Kirjoittaja Aihe: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi  (Luettu 10728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 646
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #25 : Maaliskuu 20, 2017, 21:06:13 »
Tälle kaikkinaiselle vittuilulle yhteiskunnan taholta tulisi loppu, kun muutama miljoonaa autoilijaa jättäisivät kiesit kotiin pariksi päiväksi ja alkaisivat elämään  poliitikkojen  haluamalla tavalla.
Tällöin maailman ilmaston lämpeneminen pysähtyisi ja liikenteessä ei kukaan loukkaantuisi ja samalla toteutuisi nollatoleranssi vähän joka alueella myös yhteiskunnan budjettirahoissa.

Ei loppuisi. Jollakin keinolla meidän vaatima hyvinvointi tultaisiin rahoittamaan. Rahoituksen lähde vain muuttuisi tai sitten kaiken "ilmaisen" rahan jakaminen ja vaatimen pitäisi loppua. 

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2017, 15:42:20 »
Tälle kaikkinaiselle vittuilulle yhteiskunnan taholta tulisi loppu, kun muutama miljoonaa autoilijaa jättäisivät kiesit kotiin pariksi päiväksi ja alkaisivat elämään  poliitikkojen  haluamalla tavalla.

Joo ei, jos kaikki alkaisivat elämään poliitikkojen haluamalla tavalla ja sakottamaan ei pääsisi, poliitikot keksisivät kyllä uusia lakeja ja säädöksiä, tarpeen mukaan mielipuolisia ja mahdottomia noudattaa,  että päästään taas sakottamaan ja kyykyttämään alamaisia.

Lainaus
Tällöin maailman ilmaston lämpeneminen pysähtyisi ja liikenteessä ei kukaan loukkaantuisi ja samalla toteutuisi nollatoleranssi vähän joka alueella myös yhteiskunnan budjettirahoissa.

Ilmaston lämpeneminen tuskin riippuu pelkästään autoilijoista, ja jalankulkijat ja pyöräilijät ja joukkoliikenne osaavat kyllä teloa toisensa ihan itse ilman autoilijoiden apuakin. Ja budjettihan suorastaan riippuu autoilijoiden takapuskurissa kiinni.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #27 : Maaliskuu 21, 2017, 15:54:47 »
tai sitten kaiken "ilmaisen" rahan jakaminen ja vaatimen pitäisi loppua.

Kelpais.
If in doubt, go flat out.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 510
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #28 : Maaliskuu 22, 2017, 00:14:46 »
Meillä Suomessa on sellainen holhousyhteiskunta ettei pahempaa ole nähty, oletetaan että tiukempi kontrolli "parantaa" kansalaiset, noh minusta näyttää että yhä useampi lyö aivot narikkaan kun autoon istuu... TM:ssä oli joku aika sitten juttu jossa kaksi autoiluun tottumatonta henkilöä matkusti sähköautolla Espanjaan tms. Ihmeteltiin Eurooppalaista liikennekulttuuria, jossa maantienopeutta ajaessa eteen voi "äkkiä" tulla liikenneympyrä ja miten se on vaarallista. Noh, paikalliset sovittavat nopeuden tilanteen mukaiseksi ja siinä ei nähdä mitään ongelmaa. On vaarallista olettaa, että tienpitäjä sovittaisi ajonopeuden aina sopivaksi kelistä ja olosuhteista riippumatta ilman että itse tarvitsisi kiinnittää siihen huomiota. Kysynpä vaan, saavutetaanko rajoituksia kiristämällä lisää turvallisuutta vai välinpitämättömyyttä?

Sain männä viikolla tiketin ajaessani tutkaan 103 km/h 80 alueella. Maksettavaa kertyi 35e jonka saattoi kuitata saman tien luottokortilla (myös käteinen oli vaihtoehto). Koko toimitukseen meni muutama minuutti. Päällimmäisenä jäi mukavan asiallinen fiilis vaikka tietenkin olin pahoillani tapahtuneesta, mikä kuitenkin oli puhdas vahinko. Päiväsakkojen maksaminen ei olisi vaikuttanut tulevaan liikennekäyttäytymiseeni mutta harmittanut kyllä.... Kysyin niin 50 km/h ylinopeudesta lähtien olisi vaikuttanut ajokorttiin. Terveisiä Itävallasta!

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #29 : Maaliskuu 22, 2017, 12:01:48 »
Maailmalla autoillessa jaksaa huvittaa kun nopeusrajoitusmerkkejä ei ole välttämättä juuri ollenkaan, miten hitossa ne osaa ajaa oikeaa nopeutta ???

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #30 : Maaliskuu 22, 2017, 12:15:41 »
Maailmalla autoillessa jaksaa huvittaa kun nopeusrajoitusmerkkejä ei ole välttämättä juuri ollenkaan, miten hitossa ne osaa ajaa oikeaa nopeutta ???

Niinpä.
If in doubt, go flat out.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 981
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #31 : Maaliskuu 22, 2017, 12:43:36 »
Maailmalla autoillessa jaksaa huvittaa kun nopeusrajoitusmerkkejä ei ole välttämättä juuri ollenkaan, miten hitossa ne osaa ajaa oikeaa nopeutta ???
Mielikuva on, että monessa maassa olisi käytäntönä että niillä on karkeasti jaoteltuna kolmea nopeutta. Matalin kaupunkiin/taajamaan, keskimminen isommille teille ja korkein moottoriteille. Helppo ymmärtää ja muistaa... Eikä monessakaan tuijoteta tosiaan näin pilkun päälle kuin täällä, ja maksutkin on vallan kohtuullisia tänne verrattuna, mutta niilläpä taitaakin olla ajatuksena liikenneturvallisuudesta muistuttaminen eikä valtion talouden paikkaaminen sakkotuloilla...

Mutta jotenkin tämä tiukka vahtaaminen huvittaa, liikkuvia kuvausautojakin harrastetaan. Sellaisesta on tullut tähän mennessä ainoa huomautus, ja sekin Rättärillä... Sekin kyllä hyvin jaksoi huvittaa, että kyseinen kuvausauto ajoi tarkoituksella reippaasti alle rajoituksen, alamäessäkin, ja sitten kuvasi huomautuksen arvoisesti sitä ohitettaessa, muuten tyhjällä tiellä. Jos nopeutta olisi ollut maagisen pari napsua enemmän, niin kumpi sitten olisi vaarantanut liikennettä enemmän, tyhjällä tiellä ohittava vai tarpeetonan alhaista käyttävän ohitettavan auton kuljettaja..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1982 3/4

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #32 : Maaliskuu 22, 2017, 13:29:00 »
Noo jaa eipä täällä tampesterissakaan oo liikaa noita nopeusmerkkejä kyä on joksus ihan arpapeliä.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 977
  • Peukkuja: 7
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #33 : Maaliskuu 22, 2017, 13:52:05 »
Maailmalla autoillessa jaksaa huvittaa kun nopeusrajoitusmerkkejä ei ole välttämättä juuri ollenkaan, miten hitossa ne osaa ajaa oikeaa nopeutta ???

No siellä ulkomaillahan kuolee laivalasteittain ihmisiä joka päivä joka maassa, kun ei ole nopeusrajoituksia niin joka paikkaan merkitty eikä ajonopeuksiakaan valvota niin tarkasti. Jossain eurooppalaisella maantielläkin voi ajella satasta, ja sakot jopa yli kymmenen kilometrin ylinopeudesta ovat silti pelkkiä karkkirahoja. Tämä siis, jos toki nyt vaan roihuavien kolariautojen ja mätänevien ruumiiden keskeltä löytyy tilaa, minne poliisi voi sinut pysäyttää.

Suomessa on tähänkin asiaan kiinnitetty ihan valtion taholta huomiota ja tunnustettu se tosiasia, että pienikin ylinopeus voi tappaa. Tarkkaan ottaen oikeastaan mikä tahansa nopeus on portti kovempiin ylinopeuksiin (näet jokainen ylinopeutta ajanut on ensin hakenut vauhdin hurmaa matalammista nopeuksista!),  joten ennakoivasti teille lisätään monttuja ja patteja ja nopeusrajoituksia lasketaan entisestään muutaman vuoden välein. Sotaa ylinopeuksia vastaan ei saa hävitä.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #34 : Maaliskuu 22, 2017, 14:16:00 »
Maailmalla autoillessa jaksaa huvittaa kun nopeusrajoitusmerkkejä ei ole välttämättä juuri ollenkaan, miten hitossa ne osaa ajaa oikeaa nopeutta ???

No siellä ulkomaillahan kuolee laivalasteittain ihmisiä joka päivä joka maassa, kun ei ole nopeusrajoituksia niin joka paikkaan merkitty eikä ajonopeuksiakaan valvota niin tarkasti. Jossain eurooppalaisella maantielläkin voi ajella satasta, ja sakot jopa yli kymmenen kilometrin ylinopeudesta ovat silti pelkkiä karkkirahoja. Tämä siis, jos toki nyt vaan roihuavien kolariautojen ja mätänevien ruumiiden keskeltä löytyy tilaa, minne poliisi voi sinut pysäyttää.

Suomessa on tähänkin asiaan kiinnitetty ihan valtion taholta huomiota ja tunnustettu se tosiasia, että pienikin ylinopeus voi tappaa. Tarkkaan ottaen oikeastaan mikä tahansa nopeus on portti kovempiin ylinopeuksiin (näet jokainen ylinopeutta ajanut on ensin hakenut vauhdin hurmaa matalammista nopeuksista!),  joten ennakoivasti teille lisätään monttuja ja patteja ja nopeusrajoituksia lasketaan entisestään muutaman vuoden välein. Sotaa ylinopeuksia vastaan ei saa hävitä.
Et voi olla tosissasi. Sano et toi oli jotain sarkasmia jota mä en ymmärrä.

Ylinopeus - siis nopeus joka on kovempi kuin joku vauhti jonka joku on joskus päättänyt siihen kohtaa asettaa. On aivan mielivaltainen ja useimmissa paikoissa liian pieni. Nykyautot erovat huomattavasti edukseen lähes joka suhteessa 70-luvun autoista jolloin nuita nopeuksia on päätetty.
Jos oikeasti haluttaisiin parantaa liikenneturvallisuutta niin rakennettaisiin enemmän kaistoja. Moottoriteillekin saataisiin yksi kaista pelkästään raskaalle kalustolle. Nopeusrajoitusten nosto pienentäisi autojen välisiä nopeuseroja ja parantaisi lainkuuliaisuutta kun lait menisivät paremmin yksiin normaalin järjen kanssa.
If in doubt, go flat out.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #35 : Maaliskuu 22, 2017, 19:26:35 »
Et voi olla tosissasi. Sano et toi oli jotain sarkasmia jota mä en ymmärrä.

No mä sanon yasonin puolesta että olihan se, mitä ilmeisimmin.

Lainaus
Ylinopeus - siis nopeus joka on kovempi kuin joku vauhti jonka joku on joskus päättänyt siihen kohtaa asettaa. On aivan mielivaltainen ja useimmissa paikoissa liian pieni. Nykyautot erovat huomattavasti edukseen lähes joka suhteessa 70-luvun autoista jolloin nuita nopeuksia on päätetty.

Kyllä mä väittäisin että 70-luvun autot erosivat positiivisesti nykyautoista kaikilla niillä osa-alueilla joilla on oikeasti merkitystä. Eli ne oli tyylikkäämpiä, mukavampia, helpommin huollettavia ja ajo-ominaisuudetkin oli parempia, siinä mielessä että niillä oli ja on kiva ajaa. Kolariturvallisuudella ei ole merkitystä koska autolla ei ole tarkoitus kolaroida ja vanhat autot muutenkin varoittivat kuljettajaa selkeästi ja aikaisemmin liukkaudesta yms kuin nykyautot joten niillä oli helppo ajaa turvallisesti olosuhteet huomioiden. Nykyautot on sellaisia tasapaksuja kaiken turruttavia kehonsiirtovälineitä joilla ajaessa ajatukset väkisinkin harhailevat muualle kuin ajamiseen. Vanhat autot suorastaan vaativat keskittymään itse asiaan eli ajamiseen, silleen positiivisella tavalla että se ajaminen on kivaa ja siihen haluaa keskittyä ja ajelee ihan huvikseen vähän ylimääräistäkin matkaa.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #36 : Maaliskuu 22, 2017, 20:19:21 »
Vanhat autot suorastaan vaativat keskittymään itse asiaan eli ajamiseen, silleen positiivisella tavalla että se ajaminen on kivaa ja siihen haluaa keskittyä ja ajelee ihan huvikseen vähän ylimääräistäkin matkaa.

Oletko nyt ihan varma että puhut autoista etkä esim. prätkistä ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 797
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #37 : Maaliskuu 22, 2017, 20:57:33 »
Ylinopeus - siis nopeus joka on kovempi kuin joku vauhti jonka joku on joskus päättänyt siihen kohtaa asettaa. On aivan mielivaltainen ja useimmissa paikoissa liian pieni. Nykyautot erovat huomattavasti edukseen lähes joka suhteessa 70-luvun autoista jolloin nuita nopeuksia on päätetty.
Nykyautot ovat kyllä turvallisempia kuin -70 luvun autot.
Sen sijaan en ole lainkaan vakuuttunut tämän päivän kuljettajista. Asenteet menevät koko ajan agressiivisempaan minä-minä tyyliseksi. Sellainen vanhanajan ystävällisyys on kyllä vähentynyt. Kova on kamppailu ohituksista ja etuoikeuksista. Päreet palavat monelta, kun ovat tottuneet siihen että kaikki mulle heti ja nyt.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 981
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #38 : Maaliskuu 22, 2017, 21:00:13 »
Vanhat autot suorastaan vaativat keskittymään itse asiaan eli ajamiseen, silleen positiivisella tavalla että se ajaminen on kivaa ja siihen haluaa keskittyä ja ajelee ihan huvikseen vähän ylimääräistäkin matkaa.

Oletko nyt ihan varma että puhut autoista etkä esim. prätkistä ;D
Omasta puolestani voin vastata, että omat ajopelit on juurikin sellaisia ettei niillä v*tuta ajaa, vaan maantiellä viihtyy pitempäänkin ilman pakonomaisia tarpeita venytellä puutuneita jäseniään tahi kuolla tylsyyteen. Ja joo, on prätkälläkin tullut ajeltua viitisentoista vuotta, ja yhtä lukuunottamatta kaikki oli 50-lukuisia...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1982 3/4

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #39 : Maaliskuu 22, 2017, 21:05:57 »
Vanhat autot suorastaan vaativat keskittymään itse asiaan eli ajamiseen, silleen positiivisella tavalla että se ajaminen on kivaa ja siihen haluaa keskittyä ja ajelee ihan huvikseen vähän ylimääräistäkin matkaa.

Oletko nyt ihan varma että puhut autoista etkä esim. prätkistä ;D

Kyllä, ei mulla ole prätkäkorttiakaan. Jollain 60-70 luvun autoilla ajaessa on tunnelmat kuin Wheeler Dealersin Mikellä ja naama hymyssä kuin Niinistön koiralla. Joku Jeep CJ/Wrangler 70-80 luvulta esimerkiksi on ihan 100% laimentamatonta hupia vaikka (ja ehkä myös juuri siksi että) siinä on jäykät akselit ja lehtijouset edessä ja takana ja ties mikä ohjausvaihde... ja helvetin pitkä vaihdekeppi...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #40 : Maaliskuu 22, 2017, 21:34:53 »
Jollain 60-70 luvun autoilla ajaessa on tunnelmat kuin Wheeler Dealersin Mikellä ja naama hymyssä kuin Niinistön koiralla.

Itsellä on aikalailla samat fiilikset aina prätkän selässä, vaikka ei tuo nykyinen autokaan kyllä kovin kauas jää :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 977
  • Peukkuja: 7
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #41 : Maaliskuu 22, 2017, 22:03:30 »
Jollain 60-70 luvun autoilla ajaessa on tunnelmat kuin Wheeler Dealersin Mikellä ja naama hymyssä kuin Niinistön koiralla.

Itsellä on aikalailla samat fiilikset aina prätkän selässä, vaikka ei tuo nykyinen autokaan kyllä kovin kauas jää :)

Ei sellasta autoa kannata ostaa, jolla ei lähde naama hymyssä pihasta. Ja jos ostaa, niin ei kannata pitää. Elämä on liian lyhyt semmoseen nysväämiseen.

Prätkäänkin pätee sama, mutta hymyskaala on vaan liu'utettu muutaman pykälän verran ylemmäs. Mikään prätkä ei nyt suoranaisesti vituta ja jonkinlaista hymeksintää aiheuttaa jokainen, mutta hyvä prätkä vetää suupielet niin taakse, että ne menee niskan kautta ympäri ja vielä kerran yli. :)

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 977
  • Peukkuja: 7
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #42 : Maaliskuu 22, 2017, 22:04:15 »
Et voi olla tosissasi. Sano et toi oli jotain sarkasmia jota mä en ymmärrä.

Kyllä mä koitin pistää riittävästi täkyjä, ettei tarvi arvailla O:-)

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 797
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #43 : Maaliskuu 22, 2017, 22:39:17 »
Prätkäänkin pätee sama, mutta hymyskaala on vaan liu'utettu muutaman pykälän verran ylemmäs. Mikään prätkä ei nyt suoranaisesti vituta ja jonkinlaista hymeksintää aiheuttaa jokainen, mutta hyvä prätkä vetää suupielet niin taakse, että ne menee niskan kautta ympäri ja vielä kerran yli. :)
Mikäs sellainen prätkä mahtaa olla?  :)
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #44 : Maaliskuu 22, 2017, 23:49:55 »
Kyllä mä väittäisin että 70-luvun autot erosivat positiivisesti nykyautoista kaikilla niillä osa-alueilla joilla on oikeasti merkitystä. Eli ne oli tyylikkäämpiä, mukavampia, helpommin huollettavia ja ajo-ominaisuudetkin oli parempia, siinä mielessä että niillä oli ja on kiva ajaa. Kolariturvallisuudella ei ole merkitystä koska autolla ei ole tarkoitus kolaroida ja vanhat autot muutenkin varoittivat kuljettajaa selkeästi ja aikaisemmin liukkaudesta yms kuin nykyautot joten niillä oli helppo ajaa turvallisesti olosuhteet huomioiden.

Just joo, mulla on ollut -75 Corolla, kaverilla oli -66 kupla, toinen ajaa ja toinen raappaa lasia jäästä, Morris Marina oli laite jolla pelotti ajaa soratielläkin, talvella moista ei onneksi tarvinut ajaa, Elitellä olen ajanut 140, piti koittaa kulkeeko se 150, olis kulkenut mut ei uskaltanut ajaa, Minejä on ollut, siinä on kanssa laite joka ei anna mitään ajovirheitä anteeksi.

-70-luvun vehkeisiin tehtiin konepokaa 100tkm välein, helpompaa ja halvempaa tosin kuin nykyvehkeisiin.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 404
  • Peukkuja: 4
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #45 : Maaliskuu 23, 2017, 03:23:36 »
Kyllä 70-luvullakin osattiin tehdä autoja, jotka eivät varoittaneet yhtään kuljettajaa - meinasin kerran sopivalla sohjokelillä mennä pöpelikköön CX:llä, kun perä lähti aivan yllättäen ja varoittamatta alta. Nykyiset 2000-luvun autoni varoittavat kelistä huomattavasti herkemmin - silti ajelisin mielummin tuollaisella vanhemmalla hyvin mukavuuspainotteisella autolla.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #46 : Maaliskuu 23, 2017, 08:41:14 »
Olen rehellisesti yllättänyt tästä käänteestä mihin keskustelu lähti.

Mut joo oon kans samaa mieltä että ei pitäs olla sellasia autoja millä ajaminen ei tee iloiseksi. Xsara tosin huvitti lähinnä sen vuoksi että oli ihme miten se romu vaan jaksoi vuodesta toiseen mut se oli täysin rahan säästön takia.
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #47 : Maaliskuu 23, 2017, 08:45:11 »
Mikäs sellainen prätkä mahtaa olla?  :)
Mikä ikinä se nyt kullekin onkaan, noita "genrejä" kun on noissa 2-pyöräsissäkin jokunen ja siihen vielä henk.koht. mieltymykset yms. vielä päälle, kuka ajelee missäkin ja tykkää mistäkin. Itselleni tuo perfect match on nykyinen Honda FJS600, eikä varmasti ole kovin muulle mitenkään mieluinen tuo laite, mutta minulle sillä ei ole mitään merkitystä mitä joku muu siitä ajattelee 8)

Olen rehellisesti yllättänyt tästä käänteestä mihin keskustelu lähti.
No juu, "pikkasen" on keskustelu elänyt otsikostaan - jälleen kerran ;D Toki kaukaisesti aihetta liipaten, jos tuo liikennevirhemaksu, nollatoranssi ja haltijavastuu kaikki menee todellakin läpi, niin saattaa sekin hieman vaikuttaa juuri 2-pyöräisillä ajelevien fiiliksiin kun se keppi kuvaakin takaa rekkarin ja lappu kilahtaa haltijan postiluukusta kotiin :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #48 : Maaliskuu 23, 2017, 09:21:28 »
 :police: Ihan kohtuulliset sakot...  ??? >:( Jos ois nuin paljon pätäkkää ja saisin tollaset sakot ni menisin ihan protestina johonkin muualle asumaan ja maksamaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703232200090036_uu.shtml
If in doubt, go flat out.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 646
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #49 : Maaliskuu 23, 2017, 09:46:00 »
:police: Ihan kohtuulliset sakot...  ??? >:( Jos ois nuin paljon pätäkkää ja saisin tollaset sakot ni menisin ihan protestina johonkin muualle asumaan ja maksamaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703232200090036_uu.shtml

Menetti siinä tekijä muutaman tunnin bruttopalkan. Ihan kohtuutonta!