Kirjoittaja Aihe: C5II V6, Depollution, Misfires  (Luettu 2192 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
C5II V6, Depollution, Misfires
« : Maaliskuu 27, 2017, 10:33:31 »
Viimeisen viikon aikana on pari kertaa rivakammassa kiihdytyksessä käynyt niin, että tauluun on lävähtänyt "Depollution system faulty" ja moottorista on tehot tippuneet alle puoleen. Kierrokset nousee enimmillään neljään tonniin ja vääntö lähes täysin pois. Ilmeisesti moottori menee johonkin safe-tilaan. Käynti tuntuu silloin karhealta. Virrat pois ja päälle, minkä jälkeen kaikki pelittää normaalisti.

Testerillä kun kattelin niin tällaista löytyy:

P1336 - Misfiring
P1339 - Random misfire cyl 3
P1338 - Random misfire cyl 2

Kaikki puolat on vaihdettu 40 tkm sitten, tulpat 20 tkm. Tsekkasin kaikki etummaisen lohkon tulpat 1-3 ja ihan ok:lta näytti. Vaihdoin tulpat ja puolat sylinterien 1 ja 3 välillä, eli jos vika vielä ilmenee ja siirtyy sylinteristä 3 -> 1 niin vika on tulpissa tai puolissa.

Muita ehdotuksia vian syyksi? Ruiskusuuttimet? Joku anturi viallinen?

Kone siis 3.0 V6, es9a.

Poissa Deeässä5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 1
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #1 : Maaliskuu 27, 2017, 16:53:02 »
Miten olisi jos löisit tuonne etusivun oikean ylänurkan haku-kentään: Depollution?

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #2 : Maaliskuu 27, 2017, 18:08:24 »
Kiitos paljon vinkistä. Kyllähän minä jo nuo aikaisemmat aiheeseen liittyvät ketjut jo lukaisin (joihinkin olin jo vuosia sitten kirjoitellutkin) mutta ei niistä oikein ollut apua.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #3 : Maaliskuu 27, 2017, 20:58:41 »
Yhteensattuma, että kaksi puolaa menisi kerralla. Tarvikepuolat saattavat toki simahtaa. Jos haluat ostaa puolia, niin uusia tarvikepuolia tarjolla 10 eurolla/kpl. Stork takuu 3 v.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2017, 05:26:23 »
Tuntuisi oudolta että kaksi puolaa alkaisi oikutella samaan aikaan. Tosin viimeksi kun kyseiset puolet jokunen vuosi takaperin vaihdoin niin ensin meni toinen ja 1000 km myöhemmin toinen. Ensimmäiseen (cyl2) laitoin hätäpäissäni Motonetin Valeon ja loppuihin viiteen pyttyyn Auto-Artikkelin Delphin.

Tulpista tuli mieleen, että noissa nyt 20 tkm olleet Boschin Platinumeissa on 1,1 mm kärkiväli, mikä on aika iso es9a koneelle mutta kun noista tulpista sanottiin, että niissä pitääkin olla isompi kärkiväli niin en sitten snadimmaksi säätänyt. Ehkä varoiksi pitäisi kärkiväliä pari kymppiä pienentää?

Toisaalta oire on tapahtunut vain pari kertaa ja pysynyt nyt poissa mutta oman kokemuksen mukaan harvoin ne oireilut satunnaisiksi jäävät ja itsekseen poistuvat. Koputellaan nyt puuta kuitenkin...

Pidän nuo sinun puolat mielessä jos tarvetta vaihtamiseen tulee.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2017, 07:16:34 »
Ai no niin, onkohan öljyä vuotanut sytytystulppakaivoon? V6 välikansi vuotaa silloin tällöin.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #6 : Maaliskuu 28, 2017, 07:28:48 »
Kuivaa oli tulppakaivoissa. Täytyy tänään duunista kotiutuessa revittää täysillä moterille mennessä ihan testimielessä josko oireen saisi ilmenemään uudelleen. Ärsyttää tavattomasti sellaiset piilevät jutut kun ne heikentää luottamusta autoon. Mieluummin kun korjaisi pienetkin vikaantumiset heti.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #7 : Toukokuu 03, 2017, 13:35:13 »
Kuukauden arpomisen myötä vika selvisi ollen niinkin mukava ja halpahintainen kuin rikkoutunut katalysaattori (tukossa ja hilut irti sisällä).

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 532
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2017, 14:18:33 »
Jompikumpi esikateista vai pää-?

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 724
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #9 : Toukokuu 03, 2017, 18:28:36 »
Pää.

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #10 : Toukokuu 03, 2017, 19:41:04 »
Menee päästöistä kyllä läpi pelkillä esikateillakin...
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #11 : Toukokuu 03, 2017, 22:42:42 »
Oho. Harmittava vika. Antaakohan jatkuvaa vikakoodia, jos ottaa jalometallihilut pois sisältä?

Poissa saku5

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #12 : Toukokuu 04, 2017, 11:48:47 »
Etuosa siitä isosta pöntöstä auton alla on katalysaattoria. 160 mm edestä päin mitattuna on laippa, jossa keskellä 60 mm:n reikä. Siitä taaksepäin pönttö on täytetty vaimennusvillalla. Se keraaminen katalysaattoripaketti liikkuu edestakaisin pari senttiä ja taakse siirryttyään laippaa vasten on vain se 60 mm:n alue siivilää käytössä. Keraamipaketin kiinnitys pöntön seinämiin pettää ja se alkaa liikkua pituussuunnassa.
Etuosaan yläpuolelle millin laikalla esim. 10x10 cm aukko, sisukset pois paloitellen, pussiin ja kattikeräykseen (saa muutaman kympin kun todistat mistä on ettei ole tarvike).Sama pala hitsaten takaisin. Tiiviste etupään laippaan ja ehkä mutterit kannattaa uusia. Päästöt on hyvät kuten plagu totesikin. Ei aiheuta vikakoodeja eikä ääni muutu. Toimii minulla. Tämä toimenpide antaa aikaa etsiä sitä liki tonnin kattia.

Poissa sitsuuna

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #13 : Maaliskuu 23, 2018, 19:00:07 »
Nytpäs teki tempun veekuutosen puola, ehkä; Moottorivalo syttyi, ei käynyt tasaisesti ja service- valo loisti otsaan komeasti. Töpseli paikoilleen, ja  viisas tietokone  moitti ykkösylinterin sytytystä. Pähkäilyn jälkeen vaihdettiin etummaisen kannen jakopään puoleinen puola, ja auto toimikin hienosti muutaman kilometrin. Sitten nykimis-ja kojelaudan valotivoli tuli uudestaan, ja nyt tuleekin kysymys raadille; mikä mahtaa tuossa (C5II 3,0 -05) olla sylinterien numerojärjestys? Vähän epäilyttää, että ei tainnut arvottu vaihtoehto olla oikea, ja toisaalta mietityttää sekin, että toimihan tuo hetken.
Uudet puolat saadaan maanantaina, ja samalla menee vaihtoon tulpat. Olisi kyllä kiva tietää mikä puola on oikeasti rikki, voisi jättää ehjät hätävaraksi.

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #14 : Maaliskuu 23, 2018, 23:05:29 »
Muistaakseni laatikon puolelta etulohkosta lähetään laskeen.
Paikallisessa rellu merkkihuollossa sitä pähkäiltiin oikeen porukalla kun rouvan lagunaa (es9a koneella) hetken mielijohteesta käytin.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #15 : Maaliskuu 24, 2018, 07:32:15 »
Jeps, edessä vaihteiston puolella on "1"
654[vaihteisto]
321[vaihteisto]

Ja tuolla todettu sama järjestys ja lisäksi muutakin vinkkiä mm. tuosta imusarjan irroituksesta (sen alla on tapit jotka pitävät pulttien irroituksen jälkeen vielä kiinni, liu'utus kuskin puolelle irroittaa)
http://www.406coupeclub.org/Files/HowToGuides/Ignition%20-%20Replace%20coil%20units%20on%20an%20ES9J4S%20V6%20engine.pdf

(Tämä tosin aina sillä pienellä varauksella että vanhemmassa C5:ssa oli rivinelosessa kahta eri tapaa antaa vikakoodin numero viittaamaan sylinteriin... mutta ei tietysti kaikissa samalla lailla)

Erilaisissa keloissa on tyypillistä että ainakin alussa vika muuttuu kun käämi lämpölaajenee.

Poissa sitsuuna

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #16 : Maaliskuu 24, 2018, 18:51:31 »
Kiitos vastanneille, on tämä hyvä foorumi. Selvisi nyt sekin, että tuli vaihdettua ehjä puola ehjään uuteen 😂

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #17 : Maaliskuu 25, 2018, 13:50:16 »


(Tämä tosin aina sillä pienellä varauksella että vanhemmassa C5:ssa oli rivinelosessa kahta eri tapaa antaa vikakoodin numero viittaamaan sylinteriin... mutta ei tietysti kaikissa samalla lailla)

Niin olikos se joissakin sytytysjärjestyksen mukaan.

V6 kuitenkin sylinterijärjrstyksen mukaan.

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5II V6, Depollution, Misfires
« Vastaus #18 : Maaliskuu 25, 2018, 14:06:44 »
Yhteensattuma, että kaksi puolaa menisi kerralla. Tarvikepuolat saattavat toki simahtaa.

Niinkin on käynyt, motonetin tarvikepuola pimeni viikon jälkeen ja särki viereisen vanhan valeon. 😉
Tod.näk. sattuma mutta pisti miettimään että rankaisiko rellu tarvike osien käytöstä...

Ps: motonetille pisteet koska takuu toimi.