Kirjoittaja Aihe: Alkanut kiinnostaa.  (Luettu 1616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #25 : Heinäkuu 14, 2017, 12:48:06 »
Ei kiitos, ei ei ja ei, ennemmin vaikka AL4, menee niska jumiin BMP:n nykimisestä.

 ;D Mutta onhan tuo ETG sentään aimo harppauksen parannettu versio BMP:stä, sisältäen nyt mm. edes jonkinlaisen ryöminnänkin (tyhjäkäynnillä auto ryömii eteenpäin aivan kuten perinteinenkin autom. tekee), mutta mitään silkin pehmeäähän siitä ei saa tekemälläkään - kuten ei mistään muistakaan vastaavista mekaanisista askeista, kaksoiskytkimet mukaanluettuina :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 818
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #26 : Heinäkuu 14, 2017, 12:54:42 »
Ei kiitos, ei ei ja ei, ennemmin vaikka AL4, menee niska jumiin BMP:n nykimisestä.

 ;D Mutta onhan tuo ETG sentään aimo harppauksen parannettu versio BMP:stä, sisältäen nyt mm. edes jonkinlaisen ryöminnänkin (tyhjäkäynnillä auto ryömii eteenpäin aivan kuten perinteinenkin autom. tekee), mutta mitään silkin pehmeäähän siitä ei saa tekemälläkään - kuten ei mistään muistakaan vastaavista mekaanisista askeista, kaksoiskytkimet mukaanluettuina :-\
Saa. Sellaisen on Citroen osannut valmistaakin, myyntiin jo vuonna 1955, tarjoten sitä vuoteen 1975 asti. Toimii kuin ajatus, moninverroin paremmin kuin mikään sähköisellä ohjauksella toteutettu näkemys aiheesta...

Jos ei mieleen tule mistä kyse on, niin DS:n mehuvaihdetta tuossa kehun...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95, myynnissä oleva C5 2.0 -03

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1982,7

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 037
  • Peukkuja: 9
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #27 : Heinäkuu 14, 2017, 15:26:20 »
Ennen sitä osattiin sit lisättiin sähköö........
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 925
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #28 : Heinäkuu 14, 2017, 20:07:57 »
Ei kiitos, ei ei ja ei, ennemmin vaikka AL4, menee niska jumiin BMP:n nykimisestä.

 ;D Mutta onhan tuo ETG sentään aimo harppauksen parannettu versio BMP:stä, sisältäen nyt mm. edes jonkinlaisen ryöminnänkin (tyhjäkäynnillä auto ryömii eteenpäin aivan kuten perinteinenkin autom. tekee), mutta mitään silkin pehmeäähän siitä ei saa tekemälläkään - kuten ei mistään muistakaan vastaavista mekaanisista askeista, kaksoiskytkimet mukaanluettuina :-\

Mä osaan manuaalilla polttaa kytkimen itsekin ilman mitään automatiikkaa.....

Poissa adamas

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 35
  • Peukkuja: 1
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #29 : Heinäkuu 14, 2017, 20:23:14 »
Ei kiitos, ei ei ja ei, ennemmin vaikka AL4, menee niska jumiin BMP:n nykimisestä.

 ;D Mutta onhan tuo ETG sentään aimo harppauksen parannettu versio BMP:stä, sisältäen nyt mm. edes jonkinlaisen ryöminnänkin (tyhjäkäynnillä auto ryömii eteenpäin aivan kuten perinteinenkin autom. tekee), mutta mitään silkin pehmeäähän siitä ei saa tekemälläkään - kuten ei mistään muistakaan vastaavista mekaanisista askeista, kaksoiskytkimet mukaanluettuina :-\
Paskan myivättenniin :)

Mä osaan manuaalilla polttaa kytkimen itsekin ilman mitään automatiikkaa.....

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #30 : Heinäkuu 15, 2017, 08:39:57 »
Mä osaan manuaalilla polttaa kytkimen itsekin ilman mitään automatiikkaa.....

Niin no sehän tuossa robotin ryöminässä toki aina on vaarana kun ihan tavallinen manuaalin kuiva kytkinlevyhän se siellä takana kuitenkin on :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 037
  • Peukkuja: 9
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #31 : Heinäkuu 15, 2017, 10:14:32 »
Normaaliajoa noikin on kestäneet saman verran kun normilootan.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 925
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #32 : Heinäkuu 15, 2017, 10:32:21 »
Mä osaan manuaalilla polttaa kytkimen itsekin ilman mitään automatiikkaa.....

Niin no sehän tuossa robotin ryöminässä toki aina on vaarana kun ihan tavallinen manuaalin kuiva kytkinlevyhän se siellä takana kuitenkin on :-\

Vaikka peräkärryn kanssa vekslaillessa se oikea automaatti on vaan ihan ylivoimainen.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 202
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Alkanut kiinnostaa.
« Vastaus #33 : Heinäkuu 19, 2017, 14:35:52 »
Täällä on nyt kymppitonni menty kolmoskopalla. Auto siis allekirjoituksen -11 Hdi 112 ja 150 tkm.

Tavoitteena oli saada isohko mukava auto, jossa on pieni kulutus. Tämän takia en edes etsinyt kaksilitraista automaattidieseliä, vaikka se olisi mukavuudessa ollut parempi. Ja budjettirajoite kolkutteli vastaan. Laguna III oli toisena vaihtoehtona, mutta kova jousitus ja laimeampi lämppäri eivät innostaneet. Muutenhan Rellu oli varsin harkittava edullisen hintansa takia.

Aika monta tyyppivaivaa on jo realisoitunut: webaston putki, ikkunahissit, lokasuojien alareunat ja harmillisin rahallisesti eli vuotava hammastanko. Samaten on uusiksi menneet koiran luut ja yksi pyörän laakeri. Ja mennyt on melkein kaikki vapaa-aika itse noiden kanssa askarrellessa, mutta aina se aika johonkin menee!

Ja on jopa sitä AL4:sta välillä ollut ikävä... tai siis ylipäätään automaattia.

Mutta on tässä X7:ssä hyviäkin ominaisuuksia: jousitus on teräsjousiseksi mukava eikä mukavuudessa juuri ole eroa kakkoskoppaiseen, auto on edellistä korimallia parempi ajettava, melu on kohtuullinen ja kori on jäykempi (tämän melutasossa ei kyllä ole paljoa eroa II-koriseen eikä siinäkään esim. kojetaulu narissut). Istuimet ovat selvästi paremmat. Olen myös tyytyväinen pienen dieselin ominaisuuksiin eli liikenteen mukana pysyy ihan mukavasti ja polttoainetta menee vähän. Webaston (toimii vielä toistaiseksi...) ansiosta lämpö riittää hienosti talvella.

Pienemmät oviaukot saavat auton tuntumaan ahtaammalta, kuten moni muukin tässä ketjussa totesi. Ja ihan kuten Hitec totesi, eniten on ärsyttänyt tuo luvatun laadun parantumisen puute. Voi olla yksilöeroakin, mutta itselle on tullut kyllä kuva kakkoskopan paremmasta laadusta.

Citroenin yksi ongelma on ollut, että hyviä bensamoottoreita ei ole enää ollut tarjolla (pois lukien uusien Puretek). Kakkoskopassa ollut kaksilitrainen evoluutiomoottori oli aika ahne bensiinille ja öljyäkin tahtoi palaa. Silti tuo tuntui minusta alkuperäistä EW10:ä laiskemmalta. Itse en uskaltanut THP:tä ottaa, vaikka sellainen tuntui koeajolla kunnossa ollessaan todella hyvältä.

Ehkä voisi ketjun aloittaneelle ealabille todeta, että käy koittamassa myös kakkoskopan C4:ää. Siinä tosin häviää Xantiaan verrattuna kaasunestejousituksen, mutta teräsjouset siinä on aika mukaviksi säädetty. Itse päätyisin nyt kyllä tuohon ceeneloseen, vaikka sielläkin tulee vastaan tuo hyvien bensakoneiden puute edullisissa yksilöissä. Pösössämme oleva Vti-kone kuluttaa tuttuun tapaan rutosti öljyä ja on Hdi 112 koneeseen verrattuna paljon laiskempi kulkemaan.
Nyt: C5 1.6Hdi Dynamique Berline 2011,
308 1.6 vti  Sw -10

Ennen: 306 2.0i St Sedan -95, Xsara 1.6i Sx Break -98, Xantia 1.8 16v Exclusive Berline -00, C5 2.0i Exclusive Berline Automatique -06