Kirjoittaja Aihe: C5 III Ilmastointi ongelma  (Luettu 747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kane80

• "C3"
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
C5 III Ilmastointi ongelma
« : Elokuu 07, 2017, 15:24:13 »
Moro,
Autoon vaihdettiin noin vuosi sitten ilmastoinin "syyläri" ja lopuksi joku alaputki, joka oli se vuotava osa.
Tuon remontin jälkeen tuntui, kuin puhallaus olisi ollut vaimeampaa automaatti asennossa, mutta kabiini jäähtyi.
Nyt uutena piirteenä koko ilman tulo hyytyy vajaan tunnin ajon jälkeen, ei auta mikään suuntaus, puhallin nopeuden, lämpötilan muutos.
Puhallin kyllä puhkuu pirusti, mutta joku läppä sen vissiin sulkee, kun ei suuttimista mitään tule ?
Ja se hyyttyy sillai pikku hiljaa, ei laakista. Auto kun seisoo jonkin tovin, niin saa ilmaa taas aikansa.

PS.
En muista onko täällä ollut juttuu noista ovien alareunan vesi reiistä, itse huomasin sattumalta melkoisen loiskeen vasemman takaoven puolelta ja pyöreä teipinpalahan sieltä löytyi.
Sen kun poisti, tuli saavillinen vettä oven sisältä. 

Poissa ztitruunari

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III Ilmastointi ongelma
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2017, 20:53:24 »
Mulla oli sama juttu, kun tein ilmastointiremppaa. Auttoi, kun laittoi lämmöt täysille (HI) ja manuaali-asentoon sitten alkoi sivu-ja keskiläpistä tulemaan kunnolla ilmaa. Oliskohan joku läppä ollut jumissa ?
Nyt tulee aika voimalla sivuläpistä, kun aikaisemmin tuskin huomasi puhallusta.

Poissa Kane80

• "C3"
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2017, 12:37:29 »
Joopa joo, eli mulla siis "väsähtää" joku läppä kesken ajon, koska aluksi puhaltaa ok joka räppänästä. Outo homma.

Poissa ztitruunari

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 1
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2017, 20:48:11 »
Joopa joo, eli mulla siis "väsähtää" joku läppä kesken ajon, koska aluksi puhaltaa ok joka räppänästä. Outo homma.
Tälläisiä nämä servomoottorit on. Olispa vaan vieläkin reilusti vaijeriohjaus läpille niin aina toimisivat.
Tuollaisen vian takia, kun vie korjaamolle niiin hinta vo olla mitä vaan 200-1500€.

Niin tai sitten voi olla, että puhallin vaan lakkaa hönkimästä aut-asennossa, kun lämpötila on oikea. Aika hiljaa se puhaltelee
mullakin aut-asennossa. Man-asennossa pitäisi kyllä tulla kunnolla puhallusta ja huurteenpoisto nappulasta kunnon föönaus. Kannattaa vähän "herkistellä" noilla asennoilla.

Poissa Sitikka16

• "C1"
  • *
« Vastaus #4 : Elokuu 24, 2017, 19:42:35 »
Ei nyt suoranaisesti kuulu tähän ketjuun...

Mites te kaikki muut foorumistit, pidättekö ilmastointia päällä aina? Siis niin että se AC valo palaa? Onko sillä talvikäytössä mitään hyötyä? Itse olen pitänyt aina päällä...

Poissa kurtsi

• "C6"
  • Peukkuja: 3
« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2017, 19:48:34 »
Ei nyt suoranaisesti kuulu tähän ketjuun...

Mites te kaikki muut foorumistit, pidättekö ilmastointia päällä aina? Siis niin että se AC valo palaa? Onko sillä talvikäytössä mitään hyötyä? Itse olen pitänyt aina päällä...

Ainoastaan silloin ilmastointi päällä , kun sille tarvetta. Talvisin viikoittain tulee käytyä noissa ostoshelv...ssä , joiden pysäköintihallit useimmiten ovat lämpöasteisia pakkasellakin, poislähtiessä AC päällä , että voitelee kompressorin O-rengasta.

Valmiastajasta riippumatta käsikirja neuvoo pitämään automaattiasentoa päällä , mutta jääräpäänä en usko lelutasoisen "tietokoneen" olevan minua pätevämpi päättämään ilman suuntauksesta ja määrästä kajuutassa.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012