljynpaineen laskun, jos se on indikaattori oikeasta viasta jossain.

Tästä voi katsoa videon: http://yason.kapsi.fi/tmp/VID_20171013_134502.mp4

Kysymys: onko tuossa virityksessäni jotain olennaista, mitä kautta kiertoon pääsisi ilmaa, mutta autoon oikeasti asennettuna ei pääsisi?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #13 : Lokakuu 13, 2017, 19:33:49 »
Miten testissä pumpun nopeus vs. tosielämä?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 390
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #14 : Lokakuu 13, 2017, 20:18:28 »
Laitapa lisää öljyä pohjalle. Jostain sieppaa ilmaa. Kun imu äkäisempää, se voi alentaa öljynpintaa imuputken likellä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #15 : Lokakuu 13, 2017, 21:13:34 »
Miten testissä pumpun nopeus vs. tosielämä?

Pitäis tehdä analyysi tosta ääniraidasta, niin tietäis :) Noh, laskeskelin tuossa poratessa, että jos tyhjäkäynti on 600 rpm, niin noin arviolta tuossa videolla lähdettiin sen alapuolelta ja mentiin reilusti yli. Youtubesta löytyi 600 rpm tyhjäkäyntiääni, johon vertasin. Eihän ton pitäis kuitenkaan alkaa vaahdota tai höriä ilmaa isommillakaan kierroksilla.

Laitapa lisää öljyä pohjalle. Jostain sieppaa ilmaa. Kun imu äkäisempää, se voi alentaa öljynpintaa imuputken likellä.

Kokeillaan. Tuossa oli ehkä litran verran, että sihti ja putken pää peittyivät. Silmin nähden öljynpinta oli imuputken pään yläpuolella koko ajan pumppua kierrätettäessä eikä ainakaan paljain silmin näkynyt imua sihdin kohdalla pinnalla.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 106
  • Peukkuja: 9
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #16 : Lokakuu 14, 2017, 19:53:23 »
Onko tullunna mitattua paineita mekaanisella mittarilla, ite oisin varmistellu sellattella...........
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #17 : Lokakuu 14, 2017, 22:30:11 »
Onko tullunna mitattua paineita mekaanisella mittarilla, ite oisin varmistellu sellattella...........

Ei oo tullut, kun tilasin ensitöikseni netistä mittarin, mutta se olikin tuumakierteillä, vaikka piti olla metriset adapterit :-/ Ja Bilteman vastaava metrinen setti maksaa aika paljon.

Vaan venttiilikoneiston säksätyksestä kuulee kyllä, että öljy ei nouse. Kokeilin toisella öljynpaineanturilla, kun ne ei maksa paljon mitään, ja sekin generoi oil pressure insufficient -piippauksen ajotietokoneeseen.

Tänään laitoin lisää öljyä tuohon lattialla olevaan öljypohjaan ja pyörittelin pumppua taas. Nyt ei tullut ilmakuplia, eli ealab oli oikeassa. Virtauksesta ei tosin mitään tietoa, vaikka öljy näyttäis kulkevan sekä pienemmillä että isommilla kierroksilla.

Tänään oli ensimmäinen lomapäivä ja oli aikaa, niin purin öljynsuodatinjalan irti. Kanavat ihan puhtaat, mutta hämmästyksekseni huomasin, että öljynsuodatin oli lähes tyhjä. Sehän on EW-koneessa ylösalaisin, joten sen pitäisi olla täynnä öljyä? Eikö vaan? Öljy tulee suodattimen ulkoreunalle ja painuu filtterielementin läpi keskelle, josta se jatkaa lohkoon. Sen ei mitenkään pitäisi olla tyhjä, koska suodattimen tulo- ja menoaukot ovat taivasti kohti?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #18 : Lokakuu 15, 2017, 12:13:31 »
Tuossa vielä video isommalla öljymäärällä: http://yason.kapsi.fi/tmp/VID_20171014_174151.mp4

Ei kupli enää ilmaa, mutta kuvan takaosassa näkyy, miten pumpun akselin liepeiltä norottaa öljyä takaisin säiliöön reunaa pitkin. Täytyy tehdä vielä kuristus tuohon letkuun, että paine nousee tuottopuolella. Jos tuo noro sen jälkeen lisääntyy, niin se kertoo, että öljyä pääsee jostain ulos joko tarkoituksella tai tahattomasti.

Poissa kokeva

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • C5 Hdi 2.0 Break Man. 2003
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2017, 09:46:26 »
Voiskohan imuputkessa olla värähtelyn aiheuttama hiushalkeama, esim. lähellä sihtiä, koska öljyn lisäämisen jälkeen ilmaa ei enää tullut?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #20 : Lokakuu 16, 2017, 10:34:35 »
Voiskohan imuputkessa olla värähtelyn aiheuttama hiushalkeama, esim. lähellä sihtiä, koska öljyn lisäämisen jälkeen ilmaa ei enää tullut?

Voi hyvin olla, mutta mitenkä tuon helpoiten testaisi? Paljaalla silmällä kun ei näy mitään. Jos jollakulla on ylimääräinen ew10j4-imuputki, niin saa tarjota :-D

Samoin katsoin sitä pumpun ylipaineventtiilin mäntää eilen. Sen saisi ilmeisesti pois nakuttelemalla porauksen päästä pohjapellin irti, mutta kokoaminen on toinen kysymys. Liekö edes mahdollista?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #21 : Lokakuu 16, 2017, 11:01:25 »
Ei kupli enää ilmaa, mutta kuvan takaosassa näkyy, miten pumpun akselin liepeiltä norottaa öljyä takaisin säiliöön reunaa pitkin. Täytyy tehdä vielä kuristus tuohon letkuun, että paine nousee tuottopuolella. Jos tuo noro sen jälkeen lisääntyy, niin se kertoo, että öljyä pääsee jostain ulos joko tarkoituksella tai tahattomasti.

Noro lisääntyy hiukan. Pumpun rattaat eivät aksiaalisuuntaan ole sen ihmeemmin väljiä. Saattaa olla, että öljyn valuminen akselin välistä kuuluu asiaan, valuva öljy tiivistänee suunnitellun välyksen rattaiden ja pumpun rungon välillä? Muutenhan hammaspyörien sivupinnat hankaisivat runkoa vasten.

Lisäksi mietityttää se pumpun takalevyssä juuri painepuolen kohdalla ollut torx-ruuvi, joka oli löysällä. Voisikohan paine päästä karkaamaan pumpun ja takalevyn välistä, jos se levy pääsee taipumaan aavistuksen verran? Toisaalta kyllä sieltä nyt se 0,3-0,5 baria tms. pitäis tulla, vai mikä paine se nyt onkaan, minkä öljynpaineanturi vaatii pysyäkseen hiljaa.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #22 : Lokakuu 16, 2017, 15:11:07 »
Imuputkessa on se kannatin , jos sen hitsauksesso on murtuma, vähennä vähän öljyä, että se jää pinnan yläpuolelle ja testaa tuleeko kuplia?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #23 : Lokakuu 16, 2017, 15:28:06 »
Imuputkessa on se kannatin , jos sen hitsauksesso on murtuma, vähennä vähän öljyä, että se jää pinnan yläpuolelle ja testaa tuleeko kuplia?

Saan huomenna tai ylihuomenna vaihtopumpun, jotta pääsen vertailemaan vanhaan, niin testaan tuota öljyn määrää samalla.

Kuitenkin tänään paineistin tuon imuputken kumivirityksillä ja kunhan sain aukot tiiviiksi, niin se piti kyllä painetta ainakin sisältä ulospäin, mitähän säiliössä olis ollut, 1-2 baria.

Uhrasin sitten satasen tuohon Bilteman painemittariin, jossa tulee mukana oikea kierre. Jahka kone on seuraavaksi testikunnossa, niin pääsen ottamaan kunnon analogiset mittaukset.

Outoa on öljynsuodattimen tyhjyys. Eiks sieltä pitäis olla pari desilitraa öljyä, kun sen kiertää auki? Näin ainakin aiemmissa öljynvaihdoissa on tullut.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 106
  • Peukkuja: 9
Vs: EW10J4 ja öljynpaineen puute
« Vastaus #24 : Lokakuu 16, 2017, 15:35:53 »
Täynnä sen pitäs olla yleensä tulee öljyä kun avaa, puhallappa paineilmaa kanavaan kato kulkeeko ilma kunnolla ja laita uus suodatin.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82