Kirjoittaja Aihe: C5 Aircross  (Luettu 1563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 618
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
C5 Aircross
« : Huhtikuu 18, 2017, 15:28:27 »
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 440
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2017, 16:56:11 »
Sivukuva jota kaivattiin
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2017, 17:34:25 »
Siinä on hydraulinen jousitus :)


Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2017, 18:31:58 »
Mutta yksi siitä puuttuu ja sen mukana kaikki: kardaaniakseli.
Kyllä, toki siinä on se sähkömoottorilla toteutettu veto takapyörille. Mutta jos se on yhtä onneton esitys kuin tähän asti on ollut myynnissä niin  - testien mukaan - siitä ei ole apua maastoajossa. Se auttaa vain tasaisella pinnalla kiihdytyksissä, hybridijärjestelmän puitteissa.

Tietty kunnon kauppias antaa kardaaniakselin kaupantekijäisiksi ostalle mukaan, ettei kaupanteko siitä kiinni jää...  :P
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 440
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2017, 18:44:40 »
Kaikki jotka itkevät PSA autojen nelivedon puutetta eivät ostaisi ko. autoa vaikka siinä olisi neliveto.

 Ne ostavat toisen merkkisen kaksivetoisen vaikka neliveto piti olla se kynnyskysymys.

Itse en tarvitse, enkä ole tarvinnut 30 vuoteen, nelivetoa. Itse asiassa yllättävän harva todella tarvitsee sitä vaikka muuta väittääkin.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2017, 19:13:51 »
Meneekö sähkömoottori maastoajossa pois päältä? Mulle ainakin nelivedosta olisi iloa ainoastaan talvella liikkeellelähdöissä, muutoin sitä en osaa kaivata, joten tuo hybridisysteemi riittäisi mainiosti.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #7 : Huhtikuu 19, 2017, 08:24:19 »
Laajeneeko tämä uusi jousitus muihinkin citikoihin ?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #8 : Huhtikuu 19, 2017, 08:40:41 »
Eikös se näin ollut tarkoitus? Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa kun systeemi on noin simppeli. Hieman liikaa tuota magic carpet rideä nyt vaan toistellaan, joten pelko on persiissä että kyyti ei olekaan oikeasti hyvää.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #9 : Huhtikuu 19, 2017, 09:46:29 »
Itse en tarvitse, enkä ole tarvinnut 30 vuoteen, nelivetoa. Itse asiassa yllättävän harva todella tarvitsee sitä vaikka muuta väittääkin.

No mikä nyt sitten on "todellista tarvetta", mutta kyllä se varsin mukava lisä silti vaan on olla olemassa. Talvella se parkkiruutukin löytyy helpommin vaikka sitten pienen penkan päältäkin, eikä ole ongelmia myöskään ruudusta poistumisessa vaikka olisi aura-auto tehnyt källit ja "motittanut" autosi ruutuunsa. Kesäisin taasen tuon as.vaunun kanssa ei ole pienintäkään pelkoa liikkumisesta, oli alla vaikka sitten märkää pehmosta nurmikkoa, niin nelikko nyppää se vaunun mukaansa aina tyylikkään ongelmitta :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 995
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2017, 09:49:58 »
Kaikki jotka itkevät PSA autojen nelivedon puutetta eivät ostaisi ko. autoa vaikka siinä olisi neliveto.

 Ne ostavat toisen merkkisen kaksivetoisen vaikka neliveto piti olla se kynnyskysymys.

Itse en tarvitse, enkä ole tarvinnut 30 vuoteen, nelivetoa. Itse asiassa yllättävän harva todella tarvitsee sitä vaikka muuta väittääkin.
Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Tuo sähköavustin voisi tosin riittää useimpiin tilanteisiin mutta kylläpä on emäntä ollu tyytyväinen ASX:n nelivetoon nyt ekan talven jälkeen. En usko että kelpuuttaa enää yhtään vajaavetoista. Kyllähän tuo pääsi kaikille maatiloille C5:lläkin mutta miksi elämästä pitäisi tehdä hankalampaa jos ei ole pakko? Tässä on taas tää perus: "Itse en tarvitse, enkä ole tarvinnut 30 vuoteen, nelivetoa. Itse asiassa yllättävän harva todella tarvitsee sitä vaikka muuta väittääkin." että kun ei itse tarvitse niin ei kukaan muukaan. Vastaavaa bullshittiä kuin että koska en itse aja nastoilla niin kyllähän ne voi kieltää.

Taas ihmetyttää miksi PSA ei tarjoa asiakkailleen oikeaa nelivetoa kun osaavat sen selkeästi rakentaa (ralliin). Ei taida kiinnostaa Suomen markkinat tai talviset olosuhteet ylipäätään.
No ehkä ne keksii joskus vielä nelikko-BX:n uudelleen...
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #11 : Huhtikuu 19, 2017, 10:16:30 »
Taas ihmetyttää miksi PSA ei tarjoa asiakkailleen oikeaa nelivetoa kun osaavat sen selkeästi rakentaa (ralliin).

Eikös tuo Berlingo Dangel kuitenkin ole vielä hengissä, tai nykyisemmin Berlingo Trek ???

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 995
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #12 : Huhtikuu 19, 2017, 10:33:27 »
Taas ihmetyttää miksi PSA ei tarjoa asiakkailleen oikeaa nelivetoa kun osaavat sen selkeästi rakentaa (ralliin).

Eikös tuo Berlingo Dangel kuitenkin ole vielä hengissä, tai nykyisemmin Berlingo Trek ???

Enpä ollut koskaan kuullutkaan tuosta ja ei kai tollasta ole koskaan Suomeen virallisesti tuotukaan? Käsittääkseni vähän sama kuin Alpina Bemarille?
If in doubt, go flat out.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #13 : Huhtikuu 19, 2017, 12:49:54 »
Kunhan nyt saavat tuon uudentyyppisen jousituksen laajalti tuotantoon sekä uuden farkku C5:n aikaiseksi, niin hyvin riittää :)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #14 : Huhtikuu 19, 2017, 14:04:55 »
Tuo C5 Aircross on se "farkku", muuta et tule saamaan. Minusta tuo jousitus piti ensin tulla joko C4 Picassoon tai uuteen C3:een mutta ei ennättänyt ainakaan C3:en julkistukseen?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #15 : Huhtikuu 19, 2017, 14:15:11 »
Aijaa. Harmi. Mulle riittää farkku, en ole tykäsytynyt lainkaan SUV kulkineisiin vaikka olen koittanut jopa uutta pösö 3008:a.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 440
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #16 : Huhtikuu 19, 2017, 15:23:58 »
Tuo sähköavustin voisi tosin riittää useimpiin tilanteisiin mutta kylläpä on emäntä ollu tyytyväinen ASX:n nelivetoon nyt ekan talven jälkeen. En usko että kelpuuttaa enää yhtään vajaavetoista. Kyllähän tuo pääsi kaikille maatiloille C5:lläkin mutta miksi elämästä pitäisi tehdä hankalampaa jos ei ole pakko? Tässä on taas tää perus: "Itse en tarvitse, enkä ole tarvinnut 30 vuoteen, nelivetoa. Itse asiassa yllättävän harva todella tarvitsee sitä vaikka muuta väittääkin." että kun ei itse tarvitse niin ei kukaan muukaan.

En sanonut, että kukaan ei tarvitsisi. Sanoin, että yllättävän harva tarvitsee.  Paljon harvempi tarvitsee kuin joka omistaa.

Työkaveri joutui ottamaan työsuhdeautoksi nelivetoisena ASX:n kun rahoitustarjous oli työnantajalle mieleinen (0% korko) Ajoi aiemmin etuvetoisella 3008:lla. Sanoi, että Peugeotissa oli kaikki paremmin kuin ASX:ssä. Luetteli pitkän litania asioita: ajettavuus, hiljaisuus (3008 on yksi hiljaisimmista SUV:stä), materiaalit (ASX:ssä kojelauta ämpärimuovia), vakionopeuden, soitin, tavaratila, takapenkin tila, etupenkit,  valot, kulutus,...

ASX joutui myös pajalle jäähdytysnestevuodon vuoksi alle 12,000tkm ajettuna. Peugeot vasta 100,000km kohdalla etupyöränlaakerin vuoksi.

Sanoi, että jos omalla rahalla pitäisi auto ostaa niin ennemmin 3008 kuin ASX vaikka Oulussa asuukin.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 818
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #17 : Huhtikuu 19, 2017, 15:26:54 »
Taas ihmetyttää miksi PSA ei tarjoa asiakkailleen oikeaa nelivetoa kun osaavat sen selkeästi rakentaa (ralliin).

Eikös tuo Berlingo Dangel kuitenkin ole vielä hengissä, tai nykyisemmin Berlingo Trek ???

Enpä ollut koskaan kuullutkaan tuosta ja ei kai tollasta ole koskaan Suomeen virallisesti tuotukaan? Käsittääkseni vähän sama kuin Alpina Bemarille?
Dangel on ihan omansa, ei tietääkseni sen enempää sidoksissa PSA:n kanssa, kuin se että aikoinaan alkoivat valmistaa Pösöistä korotettuja nelivetoisia versioita. Yhden miehen unelmasta lähti alkujaan liikkeelle, sittemmin "hieman" kasvanut...

Lähin Dangel -liike löytyy Ruotsista/Eestistä, kumpi sattuu olemaan lähempänä...

Enhän minäkään melikkoa ole mihinkään tarvinnut, silti sellaisia on kaksi taloudessa. Dyane muutettuna nelivedoksi, ja Range Rover tuoreimpana hankintana. Paljon muutakin on hallussa, mitä ei oikeasti tarvitse, mutta silti on hankittua tullut. Kiva ja järkevä, eivät vaan kohtaa...

Siinä on hydraulinen jousitus :)
Vai hydraulinen iskunvaimennus..? Ei taida jousena olla mitään raudasta poikkeavaa, kuten "oikeissa" hydraulijousitteisissa jousena on typpi...

Uutena tuossa, hydraulisiin iskunvaimentimiin verrattuna on jouston ääripäissä olevat progressiiviset "lisävaimentimet, topparikumeja korvaamassa... Tulkinta tästä aiemmin luetun sekä videoiden katselun kautta. Oikaiskaa jos mettään meni...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95, myynnissä oleva C5 2.0 -03

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1982,7

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #18 : Huhtikuu 19, 2017, 15:54:17 »
Taitaa olla paremminkin hydraulinen iskunvaimennus. Vissiin iskunvaimennus ja jousitus samassa putkessa? Mitäköhän kestää.

Poissa romi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #19 : Huhtikuu 19, 2017, 17:35:55 »
Mielenkiinnolla odotan jousitusta eli koeajoa tai kommentteja koeajojen jälkeen.

Ulkonäöllisesti tuo ei säväytä yhtään, se on minusta jopa ruma.  >:(   

En ole tähän C5-mallinimeen perehtynyt yhtään, vaikka meidänkin taloudessa C5 on - aloin vaan miettiä miksi nuilla videoilla mies sanoi cinquante cross (cinquante = 50). Noh, se onkin sitten eri juttu.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #20 : Huhtikuu 19, 2017, 18:35:31 »
Taitaa olla paremminkin hydraulinen iskunvaimennus. Vissiin iskunvaimennus ja jousitus samassa putkessa? Mitäköhän kestää.

Muutaman kerran kun ajaa vauhdilla routakuoppaan niin eiköhän se ollut siinä se kestävyys...  Ei sillä että vanha hydesysteemi olisi merkittävästi sen kestävämpi. Tai vanne.

Mitä nelivetoon tulee niin se on asia jota ei ehkä osaa riittävästi arvostaa jos ei käytänössä kokeile. Ja sitten kun kokeilee niin ilman ei enää halua olla. Ja talvellakin on sitten kiva möyriä ihan huvikseen umpihangessa, paikoissa jonne ei 2-vetoisella edes yrittäisi mennä. Siinä on vähän semmoinen muna vai kana ensin -ongelma. Vaikeisiin paikkoihin ajamista ei tule usein ajateltua jos ei ole autoa millä sinne pääsisi, parempi pysytellä vain hyvillä teillä, mutta sitten kun on sopiva ajoneuvo niin se on menoa sitten.

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2017, 19:00:14 »
Ei tämä Honda CR-V:n neliveto ainakaan ole kovin vakuuttava: :D


Ihmettelenpä jos Hybrid4 ei olisi selvinnyt tuosta testistä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #22 : Huhtikuu 19, 2017, 19:13:55 »
Niin, ja testata voi myös väärin. Muistaakseni TM ei osannut Hybrid4 käskyttää ohjeiden mukaisesti vaan yrittivät kaasua pumppaamalla saada sitä lähtemään.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 818
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #23 : Huhtikuu 19, 2017, 20:08:18 »
Taitaa olla paremminkin hydraulinen iskunvaimennus. Vissiin iskunvaimennus ja jousitus samassa putkessa? Mitäköhän kestää.

Muutaman kerran kun ajaa vauhdilla routakuoppaan niin eiköhän se ollut siinä se kestävyys...  Ei sillä että vanha hydesysteemi olisi merkittävästi sen kestävämpi. Tai vanne.
Aina toisinaan tulee osuttua, mutta tähän mennessä selvinny vain yhden raidetangon kieroutumisella... Kaveri, joka tuli ajaneeksi miljoona km Beksillä, joista suurin osa Lankamaan "pikataipaleilla", mitään hydrauliikan kanssa ei mennyt rikki, mutta mm. etuapurunko repesi keskeltä, jota ennen oli havaintoja apurungon taaksepäin lähtevissä aisoissa repeämiä. Vissiin vähän väsytti metallia, jatkuva röykkyytys...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95, myynnissä oleva C5 2.0 -03

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1982,7

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 Aircross
« Vastaus #24 : Heinäkuu 13, 2017, 18:22:56 »
Tässäpä tuoreehko kiinalainen esittelyvideo tästä C5 aircrossista. Siinä ei puhuta mitään joten kielitaitoa ei paljon tarvita.

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break