Kirjoittaja Aihe: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen  (Luettu 779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janme

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« : Heinäkuu 26, 2017, 17:37:27 »
Hei vain tällekin foorumille. Tuonne Sitruunapatongin puolelle jo kirjoittelinkin, mutta näyttäisi, että keskustelu käy kuumempana täällä puolen.

Koitin haulla etiskellä, vaan ei sattunu silimään topikkia kyseisestä aiheesta.

Alkaa tuo oma pallukka olemaan moottorin ympäriltä aika kurjassa kunnossa renkaita myöden ja naapurilla ois pari vuotta seisonu konevikanen vastaava, tosin ulkoisesti priimakuntoinen vehje tyhjänpanttina. Aloin miettimään, että oiskohan tuosta järkiä muutama satanen maksaa ja vaihtaa tuo oma hyvin pelaava 300 tkm ajettu kone romuautoon? Eli minkälainen työmaa tuo moottorinvaihto näihin vehkeisiin on, kuinka paljon kaljaa on varattava operaatioon?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 27, 2017, 19:14:30 »
Ovatko autot samanvuotiset ja samalla tekniikalla? Muussa tapauksessa selvittäisin hyvin tarkkaan miten tekniikan vaihtoon suhtaudutaan leimalla. Korin identiteetti määrää mitä siihen saa laittaa.

Vaivattomimmin tekniikkapaketti apurunkoineen irronnee kokonaisena alakautta jos pystyt nostamaan kopan pois päältä.

Poissa janme

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #2 : Heinäkuu 28, 2017, 12:49:12 »
Ovatko autot samanvuotiset ja samalla tekniikalla? Muussa tapauksessa selvittäisin hyvin tarkkaan miten tekniikan vaihtoon suhtaudutaan leimalla. Korin identiteetti määrää mitä siihen saa laittaa.

Vaivattomimmin tekniikkapaketti apurunkoineen irronnee kokonaisena alakautta jos pystyt nostamaan kopan pois päältä.

Samat 2.0 Hdi moottorit löytyy molemmista, vuosimallit eivät ole samat. Eipä ole omalle kohdalle inssejä sattunut, jotka olisivat sen tarkemmin alkaneet tekniikkaa tarkastamaan näistä vakiovehkeistä.

Näin ajattelinkin, ketjutaljalla tipauttaa kone laatikkoineen alas ja samalla taljalla nostaa keula ilmaan niin, että tekniikan saa alta pois. Lieköhän koneen irroittamisessa mitään erityistä huomiota vaativaa juttua? Ja montako korillista kaljaa tähän operaatioon perusrassaajalta voisi olettaa kuluvan?

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2017, 22:23:17 »
Muista vaihtaa se pumppu vanhasta koneesta, muuten lyö käynnistykseneston päälle, meinaan,  että kokemusta on pari kertaa, ek.uskoin. Paitsi jos vaihdat kaikki härpäkkeet toisesta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 9
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2017, 07:36:46 »
Muista vaihtaa se pumppu vanhasta koneesta, muuten lyö käynnistykseneston päälle, meinaan,  että kokemusta on pari kertaa, ek.uskoin. Paitsi jos vaihdat kaikki härpäkkeet toisesta.
No ei kyllä HDi-koneessa minkään pumpun vaihto ajonestoon vaikuta vaan ECU+BSI+siru -kolminaisuus.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -= C5 I 1.8 break '03 -=- Xsara II 1.6 16V break '00 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 8
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2017, 09:15:21 »
Ja moottorin vaihdossa ei tartte luonnollisesti koskea mihinkään noista mainituista komponenteista.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2017, 18:58:23 »
No tehän se tiedätte  kaiken, niin kertokaa sitten mitä vikakodeja tulee, kun ajonesto on päällä

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 882
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2017, 23:04:48 »
No tehän se tiedätte  kaiken, niin kertokaa sitten mitä vikakodeja tulee, kun ajonesto on päällä
Niin. Vanhemmassa eli perinteisemmässä esikammiodieselissä 1.9 litraisena, turbolla tai ilman, ajonesto on syöttöpumpussa. Ja niissäkin vain uudemmissa, vanhoissa ei nähty edes unta muusta kuin mekaanisesta virtalukosta ajonestoon liittyen. HDi:ssa ei edes ole syöttöpumppua, vaan korkeapainepumppu, eikä siinä mitään ajonestoon viittaavaa ole, vaan kaikki ajonestoon liittyvä on muualla (ainakin ECU, BSI ja virtalukon ympärillä oleva kela joka keskustelee avaimen ajonestosirun kanssa, olikohan vielä muutakin vai muistankohan ihan mettään?)...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 9
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #8 : Syyskuu 15, 2017, 07:57:32 »
No tehän se tiedätte  kaiken, niin kertokaa sitten mitä vikakodeja tulee, kun ajonesto on päällä
Ei kai siinä mitään vikakoodeja tule, eihän se mikään vika ole. Picassossa taitaa näytölle tulla "immobiliser fault" tjsp. ja palaiskohan joku avainta kuvaava valo jossain.

kaikki ajonestoon liittyvä on muualla (ainakin ECU, BSI ja virtalukon ympärillä oleva kela joka keskustelee avaimen ajonestosirun kanssa, olikohan vielä muutakin vai muistankohan ihan mettään?)...
Kyllähän se virtalukon antenni periaatteessa liittyy ajonestoon, mutta ei siinä mielessä että sitä pitäisi vaihtaa kuten noita muita hilppeitä. Usein vaan näkee niin oletettavan.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -= C5 I 1.8 break '03 -=- Xsara II 1.6 16V break '00 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 206
  • Peukkuja: 11
Vs: Xsara Picasso 2.0 Hdi moottorin vaihtaminen
« Vastaus #9 : Syyskuu 15, 2017, 11:00:06 »
Kyllä ajoneston aiheuttaneesta syystä usein tulee vikakoodi, riippuu kai syystä:
Jos on väärä avain?:
P1622 Immobilizer ID Does Not Match

Joku on varastanut moottorin ECU:n (tai ehkä pikemminkin joku sulake/liitoshäikkä)
P1602 Immobilizer/ECM Communication Error
...

sitten olisi joku yleinen, mikäköhän sen aiheuttaa, tehtaan varashälytin?:
P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed
Minulla oli C5 jossa oli tuollainen varashälytin, kerran se hälytti kun kaveri jäi sisään, (ilmeisesti liiketunnistimesta) ja lähdin hakemaan jotain tavaraa sisältä ja löin vaistomaisesti ovet lukkoon. Sama auto oli myös herkkä akun kytkemisproseduurille, helposti antoi myös immobilizer herjaa (ja engine management fault). Mutta eipä tullut ikinä kokeiltua lukea vikakoodeja kun nuo varoitukset näytöllä poistuivat myös kun odotti aikansa akun kytkemisen jälkeen sekä virtojen kytkemisen jälkeen ennen starttaamista.

ja mallista riippuen enemmän tai vähemmän lisää