Kirjoittaja Aihe: zx: 3-ovisesta 1.4 reflexistä turbobodieseliksi?  (Luettu 1517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Työtön

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
zx: 3-ovisesta 1.4 reflexistä turbobodieseliksi?
« : Heinäkuu 20, 2017, 10:11:46 »
Minulla on tuossa pihalla 1.9TD farmari, jonka helmat on mennyt aika rapeiksi, eikä jarrutkaan juuri toimi. Samoin siellä seisoo 1.4 reflex, joka ei ole lähtenyt käyntiin johtosarjan palamisen jälkeen johtosarjan vaihtoyrityksestä huolimatta. Tästäpä sitten se idea lähtikin, että jos nakkaisi tuon TD:n tekniikan ja tarvittavat muut osat tuohon kolmioviseen bensaan. Täällä on varmasti mallien erot tuntevia. Tässä herää nyt muutama kysymys;

a) Onko kolmiovista enää nykyisten sääntöjen mukaan mitään mahdollisuuksia katsastaa pakettiautoksi?
b)Farkussa on absit, kolmiovisessa ei. Onko tietoa tarviiko kolmiovinen muutoksia jarruihin jos siihen heittää 1.9 td koneen?
c) Sähköt/Johtosarja? Bensan oma johtosarja oli palanu, ja yritin sen jo kertaalleen vaihtaa, joten tiedän että johtosarja on liittimillä kiinni siitä konehuoneen ja ohjaamon välistä, ja että johtosarjoissa on eroa eri mallien osalta. Meneekö se sarja uusiksi myös konehuoneen puolelta, ja jos menee niin mihin asti?
d) Polttoainejärjestelmä: Onko sama tankki ja samat hilut?
e) Tuulilasi. kolmiovinen tarvitsisi uuden tuulilasin. Käykö farkun tuulilasi ja onko vaihdossa jotain mitä pitäisi huomioida?
f) vaihdelaatikko ja voimansiirto. Meneekö kaikki uusiksi vanhasta vai voiko jotain jättää? Entä jousitus?
g) Onko muutos ylipäätänsäkään mahdollinen?

Onko jotain muuta mitä tuollaiseen projektiin lähtiessä kannattaisi miettiä?