Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu  (Luettu 1446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rimpjar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« : Heinäkuu 10, 2017, 18:04:50 »
Niin onkos toisilla kokemusta tuosta 6-lovinen automaatti vaunun vedossa. Ja mitä suosituksia ja neuvoja annatte
edellisessä C5:ssa oli manuaali ja sen kanssa ei ollut ongelmia kertaakaan.
Tuolla automaatilla on nyt mittarissa 60 tuhatta ja meinasin syksyllä vaihdattaa öljyt en tiedä onko sitten tarpeen mutta vaihdetaan kumminkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2017, 19:42:40 kirjoittanut rimpjar »

Poissa rimpjar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #1 : Syyskuu 09, 2017, 17:12:05 »
Vastataan nyt itse kun jokunen tuhat km on takana. Aivan toimiva paketti ainaskin 1300kg vaunun kanssa.  :)

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2017, 21:36:05 »
Minulla c5 2010 136 heppanen diesel ja aisin laatikko. Vetää erittäin hyvin 1500 kg vaunua Euroopassa ja kovalla helteellä, myös  vuoristossa.

Poissa rimpjar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2017, 21:44:14 »
Utelias kun on niin minkälaisilla kulutuksilla tuo paketti kulki. Meikäläisen 2.2 meni melko tarkkaan siihen 11l/100km ja vanha -07 C5 136 Hdi meni samalla vaunulla sinne 9 pintaa. Olihan tuo 204hv hiukan mukavampi kyllä vetää vaunua.

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #4 : Syyskuu 10, 2017, 21:54:38 »
Utelias kun on niin minkälaisilla kulutuksilla tuo paketti kulki. Meikäläisen 2.2 meni melko tarkkaan siihen 11l/100km ja vanha -07 C5 136 Hdi meni samalla vaunulla sinne 9 pintaa. Olihan tuo 204hv hiukan mukavampi kyllä vetää vaunua.

No mulla on 136 HdiA -09 sedan ja sillä vetelin kesällä S9 Solikkaa. Vakkarilla vei tankkauksen perusteella 9,4 j ilman vakkaria 9,1. Vaunun kokonaispaino on 1400 kg ja kyllä se sen painaa romppeet päällä, punnittu on. Farkku vois viedä hiukan vähemmän kuin sedan, mutta en noitakaan lukuja pahana pidä. Manuaali farkku -04 vei n. 11 samalla vaunulla. Helpommin vaunu tällä meni kuin bensakoneella.

Poissa rimpjar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #5 : Syyskuu 10, 2017, 22:00:23 »
Huomasin vain että tuossa 6 lovisessa automaatissa tahtoi heittää liian aikaisin kutosen päälle ja sitten turhan pitkään vedätti sillä, sitten rupesin käyttään manuaali puolta ja hiukan mäkisesä maastossa vetelin 5 vaihteella sitä 90km se oli paras vauhti ja jaksoi rullata kevyesti nyppylät ylös.

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2017, 08:20:04 »
Huomasin vain että tuossa 6 lovisessa automaatissa tahtoi heittää liian aikaisin kutosen päälle ja sitten turhan pitkään vedätti sillä, sitten rupesin käyttään manuaali puolta ja hiukan mäkisesä maastossa vetelin 5 vaihteella sitä 90km se oli paras vauhti ja jaksoi rullata kevyesti nyppylät ylös.

Kyllä tuo ainakin vaihtoi johdonmukaisesti pienemmälle vastuksen kasvaessa, enkä huomannut mitään vedätyksen piirteitä, jurinoita, ravistuksia tai muutakaan. Moottorin tai öljyn lämmöt eivät nousseet missään vaiheessa. Kun helposti jaksoi vetää, vetelin automaatilla. Kulutuskin kertonee, ettei kampe ole ollut suurissa vaikeuksissa vetohommia tehdessään.

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #7 : Syyskuu 11, 2017, 12:19:11 »
Olen käynyt Unkarissa monta kertaa reittiä viro, Latvia,  Liettua,  Puola,  slovakia ja Unkari.  Siinä ylitetään tatra vuoristo. Alamäessä käyttänyt käsivaihdetta esim. 3 päälle niin jarruttaa mukavasti. Muuten ajanut automaatilla normaaliasennolla,  kulutus ollut 11 l/100km. Suomessa en ole seurannut kulutusta. Vaunu ADRIA CALSSIC 503 1500 kg. Se  saa juuri vetää. Vetopaino uudemmilla sitikoilla vähemmän jota en ymmärrä? 

Poissa Muumuupapa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #8 : Syyskuu 11, 2017, 15:11:58 »
Vetopaino uudemmilla sitikoilla vähemmän jota en ymmärrä?

Ilmeisesti valmistaja haluaa pelata varman päälle ja suojella halvalla rakennettua voimansiirtoa mahdollisilta takuukorjauksilta. Ilmiö on havaittavissa kaikissa muissakin merkeissä. Olisiko myös ajonhallinnan yleistymisellä vaikutusta asiaan. Toyota Priusiin ei saanut vielä jokin aika sitten asentaa koko vetokoukkua, vaikka tehon ja painon puolesta rahkeet varmasti riittäisivät.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 237
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #9 : Syyskuu 11, 2017, 19:14:28 »
Juuri katselin uuden Peugeot 5008:n vetopainoja ja käsittämättömän pieniähän ne olivat. Ainoastaaan BlueHDi 150:n (manuaalivaihteinen) vetopaino oli omaan käyttöön riittävä 1800 kg.  BlueHDi 180 Automaatti oli seuraava ja sillä ei saanut vetää kuin 1500kg. Muilla sitten reilusti sen alle (1000,1100,1200,1350kg) eli käytännössä saa katsoa Poksin hinnastoa, jos uutta vaunua aikoo vedellä  >:(
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 2,2 Hdi Tourer Automat ja matkailuvaunu
« Vastaus #10 : Syyskuu 11, 2017, 20:13:20 »
Tuota allekirjoituksen Detskua tuli yksi kausi vedettyä C5 III 2.0HDi 136 Aut. Tourerilla ja ... No jäi ainokaiseksi ja hyvä niin! Tosin johan tuolla autolla oli lähes 300tkm mittarissakin ja askin öljyvaihdotkin täysi tuntemattomuus. Itse kyllä vaihdatin 250tkm kohdalla, mutta aikaisempi historia ihan pelkkää kysymysmerkkiä. Toimihan tuokin toki ilman vaunua kuin unelma, mutta tuo 1200kg omamassainen laittoi kyllä tuon sitruunan jo niin koville ettei tosikaan! Aski luisti kuin mikäkin ja sen seurauksena kävi myös todella kuumana :-\

Juuri katselin uuden Peugeot 5008:n vetopainoja ja käsittämättömän pieniähän ne olivat.
Vetopainojen vuoksi olin itsekin pakotettu vaihtamaan merkkiä. Tosin auton ominaisuuksissa muutenkin haettiin pikkasen korkeampaa jakkaraa jne. mutta nyt saatiin vielä 4wd "kaupanpäällisenä" ja johan muuten vaunu liikkuu! Vetokykyäkin riittää 1800kg saakka ja vaunulla kok.massaa "vain" 1700kg, joten tappiin saa lastata, enää ei tartte kijoja laskeskella ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16