Kirjoittaja Aihe: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan  (Luettu 6734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #50 : Helmikuu 28, 2018, 09:30:02 »
Mikä on DT20C -moottorin öljytilavuus ja suositus?

Pitääpä kysyä Siekkiseltä josko ehtisi vaihtamaan laatikkoöljyt kun ajelen lähiaikoina siitä vierestä ohi Rukalle.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa ajl

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #51 : Helmikuu 28, 2018, 15:05:54 »
Mikä on DT20C -moottorin öljytilavuus ja suositus?

2.7:ssa olen käyttänyt Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 joka täyttää myös tuon 3-litraisen vaatimukset.
Varsinainen suositus on joku Totalin öljy jota on suomessa heikosti saatavilla.

Virallinen öljymäärä suodattimen vaihdolla 6.25 litraa.




Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #52 : Helmikuu 28, 2018, 15:36:09 »
Uusin suositus taitaa olla 0w-30 öljy, ainakin Euro V moottorissa. Tuota on muistaakseni tällä hetkellä omassa autossa: https://www.mobil.com/Finnish-FI/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-Formula-P-0W30

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #53 : Helmikuu 28, 2018, 16:21:14 »
Nykyinen täyttö on 5W-30 Castrolia. Tiedä sitten tarkasta laadusta.

Täällä päin TT-Thermon lämmitintä ei oikein kukaan haluaisi asentaa kun kehittäjä/maahantuoja ei anna mitään moottorikohtaisia asennusohjeita. Pelkäävät että osaavatko asentaa oikein ja sittenkin lopputuloksena on anturihäiriöinen moottori. Näinkö sitä viitsii edes kysyä enää vaan mennä itse asentamaan pelkkä säteilylämmitin. Sen verran laiskuutta että en jaksaisi tutkia mihin väliin lämmitin pitäisi laittaa ja sitten vielä asentaa se.

Kuuntelevat kyllä korva höröllä kun kerron itse asennetusta TT-Thermosta joka toimii erittäin hyvin. Ymmärrän toki että asia on tarkasti ottaen monimutkaisempi kuin pelkkä ’plug and play’.

Liekö sitten niin että tehdaswebastolla auto osaa huomioida mahdolliset antureiden ristiriidat?
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #54 : Helmikuu 28, 2018, 16:43:25 »
Ei saa säteilylämmitintä tuohon. Mulla oli, mut ei se ole siihen suunniteltu ja sehän oli palanut jo vissiin ekalla käytöllä. Ja vaikka olisi, niin ei tommosta mötikkää millään 300w säteilylämmittimellä saa lämmitettyä oikeilla pakkasilla. Defa tarjoaa 2,7-moottoriinkin pelkkää letkulämmitintä, mutta tähän evo-versioon eivät virallisesti mitään.

En ymmärrä miksei letkulämppäri samassa kohtaa kuin webasto toimisi täysin ongelmitta jos kerran webastokin toimii?

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 374
  • Peukkuja: 2
  • C5
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #55 : Helmikuu 28, 2018, 17:41:30 »
Laitoin Defan 550 W lämmittimen ja Defan pumpun lämmitysläitteelle menevään putkeen Webaston paikalle. Kyllä sinne lokasuojan sisään varmaan mahtuu molemmat mutta olisi syytä asentaa rinnan takaiskuventtiilin kanssa että virtaus menee oikeaan suuntaan jos vain toista käyttää, siis lämppärille päin virtaus.

Defa ohjeisti asentamaan lämppäriään kiertoa toisin päin eli virtaus EGR venttiilie lämmönvaihtimien kautta koneelle. Kokeilin noin ilman pumppua niin ei kiertänyt kunnolla ja kone lähti huonosti käyntiin pakkasesta. Oletti että kone lämmin kun lämpötila-anturi mittasi kuumaa.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #56 : Maaliskuu 01, 2018, 11:19:46 »
Unohdin että olin tuonne letkulämmitin -ketjuun jo kysellyt asiasta, jatkan sinne.

http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=24747.msg209873#new
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #57 : Huhtikuu 04, 2018, 22:02:54 »
Tuolla C5 tourer vinkuu -topikissa kerron kun huomasin että oma vihelsi myös ja siihen syyksi paljastui viiltoreikäinen ahtoputki. Korjasin sen moninkertaisella vahvalla kangasteipillä mutta ahtoputkessa on yllättävän kova paine eikä tuo ehjänä säilynyt kauaa vaikka reikä ei kummoinen ole.

Jotain väliaikaisen pysyvää piti keksiä ja kun tarvikkeita oli vielä nolla niin Mac Gyver osastolle mentiin.
Letkun pintojen puhdistus, käytetty rost off -spray purkki halki ja viiden sentin peltilieriön leikkaus. Vulkanoivan liiman levitys reikään ja sen ympärille, sitten peltipaikan ujutus reijän päälle. Liimalla tiivistys ja kangasteipillä yli. Nyt jos paikka pitää  niin kestää myös hankausta samaan kohtaan. 

https://imgur.com/a/KgFlQ

Hieman on kotikutoinen mutta taitaa toimia. Jos ranteen vahvuista kutistesukkaa tulee vastaan niin vaihdan sen vielä tuohon päälle.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #58 : Huhtikuu 04, 2018, 22:37:45 »
Tuon kyllä luulisi kestävän  :) mutta jos ei, niin letku poikki ja sopiva rosterinen ahtoputken pätkä klemmareilla väliin. Itse ratkaisin ongelman ostamalla uuden alkuperäisen letkun, mutta siitä kyllä köyhtyi sen n. 160-170 euroa  >:( Paikallisessa merkkiliikkeessä ehdottivat tosin yli tuplahintaa ko. letkulle  ::)

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #59 : Huhtikuu 04, 2018, 22:50:09 »
Kyllä, liitoskappale väliin jos ei ala muuten futaamaan.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10