Kirjoittaja Aihe: Painetta kampikammiossa? (2.0 16V)  (Luettu 370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matelija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Painetta kampikammiossa? (2.0 16V)
« : Elokuu 14, 2017, 20:43:28 »
Ja lisää ominaisuuksia tupaan:


Mahtaako olla normaalia tuollainen? Sylkee öljypisaroita ja puhaltaa kuin lehtipuhallin. Öljyä kuluu noin litra /1000 km ja kone on hieman hengetön yläkierroksilla. Bensaa vie maltilliset 6 - 8 l /100 km, eli normaaleja lukemia. Venttiilikopan huuhtelua on kokeiltu raa:alla fortella + liuotinpesuaineella + öljyllä huljuuteltuna. Ulos tuli pari litraa tummaa nokista tavaraa, mutta tämä ei poistanut ongelmaa. Venttiilikopan ulostuloreiässä tuntuu vieno ilmavirtaus sormella tunnusteltuna.

Voiko tukos putkistossa/katissa aiheuttaa moista oireilua? Kylmänä putkistosta kuuluu pientä räminää, mutta katsastuksessa meni päästöistä läpi heittämällä.
C5 Berline 3.0 V6 Exclusive 2003, C5 Berline 2.0 SX 2003

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 9
Vs: Painetta kampikammiossa? (2.0 16V)
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2017, 07:14:13 »
Se räminä tulee todennäköisesti pakosarjan irronneista sisuskaluista. Valuvaipan sisällä on joka pytyltä oma peltinen röörinsä ja ne siellä sälisee. Saa hitsattua kiinni, hurjimmat jopa autossa paikallaan mutta kyllä sen pakosarjan sieltä irti saa ilman venttiilikopan tms. irrotusta.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -= C5 I 1.8 break '03 -=- Xsara II 1.6 16V break '00 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96