Kirjoittaja Aihe: C5 VTi BMP6  (Luettu 594 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 2
C5 VTi BMP6
« : Huhtikuu 22, 2017, 07:18:24 »
Tuollanen kampe kiinnostaisi lähinnä esitetyn pienen kulutuksen vuoksi, kun rakettia en tarvitse. Mutta onko siitä esim. vaunun vetäjäksi? 2-litrainen manuaali jaksaa kyllä hyvin vedellä, mutta 88 kilovattia epäilyttää. Ja sitten on vielä tuo ns. automaatti, jota toiset kehuu, toiset vieroksuu. Kunnon automaatillahan tuota ei saa.
Hullun ajatuksen perusteena siis tuo väitetty pieni kulutus ja onko se edes sitä käytännössä. Lisäksi se, että näistä THP-koneista ei edelleenkään kuulu mitään hyvää, vaikka niillä muutamat näkyy päässeen yli 200 tkmkin. Eli ei ole vaihtoehto.
C5 mallinahan tätä konetta ja lootaa ei taida monellakaan olla, mutta kenties muiden mallien käyttäjillä on kokemuksia yhdistelmästä. Onko siis ajatus jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomittu, sillä näistä VTi-koneistakin näkyy kirjoiteltavan negatiivisia juttuja mm. C4-palstalla, eikä tuo BMP6:aan suuria riemun kiljahduksia näytä synnyttäneen.
Nämä nyt vaan tällaisena sarjassamme pieniä sinisiä ajatuksia.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 091
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 VTi BMP6
« Vastaus #1 : Huhtikuu 22, 2017, 17:42:44 »
Mutta onko siitä esim. vaunun vetäjäksi?
...
Onko siis ajatus jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomittu

Kokemusta ei ole, mutta erittäin suuria epäilyksiä soveltuvuudesta vaunun vetäjäksi. Pysäköintimanvööreseissä (ehkä jopa pehmeällä pinnalla) nyytin kanssa BMP on varmaankin huonoin vaihteistovaihtoehto. Vauhtiin päästyä sen ylläpitäminen pienellä vaparilla lienee tuskaisaa. Vaihteita tosin piisaa, joten jos jaksaa ylämäissä kuunnella koneen huutoa niin eiköhän ne ylös pääse.

Rauhalliseen ajeluun ilman vaunua ko. tekniikka tuntuisi jo mahdolliselta ajatukselta. Vilkaise kuitenkin ensin Pösöfoorumilta VTI 120:n öljynkulutuskeskustelua.

Kulutuslukemia löysin kokonaisesta kahdesta kappaleesta Spritmonitorista. Näistähän ei tiedä millaisessa käytössä ovat olleet, mutta kai sillä mahdollista on päästä reiluun kuuteen litraan niinkuin tuo toinen on 77 tankkauksen keskiarvona. https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/90-C5.html?fueltype=2&power_s=115&power_e=130&gearing=2&powerunit=2 Edit: Mikä lie versio tuo vähemmän tankattu, kun päästöarvo ei täsmää eikä vaihteistoa ole otsikossa mainittu (EGS/BMP).

Mutuilua, anteeksi siitä :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2017, 18:05:15 kirjoittanut KariM »

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 90
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 VTi BMP6
« Vastaus #2 : Huhtikuu 22, 2017, 19:25:18 »
En ole VTI:llä mitään  vaunua vetänyt mutta koeajoin sellaista aikanaan muutaman tunnin kun C5:sta ostin. THP:lla tuli vedettyä enemmän tai vähemmän kuormattua kärryä ja kun muistelen THP:n ja VTI:n suorituskykyeroa niin en olisi huolissani peruuttelusta yms. BMP:lla vaan ihan muun liikenteen rytmissä pysymisestä niillä tehoilla ja väännöillä. En mitenkään usko että sellaista masokistia nykyaikana löytyy joka tuollaisen hankkisi veturiksi, mutuni mukaan pikku-hodarikin olisi selkeästi parempi.
ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3