Kirjoittaja Aihe: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan  (Luettu 6735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 149
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #25 : Syyskuu 22, 2017, 23:52:19 »
Renneks kehuttu hyväksi ja edulliseksi Tallinnassa.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #26 : Syyskuu 23, 2017, 19:21:04 »
Vaihdoin viime vkl kaasupolkimen jossa vikakoodin mukaan kick down -nappi rikki ja jotain häikkää myös kaasupolkimen ja kaasuläpän välisessä toiminnassa. Kiihtyvyys parani reilulla sekunnilla torquella mitattuna, nyt menee 8,2s sataseen, viallisella polkimella 9,3s.

Onko muut kokeilleet 0-100 kiihdytystä torquella mitaten tasaisella alustalla, paljonko on lukemat? Keväällä talvirenkaat alla pääsin pari kertaa seiskalla alkavaan lukemaan, mutta nyt ei sama useammalla yrityksellä onnistunut.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 699
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #27 : Syyskuu 24, 2017, 07:03:39 »
Ei viittisi rääkätä autoa. Torgue löytyy :)

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #28 : Syyskuu 24, 2017, 09:25:39 »
No eihän se nyt mitään rääkkäystä ole.  ;D

Lienee kuitenkin helpoin keino varmistaa että hevosvoimat on tallella pellin alla.

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #29 : Syyskuu 24, 2017, 12:10:26 »
Tuo 8.2s on varsin hyvä, sillä tehdas taitaa luvata tasan 8 s. En ole itse (vielä) tullut kokeilleeksi.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #30 : Syyskuu 24, 2017, 12:52:06 »
Itse en ole reilun vuoden aikana painanut kertaakaan kaasua pohjaan liikennevaloista, enkä muista näin tehneeni pitkiin aikoihin muutenkaan, jostain 50kmh eteenpäin useamminkin.

Itse käytän persdynona sitä, että liikkuu about saman verran kuin Saab 9-5 250hp, joka painaa vähemmän, mutta jossa om myös vääntöä vähemmän ja toisaalta liikkuu paremmin kuin toi 220hp 2.0T, jossa painoa about saman verran (+neliveto).

3.0HDi on kiihtynyt 0-100kmh hieman tehtaan arvoja nopeammin kaikissa näkemissäni mittauksissa, tässä esim pari:

7.6s
http://www.autozeitung.de/oberklasse-diesel-jaguar-xf-citroen-c5-mercedes-e-klasse-162921.html?image=1#

7.3s
http://autopult.hu/tesztek/mercedes-e350-cdi-vs-citroen-c5-v6-hdi-teszt-2010-a-balra-oltony-kell-e.html

Noissa Unkarilaisten mittauksissa huomioitavaa, että Citroen ei selvästi ole parhaimmillaan 0-100 vedossa, mutta sitten 120kmh kohdilla on jo puoli sekuntia edellä ja 400m matkalla loppunopeus on yli 10kmh kovempi kuin E350 Mersulla nelivedolla..

E: niin ja siis sen takia en ole kiihdytellyt valoista, kun 15v sitten ihka uuden V70:n laatikko hajosi kun märällä painoin kaasun pohjaan ja pääsi pikkasen sutasemaan. Tämän jälkeen vaihdot oli sellaisia, että meinas lentää hattu päästä
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2017, 14:17:12 kirjoittanut Rommitommi »
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #31 : Syyskuu 24, 2017, 18:04:42 »
C5 luistonesto on niin "tehokas" ettei sutimista kyllä helpolla tapahdu. Kiihtyminen on minusta tosi eleetöntä eikä tunnu oikein missään vaikka kello suht hyvältä näyttääkin. Pitänee vielä lukea vikakoodit näyttääkö edelleen sitä kaasuläppäkotelon / kaasupolkimen vikakoodia, sitten lienee vielä vikaa siinä kaasuläpässäkin. Huhtikuussa pääsin tosiaan torque-mittauksella kahdella koevedolla molemmilla alle tuon 7,9s mitä tehdas lupaa, tämä vielä kostealla asfaltilla ja kitkarenkailla. Sitä en osaa sanoa miten lähelle todellisuutta tuo torquella mittaus sitten on, ainakin obd-nopeutta se käyttää, ja se on todella lähellä gps mitattua nopeutta, eli mittarivirhe ei ainakaan tätä touhua sekoita.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #32 : Joulukuu 12, 2017, 18:24:39 »
Minkälaista sähkölämmitintä on muilla tämän koneen kanssa? Ilmeni tuossa että vuosi sitten asennettu Defan säteilylämmitin on ns. paskana ja mietin että pitäisikö vaihtaa letkulämmitin tilalle. Toki koitan ensin saada tuon entisen takuuseen. Defan taulukot ei tätä moottoria edes tunne, 2.7-koneeseen tarjotaan letkulämmitintä.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 971
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #33 : Joulukuu 12, 2017, 18:45:38 »
Jos letkulämmitintä meinaat, niin laita sellanen missä on kiertovesipumppu. Kaveri L-R Discoon semmosen laittoi, eikä moitteita ole vielä löytynyt. Vaikka kuvissa/mielikuvissa näyttää isolta, niin hyvin se sopii silti moneen konetilaan, V6 Xm:n pannuhuoneeseenkin sitä kuivasoviteltiin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1982 3/4

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #34 : Joulukuu 12, 2017, 18:48:34 »
TT-thermoa + Defa 1204 laturia olen miettinyt itse webaston kaveriksi. Tällä hetkellä käytössä siis pelkkä webasto  ::)

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #35 : Joulukuu 13, 2017, 11:56:39 »
Binar on ja 1204 hankittu, mut olishan tuo kiva ainakin kotipihassa lämmitellä sähköllä akun ja polttoaineen säästämiseksi. Lieköhän Defan letkulämppäristä ilman kiertovesipumppua mitään iloa? TT-Thermoa en uskalla ettei pala koko auto.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 374
  • Peukkuja: 2
  • C5
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #36 : Joulukuu 13, 2017, 12:15:29 »
Sen verran että Defan letkulämppäri ilman pumppua ei toimi. Kokeilin sitä C6:een Webaston paikalle kun sitä ei ollut autossa Defan ohjeen mukaan. Ei lähde kiertämään ilman pumppua, kuumeni ja tais melkein kiehua ennenkuin hetken kierti. Sen verran pyörityksiä letkuissa. Sotki vielä lämpömittain lukemat kun se kierti takakäteen (Defan ohjeen mukaan, ohjeessa oli myös pumppu) ja siksi lähti huonosti käyntiin.

Ai niin joku oli laittanut automaattilaatikon öljynjäähdyttimen vesikiertoon syylärin taakse, siinä se pelannee. Paikka ehkä vähän ahdas laittaa.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 860
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #37 : Joulukuu 13, 2017, 12:20:19 »
Taitaa mennä virittelyksi, mutta voisikohan sen webaston tms. pumpun pistää pyörimään myös letkulämppäriä käytettäessä? Varsinkin, jos käytössä on myös ylläpitolaturi.
Ainakin joissain webastoissa vesipumppu on erillisenä joten olisi suht helppoa.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #38 : Joulukuu 13, 2017, 14:11:23 »
Mitenkähän se pitäisi kytkeä jos meinaisi tuolta 1204 ottaa virran Binarin kiertovesipumpulle?

Suotavaa olisi että kovemmilla pakkasilla voisi käyttää molempia yhtäaikaa, eli laittaa vielä Binarin pöhisemään muutamaa minuuttia ennen auton käynnistystä kun sähkölämmitin päällä. Binarissa on muuten pelkkä vesipumppumoodi, eli saa vain ton pumpun päälle kierrättämään vettä, mutta en oikein keksi miten sen voisi aktivoida samalla kun sähkölämmitys lähtee päälle.

Poissa ovi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #39 : Joulukuu 13, 2017, 15:28:39 »
Letkulämppäreiden toiminta on ihan auto ja moottorikohtaista. Laitoin vuosi sitten Bemariin Calixin letkulämppärin ja dieselmoottoriin ei vaadittu pumppua, mutta bensamoottoriin olisi pitänyt olla pumppu Calixin ohjeen mukaan. Tosin pumpun kanssa tuosta saisi tuplatehot, koska vastuselementti on lämpötilan mukaan säätyvä.

Asennus oli helppo ja eikä ollut hinnalla pilattu paketti, kun maksoi muistaakseni n. 150 €, johon sisältyi kumikaapelista valmistettu liityntäjohto.

Poissa Smone

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Tourer 240 HDi -11
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #40 : Joulukuu 14, 2017, 08:14:49 »
Jos laittaa Defan laturin, kun akku on takakontissa, pitäiskö se laturikin olla siellä takakontissa (pitkät 12V vedot keulasta -> paljon häviötä)?

Jos pitää, niin sitten saattaisi olla helpompaa asentaa se pistoke takapuskuriin, eikä vetää 5 metriä jatkojohtoa jossain verhoiluissa.

Mites ootte näitä ratkonu?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #41 : Joulukuu 14, 2017, 09:10:03 »
Eiköhän sieltä konehuoneesta löydy kontaktit joihin kytkeä tuo laturi. Ja veikkaan että akulta keulalle tuleva johto kestää vähän enemmänkin kuin sen 4A, joten ei tuossa liene ongelmaa.

Poissa Smone

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Tourer 240 HDi -11
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #42 : Joulukuu 14, 2017, 09:59:41 »
Onhan siellä konehuoneessa hyvät paikat kytkeä.

Ajattelin asentavani tuon 12 A laturin. https://www.defa.com/fi/Tuote/multicharger-1x12a/ Tai vähintäänkin sen 10 ampeerin laturin. Taloyhtiön tolppa kun on käytössä vain parin tunnin jaksoissa.

Asennusohjeessa painottavat, että "johtoja akun ja akkulaturin välillä ei saa jatkaa". Jotenkin tuntuu siltä, että konehuoneen ja akun välinen muutaman metrin johto nyt vähintääkin on tuollainen jatko. Toki johto on varmaan sellaista kaliiberia, ettei siinä mainittavaa jännitehäviötä synny.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 971
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #43 : Joulukuu 14, 2017, 10:59:00 »
Onhan siellä konehuoneessa hyvät paikat kytkeä.

Ajattelin asentavani tuon 12 A laturin. https://www.defa.com/fi/Tuote/multicharger-1x12a/ Tai vähintäänkin sen 10 ampeerin laturin. Taloyhtiön tolppa kun on käytössä vain parin tunnin jaksoissa.

Asennusohjeessa painottavat, että "johtoja akun ja akkulaturin välillä ei saa jatkaa". Jotenkin tuntuu siltä, että konehuoneen ja akun välinen muutaman metrin johto nyt vähintääkin on tuollainen jatko. Toki johto on varmaan sellaista kaliiberia, ettei siinä mainittavaa jännitehäviötä synny.
Niin, ja auton oma laturi on hieman isompi joka sitä sähköä samaa reittiä akulle työntää. Sekä startti, joka toiseen suuntaan ottaa vielä vähän reilumpia virtoja...

En lähtisi tuolla päätäni vaivaamaan, vaikka akkulaturin konehuoneeseen laittaisikin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1982 3/4

Poissa Smone

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Tourer 240 HDi -11
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #44 : Joulukuu 14, 2017, 11:11:39 »

Niin, ja auton oma laturi on hieman isompi joka sitä sähköä samaa reittiä akulle työntää. Sekä startti, joka toiseen suuntaan ottaa vielä vähän reilumpia virtoja...

En lähtisi tuolla päätäni vaivaamaan, vaikka akkulaturin konehuoneeseen laittaisikin...

Totta, tuo auton oma laturi on hyvä pointti ja startti varsinkin.  :)


Poissa Igor

  • Supercharged
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 778
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Activated
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #45 : Joulukuu 14, 2017, 18:51:08 »


Itse en ole reilun vuoden aikana painanut kertaakaan kaasua pohjaan liikennevaloista, enkä muista näin tehneeni pitkiin aikoihin muutenkaan, jostain 50kmh eteenpäin useamminkin.

Itse käytän persdynona sitä, että liikkuu about saman verran kuin Saab 9-5 250hp, joka painaa vähemmän, mutta jossa om myös vääntöä vähemmän ja toisaalta liikkuu paremmin kuin toi 220hp 2.0T, jossa painoa about saman verran (+neliveto).

3.0HDi on kiihtynyt 0-100kmh hieman tehtaan arvoja nopeammin kaikissa näkemissäni mittauksissa, tässä esim pari:

7.6s
http://www.autozeitung.de/oberklasse-diesel-jaguar-xf-citroen-c5-mercedes-e-klasse-162921.html?image=1#

7.3s
http://autopult.hu/tesztek/mercedes-e350-cdi-vs-citroen-c5-v6-hdi-teszt-2010-a-balra-oltony-kell-e.html

Noissa Unkarilaisten mittauksissa huomioitavaa, että Citroen ei selvästi ole parhaimmillaan 0-100 vedossa, mutta sitten 120kmh kohdilla on jo puoli sekuntia edellä ja 400m matkalla loppunopeus on yli 10kmh kovempi kuin E350 Mersulla nelivedolla..

Jösses. Tuohan on nopeampi kuin V6 Activa (suoralla tiellä). Ainoa nopeampi sitikka taitaa olla BX 4TC..?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

V6 Activa -98, R53 JCW -06

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #46 : Joulukuu 14, 2017, 19:36:51 »
Tuolla listattu nopeimmat: https://monamicitroen.blog/2017/09/15/kulkukissat-nopeimmat-sarjavalmisteiset-citroenit/

BX 4TC ei taida ihan sarjatuotantopeli olla.  :)

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 971
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #47 : Joulukuu 14, 2017, 19:52:25 »
Tuolla listattu nopeimmat: https://monamicitroen.blog/2017/09/15/kulkukissat-nopeimmat-sarjavalmisteiset-citroenit/

BX 4TC ei taida ihan sarjatuotantopeli olla.  :)
Kyllä ne parisataa tehtyä täytti sarjatuotantoauton määritelmän, ainakin FIA:n taholta...

Jostain syystä ko. malli kiusaa päätä, ja jonkinasteisen replican tekeminen käyttäen esim Subarun voimansiirtoa ja vaikka 2.0 TcT -moottoria. Tarrakilvillähän semmoista tarvittaessa saisi ajeltua, mikäli leimaaminen ei ottaisi onnistuakseen...


Edit: Tuossa listauksessa on virhe Sm:n kohdalla. Kolmelitraista Sm:ää oli vain kaasuttimilla, ruiskun sai vain 2.7 litraiseen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1982 3/4

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #48 : Helmikuu 25, 2018, 11:17:52 »
Ensimmäiset 3.0HDi on vielä perinteisillä päivävaloilla, mulla onkin työn alla vaihtaa umpiot led-mallisiin kun jaksan vielä yhden korvakkeen rakennella toiseen umpioon.

Huuhteluvaihto lootaan maksaa 200€ eikä vaadi erityisiä laitteita. Laatikon maksimiväännönkesto on 450nm joka on tuossa kolmelitraisessa. Softalla saisi 290hp/520nm jonka luulisi kestävän jos ei vedellä vaunua ja kiihdytellä jatkuvasti lappu lattiassa. En taida kuitenkaan itse kokeilla.

Pistähän vähän työkuvausta noista lediumpioista, kiitos!

Mistä saat huuhteluvaihdon tuohon hintaan?
Mainittakoon että 2010 paikkeilla AM6 on muuttunut ja vaatii euro5 -vaihteistoöljyt jotka on laatuluokaltaan JWS3324 (AW-1). Aiempi euro4 luokitus on JWS3309.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #49 : Helmikuu 25, 2018, 13:05:41 »
Vieläkin kesken vaihto, yksi korvakko vielä korjattava vaihtoumpioista ja rakennusprojektia pukkaa ensi kesälle joten katotaan ehtiikö... Tällä hetkellä jos joku tekee hyvän tarjouksen niin voin vaikka harkita myyväni setin pois. Toisessa on ballasti, toisessa ei, nuo pitäisi kyllä käydä vanhan mallin umpioistakin heittämällä. Yksi pieni rikama toisessa lasissa on, mutta ei näy kuin läheltä.

Siekkinen Maaningalla vaihtoi öljyt tuolla hinnalla. Pitäisi olla suhteellisen osaava automaattilaatikkopaja... Ja mulla vm. 2009 joten käy se halvempi öljy.

Muuten valoihin liittyen, mistähän johtunee että silloin tällöin vilkuttaa ajovalojen merkkivaloa, ilmeisesti liittyy korkeudensäätöön? Viimeiset pari kertaa tullut reippaan kiihdytyksen jälkeen, eikä itse jousituksen korkeudensäädössä ole havaittu ongelmaa. Voisiko siis olla umpion korkeudensäätömoottorissa vikaavikaa?