Kirjoittaja Aihe: C3 Aircross  (Luettu 5524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
C3 Aircross
« : Kesäkuu 13, 2017, 15:32:33 »



Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2017, 21:42:47 »
Tiedote:
CITROËN LAAJENTAA SUV-MALLISTOAAN: ENSIESITTELYSSÄ UUSI KOMPAKTI SUV CITROËN C3 AIRCROSS

Citroën esitteli vastikään uuden C5 Aircrossin, nyt on esittelyvuorossa jälleen uusi SUV, C3 Aircross. Tämän vakuuttavan persoonallinen uuden sukupolven kompaktin SUV:n  ainutlaatuinen muotoilu henkii vahvaa ja raikasta omaperäisyyttä. Personointimahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Erilaisia ulkoisia yhdistelymahdollisuuksia on 90 ja matkustamoon voi valita oman tunnelmansa viiden eri vaihtoehdon joukosta. Uutuuden suunnittelun lähtökohtana ovat olleet kuluttajien toiveet ja odotukset tuloksena tilava ja  muunneltavuudeltaan huippuluokkaa oleva SUV, jonka matkustamo on hämmästyttävän valoisa avattavan panoraamakaton ansiosta. "Citroën Advanced Comfort®" -ohjelman mukaisesti C3 Aircross haluaa tuoda hyvän olon tunnetta matkustajilleen ennenkokemattoman ajoelämyksen ohella. Uutuus on kotonaan niin kaupungin kapeilla kaduilla kuin maantielläkin Grip Control® -ajonhallintajärjestelmän ja Hill Assist Descent -alamäkihidastinjärjestelmän ansiosta. C3 Aircross on varustettu nykyaikaisella teknologialla, 12 erilaisella ajoavustinjärjestelmällä ja kolmella erilaisella yhteydenpitoteknologialla. Uusi kompaktin kokoluokan SUV, Citroën C3 Aircross tulee Euroopan markkinoille vuoden 2017 toisen puoliskon aikana ja tämän jälkeen muualla maailmassa. Suomeen uutuuden odotetaan rantautuvan loppuvuonna 2017.

Uusi C-segmentin SUV, C5 Aircross julkistettiin Shanghain autonäyttelyssä huhtikuussa 2017. Nyt on uuden Citroën C3 Aircrossin vuoro valloittaa B-segmentin kompakti SUV- kokoluokka, jonka myynti on viisinkertaistunut vuosien 2012-2016 aikana Euroopassa. Citroënin uuden sukupolven SUV:t viestivät uudenlaista energistä persoonallisuutta viestien brändin vahvaa osaamista muotoilun, matkustamotilojen ja viihtyvyyden luojana.

C3 Aircross on saanut inspiraationsa Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa 2017 esitellystä C-Aircross -konseptiautosta. Uusi C3 Aircross tuo uudenlaista raikkautta kompaktiin SUV-kokoluokkaan. Ulkoiselta muotoilultaan C3 Aircross on ainutlaatuinen ja persoonallinen. Sisätiloiltaan se henkii mukavuutta, tilaa ja valoisuutta Citroën Advanced Comfort® -ohjelman mukaisesti. Uusi C3 Aircross on varustettu runsaalla määrällä teknisiä ratkaisuja, jotka tekevät elämästä ja ajamisesta helpompaa niin maantiellä kuin kaupungissakin. Lyhyesti sanottuna Citroënin uusi SUV vetää puoleensa tyylitietoisia, mukavuutta arvostavia ja seikkailunhaluisia autoilijoita kokemaan uusia ajoelämyksiä.

Uusi kompakti Citroën C3 Aircross erottuu kilpailijoistaan:

MUOTOILULTAAN AINUTLAATUINEN SUV, JOKA ON PERSONOITAVISSA OMAN MAUN MUKAISEKSI
Uusi Citroën C3 Aircross on kompakti, 4,15 m pituinen, 1,76 m levyinen ja 1,64 korkuinen SUV, olemukseltaan vakuuttava, ainutlaatuinen ja raikas. Muotoilultaan se on uusimpien Citroënien tapaan vankka, aito SUV, josta on hyvä näkyvyys ulos, jossa istutaan korkeammalla, jossa on sekä edessä että takana muhkeat puskurit, isokokoiset pyörät ja lokasuojanlevikkeet. Korin muotoilua korostavat vahvat graafiset yksityiskohdat kuten värikkäät kattokaiteet.

C3 Aircrossin personointimahdollisuudet ovat ainutlaatuiset, yhdistelymahdollisuuksia on peräti 90 erilaista:

8 korin väriä (Natural White, Ink Black, Misty Grey, Cosmic Silver, Passion Red, Breathing Blue, Sable, Spicy Orange)
4 katon väriä korostaa kaksiväristä ilmettä (Ink Black, Natural White, Spicy Orange, Sable)
4 Colour Packs -väripakettia (Oranssi, harmaa, valkoinen ja musta)
Uuden C3 Aircrossin keulan muotoilua korostavat Citroënille perinteiseen tapaan kahteen tasoon sijoitetut ajovalot. Keulan yläosassa on LED-päivävalot, jotka on yhdistetty Citroënin chevron-logoon kromilistalla korostamaan auton leveyttä. Keulan alaosa on varattu ajovaloille ja sumuvaloille. Suurikokoinen ilmanottoaukko ja keulan alaosaan sijoitettu puskurin suojalevy korostavat SUV-ilmettä.

C3 Aircross on vahvasti SUV myös tarjoamansa ajonautinnon ja käsiteltävyytensä ansiosta. Kaupungin kaduilla ajaminen on helppoa kompaktin koon ansiosta. Grip Control® ja Hill Assist Descent -järjestelmät kutsuvat seikkailuun.

Energiatehokkaita voimanlähteitä on viisi erilaista, kolme bensiinimoottoria ja kaksi HDi-dieseliä:

Bensiinimoottorit: PureTech 130 & 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. PureTech 110 –moottori on saatavana sekä manuaalivaihteistolla että 6-portaisella automaattivaihteistolla varustettuna. Kolmas bensiinimoottorivaihtoehto on PureTech 82 manuaalivaihteistolla.
Dieselmoottorit: BlueHDi 120 ja BlueHDi 100, molemmat manuaalivaihteisia.
KOMPAKTIN KOKOLUOKAN TILAVIN JA MUUNNELTAVIN SUV

Citroën Advanced Comfort® -ohjelman tavoitteena on tarjota hyvää oloa ja mukavuutta matkustajille, niin myös uuden C3 Aircrossin kohdalla. Nerokkaan arkkitehtuurinsa ansiosta uusi kompaktin kokoluokan SUV C3 Aircross tekee jokapäiväisestä liikkumisesta helppoa, mukavuudesta ja käytännöllisyydestä tinkimättä. Istuimet ovat mukavat, tilaa pään yläpuolelle jää runsaasti – eniten tässä kokoluokassa – polvitilaa on riittävästi ja muunneltavuus on huippuluokkaa. Kaksiosaisena liukuva takaistuin ja taittuva etumatkustajan istuin mahdollistavat jopa 2,4 metrin pituisten tavaroiden kuljettamisen. Tavaratila on suuri (410 – 520 l). Matkustusmukavuuden kruunaa runsaasti valoa matkustamoon tuova avattava panoraamakatto. Tavaratilat ovat nerokkaasti suunnitellut, älypuhelin on ladattavissa langattomasti keskikonsolissa.

Ajonhallintajärjestelmiä on tarjolla 12 erilaista: avaimeton ovenavaus ja käynnistys, värillinen tuulilasinäyttö, Top Rear Vision -peruutuskamera, Park Assist -pysäköintiavustin, Active Safety Brake -toiminto, kaistavaroitin, katveavustin, nopeusrajoitusliikennemerkkien tunnistin, älykkäät automaattiset ajovalot, kuljettajan vireystilan ilmaisin, ”kahvitaukovaroitin”, Grip Control-ajonhallintajärjestelmä Hill Assist Descent -alamäkihidastimella.

Yhteydenpitoteknologioita on kolme: älypuhelimen langaton lataus, Mirror Screen-toiminto, Citroën Connect Nav –navigointijärjestelmä.

"Uusi C5 Aircross, C-segmentin SUV esiteltiin Shanghain autonäyttelyssä huhtikuussa 2017. Nyt juhlistamme Chitroënin kiihtyvää SUV-tarjontaa uudella, tänään Pariisissa julkistettavalla Citroën C3 Aircrossilla. Tämä kompaktin kokoluokan SUV tulee markkinoille kaikkialla Euroopassa vielä tämän vuoden aikana.  C3 Aircross on tuote, jossa Citroënin vahva osaaminen matkustamon, muotoilun ja mukavuuden suunnittelijana tulee vahvasti esiin. Tämä kuluttajien odotuksiin vastaava uutuus tuo persoonallisella muotoilullaan uutta ilmettä B-segmentin SUV-kokoluokkaan."

Linda Jackson, Citroën CEO

CITROËN C3 AIRCROSS KOMPAKTI SUV

Mitat:
Pituus: 4,15m
Leveys: 1,76m
Korkeus: 1,64m
Akseliväli: 2,60m
Tavaratila: 410 – 520l
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Andre

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • SpaceTourer HDi180, C5 Tourer HDi163, Xantia 2.0i
    • Mon Ami
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2017, 22:40:45 »
- Antti -
Ex:
C4 GPicasso e-HDi115 -14, Berlingo HDi112 Multispace ´11, C4 GP THP156 ´12, C4 Berline ´11, C4 GP ´06, C3 Berline ´11, C5 Break ´03, Xsara Break ´05, Xsara Picasso ´05, Xantia Break ´98, Xantia Berline ´94, Xantia Berline ´93, BX 19 GTi ´88

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 345
  • Peukkuja: 1
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2017, 08:58:19 »
Kävin eilen katsomassa uutta C3 Aircrossia. En kylläkään ajanut. Oli ulkoisesti tosi vinkeän näköinen. Sisältä kiva myöskin muotoilultaan.

Ihmetyttää vain Citroenin nykymallisto. Kaikki ovat suht´koht´samanoloisia ja huokeaa toteutusta henkiviä pikkuautoja. Muotoilunkin kikat on nähty jo Cactucsessa ja niitä on vain jatkojalostettu eteenpäin. Sisustus on kivikovaa muovia muutamaa kangaskaistaletta lukuunottamatta. Itse ajan C5:llä ja surukseni totesin, että en keksi nykymallistosta itselleni uutta autoa.

Tuleeko enää koskaan mallistossa olemaan hienompia ja laadukkaampia autoja? Ensin meni C6, sitten C5, C4 lopetataan kevään kuluessa (C4 Cactushan on oikeasti C3), voi olla, että C4 Paicassokaan ei saa jatkoa... Ehkäpä katumaasturimainen C5 Aircross. Syntyykö CXperiencestä oikeasti koskaan mitään? Lisäksi DS-mallistoa ei kuulemma enää myydä Suomessa, koska meillä ei ole resursseja merkin strategian mukaiseen brändimyymälä-konseptiin. Tilaamallakaan ei saa. Miksiköhän nettisivuilla ylipäätään on enää linkki ja hintoja mainittuina.

Lisäksi Veho lopettaa jälleenmyyjänä vuodenvaihteessa, joten ainakin pääkaupunkiseudulla jäädään Autoverkkokaupan yhden myymälän varaan. Ajetaanko kohta alas huoltoverkostokin. Tämän jälkeen ei tarvitse puhua edes nykyisestä vaatimattomasta markkinaosuudesta, kun mallistossa on tarjolla muutama muovinen pikkuauto ja palvelut on ajettu alas.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 229
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2017, 10:33:05 »
Tuleeko enää koskaan mallistossa olemaan hienompia ja laadukkaampia autoja? Ensin meni C6, sitten C5, C4 lopetataan kevään kuluessa (C4 Cactushan on oikeasti C3), voi olla, että C4 Paicassokaan ei saa jatkoa... Ehkäpä katumaasturimainen C5 Aircross.

Kyllähän sieltä pitäisi uusi C5 olla tulossa, joskus myöhemmin C5 Aircrossin vanavedessä. (Kiinasta sellaisen toki saa edelleen jos haluaa kokeilla omaa maahantuontia...)

Lainaus
Lisäksi DS-mallistoa ei kuulemma enää myydä Suomessa, koska meillä ei ole resursseja merkin strategian mukaiseen brändimyymälä-konseptiin. Tilaamallakaan ei saa. Miksiköhän nettisivuilla ylipäätään on enää linkki ja hintoja mainittuina.

Jospa siellä lienee myymättömiä DS-autoja varastossa... Mutta mitäpä sitä suremaan, meikattuja sitikoitahan ne vaan oli.

Lainaus
Lisäksi Veho lopettaa jälleenmyyjänä vuodenvaihteessa, joten ainakin pääkaupunkiseudulla jäädään Autoverkkokaupan yhden myymälän varaan. Ajetaanko kohta alas huoltoverkostokin. Tämän jälkeen ei tarvitse puhua edes nykyisestä vaatimattomasta markkinaosuudesta, kun mallistossa on tarjolla muutama muovinen pikkuauto ja palvelut on ajettu alas.

Maahantuojan vaihtumisesta johtuen tilanne elää, varmasti uusia jälleenmyyjiä tulee jossain vaiheessa. Ainakaan maahantuojalla ei olisi mitään sitä vastaan, se on varma. Virallisten huoltojen kanssa sama juttu, uuden maahantuojan kanssa pitää laatia uudet sopimukset, tuskin mikään ongelma sekään jos huoltoliike ylipäänsä haluaa jatkaa sitikoiden huoltamista. Jos eivät halua niin eihän heitä siihen pakottaa voi.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 426
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2017, 10:57:10 »
Lisäksi Veho lopettaa jälleenmyyjänä vuodenvaihteessa, joten ainakin pääkaupunkiseudulla jäädään Autoverkkokaupan yhden myymälän varaan. Ajetaanko kohta alas huoltoverkostokin. Tämän jälkeen ei tarvitse puhua edes nykyisestä vaatimattomasta markkinaosuudesta, kun mallistossa on tarjolla muutama muovinen pikkuauto ja palvelut on ajettu alas.

Eiköhän bassadone eli maahantuoja huolehdi hyvin nopeasti jälleenmyyjiä vehon tilalle. Jos yhtään arvaan niin myynti näillä paikkakunnilla siirtyy peugeotin kanssa saman katon alle, voi siirtyä koko maassakin pikkuhiljaa.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 197
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2017, 10:41:37 »

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 229
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2017, 11:25:42 »
C3 Aircross voitti jonkinlaisen vuoden auto -äänestyksen, miten tää nyt pitäisi suomentaa:
The Best Buy Car of Europe in 2018 - Paras Ostos Auto Euroopassa 2018?

http://autobest.org/citroen-c3-aircross-compact-suv-wins-autobest-2018/
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa trashiii

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #8 : Joulukuu 20, 2017, 20:50:24 »
Aika surullista juttua tässä ketjussa sitikan kannalta... Varsinkin tuo DS-juttu (jos pitää paikkansa), Nykyinen Citroenin mallisto on aika karua.
Nyt pösöä myy PK-seudulla Länsiauto, Autokeskus, Veho, ja Autoverkkokauppa... Jos tässä käy niin kuin Jankos ennusti ja Peugeot-Citroen menee saman katon alle,
ei se Vehon pois putoaminen niin iso katastrofi ole... ACRY joutuu silti kait etsimään uuden kokoontumispaikan.

-Alex

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 385
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2017, 21:18:37 »
Muistelen jostain lukeneeni vuosi, kaksi takaperin että PSA:n strategian mukaan jatkossa sitikka on niiden halpis-/pikkuautomerkki, pösö on se ylemmän luokan kapine ja ds sitten "premium" eli se, mikä on kallein huoltaa. Pahoin pelkään että sitikan perintö on tuhottu ja noita hyviä isompia autoja ei tule enää koskaan. Muovista paskaa elektronisin tingeltangelein on se, mitä jatkossa myyvät, kyllä joudutaan etsimään toinen merkki jos uusia autoja halutaan. Mutta onhan näistä käytetyistä iloa vielä pitkäksi aikaa. Omallanikin ajetaan vielä 380tkm ellei tule kolaria.

Ja pikku muokkaus heti kun katsoin C3 aircrossin koeajon. Hinta koeajokunnossa n. 33500 ruplaa. Perusauton hinta halvimmillaan reilut 26000 ruplaa. Kyllä tuosta on halpis kaukana. Kaipa PSA tuolla tahkoaa rahaa sitten kun auto tosiaan on kovamuovia ja ainutta varustetta, mitä tehtaan tarvitsee miettiä, on USB-liittimet.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 229
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #10 : Joulukuu 20, 2017, 23:27:53 »
Aika surullista juttua tässä ketjussa sitikan kannalta... Varsinkin tuo DS-juttu (jos pitää paikkansa), Nykyinen Citroenin mallisto on aika karua.

No ei se Pösön mallisto sen parempi ole, nykyisellään, huonompi jopa kun niissä on se järjenvastainen mittaristo. Sitikka, Pösö ja DS on kaikki samaa tavaraa hieman eri lailla koristelluissa paketeissa. Ja Opel liittyy lähitulevaisuudessa joukkoon, nykyään sentään vielä poikkeavat ryhmäkurista kun mallisto on GM:n peruja.

Kaikella tällä on tietysti vain akateemista merkitystä jos ei ole ostamassa uutta autoa, itse ainakin meinaan jatkaa käytetyillä ajelemista. Sitten voi valita ihan sellaisen auton kuin itseä miellyttää.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #11 : Joulukuu 21, 2017, 04:26:56 »
Olen kyllä eri mieltä! Sitikalla nyt juuri oikeat mallit ja nyt tulee jatkuvasti todennäköisesti hyvin myyviä malleja markkinoille. Myös Peugeotilla nyt erinomaiset 3008/5008 mallit ja iCockpit saisi kyllä tulla muihinkin automerkkeihin koska se on paljon parempi ratkaisu kuin perinteinen ratin läpi luettava mittaristo. Perinteisessä mittaristossa itselläni useammin se ongelma että ratti peittää mittariston ja sitä ongelmaa ei ole pienen ratin kanssa ja kun katsotaan HUD tyylisesti sen yli.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #12 : Joulukuu 21, 2017, 08:43:50 »
Jostain luin, että Autobon on sitoutunut rakentamaan Suomeen 3 kpl DS erikoisliikkeitä. Joten huhut DS-malliston kuolemisesta saattavat olla vahvasti liioiteltuja.

Oman RCZ:n huonoin ominaisuus on ratin läpi tarkkailtava mittaristo ja vanhanaikainen traktorin ratti. Olisivat vielä yhden faceliftin tehneet pikkuratilla ja hud-mittaristolla.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Deeässä5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 1
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #13 : Joulukuu 21, 2017, 10:10:03 »
Lainaus
C3 Aircross voitti jonkinlaisen vuoden auto -äänestyksen, miten tää nyt pitäisi suomentaa:
The Best Buy Car of Europe in 2018 - Paras Ostos Auto Euroopassa 2018?

http://autobest.org/citroen-c3-aircross-compact-suv-wins-autobest-2018/

Viisastelua: Paras ostos eurooppalaisista autoista vuonna 2018. :-\

Muuta asian vierestä: HUD-näytöstä en enää koskaan luovu, aivan mainio. Pösön iCockpit on sekin ihan toimiva ja askel oikeaan suuntaa.
Voi olla, että DS on kallein huoltaa, mutta vähiten sitä pitää korjata.  :)


Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 229
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #14 : Joulukuu 21, 2017, 10:35:22 »
iCockpit saisi kyllä tulla muihinkin automerkkeihin koska se on paljon parempi ratkaisu kuin perinteinen ratin läpi luettava mittaristo. Perinteisessä mittaristossa itselläni useammin se ongelma että ratti peittää mittariston ja sitä ongelmaa ei ole pienen ratin kanssa ja kun katsotaan HUD tyylisesti sen yli.

Mulla tuossa icockpitissa ratti nimenomaan peittää mittariston. Ja bonuksena mittaristo haittaa näkyvyyttä tielle päin, ainakin joissakin malleissa, joissa penkkiä on pakko säätää alaspäin että mitoitukset muuten osuu edes sinne päin...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #15 : Joulukuu 21, 2017, 13:11:40 »
Mitä lähempänä robottiautot ovat sitä pienemmäksi ratti supistuu, ollen lopulta vain joystick.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #16 : Joulukuu 21, 2017, 13:22:51 »
Oliko kaikki RCZ:n bensakoneet THP-koneita?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #17 : Joulukuu 21, 2017, 16:04:21 »
Oliko kaikki RCZ:n bensakoneet THP-koneita?
Joo, mutta onneksi THP >= 200 on enemmän Peugeot Sportin käsialaa.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #18 : Joulukuu 21, 2017, 16:59:56 »
Niin ja 270hp onkin sitten jo suunniteltu Ranskassa kokonaan uusiksi ja se toimiikin noista bensakoneista parhaiten.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 805
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #19 : Joulukuu 27, 2017, 10:47:45 »
C3 Aircross voitti jonkinlaisen vuoden auto -äänestyksen, miten tää nyt pitäisi suomentaa:
The Best Buy Car of Europe in 2018 - Paras Ostos Auto Euroopassa 2018?

http://autobest.org/citroen-c3-aircross-compact-suv-wins-autobest-2018/
Suomalaistoimittajalla on alkanut varmaan alahuuli hieman väpättää.  :)

"Vetikö ranskalaistoimittaja hieman kotiinpäin?"
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vetiko-ranskalaistoimittaja-hieman-kotiinpain-vuoden-paras-eurooppalainen-auto-on-citroen-c3-aircross/6709302#gs.ZIlR0Nk
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #20 : Joulukuu 27, 2017, 16:42:07 »
MTV3 on pahoissa talousvaikeuksissa ollut jo pitkään. Ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä ne kirjoittaa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa trashiii

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #21 : Tammikuu 04, 2018, 17:39:38 »
Oliko kaikki RCZ:n bensakoneet THP-koneita?
Joo, mutta onneksi THP >= 200 on enemmän Peugeot Sportin käsialaa.

Suomen Autolehden uusimman numeron DS-jutussa vilahti lyhyesti uusi moottorityyppi Puretech 225... Tästä heräsi uteliaisuus ja pienellä googlaamisella löytyikin jotain.
motor-talk.de saitin mukaan kyseessä olisi THP:n jatkojaloste, jonka moottorikoodi on EP6FADTX, tehoa on nimen mukaisesti 165 kW / 225 hp ja vääntöä 300 Nm.
Se korvaa THP205-motin (jonka koodi on melkein sama) ainakin Peugeot 308:n GT-versiossa, kai myöhemmin muissakin vastaavissa malleissa. Mihinkään perusautoihin
THP >= 205-koneita ei taideta olla laitettukaan, niissä on kolmisylinteriset (EB) tai sitten THP165:ta.

Elikkä näyttäisi siltä, että THP:t uudelleennimetään Puretecheiksi... Ei sinänsä yllätä. Nämä tehokkaammat versiot ovat jostain syystä toimineet luotettavammin, ja ehkä on vain viisasta siirtää tämä lokaantunut nimi historiaan... Saatiinhan se lopulta toimivaksi kunhan kymmenisen vuotta paranneltiin  ;D

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #22 : Tammikuu 04, 2018, 20:06:27 »
Aluksi sitä ei PSA saanut parannella. Moottorin suunnitteli BMW eikä ne sallineet PSA:n ominpäin muuttaa mitään. Koneesta tuli kelvollinen vasta kun määräaika joka esti muutokset meni umpeen ja PSA:n kädet vapautui korjaamaan puutteet.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa trashiii

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #23 : Tammikuu 04, 2018, 21:50:18 »
Kappas... Montako vuotta PSA:n kädet oli sidotut? Sinänsä outoa, että BMW itse ei osannut / halunnut laittaa mottia kuntoon vaan heitti sen (N13) aika pian roskiin.
Mutta saksalaisilla on välillä vähän outoja aivoituksia, samaisessa lehdessä oli juttu Mersun uudesta rivikuutosmoottorista (M256) joka on aika ultramoderni (48 V sähköjärjestelmä, sähköisesti toteutetut vesipumppu, ilmastoinnin kompressori sekä lisäahdin. Ei apulaitehihnaa, ISG-käynnistingeneraattori vauhtipyörässä). Mutta siinäkin on vauhtipyörän päähän laitettu ketjujakopää  :o Eikö kukaan ole ajatellut, että se pitää joskus vaihtaa?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #24 : Tammikuu 05, 2018, 07:08:17 »
Vuosimäärää en muista (ehkä 4) mutta tieto kiellosta on varma eikä mikään huhu.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.