Kirjoittaja Aihe: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto  (Luettu 895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RHR

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« : Huhtikuu 06, 2017, 13:59:33 »
C5 X7,2.0 HDI RHR 100kW . Antaa vikakoodia, että paineet käy yli 1750 bar yli 5 sekunniksi. Tipahtaa vikatilaan ja tehot rajoittuu + vakionopeudensäädin menee pimeäksi. Samalla syttyy myös depollution system faulty teksti.  Eli äkkiseltään tuntuu, että se paineanturi ois siellä vähän henkitoreissaan. Tämä hässäkkä tulee päälle vain kun täräyttää kaasu pohjassa, ei muulloin.

Sitä vaan, että onko anturin vaihto kummoinen homma? Paikka näyttäis olevan ahdas. Pitääkö vaihtamiseen varautua jotenkin (pomminpurkajan varustein) vai ihan tosta vaan liitin ja pultit irti ja uusi tilalle? 

En ole vielä kysyellyt Suomesta hintoja, mutta ebayssa näyttäis olevan Bosch merkkisiä kaupan. CR pumpun päädyssä lukee tosin Delphi. Oiskohan kenelläkään nakata osanumeroa että osaan tilata oikeanlaisen jostain päin maailmaa? Kävisiköhän tuohon myös Fordin tai Volvon osa kun perus konehan on sama?
C5 2.0HDI A -08

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2017, 15:51:12 »
Älä sitä anturia vaihda vaan paineensäädin.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa RHR

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« Vastaus #2 : Huhtikuu 09, 2017, 21:54:21 »
Niinpä tietenkin, termit vähän sekaisin.
Säätimiä Näissä vissiin menee kun on hyllytavaraa. 122 € tarvikeliikkeessä oli hinta. Pitää raplata uusi paikoilleen ku kerkiää.
C5 2.0HDI A -08

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 389
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2017, 15:06:20 »
Tuttu vika edellisestä autosta (308 SW -08). Kyseisessä autossa piti irrottaa akkukotelo ja jotain johtosarjan kiinnikkeitä ja paikka jäi silti vähän ikävästi tuulilasin alle. C5 on varmaan helpompi. Säätimen ympäristö kannattanee siivota puhdistusspraylla ennen irrotusta. Tuli kerrasta kuntoon, ainoa mikä harmittaa jälkikäteen että tuli kärsittyä ko. viasta turhankin kauan ennen kuin sai aikaiseksi.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -12

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 101
  • Peukkuja: 1
Vs: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2017, 08:26:21 »
C5:ssa ei kyllä ole akku tiellä mutta se raitisilmaletku kylläkin. Menee moottorin taakse joten ei edes tiedä miten uskaltaa repiä irti. Kukaan tehnyt?

Poissa RHR

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Korkeapainepumpun painesäätimen vaihto
« Vastaus #5 : Huhtikuu 13, 2017, 11:46:14 »
Ahdasta on. Se mitä tuossa katellut, niin eipä sinne oikein näe eikä nyrkit mahdu. Vähän sillai sormikopelolla pitänee vaihtaa.

Vaan ei kuitenkaan niin pahalta rastilta vaikuta ku hehkutulppien vaihto.  Eiköhän tuostakin selvitä ja pitää toivoa että vika olisi säätimessä. Vaan nyt eka koitan vaihtaa webaston ja sitten seuraavaksi tuon vian kimppuun  :-\ 
C5 2.0HDI A -08